Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36343
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Kriku »

Ei teagi, kuhu seda uudist panna. Panen praegu siia.

EL kavatseb eraldada 6,5 miljardit eurot soomustehnikale sobivate liikumisteede jaoks.
Seoses pingeliste suhetega Venemaaga kavatseb Euroopa Komisjon investeerida tuleval aastakümnel 6,5 miljardit eurot soomustehnikale sobivatesse liikumisteedesse. Brüsseli võimude andmetel tähendab see raudteevõrkude, maanteede ja sildade väljaehitamist.

See raha peaks olema Euroopa Liidu järgmise seitsme aasta eelarve osa. Eelarve kulude osa on kokku 1280 miljardit eurot ning selle peavad veel heaks kiitma nii liikmesriigid kui ka Euroopa Parlament, vahendab Die Zeit.

Euroopa Liit kardab, et uue kriisi korral võib vägede transport Kesk- ja Lääne-Euroopast Balti riikidesse liiga kaua aega võtta. Eriti rasked või suuremõõtmelised militaarsõidukid ei saa praegu igal pool Euroopas maanteedel sõita.

Jean-Claude Junckeri juhitav Euroopa Komisjon on seetõttu teinud ettepaneku vaadata Euroopa liikumisteed enne 2019. aastat üle nende sõjalise sobivuse seisukohalt ning koostada nimekiri lõikudest, mis vajavad kõige rohkem renoveerimist. Parandustööd viidaks seejärel läbi selleks planeeritava 6,5 miljardi euro eest.

Ka NATO tahab hoolitseda vägede ja materjali kiirema transportimise eest Euroopas ning rajab seetõttu uue toetus- ja varustuskomando Saksamaa Baden-Württembergi liidumaale Ulmi.

NATO peasekretäri Jens Stoltenbergi sõnul tuleb 90 maa-, õhu- ja mereväeüksust nii ette valmistada ja varustada, et neid saaks kriisiolukorras 30 päevaga või kiiremini lahingusse saata.

Kokku käib jutt 30 000 sõdurist, 300 lennumasinast ja vähemalt 30 sõjalaevast või allveelaevast. Niinimetatud odaotsana on 5000 sõdurit pidevas valmisolekus ja võivad mõne päeva jooksul koos relvade ja varustusega kriisipiirkonda jõuda.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36343
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Kriku »

Sisukas arutelu, soovitan: https://arvamus.postimees.ee/6136078/so ... 1530278500

Tsiteerima ei hakka, väärib tervikuna lugemist.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15540
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Fucs »

Rail Baltic`ust ja sellega seonduvast päevapoliitikast ning seaduseloomest....
Nu, lihtsalt kaasfoorumlastele "teateid tegelikkusest".... vbl sobiks paremini "Olukorrast riigis" või "Nutt ja hala" alla :scratch:

Minu töö valdkonnas on praegu tänu poliitikutele ja päevapoliitikale paras kammaijaa.
Nimelt arvas meie Riigikogu ja mingid kõrgelt hinnatud ning palgatud erispetsid, et seoses RB-ga üles kerkinud, või kerkivate probleemide lahendamiseks, oleks vaja kuidagi muuta (lihtsustada?) seadusandlust nii, et saaks neid maid vajadusel RIIGI JAOKS lihtsamalt (sund)võõrandada, asendada, ümberkruntida, välja osta, välja mõõta, katastrisse kanda, kinnistusraamatusse kanda..... no ma ei tea... midaiganes.

Selleks võeti alustuseks 06. juunil kätte ja muudeti Riigikogus ära... eee see tähendab võeti vastu uus "Kinnisasja avalikes huvides omandamise seadus", mis asendab endist "Kinnisasja sundvõõrandamise seadust". Seadus hakkas kehtima esimesest juulist 2018.

Edasi.
Sellega seoses tuli välja, et vaja on muuta ka "Maakatastriseadust" ja "Maakorraldusseadust". Noh, peace of cake härrased... ja muudetigi.
Seadusemuudatused võeti Riigikogus vastu kolmapäeval 06.06.2018
Seadusemuudatused avaldati REEDEL 29.06.2018 (RT I, 29.06.2018, 1)
Seadusemuudatused hakkasid kehtima PÜHAPÄEVAL 01.07.2018

Me ei hakka siin praegu süüvima muudatuste olemusse ja nüanssidesse, aga võtkem kokkuvõttena teadmiseks, et kõikide nende muudatuste tulemusel muutus 01.07.2018 kehtetuks ka kogu minu ja minu ametivendade tööd otseselt reguleeriv Vabariigi Valitsuse määrus 23.10.2003 nr 264

Reedel 29.06.2018 saime teada, et esmaspäeval 02.07.2018 enam vanade seaduste (ja otseselt tööde teostamist reguleeriva määruse) järgi tööd teha ei saa !

Nii.
Nende muudatuste seletuskirjas on öeldud, et seoses nende muudatustega muutub kehtetuks ka Vabariigi Valitsuse määrus 23.10.2003 nr 264 ning "uue määruse kehtestab valdkonna eest vastutav minister".
Valdkonna eest vastutav on meil Keskkonnaministeerium ja ministriks hr. Siim Valmar Kiisler.

Ilmselt oli vaja ka meie kangelaspoliitikutel vahepeal puhata.... ilus suvi saabumas ja....

...seega uut määrust, mis oleks pidanud hakkama kehtima KOHE 01.07.2018, polnud siis... :mrgreen:

Hr. minister saatis uue määruse EELNÕU kooskõlastusringile 17.07.2018 09:49... märkusega "eelnõu on kiireloomuline, palume võimalusel kooskõlastada viie päevaga"... a mida polnud veel augusti keskpaigakski, oli see krdi määrus...
Kiisler.png
Kliendid helisevad.... tahetakse töid tellida... küsitakse hinnapakkumisi.... töötajad oleks vaja põllule saata...

...aga ei saa ! Pole määrust mille alusel töid teha. Noh, oleks siis mingid komakohad või lauseehitust vaid muudetud, aga...
...aga muudatused (uue määruse eelnõu) on kardinaalsed ja nüanssideni sellised, mis keeravad absoluutselt "kogu temaatika peapeale".
...elik HALLOOO poliitikud! Erasektoris ei jäänud elu ja ettevõtlus mitte seisma ilusa suve saabudes !
:wall:

No ma pöördusin Keskkonnaministeeriumi selle valdkonna vastutava allameti ehk Maa-ameti kohaliku rakukese poole küsimusega, et "mida pekki me nüüd siis teeme ja tegema peame?"... meil vaja edasi eksisteerida ja klientidele midagi vastata... ja oma ettevõtete tööd planeerida ja....

Ma sain vastuseks, et "meie kaa ei tea... meil on prääga vaakum... mine puhkusele..."

Nu ma läksingi kogu krempliga puhkusele siis juuli algusest.

Tuli lisaks välja (NSR ja pahad inimesed sosistasid), et MA-l pole praegu isegi IT jms tehnilist võimekust "kooskõlastusringil olevat määrust" täita, kui see peaks kunagi tumedas tulevikus ilmavalgust nägema :shock:

NÜÜD siis 48 päeva pärast õiget aega on uus määrus 17.08.2018 lõpuks ilmavalgust näinud.
Segane on endiselt olukord MA IT võimekustega uut määrust täita ja selle täitmiseks tingimused luua :twisted:

Edit: Segane on ka kehtimia hakkamine
jõustumine 20.08.2018, osaliselt 01.01.2019
Redaktsiooni jõustumise kp: 01.01.2019
:write:

Selline tore meelelahutuslik looke siia vahele meie poliitkultuuri argipäevast siis.
:D

...

Siseinfo:
Kui austet kaasfoorumlastel peaks edaspidi vajadust olema mõne maakorraldusliku töö järele, siis arvestage kindlasti 1,5-2... no võib-olla isegi 2,5-3 korda kallima teenustööga kui seni harjutud, sest need muudatused on tõesti kardinaalsed ja kohati lausa "müstilised" :mrgreen:

*P.S.
Igatahes hetkel tundub, et mina olen juba liiga vana sellise porno jaoks, mida ma peaksin uue määruse järgi nüüd tegema hakkama, panen ilmselt lähiajal oma ameti pühalikult maha ja hakkan uut tööd otsima :mrgreen:
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3299
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Dr.Sci »

Fucs kirjutas:Rail Baltic`ust ja sellega seonduvast päevapoliitikast ning seaduseloomest....
Nu, lihtsalt kaasfoorumlastele "teateid tegelikkusest".... vbl sobiks paremini "Olukorrast riigis" või "Nutt ja hala" alla :scratch:

Minu töö valdkonnas on praegu tänu poliitikutele ja päevapoliitikale paras kammaijaa.----------------------

*P.S.
Igatahes hetkel tundub, et mina olen juba liiga vana sellise porno jaoks, mida ma peaksin uue määruse järgi nüüd tegema hakkama, panen ilmselt lähiajal oma ameti pühalikult maha ja hakkan uut tööd otsima :mrgreen:
Jääb Sinuga vaid kaasa halada, ja sõbralik soovitus - mine varu padruneid juurde. Kui varem oli nii et riigikogu enamus lõi küll kummitempli alla aga seadusel oli mingigi arusaadav ja täidetav sisu siis iga aastaga kipub asi hullemaks.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15540
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Fucs »

:mrgreen:
Mul siin käis just üks vana kunde, elupõline põllumees, loomakasvataja ja metsamees, ning juba halas minuga kaasa....

Mõned aastad tagasi tuli keskeakriis peale ja otsustas, et aitab küll. Müüs oma suuremat- ja keskmistsorti ettevõtted maha (oli vist neli-viis äriühingut).
Siis soetas kalli raha eest eksklusiivset kinnisvara ja pani bossi aasta aega kilulinna ühes kallimas elutsemiskohas, kuniks mets, põld ja sõnnikuhais hakkas uuesti vastupandamatult kutsuma :lol:

Otsustas uuesti põllumeheks hakata ja tegi uue äriühingu... ja siis hakkas pihta...
Käis mööda ameteid (no ma pakun, et nt. PRIA ja EAS äkki? vbl veel midagi...) ja ei saanud kusagilt seda mida küsis, sest...

...seaduseandja oli kokku kirjutanud sellised paragrahvid, et teooria oli neis küll üllas ja ilus, aga ei sobitunud kokku kuidagi reaalsuse ja praktikaga.

Teda ei kvalifitseeritud kuidagi ei põllumeheks ega metsameheks ega loomakasvatajaks, kuigi ta oli seda kogu oma elu suurelt teinud ja kõik ametnikudki tundsid teda aastakümneid juba väga hästi... sest firmal puudus majandustegevus põllumajandusvaldkonnas viimased kolm aastat (või oli see kaks? neli?... no pole oluline).

Niisiis sussermusserdas ta omale kuidagi veel paar firmat kus sai majandustegevuse registris ja majandusaasta aruannetes sussermusserdades näidata, et viimased kolm aastat on need igal aastal ostnud-müünud ÜHE HEINARULLI.... (äkki oli see isegi nii, et omavahel müüsid-ostsid need firmad?).... sai sellega omale pädeva põllumehe kvalifikatsiooni ja teisel ringil võeti seejärel nendes ametkondades kohe ilusasti ka lõpuks jutule.

:wall:
Midagi sellist ta rääkis. Ei süvenenud nii detailselt ja osa tema temaatikast oli mulle nagunii nagu raketiteadus.
2korda2
Liige
Postitusi: 1580
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas 2korda2 »

Fucs, see sõber tahtis tõenäoliselt saada erinevaid toetusi. Oleks esimesed kolm aastat ilma läbi ajanud, poleks tõenäoliselt tõrkeid tekkinud. Tean omast käest äsja olnud olukorda, kus "hakkaks marjakasvatajaks" noorperel tekkis ka toetuste saamisega raskusi, sest polnud varasemast midagi ette näidata.
Tõsi, teatud asjadele ligi saamiseks on vaja "pädevust" (mõõdikuid peast öelda ei oska). Näiteks osa taimekaitsemürke on sellised (Fastac on käsimüügist ära korjatud).
teeline35
Liige
Postitusi: 1534
Liitunud: 11 Apr, 2010 9:21
Asukoht: LÄÄNEMAA
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas teeline35 »

Saaremaa sild hakkab vähehaaval reaalsuseks saama.+ veel Saaremaa Hiiumaa vaheline sild lisaks veel Hiiumaa mandri vaheline. Plaane on päris palju saanud. Riigi seisukohalt halb seis, sest alles tehti suured investeeringud praamide ostuks riigile saarte ja mandri vahelistele liinidele.
https://www.err.ee/862202/kumme-ettevot ... a-kuludega
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3299
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Dr.Sci »

teeline35 kirjutas:Saaremaa sild hakkab vähehaaval reaalsuseks saama.+ veel Saaremaa Hiiumaa vaheline sild lisaks veel Hiiumaa mandri vaheline. Plaane on päris palju saanud. Riigi seisukohalt halb seis, sest alles tehti suured investeeringud praamide ostuks riigile saarte ja mandri vahelistele liinidele.
https://www.err.ee/862202/kumme-ettevot ... a-kuludega
Kui pärast valitsuse luba tehakse sild 2 aastaga ületatavaks siis müün kõik oma varad Eestis maha, annetan mittevajaliku raha neegrite steriliseerimiseks ja sõidan Lõuna-Ameerikasse laamasid kasvatama.
Kui oleks sahtlist võtta valmis projekt (ei ole), kui oleks lahendatud logistika - kuskilt peavad tulema betoon, teras, raketised, tööjõud, jne (ei ole) siis ehk jah, kuigi ka siis kahtlen. Sellise asja tegemiseks on vaja impeeriumi, mitte konsortsiumi.
Mis puutub aga Hiiumaa ja Saaremaa vahelist tammi a'la Väike väin... siis sellise projekti eestkõneleja seotakse järgmisel hiidlaste/saarlaste vahelisel köieveol keset Soela väina asuva pargase peale veendumaks et tema kätes on piisavat rammu tömbamaks lähemale mõlemad saared.
Roamless
Liige
Postitusi: 3794
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Roamless »

Olles kokku puutunud paari suurprojekti ettevalmistamisega, võib täielikult nõustuda Dri.Sci arvamusega 2 aastaga silla tekkimisest :D :D :D
Unforeseen consequences
Walter2
Liige
Postitusi: 3955
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Walter2 »

teeline35 kirjutas:Saaremaa sild hakkab vähehaaval reaalsuseks saama.+ veel Saaremaa Hiiumaa vaheline sild lisaks veel Hiiumaa mandri vaheline. Plaane on päris palju saanud. Riigi seisukohalt halb seis, sest alles tehti suured investeeringud praamide ostuks riigile saarte ja mandri vahelistele liinidele.
https://www.err.ee/862202/kumme-ettevot ... a-kuludega
Hiiumaa ja mandri vahelist silda ootaks erilise huviga. :D
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
teeline35
Liige
Postitusi: 1534
Liitunud: 11 Apr, 2010 9:21
Asukoht: LÄÄNEMAA
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas teeline35 »

Hiiumaa ja mandri vahelist silda ootaks erilise huviga
Praamid liiguvad Hiiumaa ja mandri vahel mööda süvendatud kanalit. See aasta vist süvendati veel juurde. Seega suuremalt osalt madalmeri :wink:
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36343
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Kriku »

Hololei näeb Hyperloop'il Euroopas suurt potentsiaali.
Euroopa Komisjoni mobiilsuse ja transpordi peadirektoraadi peadirektor Henrik Hololei usub Hyperloopi ja leiab, et Euroopa on ulmelisena paistva tehnoloogia arendamiseks ja kasutusele võtmiseks väga sobiv koht.

Hyperloop, mida peetakse üheks potentsiaalseks tuleviku transpordiliigiks, kujutab endast vaakumtoru, mille sees sõidab magnethõljuk väga suurel kiirusel (kuni 1200 kilomeetrit tunnis). Selle abil on võimalik transportida nii kaupu kui ka inimesi. Esialgu täiesti ulmelisena paistnud idee taga on Elon Muski ja tema ettevõtted Tesla ning SpaceX.

Idee paistab meeldivat ka Euroopa transporti korraldavale eestlasele Henrik Hololeile. Näiteks kirjutas ta hiljuti oma pöördumises Eesti majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kantslerile Ahti Kuningale, et Hyperloop on Euroopas üha kuumem teema, mis köidab paljude osapoolte tähelepanu. Peadirektori sõnul sobiks Hyperloop Euroopasse hästi, kuna siin on hea regulatiivne süsteem, mis äratab usaldust üle maailma. Samuti sobivat vaakumtoru Euroopasse geograafiliselt, kuna meil on palju ühe suurusega linnu ja rahvastik paikneb siin tihedalt.

Kui Hyperloop kunagi tõesti reaalsuseks saab, aitab see Euroopa transpordisüsteemi palju kiiremaks, efektiivsemaks ja keskkonnasõbralikumaks muuta, leidis Hololei. Samas oleks palju võita ka sellest, kui olemasolev transpordikorraldus võtaks kasutusele üksnes Hyperloop’i tehnoloogiat või nö kõrvalsaadusi: transpordi automatiseerimine, tõhusam järelevalve, kontroll jne. Peadirektor märkis, et mitmete liikmesriikide esindajad on Komisjoni juba tagant utsitanud, et tegeleks Hyperloop’i väljavaadete kaardistamise ja uurimisega. Komisjoni võimuses oleks vähendada regulatiivseid barjääre, mis uue tehnoloogia turule tulekut takistada võivad. Kuna teema on huvitav ja oluline, kutsus Hololei kokku liikmesriikide esindajad, kes tahaksid Hyperloopi temaatikat temaga arutada.

Hyperloop Tallinna ja Helsingi vahele?

Ühe variandina on Hyperloopi arendav ettevõte Hyperloop One välja pakkunud, et vaakumtoruga võiks ühendada Eesti ja Soome. Ettevõte asepresident Alan James on öelnud, et nad lööksid kahe riigi ühendamises hea meelega kaasa ja et tõenäoliselt oleks Hyperloop isegi odavam kui tunneli ehitamine.

Ka peaminister Jüri Ratas on sõlminud ettevõttega ühiste kavatsuste lepingu, mille eesmärk on teha koostööd Tallinn-Helsingi tunneli projektis. «Kuigi uudset transporditehnoloogiat alles töötatakse välja ja peamised testid on veel ees, peab Eesti siinkohal huvi üles näitama ning uurima, kuidas uus tehnoloogia töötab ja millised kulud on,» kommenteeris Ratas võimalikke plaane ja investeeringuid. Ta jätkas: «Ma kindlasti ei julge öelda, mis aastal, kui üldse, hakkab see Hyperloop sõitma kahe linna vahel. Aga tõsi on see, et esimesi katsetusi ilma inimesteta on tehtud, soovitakse seda asja edasi arendada.»

Lisaks, sel suvel teatas teine Hyperloopi arendav ettevõte Hyperloop Transportation Technologies (Hyperloop TT), et nad alustavad koostööd Hiinas asuva Tongreni linnaga, et rajada oma vaakumtorusid kasutava transpordisüsteemi 10-kilomeetrine eksperimentaalne lõik.
Tunnelis ma saan veel aru, aga see toru on ju algselt mõeldud vabas õhus seisma jalgade peal. Mõelge ise, vaakumtoru, sadu kilomeetreid pikk, vabas õhus, sees kimab rong 1200 km/h. Selle võib iga pätt snaipripüssist puruks tulistada ja tulemused oleksid katastroofilised. Asja sellest küljest ei räägi keegi.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2598
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas vanahalb »

Minumeelest see ikka ei ole vabas õhus ja jalgade peal seisev konstruktsioon. Niisugusena on ta praegult kuskil USA kõrbes kus asja testitakse.
https://www.aripaev.ee/uudised/2018/08/ ... katseloiku

Salos igatahes lubati kopp maasse virutada kuid ma pole viitsinud vaatamas käia, et kas tõesti uuristatakse. Lõuna-Soome maastik on selline, et hyperloop tuleks nagunii tunnelisse rajada ning pikemas perspektiivis lubatud Helsinki-Turu-Stockholm ühendus ei saa mere kohal samuti õhus rippuda.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36343
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Kriku »

Jah, nagu öeldud, mere alt muidugi läbi tunneli. Aga suurem jagu raudteid ei ole ju mere all tunnelites.
In Elon Musk's world, the Hyperloop will become a "fifth mode" of transportation, standing beside planes, trains, automobiles and boats in the pantheon of mechanized movement. Musk envisions people traveling through the Hyperloop in pods that whiz through steel tubes mounted on pylons, or pillars, designed to withstand California's earthquakes. Those pylons, made of reinforced concrete, would be spaced every 100 feet (30 meters) or so and stand 20, 50 and 100 feet (6, 15 and 30 meters) high, depending on the terrain [source: SpaceX].
https://science.howstuffworks.com/trans ... rloop1.htm
alari
Liige
Postitusi: 1606
Liitunud: 06 Juul, 2005 15:48
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas alari »

Praktikas on hyperloopiga väga palju probleeme. Võib näiteks vaadata neid videosid https://www.youtube.com/results?search_ ... oop+busted
Hyperloopi puhul räägitakse mõlemast variandist - maa peal ja maa all. Ilmselt mõlemat varianti uuritakse. Mõlemal on variandil on palju miinuseid.
Maa all on tunneli kaevamine kallis ning kui midagi juhtub, siis inimeste päästmine väga keeruline. Maa peal on toru soojuspaisumine üheks kõige keerulisemaks probleemiks ning see, kuidas või millest teha torude vahel olev tihend, mis hoiab vaakumit.

Mõlema variandi puhul on suurteks probleemideks, et kuidas tagada vaakum ning kui toru kuskilt puruneb, siis tekkiv lööklaine võib hävitada kõik rongid torus.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline