2002. aasta suvel käisin seal, kohalike jutust olen aru saanud, et metsas peaks seal ka veel midagi olema (maandumisrada vesilennukitele), kuid näinud midagi. Angaaridest pole tegelikult midagi erilist alles, kui välimine kuju, sisu kohta ei tea.
Ise meenub mulle klubihoone ning munakivi tee 3KM Kihelkonnast Papisaarde. Mis puhul see tee munakividest tehti, et roomikmasinatel oleks parem seal liikuda ? Nõukogude ajal oli seal ka midagi ?
Kes oskab midagi rohkem rääkida/lisada ?
Pildimaterjali kahjuks pole.
Papisaare vesilennukite angaarid ja sealne ümbrus
-
- Liige
- Postitusi: 609
- Liitunud: 04 Mär, 2005 23:55
- Kontakt:
Papisaare metsas päris palju erineva suurusega vundamentide jäänuseid, hoonetena säilinud väljaspool sadama territooriumi endine klubihoone, mida hilisematel aegadel erinevatel otstarvetel kasutatud (viimati oli seal vist kolhoosi soolaladu) ja ka juurde/ümberehitusi tehtud. Seal samas ka 1980-ndate esimene pool rajatud maa-alune varjend paarikümnele inimesele - generaatoriruum, dushiruumid, kempsud, kümmekond kambrit, 3 sissepääsu, sisuliselt 2 eraldi blokki (Kihelkonna piirivalvekordoni tarbeks?), see üldiselt lukus, kasutuses ühe kohaliku elaniku keldrina). Olen kuulnud juttu ka mingisugusest punasest tellisest 2-kordsest hoonest (seda siis varemed) aga pole ise kohanud. Selline olemas Kiirassaare metsas (kõrvalpoolsaar), oli EW ajal piirivalve kasutuses ja küllaltki suure tõenäosusega võib olla seotud Papisaare baasiga . Samuti Papisaare poolsaarel olemas mere ääres (Kihelkonna poole) kivivooderdusega kaitsekraavid - kas vesilennukite baasi ajast või NL ajast, ei tea. Veel metsas 2-kordne silikaattellistest hoone (I korrusel garaaziuksed) aga see kindlasti peale II MS ehitis ja selle juurest hakkab ka nn. maandumisrada vesilennukitele pihta - betoonplaatidest ja piisavalt lai - ise arvaksin et pigem hilisem ehitus ja seotud prozektorite ajaga - see sadamast (ja angaaridest) üle km eemal. 1980-ndatel oli Papisaare sadama (ca 200 m enne sadamat paremal pool teed) juures veel ka piirivalve õppeväljak (takistusriba jne) ja laskerada (rajatud 70-ndate lõpus, liikuvad märklauad jne), sellest pole aga enam midagi järel, kõik laiali veetud.
Tee munakividest vast seetõttu et oli tollase tehnoloogiaga kõige kapitaalsem, kasutatav raskete asjade veoks kõigil aastaaegadel ja väga vastupidav (näidake mulle keegi mõnda kaasajal rajatud teed, mille kohta võiks öelda et ka 100 aasta pärast ilma vahepealse remondita vabalt kasutatav).
Tee munakividest vast seetõttu et oli tollase tehnoloogiaga kõige kapitaalsem, kasutatav raskete asjade veoks kõigil aastaaegadel ja väga vastupidav (näidake mulle keegi mõnda kaasajal rajatud teed, mille kohta võiks öelda et ka 100 aasta pärast ilma vahepealse remondita vabalt kasutatav).
Merepura kirjutas:Papisaare metsas päris palju erineva suurusega vundamentide jäänuseid, hoonetena säilinud väljaspool sadama territooriumi endine klubihoone, mida hilisematel aegadel erinevatel otstarvetel kasutatud (viimati oli seal vist kolhoosi soolaladu) ja ka juurde/ümberehitusi tehtud. Seal samas ka 1980-ndate esimene pool rajatud maa-alune varjend paarikümnele inimesele - generaatoriruum, dushiruumid, kempsud, kümmekond kambrit, 3 sissepääsu, sisuliselt 2 eraldi blokki (Kihelkonna piirivalvekordoni tarbeks?), see üldiselt lukus, kasutuses ühe kohaliku elaniku keldrina). Olen kuulnud juttu ka mingisugusest punasest tellisest 2-kordsest hoonest (seda siis varemed) aga pole ise kohanud. Selline olemas Kiirassaare metsas (kõrvalpoolsaar), oli EW ajal piirivalve kasutuses ja küllaltki suure tõenäosusega võib olla seotud Papisaare baasiga . Samuti Papisaare poolsaarel olemas mere ääres (Kihelkonna poole) kivivooderdusega kaitsekraavid - kas vesilennukite baasi ajast või NL ajast, ei tea. Veel metsas 2-kordne silikaattellistest hoone (I korrusel garaaziuksed) aga see kindlasti peale II MS ehitis ja selle juurest hakkab ka nn. maandumisrada vesilennukitele pihta - betoonplaatidest ja piisavalt lai - ise arvaksin et pigem hilisem ehitus ja seotud prozektorite ajaga - see sadamast (ja angaaridest) üle km eemal. 1980-ndatel oli Papisaare sadama (ca 200 m enne sadamat paremal pool teed) juures veel ka piirivalve õppeväljak (takistusriba jne) ja laskerada (rajatud 70-ndate lõpus, liikuvad märklauad jne), sellest pole aga enam midagi järel, kõik laiali veetud.
Tee munakividest vast seetõttu et oli tollase tehnoloogiaga kõige kapitaalsem, kasutatav raskete asjade veoks kõigil aastaaegadel ja väga vastupidav (näidake mulle keegi mõnda kaasajal rajatud teed, mille kohta võiks öelda et ka 100 aasta pärast ilma vahepealse remondita vabalt kasutatav).
Peab teinekord kaema mõne tegelasega minema, igatahes tundub huvitav.
Kavas ka endal millalgi talve poole (kui lehed langenud jne) minna sinnakanti veel korra kolama, teine koht, mis ootab vabamat aega on Ninase patarei.
PS. Kui sedasorti asjade (militaarobjektid jne) vastu huvi on, siis täna kell 18.00 saab Saaremaa Muinsuskaitse Seltsi sõjaajaloo huvilised Kuressare Põhikooli väikses majas (so peaukse kõrval olev õuemaja) kokku, kui ka ise kohalik ja aega on, võib läbi astuda.
PS. Kui sedasorti asjade (militaarobjektid jne) vastu huvi on, siis täna kell 18.00 saab Saaremaa Muinsuskaitse Seltsi sõjaajaloo huvilised Kuressare Põhikooli väikses majas (so peaukse kõrval olev õuemaja) kokku, kui ka ise kohalik ja aega on, võib läbi astuda.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist