Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Rail Baltic

Postitus Postitas Manurhin »

Aspelund kirjutas:Ma arvan, et Lelle-Pärnu on alles algus. Raha hakatakse ära tõmbama kõikvõimalikest ja võimatutest kohtadest.

A.
No siis ma ei imestaks üldse, kui "porgandid" näiteks Venemaale renditakse ja Eestis hakatakse reisijaid vedama poole vähem dotatsioone vajavate Edelaraudtee vanade rongidega: http://tarbija24.postimees.ee/4181951/e ... itma-panna
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutajanimi
Liige
Postitusi: 617
Liitunud: 25 Juul, 2007 2:40
Kontakt:

Re: Rail Baltic

Postitus Postitas Kasutajanimi »

Ma ei imestaks kui need vanemad rongid ei sobi porgandite oranži kuvandiga ja jäetakse sellepärast liinile panemata. Okei okei, nii halvasti ma meie ametnike kohta ka nüüd ei arva.

Paras totrus, et porgandid mis suudaksid sõita 160 km/h (uuemad dislad 200 km/h - selliseid meil vist pole) saavad meil sõita ainult 120 km/h raudtee kehva seisukorra tõttu. Ja kavatsetakse renoveerida mõni lõik, et 135 välja venitada.
Z03
Liige
Postitusi: 1136
Liitunud: 22 Juul, 2016 10:09

Re: Rail Baltic

Postitus Postitas Z03 »

Oleks ikka jube küll, kui need vanad romud, mis venisid kui tigu Tallinnast Tartusse 4 tundi, jälle liinile tagasi pannakse.
Kurjam
Liige
Postitusi: 1565
Liitunud: 10 Dets, 2007 22:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Rail Baltic

Postitus Postitas Kurjam »

Parandage kui ma eksin aga minu teada on kõikide jaamade ja peatuste platvormid juba porganditele sobivaks ümber ehitatud. Kas hakatakse jälle ringi tegema?
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36585
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Rail Baltic

Postitus Postitas Kriku »

Ei tea, aga platvormi kõrguse muutmine oleks küll üks marginaalsemaid kuluartikleid kogu selle projekti juures.
Kurjam
Liige
Postitusi: 1565
Liitunud: 10 Dets, 2007 22:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Rail Baltic

Postitus Postitas Kurjam »

Hakkavadki ebameeldivad tõed päevavalgele tulema http://epl.delfi.ee/news/arvamus/juhtki ... d=79553370
Ja seda ei tohi mitte lubada.
Kasutajanimi
Liige
Postitusi: 617
Liitunud: 25 Juul, 2007 2:40
Kontakt:

Re: Rail Baltic

Postitus Postitas Kasutajanimi »

Veel üks artikkel Karli Lamboti poolt.

http://epl.delfi.ee/news/arvamus/kas-ta ... d=79560052

Minu arvates peaks kindlasti ehitama kui pole ohtu, et EL raha tagasi küsib. Näiteks vaadates kuidas Tallinn on väga olulisel kohal eestis ja teistele linnadele ei jää pirukast suurt midagi. Kuid kui Pärnu oleks sama hästi ligipääsetav kui Tallinn võiks midagi muutuda vähemalt Pärnu jaoks.

Näiteks selle Pärnu lennujaama rekonstrueerimise valguses, nimelt nad peaks sinna ehitama instrumentmaandumise süsteemi mis teeks võimalikuks maandumise pea iga ilmaga. Ja odavlennufirmadele meeldivad madalad lennujaamatasud, isegi kui lennujaam on natuke eemal kuid hästi ühendatud suurte linnadega. See võiks konkureerida Tallinna ja/või Riiaga.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Rail Baltic

Postitus Postitas Manurhin »

Pärnu lennujaam oma 799m pikkuse lennurajaga on üsna mõttetu. Oleks lennuraja pikkus vähemalt 2,5km, siis juba saaks seal millegi moosiriiulist vähe suuremaga maanduda ja õhku tõusta. Odavlennufirmade kasutuses väga levinud Boeing 737-800 vajab näiteks minimaalselt 2070m pikkust maandumisrada (vt. lähemalt siit: http://aircyber.weebly.com/aircraft-run ... ments.html ). Seega kuniks Pärnu lennujaam peamiselt ainult väikeseid eralennukeid teenindab, pole mingit vahet, kas see RB seal eksisteerib või mitte.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutajanimi
Liige
Postitusi: 617
Liitunud: 25 Juul, 2007 2:40
Kontakt:

Re: Rail Baltic

Postitus Postitas Kasutajanimi »

Pärnu lennujaama maandumisraja pikkus muidu oligi 2,5 km, aga praegu kasutuskõlblik ainult 800m. Ja googeldatud uudiste järgi on see plaanis terves ulatuses taastada, vähemalt selle 20 miljoni eurose paketiga

Internetis tuhnisin paar kuud tagasi välja kõiksuguseid Pärnu omavalitsuste liidu esitlusi & uurimusi, millest kõige varasem oli 2009, mil igatseti kangesti töökõlblikku lennujaama.
2korda2
Liige
Postitusi: 1598
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Rail Baltic

Postitus Postitas 2korda2 »

Kasutajanimi kirjutas:Minu arvates peaks kindlasti ehitama kui pole ohtu, et EL raha tagasi küsib.
Sellist garantiid pole. Tegemist on puhtpoliitilise otsusega - kui EU-ga mingil põhjusel tülli läheme (no näiteks meile ei meeldi põgenike laiali jagamine) võib EU raha tagasi küsida (hetkel teadaoleva põhjal ei ole RB tegelikult sotsiaalmajanduslikult tasuv) -> igale Eesti elanikule (imikust raugani) esitatakse >2000EUR arve. See on ainult taristu loomise kulu. Lisanduvad rongikoosseisud ja taristu hooldustasud.
Pärnu lennujaam on selle kõrval kukesupp. Kui RB tuleb, muutub Pärnu lennujaama kaasajastamine mõttetuks - tunnise raudteeühenduse kaugusel on siis 2 töötavat lennujaama. Lootust odavlennufirmasid kuidagi Pärnu kaudu lendama panna - selleks peaks TLL ja RIX olema ülekoormatud ja/või kõrgete tasudega. Kumbki pole tõsi.
Kasutajanimi
Liige
Postitusi: 617
Liitunud: 25 Juul, 2007 2:40
Kontakt:

Re: Rail Baltic

Postitus Postitas Kasutajanimi »

Kui praegu ei nõuta Poolalt ega Tšehhilt midagi tagasi sest nad ei mängi kaasa põgenike ümberjaotamisega, miks peaks meilt küsitama. Selleks peaks olema ka konkreetne kokkulepe: 'võtate x immigranti y raha eest', mida pole olnud.

Igatahes praeguse seisuga ei näe ma raha suunamises sinna lennujaama (ja mitte lelle-pärnu liinile) mingit probleemi.
kaugeltuuriv
Liige
Postitusi: 7206
Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
Kontakt:

Re: Rail Baltic

Postitus Postitas kaugeltuuriv »

Pärnakana peaks mainima,et jah rada on tõesti pikem 800 meetrist,Nõuka võimu lahkumisel muideks veeti sõjaväge sealtkaudu Il-76-tega välja ja mingi aeg tegi sinna ka maandumisi peale iseseisvust charterina Ameerikamaal valmistatud Boeing lennukid,ise oma silmaga olen mõlemat näinud.Mingi aeg isegi hoiti rada korras aga siis peale selle üleandmist Tallinna Lennujaama(peale Piirivalve Lennusalga lahkumist) alluvusse kadusid ka hooldusrahad ning näpuotsa eest saadud summa kulutati väikelennukite raja pikkuse hoidmiseks.Ise ma pakun,et 90-nendate lõpus ei olnud ka Tallinna Lennujaam eriti rikas ja hiljem vast hakati kartma konkurenti.Mingi aeg üks ärimeeste seltskond plaanis sinna lennukite lammutamise ja varuosade(mis veel oleks võimalik) müügiplatsi.Aga nad soovisid riigi abi,et lennujaam tagasi müüdaks ja ka kõrge hinnaga ei oldud nõus,sest rada nõuab suuri investeeringuid.Lennukid oleks maandunud omal jõul,nii,et ka siin lühikese rajaga ei oleks olnud tegemist.Nii sinna see asi jäi 2000 aastate keskel.
Vabandan off topicu pärast.
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5564
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Rail Baltic

Postitus Postitas toomas tyrk »

Pärnu lennuväljale tehti ettekirjutus, mis keelab kuuest tonnist raskemate lennukite maandumise alles 2013. a. novembris. Charterlennud (ka Boing 737 lennukeil) sinna toimusid veel sama aasta kevadel. Nii et piirangud on tegelikult üsna värsked.

Viimane põhjalik raja remont oli Pärnus möödunud sajandi päris viimastel aastatel. 2000 sai rada ka korralikud rajatuled ning täppislähenemise raadiomajaka. Pärast seda pole seal enam midagi tehtud.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36585
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Rail Baltic

Postitus Postitas Kriku »

Erinevalt RB-st pean mina Tallinna-Helsingi tunnelit väga kihvtiks ja vajalikuks projektiks.

Tallinna-Helsingi tunneliprojekti eestvedaja: ehitus võiks lõppeda 2024. aasta jõuluks.
Vesterbacka sõnul saab parimal juhul juba järgmisel aastal hakata tunnelit puurima ning viie aasta pärast võiks Soome lahe alune ühendustee juba valmis olla. «Hästi kõlav lõpptähtaeg oleks näiteks 24. detsember 2024,» arvas ta.

Laupäeval allkirjastati kavatsuste protokoll tunneli projekteerimiseks. 15 miljardit eurot maksva tunneli rahastamise läbirääkimistega on Vesterbacka sõnul juba kaugele jõutud. «Kogu raha ei ole veel kokku saadud, kuid arutelud kulgevad edukalt. Me teame täpselt, kust raha saada. Hiinast tuleks 70 protsenti ning ülejäänud raha Põhjamaade kindlustusfirmadelt,» ütles Vesterbacka.

Sajakilomeetrine raudteetunnel oleks valmides maailma pikim ning rongisõit ühest riigist teise kestaks 20 minutit. Tunnelisse on kavandatud neli peatust: Tallinna lennujaama juures, Helsingist 15 kilomeetri kaugusele rajataval tehissaarel, Espoos Keilaniemis ning Helsingi-Vantaa lennujaamas. Varem on räägitud ka Helsingi kesklinna või Pasila peatusest.
8)
Avatar
Liige
Postitusi: 2286
Liitunud: 17 Veebr, 2009 21:30

Re: Rail Baltic

Postitus Postitas Avatar »

Tunnelisse on kavandatud neli peatust: Tallinna lennujaama juures...
Ma loodan, et selle Sajandi Projekti planeerijad oskavad arvestada ka võimalusega, et Lennutaadi Lennuväli võib mõnekümne aasta perspektiivis asukohta vahetada. Kui tunnel peaks täiendavaid reisijatevooge tähendama - tõenäosus kasvab.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist