koll kirjutas:Kui meil on teada, et Aidu tuulikud on Kellaverest ca 40 km kaugusel ja horisont 50 km kaugusel, siis maksimaalne tuuliku kõrgus võiks olla ca 1/5 Kellavere radari kõrgusest ehk 39 m, kui on vaja absoluutset otsenähtavust. That is the point. Ja selles olukorras on isegi parem, kui saab selles sektoris juba labade alt radariga puhtalt läbi näha.
Tõepoolest, selles osas õigus - kuna need tuulikud on üle 50km lähemal kui oleks vajalik et üldse rääkida radarihorisondi taha peitmisest, siis ei ole tõesti suurt vahet kas tegu on 185m või 220m kõrguste tuulikutega.
Mõlemad saavad selles punktis hindeks "F" - jäädes maksimaalsel määral radarile ette
Seega tuleks arutluses edasi liikuda selle juurde: kui palju see ettejäämine radarit segab?
Eelmainitud artikli 9. lk ja edasi on selgelt välja toodud, et ka säärased tuulikud võivad väga vabalt oluliselt halvendada (ükskõik milliste) radarite tuvastusvõimet, või selle x osade sihtmärkide vastu üldse ära nullida. (tõik mida sa oled siin kas maha vaikinud, naeruvääristanud või korduvalt üritanud absoluutses skaalas ümber lükata)
Sinu järeldused siin teemas on läbivalt ja eranditult tuulepargi-ehitaja poole kaldu. Kasutades selleks muuhulgas valeväiteid ("2m"), demagoogiat (tuulikute võrdlemine tuhamägedega) teema hägustamist, seadusepunkti üle hämamist (jättes kõrvale esialgse seaduse mõtte) jpm.
Siinses foorumis oleks mõistlik teemat arendada siiski
riigikaitse seisukohast lähtuvalt. Seega alustaks uuesti just sellest vaatenurgast lähtuvalt.
Seisukoht mis on ilmselt enamikel su opponentide siin teemas: "
Kui antud tuulepark rikub märkimisväärselt Kellavere radari tööd, siis seda ei tuleks seda luua."
1. See, et võib olla on kuskile varasemalt ehitatud sama radarit segavaid tuuleparke (pahatihti ka ennem 2014. a. toimund julgeolekuolukorra kontekstis) ei muuda mitte midagi. Sellele rõhumine on pesuehtne
whataboutism.
2. See kas kunagi 2013. a. anti kooskõlastus ilmselt samuti Radari tööd oluliselt segavale tuulepargile, ei muuda samuti eelmainitut, vaid on hämamine. Ka see kooskõlastus jääb kaugesse Ukraina-sündmuste eelsesse aega. Lisaks tuletaks meelde, et pärast seda kooskõlastust menetles
KOV 2015. a. välja täiesti uued ehitusload nelja päevaga ja jättis sellest Kaminale teatamata (aga loomulkult on see väike KOV ja arendaja puhtad nagu "Savisaare prillikivi")
See on umbes sama nagu väita, Rainer Vakra plagiaat-diplomitööd ei peaks tühistama, sest et "Ülo" ja "Madis" tegid ka niiviisi, ja üldse paar aastat ennem seda see oli see lubatud (sest kontroll oli sitt). Ma nagu ei mõista sinu jäägitut poolehoidu sarnase sahkerdamisega tegelevale ettevõtjale (tõlgendades igagi viimast fakti maailmas maksimaalselt nendepoolselt)
EDIT:
Lisaks: Väite: "labade alt radariga läbi " - millisele sõjatarkusele põhineb väide, et militaar-radaritele on "parem" näha horisonti, mitte aga päratu-suurt ala vahetult selle kohal?
Mõistan, et see võib teoreetiliselt teha lähenemise horisondi taga raskemaks (piisavalt suure radariristlõikega lennukitel, teatud kauguseni) aga sul ei ole piisavalt fakte et seda niiviisi väita. Kogu varglennukite missooniplaneerimine käib täopselt samamoodi "juustuaugst läbironimisena" Lennukite ristlõiked on varieeruvad ning ilmastikulolud jms mõjutab radari praktilislt tuvastuskaugust väga palju.
Samas võib tuua hoopis vastupidise argumendi: Suurema pöörlemispindaalga tuulikud (eriti kui see mitmete tuulikute vahel kattub radari resolution-cell'i lõikes) võivad hoopis oluliselt rohkem segada radari tööd.