28. leht 51-st

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 15 Okt, 2018 13:56
Postitas Kriku
Kriku kirjutas:Ei teagi, kuhu seda uudist panna. Panen praegu siia.

EL kavatseb eraldada 6,5 miljardit eurot soomustehnikale sobivate liikumisteede jaoks.
Sel nädalal Rail Balticu eelprojekti valmides selgus, et Baltimaid läbiva 870 kilomeetrine raudtee läheb kallimaks kui eskiisietapis plaanitud. Eesti trassi (213 km raudteed) maksumus kasvas 18 protsenti ehk 1,6 miljardile eurole. 85% sellest tuleb endiselt eurorahast. Raudtee plaanitakse aga teha paarikümne miljonilise lisakulutusega ka sõjalistele nõuetele vastavaks ja selle eest taotleda rahastust ka nn sõjalise liikuvuse eelarvest.

[...]

Teiste kulutuste kõrval ehk tühisena näiv, aga huvitav lisandus on ca 20 miljonit eurot, mis on seotud sõjaliste nõuetega. "See tähendab raudteel teljekoormuse tõstmist ja teede nihutamist laiemaks, et suuregabariidilised veosed läbi mahuks," selgitas Kaunissaare. "Seda kallinemist saame hästi põhjendada, sest see loob meile võimaluse saada rahastust euroliidu uue eelarve Military Mobility realt."
http://arileht.delfi.ee/news/uudised/ra ... d=83983186

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 29 Nov, 2018 4:37
Postitas teeline35
Saaremaa silla puhul arvutamine käib.
https://www.err.ee/880667/saaremaa-sild ... 2-miljonit
Eks näis kas jõuavad kunagi tegudeni.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 30 Nov, 2018 17:48
Postitas teeline35
Soome on liitumas ka Rail Balticuga. Tõsi küll mingitel tingimustel.
https://www.err.ee/881164/soome-seadis- ... -tingimuse
Kui Soome kaubavood Rail Balticule peale saab, suureneb projekti tasuvus oluliselt.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 30 Nov, 2018 18:41
Postitas toomas tyrk
Küsimus pole siiski mitte kaubavoogudes (mis lisanduvad nii või teisti, sõltub trassi kasutuse hinnast - EL tollipiire ei ole), vaid osaluses omainvesteeringu osas. Et Soome on nõus selles osalema.

Samas on nende nõue, et ühisfirma peab koordineerima kõiki hankeid - pehmelt öeldes "challenging"...

Samas - nende jaoks arusaadav, sest nad peavad oma raha panema raudteesse, millest ükski km ei jää nende territooriumile. Ja kartus, et kuskil maal keegi teeb oma maa firmadele teatud soodustusi, mistõttu jooksev km tuleb vähe kallim - suht realistlik.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 22 Jaan, 2019 11:16
Postitas Kriku
2024 :shock: :shock:

Soomlastel on tehissaarele Tallinna vetes kolm asukohta.
Tallinna-Helsingi raudteetunneli rajamiseks on vältimatu ehitada Eesti territooriumile tehissaar. Võimalikke asukohti ühe ruutkilomeetri suuruse tunneli puurimisjääkidest tehtava peasaare ja väiksemate laidude jaoks on nelja trassivariandi kohta praegu Tallinna ümbruses kolm.

Saare rajamiseks tuleb aga enne juba kusagilt puurima hakata, sest tunneli ehitamisel välja kaevatavast graniidist saabki saarele vundament. Süvasadamaga peasaar on mõeldud tulevikus tunneli tehniliseks teenindamiseks ja võimalikeks päästetöödeks, selle ümber loodav laiuala aga mereelustikule ning lindude maandumis- ja pesitsuspaigaks.
Finest Bay Area Developmenti nimel taotlused esitanud Soraineni advokaat Paul Künnap ütles, et seaduse järgi peab valitsus andma riigi eriplaneeringu taotlusele vastuse 90 päeva jooksul, seega ootavad nad, et Eesti valitsus veebruari lõpuks, märtsi alguseks seisukoha võtaks. Künnapi sõnul seadus ajapikendust ette ei näe. Ta märkis, et ka Soomes oodatakse, et uuringutega saaks edasi minna.

Tunneliprojektiga Harju maavalitsuses pikalt tegelenud ning nüüd asja Harjumaa omavalitsuste liidu väliskoostöö nõunikuna vedav Kaarel Kose on ajakava suhtes skeptilisem: ««Riigi eriplaneering» on praegu üks väga hirmuäratav sõnapaar ning aprillini ei taha valitsus midagi otsustada, sest lõpetav valitsus ei taha kohustusi võtta. Samas on selle teema foon positiivne,» märkis ta. Kose lisas, et kui ettevõtja algatusel läheb käiku riigi eriplaneering, siis näitab riik sellega, et neil on objekti vastu strateegiline huvi.
Kose sõnul oleks loogiline alustada tunneli kaevamist Soome poolelt, et saada sealt tehissaarte ehitamiseks sobivat materjali. Tehnilise toe saart on vaja ka Soome-poolsesse otsa. Kuigi naabrid võivad kaaluda selleks otstarbeks ka mõnda oma looduslikku saart, on neil ilmselt lihtsam otsustada tehissaare kasuks.

«Mida rohkem on kohti, kust puurimist alustada, seda kiiremini tunnel valmis saab ja seda lühem on aeg, mil see midagi sisse ei too. Seega on üsna oluline, et tehissaartelt saaks võimalikult kiiresti mõlemale poole puurima hakata,» lausus ta.

Tunnelist välja kaevatava materjali vedu praamidega ja sellest tehissaarte rajamine on keskkonna seisukohast kõige kriitilisemad tegevused tunneli rajamisel, rääkis Kose. Ta tõi esile, et tunneli ehitamiseks tuleb kuhugi mere lähedusse ajutine betoonitehas. «Tunnelit kaevates tekib päevas tuhande rekatäie jagu materjali, mis tuleks kusagile ära panna. Graniit on küll väärtuslik ehitusmaterjal, aga selle transport kaugele on kallis. Suur osa sellest materjalist lähekski tehissaare jaoks. Seda saaks kasutada Rail Balticu muldkehas, kui Vesterbacka versioonis hakkab tunneli ehitus pihta varem kui Rail Balticu oma.» Finest Bay Area arvutuste järgi võiks tunneli kaevamisel tekkida ligi 50 miljonit kuupmeetrit kivimijääki, ühele tehissaarele kulub sellest hinnanguliselt 15–20 miljonit kuupmeetrit.

Kui Vesterbacka seltskonna trassivariandid ja tehissaarte asukohad nõuavad ka Eesti ametiasutustelt tõsist kaalumist ja arutelusid, siis selle projekti suurimaks kariks hindab Kose ajakava, mille järgi peaks tunnel avatama juba jõululaupäeval 2024. Ta märkis, et juba tunneli rajamiseks vajalike spetsiaalsete puuride ehitamine ja kohale toomine võtab aega aasta-paar. «Kuigi Soomes on keskkonnauuringutega märksa kaugemale jõutud, pole ükski planeeringuprotsess kunagi nii kiiresti toimunud, nagu nad loodavad, eriti veel nii tohutu riikidevahelise investeeringu puhul. Ajalisi eesmärke saab õnneks muuta. Nii hakkabki kätte jõudma aeg, et tuleks mõelda Eesti ja Soome ühisettevõtte loomisele, et saaks hakata Euroopast raha taotlema,» sõnas Kose.
Pilt

Tallinn-Helsingi tunneli sõjaline potensiaal

Postitatud: 08 Mär, 2019 18:13
Postitas Longbowman
Ma ei mäleta, et niivõrd kõrgel tasemel Eestis seni keegi oleks maininud planeeritava tunneli võimalikku sõjalist kasu.

Endine majandusminister, reformierakondlane Kristen Michal: "...teeb meid atraktiivsemaks konkureerides Riia või Stockholmiga. Rääkimata avarduvatest reisivõimalustest, suuremast turust ettevõtjatele ja ka üksteise toele mistahes kriisides

https://majandus24.postimees.ee/6540392 ... st-raagiti

P.S. Kui sarnane lõim on juba mõnes teemas olemas, siis võib loomulikult juurde kleepida või kustutada.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 08 Mär, 2019 18:18
Postitas Kriku
Oli küll olemas, aga jutujätku all. Tõin üle ehitiste alla.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 08 Mär, 2019 19:37
Postitas Longbowman
Mind on pisut häirima jäänud see tehissaarte teema.
Saan aru, et Eestipoolne tehissaar tuleb ilmselt kuhugi Naissaarest kirdesse aga siiski meie territoriaalvette, Soome oma aga "Helsingist 15km [lõunasse]".
Sõjalisest vaatevinklist oleks võimaliku Vabadussõja kordusetenduse puhul ju vahva nii tääke kui suurtükke jms üksteisele liigutada, kartmata punaste mereväge, kuid need tehissaared on ju selge ohukoht.
Punased võtavad ju need saared suht esimese asjana oma kontrolli alla ja halvavad liikluse tunnelis.
Tunneli suuete endi hõivamine oleks vastasel juba tunduvalt keerulisem, sest meie oma asub ikkagi ju Tallinna linnas.
Teenindusšahtid ...
Mida seal niiväga teenida on?
Kas Eurotunnelil on ka tehissaared ja teenindusšahtid? Nagu ei tea, et oleks.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 10 Mär, 2019 3:13
Postitas Crispy
Ja mis viga on panna raketiga tunnelisuule täppislööki? Või vee alla tunneli kohale suundlaeng?

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 05 Apr, 2019 19:51
Postitas Longbowman
Tunnelisuu on taastatav (ja ehk ka kaitstav) ilmselt. vähemalt mingi konkreetne objekt Tallinna kaitsevööndise sees.
Endiselt ei ole keegi vastanud, et kas Eurotunnelil on ka teeninduseks/ventileerimiseks vms jaoks tehissaared?

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 30 Juul, 2019 11:13
Postitas Kriku

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 25 Aug, 2019 11:19
Postitas AndresTy
Longbowman kirjutas:......Endiselt ei ole keegi vastanud, et kas Eurotunnelil on ka teeninduseks/ventileerimiseks vms jaoks tehissaared?
Kui Google mapsi pealt vaadata, siis pole seal tunneli trassil mitte ühte saart näha.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 06 Veebr, 2020 10:47
Postitas Kriku
Projekt on rööbastelt maha minemas. Esiteks juhtimiskriis, mis avaldub selles, et kolme riigi esindajatest koosnevas nõukogus muudkui maigutatakse ja otsitakse kompromisse. Teiseks järgmine:
Eesti ja Läti soovivad, et kolm riiki haldaksid Tallinnast Poolani ulatuvat raudteed ühiselt, ja kardavad, et kui Leedu jääb eraldi, eelistab ta sõidugraafikute jms puhul oma kohalikke kauba- ja reisironge. „Kui Leedu Raudtee jääb otseselt haldama [oma lõiku], peab olema tagatud, et nad ei hakka omakasust tingituna eelistama teisi ronge,” ütles Läti transpordiminister Linkaits.

„Lõpptulem paistab selline, et Tallinnast kihutame 234 km/h Kaunaseni ja sealt edasi maksimaalselt 80 km/h, andes teed Valgevenest tulevatele kaubarongidele.”

Masiulis põhjendas Leedu seisukohta Vene riskiga. „Leedu territooriumil olevaid raudteid peab omama Leedu riik. Nemad [Venemaa esindajad] ütlevad, et need peaksid kuuluma ühisettevõttele. Kui anname ühe Leedut läbiva raudtee sellele ühisfirmale, siis homme ütlevad venelased, et andke meile Kaliningradi liin. See on meie punane joon,” selgitas ta.

RB Raili Eesti esinduse juht Aivar Jaeski nimetas Kaunase-Poola ja Kaunase-Vilniuse lõike kogu projekti nõrgimateks lülideks. „Nimetatud lõikude ehitamise protsessid on ajagraafikutest kõvasti maha jäänud. Alles nüüd alustati maakonnaprojekteeringuid. Juba seaduste järgi nõuab kõigi protsesside järgimine Leedus aega ja see seab lõpptähtaja ohtu.”

Jaeski sõnul lahendust ei paista ja Leedu Raudtee ignoreerib ühisettevõtet edasi. „Lõpptulem paistab selline, et Tallinnast kihutame 234 km/h Kaunaseni ja sealt edasi läheb sõit erinevate piirangutega maksimaalselt 80 km/h, andes teed 1520 mm rööbastel Valgevenest tulevatele kaubarongidele.”
RB Raili kõige hullema stsenaariumi järgi valmiks raudtee alles 2030. aasta märtsis. Ent ametlikult räägivad kõik asjaosalised ikka 2026. aastast, mida omavahel nimetatakse ülioptimistlikuks stsenaariumiks.
https://epl.delfi.ee/uudised/rail-balti ... d=88851803

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 06 Veebr, 2020 22:34
Postitas Dr.Sci
Lugesin ka seda artiklit,einoh, Eesti poolelton ju 1 süüdlane leitud: Ühisauditi järgi on tähtaegadest mahajäämus kolme riigi peale kokku kasvanud keskmiselt 571 päevani. See on poolteist aa stat. Hilinemised tähendavad ka kulude tõusu. Eesti hinnangute järgi on esimese ehitusfaasi kulud kasvanud 13,9% ehk 31,7 miljoni euro võrra. Peamiseks põhjuseks nimetatakse kaitsejõududega seotud uusi nõudeid.

Aga asi on väga nutune Nüüdseks on Balti riikidel Euroopa Komisjoniga sõlmitud vaid kolm rahastuslepet kokku 800 miljoni euro ulatuses. Nende elluviimise tähtajad jooksid umbe ja Euroopa Komisjon andis pikima võimaliku lisaaja: 2022. aasta detsembri lõpuni. Selleks ajaks peavad Eestis olema valmis raudteesillad ja viaduktid. Tänaseks pole veel aga isegi projekte. Projektide valmimise tähtajad hakkavad kukkuma eesoleval suvel ja sügisel. Delfiga rääkinud eksperdid hindavad, et nõutud tähtajaks on võimalik sillad valmis ehitada küll - aga vaid siis, kui kõik sujub tõrgeteta. Eksimisruumi ei ole.

Kui 2022. aasta lõpuks on raha lubatud tegevustele kulutamata, läheb see Brüsselile tagasi. Eesti on meile eraldatud 200 miljonist eurost kulutanud vaid umbkaudu 30 miljonit. „Lätis ja Leedus on kulutatud veel vähem, selles mõttes võib öelda, et Eesti on kõige tublim eurorahade kasutaja,” jäi Jaeski optimistlikuks.

Valmis peab siis 48 kuuga ehitatud 27 viadukti, 7 ökodukti, suur osa Ülemiste depoo ja Maarduga seonduvatest rajatistest, ja seda olukorras kus projekteerimist pole veel alustatudki... ma ei tea millised eksperdid Delfiga rääkisid , ma ei näe ise lootust ka siis kui asi tõrgeteta sujuks; aga kuna asi käib läbi riigihangete ja ühtepidi kõnnivad hangetekorraldajad nööri mööda et mitte avastada end 48-ks tunniks kinni peetuna, teistpidi aga on suur oht suurhangete vaidlustuseks siis ilmselt asi ühest tõrkest teiseni kulgema hakkabki.

REAALSUS: Pandeemia

Postitatud: 16 Apr, 2020 12:38
Postitas Jaanus2
Tahtsin Helsingi tunneli kohta öelda, et hiinlased ehitaksid selle eelkõige iseendale, selleks ajaks kui Põhja meretee lahti sulab ja oleks rumal lasta seda neil mitte teha. Möödaminnes lasevad ka meil ja muul väikesel lisapudil sealt ka läbi sõita. Ilma Hiina-Aasia kaubavoota sellel mõtet ei olegi.