3. leht 4-st

Postitatud: 30 Dets, 2008 0:48
Postitas ToksToks
Hästi teine säilinud, kena truup üle miskise kuivenduskraavi seal alles. Samas neid erinevaid andmeid uurides, on endal sealkandi palju liikununa, et milline see raudtee ja mis maantee on üks kaart ütleb üht, teine teist ja loodust vaadates on veel kolmas trass.

Postitatud: 18 Juun, 2009 22:47
Postitas Impiger
Faust kirjutab, et olevat rajatud raudteeliin Männikult (kindluse ajal nimetati seda kanti küll Rätsepaks) Pääsküla (Laagri) positsioonini.
H. Gustavsoni järgi (ühes 1995. a Õhtulehes) see ei olnud raudtee, vaid lihtsalt tee. Muidugi ei saa välistada, et sellele oleks hiljem võidud ka raudtee rajada. Igatahes kõnealune teetamm on rajatud igapidi raudteetammi nõuetele vastavalt - väga tasane, kurvid suure raadiusega.

Postitatud: 19 Juun, 2009 9:05
Postitas Faust
Impiger teie antud lingil
http://www.orienteerumine.ee/ajakiri/2006_1.pdf on ka see Männiku ja Laagri vaheline raudtee kahe kaardijupi peale märgitud. See kas sinna raudtee jõuti ehitada on ise asi aga teetamm pidi küll olema raudtee jaoks mõeldud.

Pääsküla positsiooist

Postitatud: 12 Sept, 2009 0:12
Postitas Impiger
Panen siia lingi H. Gustavsoni artikli Pääsküla positsiooni kohta, mis ilmus 1995. aastal Õhtulehes. See on pdf-fail

http://dl.getdropbox.com/u/2001780/tsoon2.pdf

Postitatud: 14 Sept, 2009 20:00
Postitas vax
Nii, ja kuhu siis viib küsimärgiga tähistatud tunnel?

Teiseks, ka siia korduvat illustratsioonmatejali.
http://digar.nlib.ee/otsing/avaleht?pid ... igar:44968

Postitatud: 14 Sept, 2009 22:52
Postitas Impiger
Hr. vax on leidnud suurepärase kaardi. Lähemal vaatlusel tundub imelik, et piki Viljandi maanteed kulgev kindlusraudtee haru lõpeb praeguse Luige kohal ära, kuigi raudteetamm on praegugi (väikeste lünkadega) säilinud kuni Sausti-Nõmme positsioonini (radioaktiivsete jäätmete säilituspaiga lähedal).

Postitatud: 14 Sept, 2009 23:14
Postitas ivalo
Saksa 1918 aasta kaardil kulgeb läbi raba Laagri-Männiku vahel tavaline tee.
Rooduvarjendite juurde jookseb raudteeharu pikemalt, kui battal.pri kaardil.
Pole sellel aga Gustavsoni joonisel näidatud teist lisaharu.
Pilt
Kaardile on märgitud kõik tolleaegsed kaevikuliinid, kindlustused ja kindlusraudtee.

Kenasti on näha ka Olevi tänaval asunud suurtükipositsiooni juurde viiv raudteeharu.

Tee Vaila lähistel

Postitatud: 15 Mai, 2010 22:58
Postitas Impiger
Naage ja Vaila vahel on üks huvitav tee: algab kunagiselt Vääna- Türisalu raudtee tammilt ja kulgeb sirgelt kuni Jahilossi teeni. Teetammi profiil on iseloomulik kunagistele kindlusraudteedele: sirge, tasane, mõlemal pool vee äravoolu kraav. Võib arvata, et see ongi kunagine kindlusraudtee tamm. Kuid siis tekivad küsimused.

1) Tee lõpeb ära Jahilossi teega ristudes, natuke eemal Vääna jõest, mingeid kindluse objekte ei paisata sealkandis olevat. Mis otstarve pidi tal siis olema?
2) Battali kaardil pole seda teed raudteena näidatud, kuid Battali kaardid sellest kandist on korralikud.

Kas keegi oskab seletada?

Pilt

Jahilossi teed renoveeriti eelmisel aastal ulatuslikult. Paistab, et ka sinna kanti on arendajad pärale jõudnud ja varsti pole seal enam vanu "kihistuid" üldse leida.

Postitatud: 16 Mai, 2010 10:24
Postitas Faust
Oota mis mõttes. Alliku küla juures ju kolm blindaazisüvendit (ühes ka blindaaz olemas) ja kõik tänaseni alles.?

Küsimus

Postitatud: 09 Juul, 2010 11:32
Postitas Sukelduja
Kas keegi teab ka midagi Vääna - Postis asuvast maaalusest raudteest midagi? Nimelt leidsin ühe augu Vääna - Posti punkrite läheduses, õigemini see ei ole auk see on pigem selline kraater juba, väga sügav, cirk 5 - 6m ja näha on, et on kindlustatud seinad palkidega ja põhjas on raudteeliiprid, koht ise on vett täis, aga suve poole vesi alaneb natuke ja on paremini näha, mis seal põhjas on. Jookseb nagu tunnel ja põhjas on siis raudteeliiprid.

Postitatud: 09 Juul, 2010 12:31
Postitas Faust
Ei olnud maa aluseid raudteid. See selline müüt, mis üldiselt levib. Kui otsida viitsid siis seda käsitletud siin foorumis Laagri positsiooniga seoses.
See auk, mida sa nägid on surf, mille kaudu tõsteti välja/maapeale üleliigset pinnast, mis tunnelite ehitusel tekkis. Ja need liiprid, mida nägid olid arvatavasti vagoneti rööbastee omad. Vagonette lükati käsitsi.

Postitatud: 09 Juul, 2010 14:55
Postitas Sukelduja
vähe loogilisem jutt küll jah, aga ei tea kas seal vett täis olevates tunnelites ja surfides ja blindaazides ka käinud on?

Postitatud: 09 Juul, 2010 14:55
Postitas Sukelduja
keegi

Postitatud: 09 Juul, 2010 17:40
Postitas Faust
Kes seda ikka öelda oskab. Võib -olla mingil ajal need kuivad olnud või ka mitte.

Re: kindlusraudteed

Postitatud: 29 Dets, 2012 19:03
Postitas Impiger
Ajaloolane Mehis Helme pani DELFIsse üles (Forte, 29.12.2012) huvitava artikli militaarraudteedest Eestis.
http://forte.delfi.ee/news/militaaria/r ... d=65465558