1. leht 37-st

Peeter Suure merekinduse kaart

Postitatud: 20 Sept, 2009 14:45
Postitas vax
Plaan järgmine. Kuna Google Maps-ile saab oma kaarte peale joonistada, siis tegin alguse lahti. Kaardistaks ära kõik Merekindluse objektid. Alustasin sellest, et joonistasin maha lõigu kindlusraudteed. Kõik huvilised on oodatud kaasa lööma, sest kõike ei tea/oska/suuda. Kes tahaks osaleda, saatke oma google account mulle kas erasõnumile või vooteleaer@google.com
Niisiis kaart:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 7f9e19a05a

Postitatud: 20 Sept, 2009 15:13
Postitas Faust
Algatus on muidugi hea. Aga samas, kas battali kaartidest ei piisa.

Postitatud: 20 Sept, 2009 15:30
Postitas vax
Faust kirjutas:Algatus on muidugi hea. Aga samas, kas battali kaartidest ei piisa.
Battali info on esiteks Vene keeles ja teiseks kohati ebatäpne.

Postitatud: 20 Sept, 2009 16:24
Postitas Faust
No keele mõttes jah. Samas, kes lõppude lõpuks üldse suudab kõike täpipealt paika panna. Maarinde I sektor peaks neil enamvähem õige olema, seda ise ka maastikul kontrollinud.

Aga täpsustuseks, et mis sinna kaardile täpselt kanda. Kas objektid, mis tänapäevani säilinud ja mida võib reaalselt näha või siis kujutada kogu plaanitud kupatust.

Postitatud: 20 Sept, 2009 20:22
Postitas vax
Ma arvan, et võiks kogu kupatuse panna, aga siiski ära märkida, mis reaalselt ka valmis ehitati.

Postitatud: 21 Sept, 2009 15:39
Postitas Impiger
Olen väga suure osa merekindlusest läbi käinud (ainult Naissaarele pole jalagagi saanud). Suuremat osa säilinud objektidest olen oma silmaga näinud, kaasa arvatud säilinud raudteede ja maanteede muldkehad. Mis muidugi ei tähenda, et enam pole midagi leida.
Oma kogemustele tuginedes võin kinnitada, et battali kaardid on parimad, mida seni olen näinud. Kui nüüd vax'i ettepanekut täitma hakata, siis oleks ratsionaalseim tee hakata battali kaarte täiustama. Uuesti nullist peale pole mõtet hakata.

Postitatud: 21 Sept, 2009 17:33
Postitas vax
Noh kui ei soovi kaasa lüüa, siis ei soovi. Sel juhul tegutsen ise edasi.
Kes aga soovib minu kaarti täiustada, siis võin ta panna acess listi. Selleks on vaja google accounti, mille võib saata ES või vooteleaer@gmail.com

Kindlusobjektide kaart

Postitatud: 23 Sept, 2009 15:20
Postitas velka
Kaardiga tasuks tegelda küll, sest Battali oma on vähemalt raudteede osas väga ebatäpne - s.o ei näita, kuidas tamm jooksis, vaid ainult umbkaudset suunda. hästi on see näha Google Earthi põhjal, kus tegelik trass kohati hästi näha - ja väga kaugel Battali punastest joontest.

Kindlusobjektide kaart

Postitatud: 23 Sept, 2009 15:26
Postitas velka
Vabandust, minu kriitika käis mitte Battali vaid saidi kohta, kus merekindluse objektid Google Earthi põhjal:

http://milind.livejournal.com/37839.html

Kindlusraudtee skeem aastast 1919

Postitatud: 25 Sept, 2009 23:29
Postitas Impiger
Tublidele kindlusraudtee taasavastajatele panen siia üles ühe lingi artiklile (õigemini katkendile artiklist), mis ilmus 1919. aastal Eesti Tehnika Seltsi ajakirjas. See artikkel käsitab Eesti raudtee tulevikuväljavaateid. Tähelepanu väärib, et artikli ilmumise ajal Vabadussõda veel käis.
Artiklis toodud skeem ei ole muidugi kaart, kuid sealt võib leida üht-teist huvitavat. Kunagi ammusel nõukaajal sattus mulle see ajakirjanumber pihku ja ma tegin sellest endale koopia, mille nüüd siinkohal skaneeritud OCR-kujul avaldan. Minule oli see üldse esimene kindlusraudtee skeem, midagi muud polnudki tol ajal saada, või kui, siis ehk arhiivides kaevates. Säilinud raudteeharude muldkehasid aitasid mul selle skeemiga kokku viia mõned Heino Gustavsoni Tallinna lähiümbrusega tutvumist populariseerivad raamatukesed. Nende raudteeharude otsimisega tegelesin mitu suve.
Artiklis toodud skeem trükiti ära ka taasiseseisvunud Eestis ajakirja "Tehnika ja Tootmine" ühes viimastest numbritest.
Nüüd on mul kindlusraudteest üsna hea ülevaade ja kinnitan veel kord, et Battali kaardid on parimad, mida seni näinud olen. Aga muidugi pole nad täiuslikud. Eriti Tallinna linna piires on vähe midagi järgi jäänud.

http://dl.getdropbox.com/u/2001780/PSMK.pdf

See on pdf-fail

Postitatud: 30 Sept, 2009 23:37
Postitas vax
Sai natuke raudteid juurde joonistatud, Männiku, Pääsküla, Viljandi liin Tallinna sadamani, natuke Lehmja jms. suunas.
Kritiseerige...

Postitatud: 01 Okt, 2009 0:33
Postitas ivalo
Pakun, et üle Männiku raba jooksval raudteel ei ole seost Merekindlusega, vaid on kahekümnendatel aastatel rajatud turba väljaveoks.

Kuidas tehtud

Postitatud: 01 Okt, 2009 1:50
Postitas velka
Tubli töö. siiski oleks küsimus, kas kas teed raudteed maastikul säilinud tammide või netis levinud skeemide põhjal? Näiteks "linnalegendi" järgi ehitati Vabaduse puiestee omal ajal just kindlusraudtee tammile, sul läheb liin juppjagu raba poolt.

Postitatud: 01 Okt, 2009 17:49
Postitas vax
ivalo kirjutas:Pakun, et üle Männiku raba jooksval raudteel ei ole seost Merekindlusega, vaid on kahekümnendatel aastatel rajatud turba väljaveoks.
Seda on vaieldud mitmel korral, tõde pole veel selgunud.

Re: Kuidas tehtud

Postitatud: 01 Okt, 2009 17:53
Postitas vax
velka kirjutas:Tubli töö. siiski oleks küsimus, kas kas teed raudteed maastikul säilinud tammide või netis levinud skeemide põhjal? Näiteks "linnalegendi" järgi ehitati Vabaduse puiestee omal ajal just kindlusraudtee tammile, sul läheb liin juppjagu raba poolt.
See liin on veel üks müsteerium. Vanadel kaartidel läheb ta veidi teise joonega kui Vabaduse puiestee. Eeldan, et vähermalt praeguse Vabaduse puiestee Pääsküla poolne ots on endine raudteetamm. Samuti on puudu haru, mis viib sealkandis oleva suurtükipositsiooni juurde.
Ega see kerge jah ei ole, ära arvata, kust mingi haru konkreetselt on läinud. Hea, kui on maastikul mingi jälg, veel parem kui on satelliidifotol jälgitav. Mõned kohad on paraku hiljem niivõrd palju ehitustegevust näinud, et vanast pole enam midagi järgi.