Peeter Suure merekinduse kaart
Raudteetamm pidi vabaduse puiesteed jälgima nii palju, et läheb siis linna poole minnes kuni vikerkaare peatuseni, ja seal läks ta kunagi pea otse edasi. Vabaduse puiestee keerab sealt natuke vasakule poole.
Kui huvitab siis on mul Agu Vabamäe meenutusi tema raudtee mälestustest sellest Nõmmel asunud liinist. Avaldatud siis Nõmme muuseumi kalendris.
Kui huvitab siis on mul Agu Vabamäe meenutusi tema raudtee mälestustest sellest Nõmmel asunud liinist. Avaldatud siis Nõmme muuseumi kalendris.
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
Kollasega on märgitud EW ajal ehitatud raudtee (Battali info). Gustavsoni ega Õuna raamatutest ei leidnud esmapilgul midagi selle kohta. Kes teab, võiks viidata.
Sain Aegna raudteega ühelepoole. Üritasin võimalikult täpselt paika panna. Vaadake ja kontrollige palun.
Kasutasin:
Maa-ameti kaardiserverit
http://battal.pri.ee/istoria/shemy/aegn ... aegna.html
http://battal.pri.ee/karty/aegna.html
http://www.orienteerumine.ee/kaart/db/kaart/8841.gif
Kurjam kurdab, et ei saa kaardilinki lahti. Naljakal kombel ei taha ka minul see aadress lahti minna, kui kasutan Internet Explorerit, sest copy/paste'iga kopeerub aadress aadressiväljale vigaselt. Põhjus on selles, et originaalis on vaxil kirjas mitte link, vaid aadress, kus pärast kolmandat võrdusmärki on tühik ja veel reavahetus. Kui need ära kustutada, läheb asi käima küll (huvitaval kombel Mozilla Firefox saab ka muidu hakkama). Võib-olla Inline Complete'i sättimine aitab ka Internet Explorerit niiviisi kirjutatud aadressi ära tunda.
Aga õigem on panna asi kirja lingina nagu siin järgnevalt:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 7f9e19a05a
Vaxi ettevõtmine on tubli. Jõudu jätkamiseks!
Aga õigem on panna asi kirja lingina nagu siin järgnevalt:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 7f9e19a05a
Vaxi ettevõtmine on tubli. Jõudu jätkamiseks!
Impiger
Vax jah tublit tööd teinud. Väike märkus ka. Raudtee haru, mis läheb üle Pääsküla jõe on sul märgitud natuke valesti, see peaks minema üle jõe kohas natuke ülesvoolu. Su kaardil siis sellest vanast talust paremal.
Seal on üllatavalt hästi säilinud ka kõrge raudteetamm (ehk ka sellepärast, et nõukaajal jooksis sealt pealt soojatrass).
Seal on üllatavalt hästi säilinud ka kõrge raudteetamm (ehk ka sellepärast, et nõukaajal jooksis sealt pealt soojatrass).
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
Lisasin ka suurupisse mineva haru. Veidi suur on dilemma areofotolt nähtava, ning loogika vahel. Mäletamistmööda jooksis raudtee mööda sama trassi mis ma märkisin, kuid millegipärast on suurupi panga lähedal olemas munakivi tee (korduvalt käinud ja näinud), mis pole raudtee aluseks just eriti sobiv. Võimalik, et raudtee lõppes varem, ning munakivitee oli rajatud suurtükkidest raudteeni vedava materjali jaoks, samas pole see ka kuigi loogiline.
Samamoodi kilomeetri jagu idapoole on säilinud lõik munakiviteest, ning mõned telliskivi ehitised, võimalik, et kunagi on ka kuskil seal midagi paiknenud.
edit: Uurisin enda joonistatud suurupi haru, ning tegelikult hakkab tunduma et raudtee jooksis veidi kaugemale sellest kohast kuhu ma ta joonistasin. Tee kuju järgi, mis on vana raudtee tammi peale ehitatud peaks see kaarduma tagasi lääne suunas. Aerofotol on näha üks maja, mis võib olla hiljem ehitatud helgiheitja varjend, asub see täpselt selle kohapeal, kust loogiliselt raudtee tamm lõppeda võiks.
Samamoodi kilomeetri jagu idapoole on säilinud lõik munakiviteest, ning mõned telliskivi ehitised, võimalik, et kunagi on ka kuskil seal midagi paiknenud.
edit: Uurisin enda joonistatud suurupi haru, ning tegelikult hakkab tunduma et raudtee jooksis veidi kaugemale sellest kohast kuhu ma ta joonistasin. Tee kuju järgi, mis on vana raudtee tammi peale ehitatud peaks see kaarduma tagasi lääne suunas. Aerofotol on näha üks maja, mis võib olla hiljem ehitatud helgiheitja varjend, asub see täpselt selle kohapeal, kust loogiliselt raudtee tamm lõppeda võiks.
Et oleks raskem!
Vanad kaardid
Tallinna linna piires võib kindlusraudtee harude märkimine tänapäeva teedevõrgustikule olla üsna põnev tegevus, sest säilinud on väga vähe. Üks üsna tume kant on raudteeharu, mis kulges Rahumäe alt Tondi kasarmuteni. Vanadel kaartidel on leida see osa, mis läks kasarmute juurest üle tänapäeva Lilleküla Koplisse, ja ka need osad, mis jäid Rahumäe poole. Kuid Rahumäe alt kasarmute juurde kulgenud raudtee osa pole ma juhtunud ühelgi kaardil nägema. Kas keegi teab midagi selle kohta?
Panen siia kolm linki vanadele kaartidele, kus on kujutatud kindlusraudtee trasse.
http://digar.nlib.ee/otsing/avaleht?pid ... igar:44040 (aastast 1928)
http://digar.nlib.ee/otsing/avaleht?pid ... igar:44669 (aastast 1919)
http://digar.nlib.ee/otsing/avaleht?pid ... igar:46335 (aastast 1920)
Viimasel neist on hästi näha Lasnamäel Irusse ja Kosele kulgenud raudtee. Kõik need kaardid on valminud pärast Peeter Suure merekindluse lõppu, seega võib osa rööbasteest olla juba üles võetud.
Panen siia kolm linki vanadele kaartidele, kus on kujutatud kindlusraudtee trasse.
http://digar.nlib.ee/otsing/avaleht?pid ... igar:44040 (aastast 1928)
http://digar.nlib.ee/otsing/avaleht?pid ... igar:44669 (aastast 1919)
http://digar.nlib.ee/otsing/avaleht?pid ... igar:46335 (aastast 1920)
Viimasel neist on hästi näha Lasnamäel Irusse ja Kosele kulgenud raudtee. Kõik need kaardid on valminud pärast Peeter Suure merekindluse lõppu, seega võib osa rööbasteest olla juba üles võetud.
Impiger
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist