Kindlusraudteed
Kindlusraudteed
Ükskord otsustasin huvi pärast läbi kõndida Nõmmelt läbi mineva raudteetammi, et näha oma silmaga, kuhu see suubub. Tookord kaotasin õige suuna juba Hiiu hüppetorni kandis. Tookord arvasin, et raudtee peab minema kuhugi otse edasi ja ei tulnudki selle peale, et tamm teeb seal pöörde vasakule Hiiu jaama suunas, et sealt käänata Hiiu elevaatori praeguse raudteetammi peale. Ekslesin edasi ja lõptetasin omadega Harku rabas
Aga nüüd küsimus. Kitsarööpmelise raudtee kodulehel olev skeem näitab sirget liini Hiiult Väänani, kuid lugenud Gustavssoni raamatut selgub, et ka teiste positsioonideni viis kunagi raudteeharu. Ehk siis - kas keegi teab või oskab äkki kaardile joonistada tõelise, tunduvalt keerulisema raudteevõrgu?
Ise olen maaameti ortofotodelt püüdnud aimata, kustkaudu võis liin minna näiteks Vääna-Posti või Humala kanti, aga 100% ei oska öelda...
Aga nüüd küsimus. Kitsarööpmelise raudtee kodulehel olev skeem näitab sirget liini Hiiult Väänani, kuid lugenud Gustavssoni raamatut selgub, et ka teiste positsioonideni viis kunagi raudteeharu. Ehk siis - kas keegi teab või oskab äkki kaardile joonistada tõelise, tunduvalt keerulisema raudteevõrgu?
Ise olen maaameti ortofotodelt püüdnud aimata, kustkaudu võis liin minna näiteks Vääna-Posti või Humala kanti, aga 100% ei oska öelda...
Paar kuud tagasi sai ka Naissaare nukuraudtee ära vaadatud ja ka Petkaga veidi ringi sel sõidetud. Minu küsimuse peale, et kas rööbastelt maha ka on sõitnud, vastas ta, et "viimane pühapäev kaks korda", tüübil oli veduris selleks tarbeks tungrauad
Põhjaküla liin kohati päris heas korras, kuid samas on kohti kus rööpad üldse puuduvad või keset raudteed kasvab jäme puu.
Petka jutu järgi oli tal olemas EU toetusrahad raudtee rekonstrueerimiseks, samuti vabatahtlikud Inglismaalt, kes oleks selle töö ära teinud. Vee tõmbas projektile peale Viimsi vald, kes keeldus omafinantseeringust.
Minu pildikogu (sisaldab ka kindlustusi)
http://nagi.ee/photos/vooteleaer/sets/119267/
Põhjaküla liin kohati päris heas korras, kuid samas on kohti kus rööpad üldse puuduvad või keset raudteed kasvab jäme puu.
Petka jutu järgi oli tal olemas EU toetusrahad raudtee rekonstrueerimiseks, samuti vabatahtlikud Inglismaalt, kes oleks selle töö ära teinud. Vee tõmbas projektile peale Viimsi vald, kes keeldus omafinantseeringust.
Minu pildikogu (sisaldab ka kindlustusi)
http://nagi.ee/photos/vooteleaer/sets/119267/
Pealiin algab siis Liiva jaama juurest (kus säilinud ka tükike rööbast maa sees, teadaolevalt ainuke) Rahumäe jaama juurest keeras lisaharu mööda Mustamäe nõlva alla Koplis asuvate laskemoonaladudeni. Liin Hiiu ja Vääna vahel oli kahe realine. Harku jaama juurest (Harku karjääris) keeras lisaharu Hüüru poole, minnes ka Vääna-Posti maarinde positsioonini. Sõrve jaama juures läks üks haru põhja poole Rannamõisa kiriku juurde ja seald edasi mööda rannikut lääne poole. Teine haru läks Sõrvest edasi Klooga maanteeni, ehk selle kohani, kust maantee keerab Suurupi poole, sealt klindist alla ja läks mõlema patarei (2 ja3) juurde.
Lisaks läksid lisaharud veel Liikva positsioonini ja Humalasse ning Naagesse.
Lisaks läksid lisaharud veel Liikva positsioonini ja Humalasse ning Naagesse.
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
Päris hästi on näha kasvõi Google atlasest. Sirge osa leiad eksimatult.
Kunagise Sõrve jaama juurest algab 1920 aastate alguses suletud haru mis läheb Suurupisse.
Siht on puude vahel hästi märgatav - Vääna Haru pöörab järsult SW, Suurupi oma jätkab NW väikese kõrvalekaldega N.
Sealt edasi 59.451674, 24.413595 hargneb raudtee siht omakorda.
Põhjapoolne haru lõikub kohe Rannamõisa teega Suurupi ristmiku kohal.
(Autotee Suurupisse on nimelt ehitatud raudteetammile)
Läänepoolne haru on jälgitav kuni 59.441421, 24.380776
Mis seal oli?
Vääna raudtee on huvitavam.
59.409965, 24.463495 ja 59.410063, 24.456446 tunduvad olema hargnemiskohad suunaga 59.407743, 24.458592?
Ladu?
Punktist 59.408818, 24.471402 algab SO suunas teerada mis raudteele iseloomulikult sujuvate kurvidega kulgeb Harku suunal.
Rauteetamm lõigu jaoks mis jäi ehitamata?
Huvitav oleks tõepoolest näha Peeter-Suure kindluse projekti...
Vabandust targutamise pärast, aga vehepeal siin oli mul hobi Google sateliitfotode põhjal objekte tuvastada...
Kunagise Sõrve jaama juurest algab 1920 aastate alguses suletud haru mis läheb Suurupisse.
Siht on puude vahel hästi märgatav - Vääna Haru pöörab järsult SW, Suurupi oma jätkab NW väikese kõrvalekaldega N.
Sealt edasi 59.451674, 24.413595 hargneb raudtee siht omakorda.
Põhjapoolne haru lõikub kohe Rannamõisa teega Suurupi ristmiku kohal.
(Autotee Suurupisse on nimelt ehitatud raudteetammile)
Läänepoolne haru on jälgitav kuni 59.441421, 24.380776
Mis seal oli?
Vääna raudtee on huvitavam.
59.409965, 24.463495 ja 59.410063, 24.456446 tunduvad olema hargnemiskohad suunaga 59.407743, 24.458592?
Ladu?
Punktist 59.408818, 24.471402 algab SO suunas teerada mis raudteele iseloomulikult sujuvate kurvidega kulgeb Harku suunal.
Rauteetamm lõigu jaoks mis jäi ehitamata?
Huvitav oleks tõepoolest näha Peeter-Suure kindluse projekti...
Vabandust targutamise pärast, aga vehepeal siin oli mul hobi Google sateliitfotode põhjal objekte tuvastada...
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
KÕIK KARUKESTEST
Nii palju veel, et Sõrve jaama ja Vääna jaama vahelisel alal on tee kõrval säilinud kahes kohas veel natuke kunagise raudtee niiöelda silla osad ( mis lähevad üle laiemate kraavide/truupide). Ka olen seal kolades avastanud ühel liini lähedal asuval tavateel kraavisildadel betooni valatud kitsarööpmelise rööpaid. Betoonist siis mongi meetri jagu väljas. Ühel kirjas aastaarv 1913 ja ju nad siis sealt kunagiselt raudteelt pärit ole.
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
Karukesele.
1) Läänepoolne haru on jälgitav kuni 59.441421, 24.380776
Mis seal oli? -----seal asus merekindluse maarinde Vääna-Viti positsioon nr 1.
2) 59.409965, 24.463495 ja 59.410063, 24.456446 tunduvad olema hargnemiskohad suunaga 59.407743, 24.458592?
Ladu? ------see suund läheb sealt veeel pikemalt samas suunas edasi. Asus seal siis Sõrve positsioon nr 3.
3) Punktist 59.408818, 24.471402 algab SO suunas teerada mis raudteele iseloomulikult sujuvate kurvidega kulgeb Harku suunal.
Rauteetamm lõigu jaoks mis jäi ehitamata? -----see ei ole radutee, sinna vist pidi tulema kindlusmaantee aga jäi jah ehitamata välja.
1) Läänepoolne haru on jälgitav kuni 59.441421, 24.380776
Mis seal oli? -----seal asus merekindluse maarinde Vääna-Viti positsioon nr 1.
2) 59.409965, 24.463495 ja 59.410063, 24.456446 tunduvad olema hargnemiskohad suunaga 59.407743, 24.458592?
Ladu? ------see suund läheb sealt veeel pikemalt samas suunas edasi. Asus seal siis Sõrve positsioon nr 3.
3) Punktist 59.408818, 24.471402 algab SO suunas teerada mis raudteele iseloomulikult sujuvate kurvidega kulgeb Harku suunal.
Rauteetamm lõigu jaoks mis jäi ehitamata? -----see ei ole radutee, sinna vist pidi tulema kindlusmaantee aga jäi jah ehitamata välja.
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
Siit hea näha raudtee kunagist kulgemist:
http://www.battal.pri.ee/suhfront/kaart.html
http://www.battal.pri.ee/suhfront/kaart.html
Endalgi see http://www.battal.pri.ee/ leht kunagi ette jäänud, vahepeal selle lingi aint kaotanud. Kaardid seal suhteliselt head ja täpsed. Kuigi raudteega seoses on sealt ka mõningaid objekte välja jäänud.
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist