www.militaar.net
http://www.militaar.net/phpBB2/

kindlusraudteed
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=39&t=15403
2. leht 4-st

Autor:  FW Anton [ 23 Okt, 2008 22:56 ]
Teema pealkiri: 

Raudteede märkimisel kaardile on ilmselt kasutatud algallikates märgitud 1913 aasta projekti ning mitmeid raamatudid sh. ka minu poolt siin välja pakutuid. Kokku on saadud üks gemüüse, mis kahjuks ei vasta tegelikusele. Ehituse käigus projekti muudeti üpris mitu korda. Osa kaardil olervaid raudteeharusid polnud kunagi ehitatud ja osa kulgesid tegelikuses teist moodi kui kaardil. Et pilt tegelikusest ette saada on vaja uurida vanu esimese sõja aegseid kaarte ja 20-ndate esimese poole Eesti sõjaväe kaarte. Nendelt saab enam-vähem ettekujutuse kätte. Möödalaskmisi on nii Vääna-Türisalu-Naage piirkonnas kui ka Liiva-Männiku-Pääsküla piirkonnas. Paljud tegelikult eksisteerinud raudteeharud puuduvad üldse veebilehe kaartidelt.

Autor:  Faust [ 24 Okt, 2008 1:36 ]
Teema pealkiri: 

Liiva jaamast kuni Väänani peaks siis põhiliin paigas olema. Samuti ka Sõrvest algav liin Suurupini ja Vääna-Vitini. Samamoodi ka Sõrvest lähtuv liin Rannamõisa poole. Liikva liin ka õige.
Kui vene keelt jagad siis äkki jagaksid oma arvamusi ja ettepanekuid ka selle lehe autoritega. Ehk saaks selle raudtee kulgemise siis enam-vähem paika. Ise ka neile mitmeid ettepanekuid proovinud teha aga asi jääb keele taha, kuna ingliskeelt nad ka ei jaga.

Autor:  Dan [ 24 Okt, 2008 8:48 ]
Teema pealkiri: 

Männiku ladude territooriumil oli raudtee teistmoodi. Siinsamas "Ehitised, rajatised" all on teema Männiku ladude kohta olemas, kuid miskipärast on pildid raudtee kulgemisest mitte-eksisteerivad.

Autor:  FW Anton [ 24 Okt, 2008 10:29 ]
Teema pealkiri: 

See vajab põhjalikumat süvenemist ja mitmete vanade dokumentide läbivaatamist, mis pole momendil minu puhul reaalne.

Autor:  Karuke [ 25 Okt, 2008 13:18 ]
Teema pealkiri: 

Raudteetrassisel on omadus jätta suhteliselt äratuntav "jälg" maastikule.
Seepärast on suur osa neist tuvastatavad satelliidifotodelt.
Mõni koht jääb segaseks, kuid siis saab ise kohale sõita ja ringi vaadata...
Nagu ennist mainisin oli mul siin vahepeal hobi otsida just vanu raudteetrasse - siis Inglismaal nimelt.
Ühesõnaga on teostatav...

Autor:  Faust [ 25 Okt, 2008 17:42 ]
Teema pealkiri: 

Õige jutt. Metsade kohalt vaadates on jah aru suht hästi saada.Täna just käisin Sõrve-Suurupi liini läbi sõitmas. Keerulisem on raudteetammist aru saada kuskil põldude ja heinamaa peal. Googliga vaadates ei ole siis näha või on ka maastikul asi ära tasandatud.

Autor:  Kurjam [ 16 Nov, 2008 18:11 ]
Teema pealkiri: 

Küsimus targematele. Kui liin oli osaliselt kaherealine siis kuskohas kulges see teine rööpapaar? Praegu nähtav raudteetamm oli algselt kitsas (lükati laiemaks alles siis, kui sinna autotee rajati).

Autor:  Faust [ 16 Nov, 2008 19:24 ]
Teema pealkiri: 

Vat ei oska selle kohta midagi enamat öelda. Kaheteelisust on väidetud siin:
http://www.hansaco.ee/raudtee/?main=16&sub=226&tlink=52

Autor:  Kurjam [ 16 Nov, 2008 20:50 ]
Teema pealkiri: 

Ka mina olen näinud skeemi, kus lõik kuni Sõrve jaamani on kahe teega, see oli raamatus "100 aastat eesti raudteed".Ka seal oli jutt sellest, et osa liine jäid välja ehitamata. Äkki see oligi üks sellistest?

Autor:  Soobel [ 16 Nov, 2008 22:39 ]
Teema pealkiri: 

Maksab arvestada, et tegu oli kitsarööpmelise raudteega, mille puhul kahe tee telgede vahekaugus oli 3 meetrit (tee ise oli relssidest 750mm lai, liiprid 1700mm pikad)

Autor:  Kurjam [ 16 Nov, 2008 22:57 ]
Teema pealkiri: 

Mäletan seda raudteetammi ajast mil ta oli veel laiali lükkamata ja osalt ka liiprid alles. Teist rööpapaari poleks sinna mingil juhul ära mahtunud.

Autor:  Soobel [ 17 Nov, 2008 12:18 ]
Teema pealkiri: 

Muidugi võis ta kaheteeline olla vaid päris alguses, kui see kindlusraudtee süsteem ehitati. Ja ilmselt sattus teine rööpapaar löögi alla koos kogu ülejäänud kindluse raudteevõrguga: peale vabadussõda oli muist kitsa liine purustatud, paljudes kohtades olid rööpad nii läbi aetud, et ei kõlvanud enam ohutult reisijaid vedada.

Ja mis tehti? Kindlusraudtee lammutati peaaegu täiega laiali, vaid see Vääna raudtee jäeti alles, kõik muu läks, rööpaid kasutati pealiinide lappimiseks. Arvata võib, et ka see teine rööpapaar läks, sest sellel polnud vajadust, seal polnud nii suurt liikluskoormust kunagi, mis nõudnuks teist rööpapaari.

(oleksoloogiasse: oleks lahe, kui kogu see võrk alles oleks, pikkus ületas sellel trammiteid mitmekordselt, see viis Pirita-Kosele, Lasnamäele, Lennujaama, Raudalusse ja ei tea kuhu veel seal Pääsküla pool - praeguse liikluse hullumeelsuses oleks muuseumi aururongid tipptunniti puupüsti täis :) )

Autor:  Kurjam [ 18 Nov, 2008 0:41 ]
Teema pealkiri: 

Ei tea kas on säilinud kindluseraudteede fotosid sellest perioodist
(või ka hilisemast, kui rööpad veel maas olid)?

Autor:  Faust [ 18 Nov, 2008 18:24 ]
Teema pealkiri: 

Sellel lehel ju on erinevatest perioodidest:
http://www.hansaco.ee/raudtee/?main=16&sub=226&tlink=52

Autor:  Faust [ 25 Dets, 2008 19:48 ]
Teema pealkiri: 

Üks tähelepanek siis veel. Automoto foorumilt sain teada, et Kindlusraudtee raames olla rajatud liin ka Männiku laskemoonaladudest Pääsküla (Laagri) positioonini. Raudtee tamm siiamaani alles (praegu siis teena) ja läheb Pääsküla raba turbavälja kõrvalt mööda.

2. leht 4-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/