Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Re: Rail Baltic
Nagu ütlesin - porgandite häda on olematu mugavuseelis I klassis. Luxexpressi lounge istme vastu pole porganditel midagi panna. Selle istme eest küsitakse TLL-TRT liinil vist 15EUR aga kliendipuudust pole märganud. Seda ajal, kui pmst väikse eeltööga on võimalik ka 5EUR-ga sõita. Oleme rikkamaks saanud ja mugavuse eest maksjaid juba on. Millal see teadmine raudteele jõuab?
Re: Rail Baltic
Halb võrdlus, Edelaraudtee pidi rongidesse panustama omavahenditest, Elronile kinkis uued rongid riik. Ja et lepingud on lühiajalised 5-10 aastat, siis suurte investeeringute tegemine on poliitikute suvast sõltuval alal riskantne. Edelaraudtee saanuks sellist investeeringut endale lubada, kui riik andnuks pikaajalise garantii mingis vormis.Kapten Trumm kirjutas:MOTTEnamus inimesi aga nii sügavale ei vaevu kaevuma.
Võib arvata, et osa sellest porgandi-teemalisest sitaloopimisest on (lisaks ex-edelaraudteele) pärit samast kontorist.
Keegi ei keelanud ju Edelaraudteel osta samasuguseid porgandeid ja polsterdada need seest pähklipuu ja pühvlinahaga.
Probleem oli ikkagi selles, et teenusepakkuja tahtis venitada niikaua kui võimalik vanade vene rongidega (mille sisu renoveerimisest oli hulk talvesi möödas) ja küsida lihtsalt kasvavate lappimiskulude katteks kasvavalt raha juurde (nagu Leedo). Samal ajal tekkis tänu EL struktuurivahenditele võimalus osta riigil uued masinad ning jätta endine pakkuja sinnapaika.
Samas Leedo riskis ja ostis pangalaenuga uued laevad ja nüüd plekib neid veel aastakümneid.
Põnevam skeem on nende väikesaarte parvlaevadega - riik ostis laevad ja eraldi riigihankega operaatori neid haldama. Et kõik hanked võitis Kilk, on vast juhus....
Re: Rail Baltic
Mind huvitab,kes hakkab opereerima uuel raudteel? Kas on nii, et Tallinnast Iklani sõidab Elron, siis piiripunktis istume Läti riiklikku rongifirma rongi? Või antakse erafirmale opereerimine? Palju hakkan mina maksma toetust, et keegi tahab Tallinnast Riiga sõita? Mina saan selle, et Peipsi järve ääres on aastas kolm päiksepaistelist päeva rohkem, kui uus raudtee valmis saab.
Re: Rail Baltic
Sõitjatevedu raudteel Eestis sellel sajandil:
2001 – 5 478 000
2002 – 5 187 000
2003 – 5 066 000
2004 – 5 272 000
2005 – 5 138 000
2006 – 5 301 000
2007 – 5 436 000
2008 – 5 284 000
2009 – 4 886 000
2010 – 4 803 000
2011 – 4 736 000
2012 – 4 416 000
2013 – 4 215 000
2014 – 5 937 000
2015 – 6 586 000
2016 – 6 920 000
Allikas: http://pub.stat.ee/px-web.2001/Dialog/v ... rt/&lang=2
Elron võttis Edelaraudtee liinid üle 1.1.2014.
2001 – 5 478 000
2002 – 5 187 000
2003 – 5 066 000
2004 – 5 272 000
2005 – 5 138 000
2006 – 5 301 000
2007 – 5 436 000
2008 – 5 284 000
2009 – 4 886 000
2010 – 4 803 000
2011 – 4 736 000
2012 – 4 416 000
2013 – 4 215 000
2014 – 5 937 000
2015 – 6 586 000
2016 – 6 920 000
Allikas: http://pub.stat.ee/px-web.2001/Dialog/v ... rt/&lang=2
Elron võttis Edelaraudtee liinid üle 1.1.2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Rail Baltic
Tasuta rongisõidu raames tehtavate sõitude arv ei ületa 2 miljonit aastas ((sellest on Tallinna oma ca 1,7 pluss paar lähivalda), sellega saab seletada 2014 hüpet, kuid mitte viimase aasta tulemusi. 700+ tuhat reisi on veel kuskilt tekkinud.
Päris kõnekas on ka rongireisijate arvu langustrend viljaka ja efektiivse erasektori tingimustes. Miks see siis langes? Inimesed ei tahtnud nende puruks lõigutud istmetega ja diislivingustes Edelaraudtee rongides sõita, pakuks. Sõideti bussi ja autoga.
Aga laiemalt mehed, Kremli propatrollidel pole ju siin foorumis tühjagi teha, juba selle RB küsimusega on eestlased lõhki mis lõhki, hea et üksteisele kõrri ei karga. Milleks enam lõhestamisega vaeva näha.
Päris kõnekas on ka rongireisijate arvu langustrend viljaka ja efektiivse erasektori tingimustes. Miks see siis langes? Inimesed ei tahtnud nende puruks lõigutud istmetega ja diislivingustes Edelaraudtee rongides sõita, pakuks. Sõideti bussi ja autoga.
Aga laiemalt mehed, Kremli propatrollidel pole ju siin foorumis tühjagi teha, juba selle RB küsimusega on eestlased lõhki mis lõhki, hea et üksteisele kõrri ei karga. Milleks enam lõhestamisega vaeva näha.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Rail Baltic
Muide, riik kaalus ka Edelaraudteed uue operaatorina, kuid tekkis küsimus, et kui Edelaraudtee polnud viitsinud eriti veeremisse investeerida, hoolimata lubadustest (lubadused olid muide tunduvalt suuremad, kui I klassi vanad rongivagunid Tallinn-Tartu liinil), siis miks anda tasuta erafirmale uued rongid maksumaksja ja eurorahade eest ja siis hakata sama firmat veel nuumama, sest erafirma eesmärk on alati igas olukorras kasumit teenida omanikule, optimeerides selle saamiseks hoolduses, personalis jne jne. Restoranvagunist Tallinn-Tartu liinile oleks erafirma puhul veel kindlamini und rahvas näinud, kui Elroni puhul. Fakt on see, et rongid tuli välja vahetada ning järjekordne kappremont polnud enam väga mõttekas olnud, eriti kui eurorahade eest võis saada täiesti uue ja kaasaegse veeremi. Seega pole mõtet ka ohata nostalgiliselt vana veeremi järele ja needsamad uued rongid panid bussfirmasid pingutama, ilma nendeta võibolla oleks võibolla mitte Tallinn-Tartu liinil nii luksuslikku bussiühendust, pigem väljendas SAMATi juht, kui mu mälu mind ei peta, arvamust, et eestlastele pole uusi busse vaja, sest nad ei oska neid hoida st põhimõtteliselt meie rahvale käib miljon kilomeetrit töristanud Rootsi sara küll. Ja selline on üldine suhtumine bussifirmade omanike hulgas.Halb võrdlus, Edelaraudtee pidi rongidesse panustama omavahenditest, Elronile kinkis uued rongid riik.
Unforeseen consequences
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Rail Baltic
Abirahade andjad peavadki kusjuures risivabamaks, kui nendega soetatu saab endale riik/KOV või viimaste äriühingud.
Lihtsalt ära kadumise risk on väiksem.
See väljendub ka eraettevõtete tunduvalt kõrgemates omafinantseeringu nõudmistes.
Egas see Edelaraudtee pole ainus.
Tänu omaaegsele Tallinna Vee erastamisele on Tallinn suuresti jäänud ka ilma neist miljarditest veevärki ja kanalisse, mida on osaks saanud omavalitsused ja nende ettevõtted.
Tallinna vee ja kanali torustikud on valdavas enamuses ENSV ajal ehitatud ja plaani, kuidas pealinna torud toimiks nt 2050. aastal, tegelikult pole.
Mustamäel majade vahel on kõik kanali kaevud vene aegsed betoonrõngastest ja telliskividest ehitatud - lasevad pinnasevett sisse mis koliseb.
Samamoodi vanad, koos majadega ehitatud malmist veetorustikud, mis vahelduva eduga allikaid majade juures teevad, lastel lõbu laialt.
Analoogselt Edelaraudteega lastakse liugu senikaua, kui võimalik.
Lihtsalt ära kadumise risk on väiksem.
See väljendub ka eraettevõtete tunduvalt kõrgemates omafinantseeringu nõudmistes.
Egas see Edelaraudtee pole ainus.
Tänu omaaegsele Tallinna Vee erastamisele on Tallinn suuresti jäänud ka ilma neist miljarditest veevärki ja kanalisse, mida on osaks saanud omavalitsused ja nende ettevõtted.
Tallinna vee ja kanali torustikud on valdavas enamuses ENSV ajal ehitatud ja plaani, kuidas pealinna torud toimiks nt 2050. aastal, tegelikult pole.
Mustamäel majade vahel on kõik kanali kaevud vene aegsed betoonrõngastest ja telliskividest ehitatud - lasevad pinnasevett sisse mis koliseb.
Samamoodi vanad, koos majadega ehitatud malmist veetorustikud, mis vahelduva eduga allikaid majade juures teevad, lastel lõbu laialt.
Analoogselt Edelaraudteega lastakse liugu senikaua, kui võimalik.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Rail Baltic
Ma nüüd ei saa osade sinivereliste probleemi püstitusest aru. Kas ainuke probleem Elroni rongide puhul on see, et 1. klass on pigem eelkooli tasemel? Ja muud häda nagu polegi? Kui nii, siis jääb Elron väikesest osast klientidest ilma, aga võidab suurema osa kliente. Enamik inimesi ei huvitu 1. klassist, vaid heast ja kiirest sõidust sihtpunkti. Sedasi on ju kvaliteedi hüpe meeletu tavaliste reisijate jaoks, kes tahavad punktist A punkti B kiirelt. Ekspress rong läheb 2h ja mõned minutid peale. Ekspress buss läheb 2 ja pool tundi. Sama kaua sõidab tavaline rong.
Re: Rail Baltic
Puhtast uudishimust, mida arvate täiesti tasuta ühistranspordist?
http://dea.digar.ee/article/maaleht/2014/11/27/3.2
http://dea.digar.ee/article/maaleht/2014/11/27/3.2
Re: Rail Baltic
Näoraamatus on Rail Balticu grupp, hiljuti ilmus seal järgmine uudis:
http://www.logistikauudised.ee/uudised/ ... cebook.com
Uudis ise küll Eestit ei maini, kuid kui me sealt kaupu hakkame saama, siis jah - milleks meile uue laiusega raudtee?Uue Siiditee sisenemispunkt Eestisse saab olema kas Koidula või Valga. Mida vedama hakatakse? Kesk- ja Põhja-Rootsi/Norra ning Loode-Hiina vahelisi ajatundlikke kaupu, mida täna kas ei ekspordita üldse (näiteks lühikese elukaarega toiduained), või veetakse lennukitega, aga võiks osaliselt raudteele siirdada, kui transiitaeg jääb 14 päeva piiresse. Arusaadavalt pääsevad ka Eesti eksportöörid/importöörid sellele rongile. Rööpmelaius? Loomulikult 1520mm!
http://www.logistikauudised.ee/uudised/ ... cebook.com
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
Re: Rail Baltic
Mina sellisest "siiditeest" küll aru ei saa. Kui vaadata olemasolevate raudteede maailmakaarti, siis peaks välja tulema, et läbi Läti on otsem. Miks peaks keegi üldse läbi Valga minema? Mingi mõttetu jama.
Re: Rail Baltic
Kui usaldada Wikit, siis ma ei näe küll ühtegi põhjust, miks Siiditee peaks olema 1520mm. Siiditee algus ja lõpp (Hiina ja Euroopa) on 1435mm. Pigem on palju tõenäolisem, et vahepealsed Venemaa ja -stanid teevad mingi lõigu 1435mm laiusena.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Rail Baltic
Aga on vaja ju argumente otsida, sest porgandid ja nende soetamine on religioosne küsimusMa nüüd ei saa osade sinivereliste probleemi püstitusest aru. Kas ainuke probleem Elroni rongide puhul on see, et 1. klass on pigem eelkooli tasemel? Ja muud häda nagu polegi? Kui nii, siis jääb Elron väikesest osast klientidest ilma, aga võidab suurema osa kliente. Enamik inimesi ei huvitu 1. klassist, vaid heast ja kiirest sõidust sihtpunkti. Sedasi on ju kvaliteedi hüpe meeletu tavaliste reisijate jaoks, kes tahavad punktist A punkti B kiirelt. Ekspress rong läheb 2h ja mõned minutid peale. Ekspress buss läheb 2 ja pool tundi. Sama kaua sõidab tavaline rong.
Tegelikult on nende porgandite teemal veel üks küsimus. Nimelt sõidukiirus.
Senikaua, kui meil relsid jooksid tuura-taara ja ohutus oli väikeste kiiruste järgi, on 120 kmh kiirusega vene veeremist küllalt.
Selliseid maksimaalkiirusele viitavaid silte olen reisirongide diiselvedurite küljes näinud.
Mis saab nt 10 a pärast, kui Tartu raudtee lubab 160 kmh? Olen aru saanud, et Stadlert FLIRT porganditele pole see kiirus eriline probleem (lubatud kiirus 160 kmh).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Rail Baltic
Porgandid on Eestile üldiselt OK lahendus (160km/h võimekus on tõesti olemas). Oleks võetud mõned pikemad koosseisud (vajadus oli ilmselge juba Edelaraudtee aegadel) ja väheke "laristatud" I klassi nimel, oleks päris bueno! Õige on, et II klassi reisija jaoks olid porgandid oluline kvaliteedihüpe (tingimusel, et porgandis mahub istuma - seda ei saa paraku piisavalt tihti öelda).
Mina ei näe põhjust, miks RB-l peaks oluliselt erinevat lahendust kasutama. Vaatamata "aga mulle meeldiks rongiga Berliini sõita" hüüatustest oleks reaalselt selliseid maksevõimelisi sõitjaid lihtsalt liiga vähe. Reaalsuses on RB Balti riikide pealinnu ühendav reisijateveoks mõeldud lahendus. Rahvastikutiheduse ja vahemaade tõttu võiks vabalt kasutada 160km/h lahendust. See ei ole 240km/h lahendusest kolmandiku aeglasem, nagu pealiskaudsel vaatamisel võiks tunduda. Reaalne ajakulu vahe näiteks TLL-PRN vahel oleks tõenäoliselt ehk 10-15minutit (1h vs 1:15) - kiirendused/pidurdused võtavad oma aja ja 160+ saab läbida ainult osa teekonnast. Loomulikult peaks istmed olema mugavamad, eriti I klassis.
Mina ei näe põhjust, miks RB-l peaks oluliselt erinevat lahendust kasutama. Vaatamata "aga mulle meeldiks rongiga Berliini sõita" hüüatustest oleks reaalselt selliseid maksevõimelisi sõitjaid lihtsalt liiga vähe. Reaalsuses on RB Balti riikide pealinnu ühendav reisijateveoks mõeldud lahendus. Rahvastikutiheduse ja vahemaade tõttu võiks vabalt kasutada 160km/h lahendust. See ei ole 240km/h lahendusest kolmandiku aeglasem, nagu pealiskaudsel vaatamisel võiks tunduda. Reaalne ajakulu vahe näiteks TLL-PRN vahel oleks tõenäoliselt ehk 10-15minutit (1h vs 1:15) - kiirendused/pidurdused võtavad oma aja ja 160+ saab läbida ainult osa teekonnast. Loomulikult peaks istmed olema mugavamad, eriti I klassis.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Rail Baltic
Vaatasi huvi pärast, kuidas Venemaal samad küsimused Moskva-Peterburi vahel lahendatud on ja isegi üllatusin - ootasin pigem Edelaraudtee taolist nõuka aja ülestuunitud veeremit 160 kmh maksimaalkiirusega. Seal ongi 240 kmh asjad.
http://www.russiantrains.com/en/page/sapsan-train
Keskmist kiirust claimitakse 160-180 kmh (eks selle saamiseks on vaja siis paremates kohtades 240-ga põrutada).
Ühe otsa pilet on alates 150-170 (hind sõltub ajast) dollarit.
Tavalise rongi (pikem sõiduaeg) piletid on alates 80 dollarist.
http://www.russiantrains.com/en/page/sapsan-train
Keskmist kiirust claimitakse 160-180 kmh (eks selle saamiseks on vaja siis paremates kohtades 240-ga põrutada).
Ühe otsa pilet on alates 150-170 (hind sõltub ajast) dollarit.
Tavalise rongi (pikem sõiduaeg) piletid on alates 80 dollarist.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist