www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 17 Juun, 2019 21:59

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 542 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 37  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Okt, 2009 7:16 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Sept, 2009 10:57
Postitusi: 66
Öösel nokkisin ja lisasin niipalju läänepoolseid objekte kui loogiline tundus. Humala positsiooni koos tunnelitega panin peale. Raudteedega proovisin nii teha, et ajada joondu aerofotolt pärist metsasihid ja minu kaartidel olemasolevad joonised. enamvähem täpne vist sai, kuigi mõni lõik tuli täitsa tunde peale jooistada, sest polnud säilinud eriti midagi.

Vääna-posti ümber kulgenud raudteega on kõige keerulisem, sest sealt kus minu kaardil peaks jooksma raudtee on aerofotol näha ainult puhast metsa, mingit sihti ega muud vihjet pole, kust täpsemalt raudtee jooksis.

_________________
Et oleks raskem!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Okt, 2009 11:19 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Dets, 2004 11:01
Postitusi: 1732
Asukoht: Tallinn
Zoig kirjutas:
Tsiteeri:
Lisasin ka suurupisse mineva haru. Veidi suur on dilemma areofotolt nähtava, ning loogika vahel. Mäletamistmööda jooksis raudtee mööda sama trassi mis ma märkisin, kuid millegipärast on suurupi panga lähedal olemas munakivi tee (korduvalt käinud ja näinud), mis pole raudtee aluseks just eriti sobiv. Võimalik, et raudtee lõppes varem, ning munakivitee oli rajatud suurtükkidest raudteeni vedava materjali jaoks, samas pole see ka kuigi loogiline.
Samamoodi kilomeetri jagu idapoole on säilinud lõik munakiviteest, ning mõned telliskivi ehitised, võimalik, et kunagi on ka kuskil seal midagi paiknenud.


Lisaks kindlusraudteedele oli ka kindlus maanteed, ja seda need munakivi teed ongi. Lisaks on üks lõik veel näha kindlusraudtee trassilt Suurupi ülemise tuletorni juurdes oleva patarei nr. 1 juurde minev tee.

_________________
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Okt, 2009 11:52 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Dets, 2004 11:01
Postitusi: 1732
Asukoht: Tallinn
Herr Zoig, seal Suurupis poolsaare otsas olevad telliskivihooned on nõuka piirivalve kordon. Kraater (see suur kraav) ei ole midagi muud helgiheitja kulgemise kanal veepiirini. Kui seda kanalit pidi minna maapoole siis seal asuski helgiheitja varjend ja samas varjendis ka elektrijaam, mis on õhku lastud. Ka ei tahaks uskuda, et raudtee läks poolsaare otsa tipuni välja, pole nagu mõtet sellel.

_________________
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Okt, 2009 19:15 
Eemal
Liige

Liitunud: 14 Juun, 2005 15:24
Postitusi: 275
Üks teema, mida võiks veel arutada, oleks kaardil kasutataad tingmärgid ning värvid. Pakun välja, et igasugu suuremad ehitised võiks tähistada rohelise maja kujutisega, väiksemad tavalise markeriga. Ligipäästavad tunnelid võiks olla rohelised, ligipääsmatud punased. Teoreetilised tunnelid võiks olla näiteks kollased?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Okt, 2009 19:19 
Eemal
Liige

Liitunud: 14 Juun, 2005 15:24
Postitusi: 275
Zoig kirjutas:
Öösel nokkisin ja lisasin niipalju läänepoolseid objekte kui loogiline tundus. Humala positsiooni koos tunnelitega panin peale. Raudteedega proovisin nii teha, et ajada joondu aerofotolt pärist metsasihid ja minu kaartidel olemasolevad joonised. enamvähem täpne vist sai, kuigi mõni lõik tuli täitsa tunde peale jooistada, sest polnud säilinud eriti midagi.

Vääna-posti ümber kulgenud raudteega on kõige keerulisem, sest sealt kus minu kaardil peaks jooksma raudtee on aerofotol näha ainult puhast metsa, mingit sihti ega muud vihjet pole, kust täpsemalt raudtee jooksis.
Vaata Battali kaarti, sealt on hästi näha, et raudtee kulges praegusel kruusateel. Tegelt jah, osa tammist on ülimalt hüpoteetiline. Need saaks vast ainult geomeetria abil vanadelt kaartidelt üle võtta. Sama on ka näiteks Pääsküla liiniga - kes räägib, et kulges Vabaduse puiesteed pidi, kes et ainult osaliselt... Vanalt kaardilt on näha, et see läheb suht sirgjooneliselt. Vabaduse puiestee samas ei lähe. Võta nüüd kinni, kust ta täpselt läks.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Okt, 2009 19:42 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Sept, 2009 10:57
Postitusi: 66
Joonistamiseks kasutasin seda kaarti:
http://www.pasun.ee/Datacomb/pervyi.jpg
Tegemist peaks ka olema battali meeste poolt tehtud kaardiga, ning enamus juhtudel suutsin seda ja aerofotot kõrvutades õiged sihid või nendele ehitatud teed ülesse leida ja kaardile märkida.

Vääna-Posti juures peaks selle kaardi järgi raudtee jooksma kruusatee kõrvalt, metsa seest. Kuid kuidagi ei õnnestunud seda sihti leida, samas battali kaardile märgitud põjapoole keeravad kaared, mis ma ka sinna ära märkisin. Mõlemad metsas sihtidena olemas. Variant on see, et sõltubalt aerofoto tehtud nurgast varjavad puud ära raudteesihi, ning sellepärast pole seda sealt võimalik näha. Kas battali kaarte on vahepeal uuendatud, seda ma ei tea, kuid muud osad olid joonistele vastavad, ning need ma märkisin ära.

Suurupi juures tuleb see raudtee otse põhja välja, ma ei ole kindel kui palju, kuid kindlasti rohkem kui ainult see kaar mis tipu poole pöörab. munakividest lõik on seal täpselt nende kahe raudtee haru vahel, mida ma esimese hooga raudteetammiks pidasin. Minu ligitud kaardil on ka märgitud suund, mis peaks jääma poolsaare tippu pööravast osast ida poole, kuid seda ei hakanud märkima, sest sealne pööre on liiga järsk. Pole saanud vahepeal vaatamas käia kas seal on ehk mõni varjatud metsasiht, mida aerofotol näha pole. Idapoolse haru juures on metsas näha samas kohti, mis sobiks üsna hästi selle aru pööranguks, ning mereäärsel lõigul on samamoodi munakivisillutis nagu teisel osal.

Ega muidugi ükski kaart pole enam väga täpne, kuid siiani olen kasutanud aerofotot ning enamvähem õiged suunad üless leidnud. Kõige raskem on nende lõikudega, mis on tänaseks kuskil põllul, sest neid on tõesti enamvähem võimatu täie kindlusega kaardile kanda.

Edit: Kui nüüd vaadata maaameti kaarti selle koha pealt, siis on metsa sees raudteesiht täiesti ära tuntav, ning jookseb täpselt mööda minu kaardi trassi. Kui keegi vastu vaidlema ei hakka, siis ma ehk kannaks selle kaardile ära?
Maameti link selle koha kohta:

http://xgis.maaamet.ee/xGIS/XGis?app_id=UU82&user_id=at&punkt=531132.6,6580457.4&zoom=1083&setlegend=UUKAT1_82=0

Edit2: mis kala sellega on, et näitab korraga ainult 1 lehekülje jagu jooni? Kui nimekirja viimasest otsast valida teine lehekülg, siis näitab ainult selle infot, ning esimese lehe kõik jooned kaovad ära. Kas tegu on mingi google poolse piiranguga, et ei koormaks liigselt serverit?

_________________
Et oleks raskem!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Okt, 2009 20:49 
Eemal
Liige

Liitunud: 14 Juun, 2005 15:24
Postitusi: 275
Edit.
- Korrigeerisin Pääsküla haru jõe ületuse kohta, kuigi ei ole päris kindel kas sai õige
- Lisatud Kose haru.
- korrigeeritud Rahumäe surnuaia tagust lõiku. Stroomi haru suundus kaartidel liiga vasakule, et vana versioon oleks realistlik olnud. Pealegi on seal raadiusega siht aerofotol näha.
- Lisatud Stroomi haru.

Mis vajaks tegemist:
- Lehmja haru
- Vääna-posti, Hüüru ja Püha haru.
- Raudalu haru täiesti puudu
- Saared ka. Naissaar
- Kindlusmaanteed (Näiteks Leppneemes oli selline)
- märkida peale kõik muud positsioonid ja lisada numbrid.
Lisaks tahaks kaarti laiendada ka Soome ning Venemaa objektidele. Samuti panna igale markerile otselink pikemale kirjeldusele.


Viimati muutis vax, 07 Okt, 2009 21:30, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Okt, 2009 21:06 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Sept, 2009 10:57
Postitusi: 66
vax kirjutas:

Mis vajaks tegemist:
- Vääna-posti, Hüüru ja Püha haru.
Hüüru, Püha ja Vääna-posti harud said märgitud nii täpselt, kui battali kaart, google ja maaameti aerofotod lubasid. Peaks enamvähem õiged olema. Seal kulgenud kõrvalharud, mis battali kaardil olemas on on vel märkimata, kuid proovin ka need varsti ära märkida.

Kui kellegil on veel selliseid kaarte nagu mul või linke kaartidele, siis võiks siia postitada. MIda rohkem inimesi neid võrrelda näeb, seda õigem tulemus ehk tuleb.

kuid see häirib ikka, et google mapsil on mingi loll piirang mis ei lase kõiki jooni korraga kaardil näha.

_________________
Et oleks raskem!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: To: Faust Pääsküla raudteesild
PostitusPostitatud: 07 Okt, 2009 21:12 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 23 Sept, 2009 0:42
Postitusi: 17
Asukoht: tallinn
Silda seal mõistagi enam pole. Kas aga nõukaaegne soojustrassi tamm on ka raudteetamm? Uurisin selle kohtumispunkti Pääsküla jõega, ei leidnud midagi, mis meenutaks raudteesilda kanda suutvaid sillasambaid. (Kindlusraudtee sildade raudferme viidi esimese vabariigi ajal teistesse kohtadesse, kus oli silda vaja, ent betoonist alustega ei saaks ju midagi juhtuda?)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Okt, 2009 21:15 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Dets, 2004 11:01
Postitusi: 1732
Asukoht: Tallinn
Pääsküla jõe ületuskoht ei ole ikka õige. Kui nüüd kaardilt vaadata siis praegu läheb sul see märgitud raudteeharu kaarega üle Vanasilla tee. tegelt läheb tamm seal paremalt poolt, nimelt Kaselaane tänava alguse juures. Kaardilt vaadates Kaselaane nime kohal on näha seda kaarjat piklikku nö. metsatukka. Kui sellel joonel zuumida jõe juures siis on näha jõge ületavat purret (ehk siis kunagine raudteesilla koht). Ka sealt edasi on sul natuke valesti märgitud, sest tamm läheb sealt edasi ülespoole (linna poole) viimase majarea ja metsa piiril (mitte Külvi tänava Pääsküla positsiooni komandandi majast läbi). Tamm selgelt näha vähemalt Külvi tänavani, sest sealt edasi läheb see madalaks.

_________________
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Okt, 2009 21:20 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Dets, 2004 11:01
Postitusi: 1732
Asukoht: Tallinn
Niipalju kui seal ise vaadelnud olen siis raudteesilla kunagisi jäänuseid seal mingeid küll pole. Kõrgemad tammid, mis mõlemalt poolt jõe kaldale lähenevad on juba kaugemalt, ehk laugemalt madalaks tehtud. Ju siis see sild sealt põhjalikult teisaldatud/hävitatud.

_________________
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Okt, 2009 21:26 
Eemal
Liige

Liitunud: 14 Juun, 2005 15:24
Postitusi: 275
Kuidas nüüd on?
Tegin natuke juurde ka Vääna-posti haru.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Okt, 2009 21:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Dets, 2004 11:01
Postitusi: 1732
Asukoht: Tallinn
Nüüd jah asi enamvähem paigas. Nihuta selle metsatuka kohal kaare allosa täpselt metsatuka kaare järgi. Metsa keskel seal väike triip ka paistab. Kaselaane tänavaga ristub see diagonaalselt aga seda ei tea millise kaarega või kui laugelt ta sinna garaazide vahele edasi suundub.

_________________
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07 Okt, 2009 22:46 
Eemal
Liige

Liitunud: 14 Juun, 2005 15:24
Postitusi: 275
Kuna Google Maps tekitas probleeme kõikide objektide samal kaardil (mitte)näitamisega, siis sai tehtud väike rats, uus aadress on:
http://maps.google.com/maps?q=http://si ... indlus.kml


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Saustinõmme
PostitusPostitatud: 07 Okt, 2009 23:45 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 25 Sept, 2009 3:58
Postitusi: 4
Veel kaardile kandamata paikade hulka tuleb lisada Saustinõmme suurtükipositsioon, mil ka oma raudtee oli. Täiesti huvitav oleks teada saada, kust see täpselt kulges. Natuke kirjutati sellest teemas "Tallinna lähistel". Looduses ja Eesti põhikaardil on veel mingit valli näha, mis võis vabalt raudteetamm olla (vastav koht Googlis). Kaardil on valli põhjaotsast idas lisaks paar hoonet ja veel mõni "keldri" tingmärgiga asi (vt. vanemaid põhikaarte). Plaanin neid millalgi uudistada, kuna hoolimata pea iga-aastasest rattasõidust/jalakäigust seal pole ma neid seni märganud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 542 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 37  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt