Väike täpsustus. RB ei ole kitsarööpmeline, vaid on normaal- ehk standardrööpmeline raudtee. Kitsarööpmeline raudtee on laiusega ALLA 1435 mm.Some kirjutas:... Rail Baltic saab Rootsi raudteega sarnaselt olema kitsarööpmeline) ja jätkavad teekonda Euroopasse.
...
Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9151
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9151
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Millel põhineb selline absurdne väide?vanahalb kirjutas:...Eestis pole ju mingit arvestatavat tööstust ega kaubavooge.
...
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Arvestades, et veel mõned aastad tagasi töödeldi Muugas ligikaudu 250 000 konteinerit aastas, siis peaks nagu potentsiaali olema.
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Mina isiklikult olen olnud Rail Baltica soosija algusest peale.
Negatiivsest alustades, ma tean, et see on hiigel suur investeering ja ma tean et kui me muudame maailma väiksemaks siis lisaks turgudele, teadmistele tuleb lähemale ka pahupool.
Ja igipõline küsimus, kumb oli enne "Kas muna või kana?"
Kui meil ei ole infrat ja turgusid, siis ei tule kaubavoogusid ja tootmist. Kui ei ole tootmist, siis ei tule infrat. Kuskilt otsast tuleb seda lahendama hakata.
Erinevate geograafiliste punktide vahel on erinev potentsiaal. Erinev rahaline potentsiaal, teadmistealane potentsiaal, ressursside potentsiaal jne.
Kui luua nende punktide vahel kanal, siis tekib töö. Nagu + ja - mootori jaoks. Nagu korsten õhurõhu erinevuse tõttu hakkab suitsu tõmbama. See Rail Baltica on nagu horisontaalne korsten mis töötab mõlemas suunas. Mida väiksema takistusega on kanal, seda intensiivsemat kasutust see leiab. See võimaldab meie perifeeriast väärindatud loodusressursse Kesk-Euroopasse saata ja vastu saada teadmisi, investeeringuid, sidusust, turvalisust, turiste.
Turgude olemasolu on investeeringute eeldus. See on ettevõtluse arendamisel põhiküsimus: "Aga kust raha tuleb?", "Kes on valmis maksma selle eest, mida mina teen?"
Suur turg on ka niši-ettevõtlusele väetiseks.
Ma tean, et alginvesteeringuna on Rail Baltica kohutavalt suur. Aga mitmekümneaastases perspektiivis usun, et see tuleb plussi. Sest praegune logistika kulutab palju rehve, kütust, autojuhtide töötunde, avariisid-inimelusid, maantee-hooldust, aega, riskide haldamist. (siit ka arvestatav toiduahel kes RB vastu on) Kui raudteetammid, sihid ja sillad valmis, siis ma arvan jooksvad kulud lähevad allapoole ja meil tekib võimas logistika kanal.
Siit ka võimalikult otsene tee, sest iga liigne 10 kilomeetrit on otsene aastakümnete pikkune edasi-tagasi kulu veeremi, kütuse, riskide, müra, aja ja muus osas. See ei ole ekskursioonirong, mis sinkavonka igast külast läbi sõitma peaks.
Jah see on usu küsimus. Muna või kana küsimus. Praegu mahtude väärilist tootmist ei ole, aga kui võimalus on siis ta tekib.
Minu silmis protsesside analoogia põhjal on see Rail Baltica elujõuline ja arengujõuline tee pikas perspektiivis.
Ja isegi kui me alguses peale maksame on sellel suur positiivne mõju makroekonoomiliselt ja eneseteadvuslikult.
Jah see on usu küsimus.
Negatiivsest alustades, ma tean, et see on hiigel suur investeering ja ma tean et kui me muudame maailma väiksemaks siis lisaks turgudele, teadmistele tuleb lähemale ka pahupool.
Ja igipõline küsimus, kumb oli enne "Kas muna või kana?"
Kui meil ei ole infrat ja turgusid, siis ei tule kaubavoogusid ja tootmist. Kui ei ole tootmist, siis ei tule infrat. Kuskilt otsast tuleb seda lahendama hakata.
Erinevate geograafiliste punktide vahel on erinev potentsiaal. Erinev rahaline potentsiaal, teadmistealane potentsiaal, ressursside potentsiaal jne.
Kui luua nende punktide vahel kanal, siis tekib töö. Nagu + ja - mootori jaoks. Nagu korsten õhurõhu erinevuse tõttu hakkab suitsu tõmbama. See Rail Baltica on nagu horisontaalne korsten mis töötab mõlemas suunas. Mida väiksema takistusega on kanal, seda intensiivsemat kasutust see leiab. See võimaldab meie perifeeriast väärindatud loodusressursse Kesk-Euroopasse saata ja vastu saada teadmisi, investeeringuid, sidusust, turvalisust, turiste.
Turgude olemasolu on investeeringute eeldus. See on ettevõtluse arendamisel põhiküsimus: "Aga kust raha tuleb?", "Kes on valmis maksma selle eest, mida mina teen?"
Suur turg on ka niši-ettevõtlusele väetiseks.
Ma tean, et alginvesteeringuna on Rail Baltica kohutavalt suur. Aga mitmekümneaastases perspektiivis usun, et see tuleb plussi. Sest praegune logistika kulutab palju rehve, kütust, autojuhtide töötunde, avariisid-inimelusid, maantee-hooldust, aega, riskide haldamist. (siit ka arvestatav toiduahel kes RB vastu on) Kui raudteetammid, sihid ja sillad valmis, siis ma arvan jooksvad kulud lähevad allapoole ja meil tekib võimas logistika kanal.
Siit ka võimalikult otsene tee, sest iga liigne 10 kilomeetrit on otsene aastakümnete pikkune edasi-tagasi kulu veeremi, kütuse, riskide, müra, aja ja muus osas. See ei ole ekskursioonirong, mis sinkavonka igast külast läbi sõitma peaks.
Jah see on usu küsimus. Muna või kana küsimus. Praegu mahtude väärilist tootmist ei ole, aga kui võimalus on siis ta tekib.
Minu silmis protsesside analoogia põhjal on see Rail Baltica elujõuline ja arengujõuline tee pikas perspektiivis.
Ja isegi kui me alguses peale maksame on sellel suur positiivne mõju makroekonoomiliselt ja eneseteadvuslikult.
Jah see on usu küsimus.
Ülbeks minekuga hakkavad vead tulema.
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Tõde pead sina kuulma! RB-l on kõik sakraalehitise tunnused:pagan kirjutas:Jah see on usu küsimus.
1. toretsev
2. oma keskkonda mittesobiv
3. liialdustega
4. majanduslikult mittemõõdetav
5. palju vaidlusi tekitav
Meie oma Sagrada Família. Jääb loota, et põhjamaiselt lähenedes saab see enne hispaanlaste eeskuju valmis.
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Teisest küljest, oleks ju tore selline raudtee, mis ei saa 100 aasta jooksul valmis. Millele kogu aeg treitakse uusi ja ägedamaid figuraalse peaga polte, graveeritud fooritulede varjusid, iga liiper kujutaks endast originaalset lamavasendis kuju kapsaussist haavatud partisanini ja mida miljonid turistid vaatamas käiksid?
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
1. toretsev Go big or go home. Tegelikult vaata punkt 3 vastust.
2. oma keskkonda mittesobiv Võimalikult otsene maršruut.
3. liialdustega Kas seda oleks võimalik osaliselt teha, et vaadata kuidas tundub? Ehitada kiir-raudteed jupike? Või renoveerida vana, et siis sobivusel hakata uut ehitama? Kas me oleme nii rikkad, et osta odavat mitu korda? Logistikas on iga efekt paljukordselt võimendatud, poolikute lahendustega pole mõtet jamadagi. Mul on tunne, et meil on valida kas RB või mitte millegi tegemise vahel.
4. majanduslikult mittemõõdetav Kes meist see Nostradamus on, kes 50 aastast majandusprognoosi anda oskab?
5. palju vaidlusi tekitav Kui asi valmis, siis ta enam vaidlusi ei tekita. Iga hiiglaslik investeering vajab arutelu.
-------
Aga muidu nõus teravmeelsustega.
See usk on ka:
6. arengusihti seadev, mõtteid korrastav
7. Eurokogukonda liitev
RB-l on potentsiaal olla majanduslik tasakaalustaja. Saab vedada kõike. Kui vaja siis kasvõi gaasi Euroopast.
Igastahes, ütlesin välja oma arvamuse ja ususõjas aktiivselt osaleda ei kavatse.
Kriku lubas siin endale ühe sarkasmi täis postituse, mille vastu ta muidu igapäevaselt võitleb.
2. oma keskkonda mittesobiv Võimalikult otsene maršruut.
3. liialdustega Kas seda oleks võimalik osaliselt teha, et vaadata kuidas tundub? Ehitada kiir-raudteed jupike? Või renoveerida vana, et siis sobivusel hakata uut ehitama? Kas me oleme nii rikkad, et osta odavat mitu korda? Logistikas on iga efekt paljukordselt võimendatud, poolikute lahendustega pole mõtet jamadagi. Mul on tunne, et meil on valida kas RB või mitte millegi tegemise vahel.
4. majanduslikult mittemõõdetav Kes meist see Nostradamus on, kes 50 aastast majandusprognoosi anda oskab?
5. palju vaidlusi tekitav Kui asi valmis, siis ta enam vaidlusi ei tekita. Iga hiiglaslik investeering vajab arutelu.
-------
Aga muidu nõus teravmeelsustega.
See usk on ka:
6. arengusihti seadev, mõtteid korrastav
7. Eurokogukonda liitev
RB-l on potentsiaal olla majanduslik tasakaalustaja. Saab vedada kõike. Kui vaja siis kasvõi gaasi Euroopast.
Igastahes, ütlesin välja oma arvamuse ja ususõjas aktiivselt osaleda ei kavatse.
Kriku lubas siin endale ühe sarkasmi täis postituse, mille vastu ta muidu igapäevaselt võitleb.
Ülbeks minekuga hakkavad vead tulema.
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Mul puudub selge seisukoht RB -suhtes, aga mind paneb veidi muretsema see, mis saab sellest pärast valmimist. Ilmselt nn Euroopa magistraalile võib Euroopa kehtestada ka igasugu hooldus- jne reegleid/nõudeid. Mis näiteks ei pruugi olla sarnased (sama odavad/lihtsad), kui senistel Eesti liinidel. Neid kulusid ei pruugi rahastada Euroopa. Ma loodan, et see riskianalüüs tehtud ja läbi kaalutud.
Ma ei tahaks tulevikus kogeda seda, kuis varem "ettenägematute" kulude katteks peab muu riigimajandus veelgi enam rihma pingutama ja riigiisade seletuseks on "me ju ise tahtsime, te ju ise tahtsite - kuidas siis nüüd...niiii häääbi onnnnn...".
Ma ei tahaks tulevikus kogeda seda, kuis varem "ettenägematute" kulude katteks peab muu riigimajandus veelgi enam rihma pingutama ja riigiisade seletuseks on "me ju ise tahtsime, te ju ise tahtsite - kuidas siis nüüd...niiii häääbi onnnnn...".
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Meie rahval ei ole seni olnud ühtegi euroopalikku kiirraudteed, sellepärast pole rahvas harjunud sellise rongiga sõitma ega tea isegi tahta. Pärast "porgandite" saabumist juba linnalähirongidega sõidetakse rohkem (teenus läks paremaks). Kui nüüd ehitatakse kiirraudtee võimalikult lühike ja otse - kas me tõesti ei suuda seda ülal pidada ja sel pole rakendust? Kaks rööpapaari on ka enamvähem miinimum, sest jaamu on vahepeal hõredalt, kus rongid mööda sõita saaksid. Lähimad suured linnad Riia ja Tallinn, lisaks Helsingi kohe üle lahe - piisavalt rahvast ei taha sõita?
Kiirraudteel on kiirraudtee reeglid ja need peaksid igas (normaalses) riigis niigi sarnased olema, vaevalt et keegi tuleb siia midagi võimatut nõudma, raudtee on meie oma. Natuke rohkem ambitsiooni kuluks meile ära, kasvõi üks euroopalik raudtee. Senine pärineb Vene impeeriumi ajast ja jõuab Lääne-Euroopasse ikka suure ringiga, lisaks on see trass liiga kurviline ja seda ei ole võimalik oluliselt suurema kiiruse jaoks kohandada. Lisaks on lätlased-leedulased RB trassi juba omalt poolt ära kinnitanud ja meil pole tegelikult enam midagi muud võimalik valida, isegi kui kangesti tahaks.
Kiirraudteel on kiirraudtee reeglid ja need peaksid igas (normaalses) riigis niigi sarnased olema, vaevalt et keegi tuleb siia midagi võimatut nõudma, raudtee on meie oma. Natuke rohkem ambitsiooni kuluks meile ära, kasvõi üks euroopalik raudtee. Senine pärineb Vene impeeriumi ajast ja jõuab Lääne-Euroopasse ikka suure ringiga, lisaks on see trass liiga kurviline ja seda ei ole võimalik oluliselt suurema kiiruse jaoks kohandada. Lisaks on lätlased-leedulased RB trassi juba omalt poolt ära kinnitanud ja meil pole tegelikult enam midagi muud võimalik valida, isegi kui kangesti tahaks.
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Veidi kalliks ei lähe need "ambitsioonid"?Jaanus2 kirjutas: Natuke rohkem ambitsiooni kuluks meile ära, kasvõi üks euroopalik raudtee.
Jällegi igihaljas küsimus - kellele kasulik?
Kas venemaale http://www.ohtuleht.ee/800825/igor-graz ... ndlikumaks
Või kohalikele parasiitidele (tõenäolisem variant) http://www.ohtuleht.ee/801437/inga-rait ... kasusaajad
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9151
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Samamoodi võib näidata, et RB ärajäämine on kasulik Venemaale, mis on korduvalt üritatud ära osta siinseid poliitikuid (Gräzini puhul ka vbl. õnnestunult), Läti raudteed, Leedu raudteed ja poliitikuid. Ka on Venemaa avaldanud vastuseisu avalikult. Siin näitab S.Kallas kenasti, mis on Venemaa vaade asjadele: http://www.err.ee/577412/siim-kallas-ve ... ttevotmineKurjam kirjutas:Veidi kalliks ei lähe need "ambitsioonid"?Jaanus2 kirjutas: Natuke rohkem ambitsiooni kuluks meile ära, kasvõi üks euroopalik raudtee.
Jällegi igihaljas küsimus - kellele kasulik?
Kas venemaale http://www.ohtuleht.ee/800825/igor-graz ... ndlikumaks
Või kohalikele parasiitidele (tõenäolisem variant) http://www.ohtuleht.ee/801437/inga-rait ... kasusaajad
Kohalikest vastastest peamised on igasugused autovedajad ja bussifirmad. Rohelised niikuinii, kelle arvates ei tohiks Eestis enam kunagi üldse mitte midagi ehitada peale põhumajade ja kasulikud idioodid.
Fakt on see, et peamise logistikaliini ümber hakkab majandus oma elu elama ja Venemaa mõju siinmail väheneb. See ongi selle projekti strateegiline mõõde meie jaoks ja selle pärast tuleb see ka ellu viia.
Mis puutub Gräzinisse, siis selle venna trikke telgitagustes ma natuke tean ja ütleks, et nende teadmiste põhjal tundub ta eemalt vaadates olevat Reformierakonna kõige libedam sell. Ma juba ammu imestan, miks teda seal hoitakse. Paras keskerakondlane tegelikult oma suhtumise poolest riigi rahasse.
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Tööstusjäätmete kogusel. Kuna ma ise nende ümbertöötlemisega leiba teenin siis Eestis on sellist puunikerdamist ja nokitsemist ja võibolla tuleb kuus 500 kilo treilaastu ka kui ilukirjanduslikult väljendada. Seevastu mitu terasetehast on ainuüksi Soomes? Enam-vähem sama suure rahvaarvuga Baltikumi ainuke tehas on Liepajas ja see ka minuteada hetkel seisab. Kirjutati projekt eurorahade saamiseks, osteti uued elektriahjud (pidevas elektripuuduses Lätisse) ja sinnapaika kõik jäigi. Enne revolutsiooni ostsid ukrainalsed tehase ära kuid mitte töölepanemiseks vaid selleks , et oleks oma tootmisüksus Euroopa Liidus ja saaks tollimaksudega võitu.Kilo Tango kirjutas:Millel põhineb selline absurdne väide?vanahalb kirjutas:...Eestis pole ju mingit arvestatavat tööstust ega kaubavooge.
...
Rail Balticu ehitamine on sarnane abirahade peal toimuv projekt ja sel juhul jäävad majanduslikud kaalutlused alati tagaplaanile. Niisuguseid ainuüksi projektikirjutajate pealuudes elavaid ettevõtteid on järgiaidatavas Ida-Euroopas mitmeid ja ka sellepärast ma oma äriga Soome kolisingi. Teha tuleb ikka seda, milleks on vajadus, aga mitte seda, mille jaoks keegi raha kingib.
Ning ühtlasi - Muuga konteineriterminal ehitati minumeelest Hiina-Vene transiiti silmas pidades. Kuigi üleüldiselt oli aastaid teada, et venelased üritavad vahendajaid ära lõigata ning oma sadamad tööle saada. Seda vist eurorahade eest ei ehitatud vaid hiinlased lubasid hakata kaupa saatma. Mu väide tühjast väljast põhines ühel hiljutisel ajaleheartiklil kus kurdeti, et Tallinna Sadam võiks renti vähendada, sest kaupa ei ole ega tule. Veel mõned aastad tagasi töödeldi võib-olla tõesti 250 000 konteinerit aastas - ma pole seal ise käinud.
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Mul viktoriiniküsimus seoses vene mõjuga. Mis aastal peale RB valmimist võetakse üles Valga Tapa liin ja millal Petseri Tartu raudtee? Hulka rauda saab jälle maha müüa.
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Miskipärast arvan,et peale RB valmimist ehitatakse Tallinn-Peterburi raudtee teine tee lõpuni valmis,aga Lääne-Euroopa rööpavahega.Seega kaup jõuab kiirelt Euroopast Peterburi.
-
- Liige
- Postitusi: 617
- Liitunud: 25 Juul, 2007 2:40
- Kontakt:
Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.
Ega nad ilmaasjata Ust-Luga sadamat ehitanud.nordlys kirjutas:Miskipärast arvan,et peale RB valmimist ehitatakse Tallinn-Peterburi raudtee teine tee lõpuni valmis,aga Lääne-Euroopa rööpavahega.Seega kaup jõuab kiirelt Euroopast Peterburi.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 21 külalist