Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Fucs »

Kaliningrad and the Suwałki Gap – a look from the other side
It is obviously not without problems to deploy these units to the Baltic states. To begin with, the eastern Polish border can hardly be left undefended. Also, there is a gauge break between the Polish and Lithuanian railway systems, meaning that, until Rail Baltica is ready, what would otherwise be the most efficient way of rapidly moving tracked vehicles from Poland to the Baltic states feature a severe bottleneck. Also, the 11th “Lubuska” division is deployed in the southwestern parts of Poland, more or less as far from Lithuania as possible. The 16th “Pomeranian” Mechanised Division is however deployed opposite Kaliningrad, and while its PT-91’s are inferior to the Leopard 2PL, they are superior to anything currently deployed in the Kaliningrad enclave.
Muidu ka huvitav lugemine Suwałki koridorist jms !

https://corporalfrisk.com/2016/08/11/ka ... ther-side/
Kasutaja avatar
PaganHorde
Liige
Postitusi: 3971
Liitunud: 26 Jaan, 2014 9:00
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas PaganHorde »

Ei saa üldse aru sest Rail Baltica vastu oigamisest.
Kurjam
Liige
Postitusi: 1565
Liitunud: 10 Dets, 2007 22:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Kurjam »

Neile kes aru ei saa http://uueduudised.ee/majandus/7-muuti- ... sta-toele/
Ehk jõuab kohale.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1742
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas maksipoiss »

Punkt nr. 2 on raudselt jama , rohkem ei viitsinud seda lugeda. Ei ole just kõige usaldusväärsem allikas ka.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Manurhin »

Riigikaitse seisukohalt ma raudteele väga ei panustaks. Rahuajal, jah, on mugav vägesid liigutada, aga selleks kõlbab ka olemasolev raudtee. Aga mõelda, et sõja puhkedes saadame Euroopast vups-vups ešelonid tehnika ja muu vajalikuga kohale, see on pigem soovmõtlemine. Piisab, kui vastane täppislöögiga mõned raudteesillad puruks laseb ja ongi raudteeliikusega nädalateks kööga. Halvemal juhul jääb mõni ešelon veel kahe puruks lastud silla vahele lõksu. Juhtub veel ümberringi raske maastik olema, nt. sood ja rabad, siis ei evakueeri rongil olevat tehnikat niisama lihtsalt sealt ära ka. Tambitakse puruks või oleme ise sunnitud selle kiirkorras hävitama. Halvemal juhul satub vaenlase kätte. Tänapäevased relvad seda võimaldavad, pole mõtet valmistuda Esimeseks või Teiseks maailmasõjaks, vaid ikka Kolmandaks. Ma panustaks pigem rannakaitsele, õhutõrjele ja võimekusele merel midagi ära teha, et liitlaste laevad tehnikaga kusagil randuda saaks.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
PaganHorde
Liige
Postitusi: 3971
Liitunud: 26 Jaan, 2014 9:00
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas PaganHorde »

Kurjam kirjutas:Neile kes aru ei saa http://uueduudised.ee/majandus/7-muuti- ... sta-toele/
Ehk jõuab kohale.
mingi ekre kesknädal väga ei eruta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Diversiooniaktiga rongile pihta saada võib olla ei olegi nii kerge.
Ei peagi rongile pihta saama, sa pole vist lapsena partisanidest filme vaadanud?
Üks rööbas lastakse puruks ja rong lendab ise kraavi sodiks. Vaja lihtsalt umbkaudu teada sõiduplaani. Liiga vara lastes võidakse avastada ja korda teha.
Või pannakse rööpa alla antennsütikuga laeng, mis initsieerub rongi pealesõitmisega.
Raskekaalulise rongikoosseisu pidurdamiseks kulub päris pikk maa.
Sakslaste transpordiraskused WWII ajal peale partisaniliikumise käivtumist sellest tulidki, et raudteed oli tohutult ja seda keegi kontrollida ei suutnud.
1000 tonni lõhkeainet on umbes see kogus, mis venelased puistasid Helsinkile kolme tulutu veebruaripommitamisega 1944.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Tundmatu sõdur nr. 4
Liige
Postitusi: 10495
Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
Asukoht: Siilis

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr. 4 »

Kavandatav kaasaegne raudteeliin põhjast lõunasse(loe: Euroopasse) ongi meie jaoks puhtalt strateegiline..
Hetkel on meil ju vaid vene imperiaalsed ligaloga raudteeliinid suunaga idast läände - et slaavi impeeriumi keskusi tema "läänemereprovintsidega" siduda :lol:

See praegune kakelus RB ümber on ka omamoodi lakmuspaberiks - vastu ruigavad eelkõige need, kes suurt pilti ei näe ja/või eesti riigikaitset ei tähtsusta.. ühesõnaga samasugune piipõl, nagu need, kes ongi veendunud, et NURSIPALU harjutusvälja arendada ei tohiks ja kuperjanovlased käigu p_rsse :mrgreen:

Nii lihtne see ongi.


P.S. ning strat. raudteeühenus Euroopasse ei ole "asi iseeneses" - ta peabki vaid täiendama muid ühendusi (-mere, -õhu)
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kokkuvõtvalt - iga asi, mis seob meid tihedamalt valge ilmaga, muudab samal ajal meie kaotamise valgest ilmast tollele kahjulikumaks.
Üks selline, küsitava majanduslikkusega, kuid vajalik asi on otselennuühendus Tallinnast EL keskustesse.
Kui seda Ryanairid ei taga, siis tuleb seda teha ise ja vajadusel (mõistlikus summas) ka peale makstes.
Ilmselt läheb see Rail Baltica samasse ooperisse, selle kasulikkus ei väljendu üksnes majanduslikus tasuvuses.
Paraku LHV foorumitegelased ei kipu rahanumbrist või aastasest tootlusest kaugemale nägema.

Eraldi teema on asjassepuutuvate maaomanike vingumine - see on eestlasele tüüpne, et olen kõigega nõus, ainult võimalikult kaugel minu maast.
Sümptomaatiline (kuna muud pole süüks panna) on vingumine "teadmatuse" ja "suhtlemise" jne teemal - lihtsalt pole muul teemal vinguda.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
diesel
Liige
Postitusi: 630
Liitunud: 20 Jaan, 2011 20:47
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas diesel »

vaat kui tore, et rahval erinevad arvamused.
mina näituseks arvan, et rb on kellegi tasku täitmise projekt.
maksjaks on maksumaksja. kohalik maksumaksja.
kui miskil põhjusel kangesti on ägedat raudteed vaja, siis olemasolevale kehale saab palju odavamalt mistahes võimekuse tekitada.
chac
Liige
Postitusi: 475
Liitunud: 19 Mär, 2014 12:31
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas chac »

diesel kirjutas:vaat kui tore, et rahval erinevad arvamused.
mina näituseks arvan, et rb on kellegi tasku täitmise projekt.
maksjaks on maksumaksja. kohalik maksumaksja.
kui miskil põhjusel kangesti on ägedat raudteed vaja, siis olemasolevale kehale saab palju odavamalt mistahes võimekuse tekitada.
Üks ei välista ju teist :roll:
Kui pidasid silmas Tartu trassi siis ei.
2 tunniga Tallinnast Riiga - mis oleks kvalitatiivne muutus võrreldes maantee/praeguse raudteega - läbi Tartu niisama lihtsalt ei anna teha. Geomeetriaga juba ei vaidle :)
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas nimetu »

maksjaks on maksumaksja. kohalik maksumaksja.
Tegelikult RB puhul on valdavas osas maksjaks EL, ehk siis rikkad Lääne-Euroopa riigid, kes sisuliselt subsideerivad meie taristut siin.
Võid ju olemasolevat raudteed tuunida, kuid selleks peaksime kogu vajaliku raha ise otsima, sest millekski muuks meile raha ei jagata. Ja siis oleks jälle probleem, et näe riik tegeleb mingi jamaga ja miks pensioni ei tõsteta jne.

Ühesõnaga, kas tehakse RB või ei tehta midagi.
London Bridge
Liige
Postitusi: 619
Liitunud: 15 Aug, 2015 18:48
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas London Bridge »

Kapten Trumm kirjutas:Ei peagi rongile pihta saama /.../
Ma môtlesingi seda, et ôigel ajal ôige marsruut ära tabada.

Minu arusaama järgi vôiks olukord olla umbes selline. Idanaabrid teevad piiriääres kahtlaseid manöövreid. Ohuhinnangu järgi on tôenäosus millegi korraldamiseks suurem kui tavaliselt. Otsustatakse saata brigaad-kaks idatiiba heidutuseks-tugevduseks. Samal ajal alustavad idatiivariigid oma vastava tegevusega - LÔKid, maastikul eelpositsioonid, ettevalmistused mobilisatsiooniks, misiganes. Saksas saavad mainitud üksused käsu olla 8h pärast rongidel rännakuks valmis. Vagunitele laadimise kohad on baasist-paiknemisalast umbes 100km raadiuses Xgau, Yhof ja Zglemm, kuhu tulevad vagunid 4h enne väljasôitu kohale. Samalajal saab Saksa raudteeliikluskorraldusteenistus käsu-teate, et olla valmis 8h pärast eshelonide peatumata läbilaskmiseks idasuunas, marsruut täpsustatakse 2h enne väljasôitu esimese suurema sôlmeni, sealt edasi omakorda 2h enne sinna jôudmist ja nii edasi. Prioriteet Hoch, teised rongid seisku nii vähe kui vôimalik, kuid nii palju kui vajalik. Samal ajal tellitakse rongid-vagunid kokku kuute sobivasse jaama. Edasi on plaanis kaheksandal tunnil sôita peatumata vähemalt Varssavi lähedale, vôimalusel-vajadusel ka läbi Suwalki edasi. Sellises olukorras ei paista sabakate ülesanne üldse enam nii kerge. Siin uuesti see Saksa raudteekaart.

Tôenäoliselt on mul siin tegemist suuresti soovmôtlemisega ja suurte eeldustega nig puusalt arvudega. Sama tôenäoliselt nôuaks eurobürokraat täna pabereid vähemalt kuu-kaks ette ning jagaks seda kôigi asjase puutuvate ja mittepuutuvate ametkondadega ning sabakad hôôruksid ainult käsi. Kuid eeldusel, et pinged nato-vene vahel kestavad veel järgmised kümme aastat RB valmimiseni, siis ei ole selliste plaanide loomine, praktikas harjutamine ning ôigel hetkel käiku laskmine ju vôimatu. Oleks lausa imelik kui RBd vôimalikult effektiivselt ära ei kasutata, vâhemalt plaanideski. Igal juhul oleks tegemist jälle ühe uue ebamugava muutujaga idanaabri valemites.

Kuidas see Saksa Peastaabi hüüdnimi Esimese maailmasôja eelôhtul nüüd oligi? Raudteevalitsus? Raudteeministeeruum? Kogemust ja pretsedenti peaks nagu olema.
My fair lady.
2korda2
Liige
Postitusi: 1595
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas 2korda2 »

Kui paljud teist on lugenud läbi RB-d puudutavaid COWI ja AECOMi uuringuid? Just uuringud ise, mitte mingi ajalehe kokkuvõtet. Mina olen.
Viimast EY uuringut avaldatud pole. On avaldatud töörühma poolt valitud nopped. Metoodikat ennast avaldatud pole. Vihjeid siiski on võimalik ka nende nopete pealt saada. Näiteks läks tasuvusarvutusse kirja 400 surma ära hoidmine ja "õhureostuse vähenemine". Kahe pealt kokku pea 1,5 miljardi eest pehmet tulu. Nii saadi "RB on alates 6. tegutsemisaastast isetasuv"... tingimusel, et ei arvestata kapitalikulu (ei ehitamise aegseid miljardeid ega ka 2048-52 vajaminevat renoveerimiskulu summas >500MEUR). Kõige kokkuvõtteks seisab BNS-i uudises selline summa. Meeldetuletuseks - see on ligikaudu EV 2016 kaitse-eelarve korda kümme. Eesti paneb seega RB-sse ütleme umbes kolm 2016 aasta kaitse-eelarvet. Seda arvestades kõiksugu pehmete tuludega. Rahavooliselt on pilt tõenäoliselt oluliselt kurvem. Kuniks aga kogu aruannet ei avalikustata, on järelduste tegemine ennatlik. Mind näiteks huvitab, kuivõrd on aruandes arvestatud RB valmimise ajaks üpris tõenäoliselt automatiseeritud maanteevedudega (eelmised aruanded ei arvestanud). Või kas "õhureostuse vähenemisel" on arvestatud, et maanteevedudel kasutatakse järjest puhtamaid mootoreid, kuni selleni välja, et RB valmimise ajaks võivad ka maanteel liikuda elektrirekkad (eelmised ei arvestanud).

Mina ei ole kiirema/otsema raudteeühenduse vastu. Mina olen RB vastu paegusel kujul. Tõmmaku (vana koridori maksimaalselt kasutades) 160km/h enamuses ühe rööpapaariga ja "vene laiusega" liin ja ma oleks väga rõõmus. Selle lahenduse hind oleks väga palju odavam ja ka tulusam opereerida, sest:
1. 160km/h pealt jookseb piir, kust edasi ei ole ühetasandilised ristumised lubatud. Oluline kokkuhoid ehitusel ja hooldusel. Oluliselt lihtsam tagada "kohaliku elu" ühendusi.
2. Reaalselt pole kasutatavatel lõikudel 160km/h oluliselt aeglasem 240km/h-st (peatused, pöörded jms). Pikemat maad niikuinii lendame edasi. Kaubarongidel pole üldse vahet.
3. Meie reisijate ja kaubaveo mahud ei vaja kahte rööpapaari kogu tee ulatuses. Keskmine kokkuhoid ehitusel, mõningane kokkuhoid hooldusel.
4. "Vene laius" võimaldab lihtsalt RB-le suunata vaguneid ka muu raudteevõrgu pealt. Oluliselt suurem potentsiaal kaubavoogude suunamisel RB-le.
5. "Vene laius" annaks Baltikumi mõõtkavas juurde lihtsalt kasutatava paralleelse koridori - teeremondi (või sabotaaži) korral on lihtne rong ümber suunata.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

"Vene laius" võimaldab ühtlasi idanaabril kasutada seda liini rokaadina (rindega paralleelne tee vägede liigutamiseks piki rinnet ja rünnakuks vajaliku ülekaalu tekitamiseks) :?
Loomulikult ka järelveoks, kui liini ümbrus hõivatud on.

BTW, kas see "muu veerem" on suuteline 160 kmh ka sõitma (mis kaugarongides on)?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist