www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 15 Aug, 2020 5:37

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 545 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 37  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Endine Haabersti tee
PostitusPostitatud: 10 Dets, 2011 22:31 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Juun, 2009 0:46
Postitusi: 112
Tee Nõmme turu juurest mäest alla rajati 1930-ndatel. Tee oli kitsas ja sillutatud munakividega. Jalgrattaga sealt alla kihutada sai üksnes teepeenral, kus oli siledam. Munakivisillutis oli laskuval teeosal, mäe all pööras tee ära lasketiiru territooriumile. Haabersti poole edasi läks sillutamata tee. Apelsinikarva joon kaardil tähistabki seda sillutatud teeosa, mis jäi lasketiiru alale.
Kui hoolsasti vaadata, siis võib leida Ehitajate tee kõnniteest paarkümmend meetrit eemal, metsa (võsa) servas, suunaga endise lasketiiru poole, enam-vähem paralleelselt Ehitajate teega kulgeva, üsna halvasti säilinud munakivitee lõigu, ta on üsna liiva sisse mattunud. Algab (või lõpeb) umbes selle kurvi kohal, kust pöörab ära Üliõpilaste tee.
Nõmme mäelt alla tulnud tee oli munakivisillutisega. Kas see lõhutud põllukividest teeosa polnud äkki PSM aegne jäänuk? EW ajal vaevalt viitsiti sihukest palju lolli tööd nõudvat sillutist teha. Aga mine tea...

_________________
Impiger


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Peeter Suure merekinduse kaart
PostitusPostitatud: 11 Dets, 2011 11:43 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Dets, 2008 0:29
Postitusi: 1974
Asukoht: Tallinn
vax kirjutas:
Nope, antud tee valmis koos lasketiiruga. Ühendas tollaseid ehitisi lihtsalt.

Vaatasin korra üle kohad, kus oli lõhutud kividest tee. Kõik on seotud suurte ja raskete tükkide positsioonidega (Kakumäe on ehk koht, kus olid väiksemad kaliibrid?). Ja ka raudtee olemasolu pole kiviteele takistus, nt Muhus on teised kenasti koos - mitte just kõrvuti, aga ristuvad mitu korda ning algus- ja lõpp-punkt on ühised. Sarnane ka Suurupi, Vatsla, Pühaküla, Männiku...

Seega - on väga vähe tõenäoline, et lasketiiru pärast tehti selline tee. See on raskeveokite jaoks. Pealegi, EW ajal üldiselt selliseid tarindeid enam ei tehtud. Tollepärast pakkusingi, et ehk see Vanaka ehitamata raskepatarei? Siis loksuks skeem paika - mis ei tähenda, et kõik oleks selge...

_________________
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Peeter Suure merekinduse kaart
PostitusPostitatud: 11 Dets, 2011 17:39 
Eemal
Liige

Liitunud: 14 Juun, 2005 15:24
Postitusi: 276
PSMK ajal oli sealkandis polügoon. Äkki selle jaoks?
Samas, olles lugenud mõningaid dokumente lasketiiru kohta, siis igatahes mulle küll meenub justkui kusagil oleks olnud kirjas, et see tee rajati koos lasketiiruga.

_________________
Peeter Suure Merekindluse interaktiivne kaart


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Endine Haabersti tee
PostitusPostitatud: 11 Dets, 2011 18:58 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Juun, 2009 0:46
Postitusi: 112
Missuguseid kive kasutati Nõmme mäest alla tuleva Haabersti tee ehitusel, võib näha allpool oleval vanal fotol.

Pilt
Kõige pealmisemas kihis olid ilmsesti väiksemad kivid.

_________________
Impiger


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re:
PostitusPostitatud: 13 Mär, 2012 8:51 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 11 Mär, 2012 16:12
Postitusi: 3
Tervist, kisun vana teema üles, kuid isiklik huvi selle positsiooni suhtes.

Castellum kirjutas:
[...] Juuliku (ka Jälgimäe, Tammemäe) positsioon jäi välja ehitamata, seega suuri auke ei tohiks seal olla. [...]


Jutt siis Linnumäe talu juures oleva suurema loodesse jääva künka kohta, kui õigesti aru saan. Tean inimest, kes on seal elanud aastakümneid ning mäletab, et seal olid kaevikuteliin küll välja ehitatud. Mida veel täpsemalt, seda ei oska öelda.
Teine küsimus, et "Kanama antenniväljast", millest siin ka natuke räägitud, läheb mingi reljeefkaardil hästi jälgitav tee ringtee/Rapla(?) maantee viaduktini enne Sakut. Käänakud ning pinnamood annab alust arvata, et raudtee jaoks. Reaalselt mingit raudteed ju olnud ei ole? Viimasena mainitud viaduktilt natuke edasi lähtuks tee justkui kaheks, millest üks läheb otse Saue mõisa poole.
Kui kellelgi infot, võiks kasvõi pildi raamatust saata.

Mis tähtsus oli sellel antenniväljal? See ehitati ju tegelikult suhteliselt hilja, sinna alale jäi 4 talu.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Peeter Suure merekinduse kaart
PostitusPostitatud: 13 Mär, 2012 22:42 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Jaan, 2010 21:36
Postitusi: 1452
pane kaardipilt, muidu on raske ette kujutada.

_________________
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Peeter Suure merekinduse kaart
PostitusPostitatud: 18 Mär, 2012 12:41 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 11 Mär, 2012 16:12
Postitusi: 3
Kiirelt tegin ühe, vajalik oleks maaameti reljeef/ortofoto/põhikaart kõrvale võtta. Sakus olev alumine joon läheb tegelikult natuke teisiti, NL topokaardil on hästi näha. Kuid joone pealt lähevad teed. Tean, et alumine tee vasakult lähtudes oli vana tee, vähemalt algusest ning läks Sakusse, kuid mida Saku poole, seda rohkem läheb raudteetammi moodi.
Kui kevadel kuivaks läheb, astun selle teise huvilisega läbi.

Pilt

Pilt

Kas ja mis positsiooni siis sinna vasaku mäe peale ehitada sooviti kus kunagi kaevikud isegi alles olid? Kus see Tammemäe positsioon peaks paiknema.

Helme 1996: Saue ja Saku vahel asuva Juuliku küla lähedale rajatud Tammemäe positsioon kujutas endast kaitse.pos nr 6 eelkaitset. Sinna suudeti ainult kaitsekraave rajada, siis tööd seiskusid. Kuid raudtee positsiooni asukohani siiski valmis. See algas Tallinna-Pärnu juurdeveorudteelt, Männiku ja Saku jaamade vaheliselt lõigult. Hargnemiskohta ehitati ka jaamahoone (säilinud), mis sai Tammiku peatuse nime. See haru likvideeriti 1920. aastal.

Mis raudteest ja kaevikutest juttu?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Peeter Suure merekinduse kaart
PostitusPostitatud: 18 Mär, 2012 16:18 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Dets, 2008 0:29
Postitusi: 1974
Asukoht: Tallinn
Eks selle nimega on nagu on...ise eelistaksin vist Jälgimäe positsiooni. Tegu siis Pääsküla eelkaitsega -
- kas nii, nagu on ešeloneeritud Humala positsioon (kogusügavus ~5 km - esikaevikutest kuni kasarmulinnakuni) - mujal ei jõutud nii sügavalt valmis ehitada;

- või nii, nagu oli Saku, Sausti ja Veneküla (Kiili) - kergemate eelpositsioonidena. Jälgimäel ka oluline teerist, mida kaista.

Tammemäe raudteed vt Helme 1996: lk 69. Ühegi kaardi peal seda raudteed pole näinud, sellisel kujul Tammiku jaamast pole ka reljeefkaardil kätteleitav.

Vaatasin järgi - nii venelaste mai 1917-kaardil kui ka sakslaste 1918-kaardil pole Jälgimäel (ega ka Sinu näidatud Kaaga mäel) midagi. Tõsi, need kaardid kajastavad tegelikku olukorda - plaanid võisid olla muud. Ilmselt hakati eelpositsioone rajama, aga nii venelased kui ka sakslased ei pidanud vajalikuna kaardile kanda igat kraavi. Ühesõnaga, tehtut oli liiga vähe, et seda kaardil positsiooni väärilisena pidada.

See on nüüd praegu küll minu hüpotees. Sinu viidatud kaevikuid on muidugi tore teada, lume minnes peab läbi käima...

_________________
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Peeter Suure merekinduse kaart
PostitusPostitatud: 18 Mär, 2012 20:53 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 13 Apr, 2004 21:01
Postitusi: 1098
Asukoht: Lilleküla
Manus:
Linnumäe.jpg
Linnumäe.jpg [ 181.39 KB | Vaadatud 3512 korda ]

_________________
http://sojavaramuuseum.ee


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Peeter Suure merekinduse kaart
PostitusPostitatud: 18 Mär, 2012 21:13 
Eemal
Liige

Liitunud: 03 Aug, 2005 17:08
Postitusi: 319
Asukoht: Eestimaa
Endiseid metsaveoteid ja teeradu on suhteliselt meelevaldne pidada raudteetammiks. Vaadake ka vana orienteerumiskaarti, seal on enamus nendest peale märgitud. Mingit suuremat teed pole punasega märgitud joontel kunagi olnud. Mõned teed, mida reljeefkaardilt pole aru saada, on looduses täiesti olemas, kuigi kinnikasvanud.

http://www.orienteerumine.ee/kaart/db/kaart/9030.gif


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Peeter Suure merekinduse kaart
PostitusPostitatud: 18 Mär, 2012 21:29 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 13 Apr, 2004 21:01
Postitusi: 1098
Asukoht: Lilleküla
Linnumäe positsioonist vaevalt miskit aimatagi on, seal usinaste põldu tehtud.
Kanama kaevikud pühiti minema uue ristmiku ehitusega, Keila poolsest võibolla jupp põllul aimatav on?

_________________
http://sojavaramuuseum.ee


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Peeter Suure merekinduse kaart
PostitusPostitatud: 18 Mär, 2012 21:43 
Eemal
Liige

Liitunud: 03 Aug, 2005 17:08
Postitusi: 319
Asukoht: Eestimaa
Linnumäed pole mõtet hetkel vaatama minna, seal lumehunnikud... Kevadel aga üle-jala vesi. Lähemate talude elanikud niisama-kolajaid väga ei salli, enne kui kuhugi võssa ragistama lähete, küsige viisakalt taludest luba.
P.S. Palun suhtuge tõkkepuudesse tõsiselt - ärge sealt autoga hakake läbi ronima, minge jala edasi - muidu tuleb jama.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Peeter Suure merekinduse kaart
PostitusPostitatud: 18 Mär, 2012 23:07 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 11 Mär, 2012 16:12
Postitusi: 3
Aitäh kõikidele kaasamõtlejatele.
Jah, joonistasin tuhinaga joone liiga pikaks. Kaagastpoolne ots oleks pidanud olemata olema, kuid see üldisem suund, kuhu poole võidi midagi soovida teha. Sest sealt poolt läks tee küll vanasti. Aga just Tammemäelt lähtuva osa kohta on huvi. Selle orienteerumiskaardiga olen tutvunud.
Õigust räägid Dan. Isegi selle kohaga seotud. Kus tõkkepuud näete, olenemata et lahti, sealt haritud inimene edasi ei lähe, need teed ei vii nagunii kuhugi.
Vaadata pole midagi, Kaaga mäel on kaevikud kinni lükatud ammu kuid nagu kunagi keegi siin rääkis, et sinna ei jõutudki kaevata (kui räägiti üldse sellest kohast?), siis tegelikult jõuti. Maaameti topolt ja ühe minu tuttava mälestustes on olemas Kaaga mäel kaevikud. Asukoht super.

Üks NL topolt ka. Kas ikkagi läks ja kuhu raudtee? Olles ka uurinud raudtee harusid looduses ja aero/reljeefilt, siis oskan kahtlustada. Kuhu see haru ikkagi läks? Teadsin nende olemasolust, mis kaart üles pandi, kuid miks oli vaja raudteed kagu poole neist teha?

NL vanem topo
Pilt

Hästi vaadeldav tamm. Kui sisse zoomida maaametil, siis on vene keeles sabrozennaja - hüljatud kirjutatud peale jõest üleminekul.

Oleksin huvitatatud nägema kellegi omapoolset visandit kaardil.


Viimati muutis ficfic, 20 Mär, 2012 14:21, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Peeter Suure merekinduse kaart
PostitusPostitatud: 19 Mär, 2012 23:58 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Jaan, 2010 21:36
Postitusi: 1452
ivalo kirjutas:
Linnumäe positsioonist vaevalt miskit aimatagi on, seal usinaste põldu tehtud.
Kanama kaevikud pühiti minema uue ristmiku ehitusega, Keila poolsest võibolla jupp põllul aimatav on?

Kanamal oli kunagi mingi naljakas tiigike, mille jäänus on hetekel ühe Kanama ristmiku ühe ristkulehe sees. See oli seal olemas ka enne ristmiku ehitust ja päritolult tundus inimtekkeline. Kas või olla PSM-ga seotud?

_________________
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Peeter Suure merekinduse kaart
PostitusPostitatud: 20 Mär, 2012 1:29 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 13 Apr, 2004 21:01
Postitusi: 1098
Asukoht: Lilleküla
Jutt minu poolt riputatud kaardi juurde.
Manus:
PP.jpg
PP.jpg [ 169.21 KB | Vaadatud 3432 korda ]

_________________
http://sojavaramuuseum.ee


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 545 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 37  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt