9. leht 16-st

Postitatud: 26 Nov, 2006 13:06
Postitas medieval
suurpomm kirjutas:Aste lennuväljal olid mig-id vähest aega. Minu vanaise oli "rahvamees", tuli asula elanikele vastu, et reaktiivid ära viidaks. Asemele toodi "moosiriiulid" vaatlemiseks ja luureks merel. Aste ... siis ehk näitaks lennuki rusude asukoha. Ilma kaardita tunneks selle kohe ära, sest poisikesena sai seal tihti vaatamas käidud ja kõveraid ja sulanud alumiinium tükke näpitud.
Kaardid:
http://img141.imageshack.us/img141/9721/azo5.jpg
http://img165.imageshack.us/img165/5548/bno1.jpg

Postitatud: 07 Jaan, 2007 14:33
Postitas ergo
olen ise käinud aste lennuväljal ja olen ka leidnud sealt lähedusest kaevikuid kust on leitud suurem kogus mürskusid(umbes 80 ringi) sealt haamse koolimaja läheduses olevast lasketiiru juurest. vene ajal olid sinna mäe sisse ära peidetud 2 lennukit (marki ei tea) ja nüüd on seal U kujuline vall. seal valli kõrval on mingi vanad varemed ja üks kaitseliitlane rääkis et see oli olnud enne pommiladu.

nogiaru

Postitatud: 03 Jaan, 2008 14:28
Postitas Jeroen
Saksalennuvalja Nogiaru 44 Tartumaa?

Jeroen

Kohtla-Jarvi

Postitatud: 03 Jaan, 2008 15:42
Postitas Jeroen
Where was exact lokatsioon saksa lennuvalja?

Jeroen

Postitatud: 08 Veebr, 2008 11:45
Postitas Aspelund
Sellisel lehel: http://eag.unicweb.ee/ewartiklid_tartut ... e1941.html leidub lõik 17.septembril 1941 ilmunud "Postimehest", kus on juttu Tartu tuletõrjujate ja nende sõidukite rännakust mööda sõtta sattunud Eesti NSV-d. Seal on selline lõik:

"Siis aga nõudis Tuletõrje üldjuht Kondratjev üht Tartu masinat ühe lennuvälja kaitseks. Selleks masinaks valiti lendsalga masin "Diamondt", mille ülemaks määrati Neostus. Masinale taheti koondada ainult Tartu mehed ja nii tuli ka minul "Veemuretsejalt" üle minna. Meid viidi linnast välja umbes 50 km eemal asetsevasse Suurkülla, kus oli
metsa all venelaste sala-lennujaam.
Lennuväelased olid kõik mereväelaste vormis. Seal jäeti meid mõisa õuele ja keelati ära igasugune liikumine. Taipasime, et oleme sattunud vististi tõsisesse põrgusse ja siit me enam eluga ei pääse. Juba esimesel päeval sealne komandant uuris ja praalis meiega, et mis mehed me oleme ja milleks siia saadetud. Ta seletas, et siin ei ole ühtegi lennukit ega lennuvälja. Ometi nägime oma silmaga lennukeid. Jäime kohale umbes nädalaks ja siis tuli käsk masin üle anda Vene sõjaväelastele. Üks venelaste vanem tuletõrjuja võttis masina üle ja imestas väga selle täieliku varustuse üle.
Värisesime kõik, et nüüd on meie päevad loetud ja ega meid enam sealt minema lasta, seda enam, et venelaste küsimusele, kas te seas on ka mõni partei liige, pidime vastama eitavalt. Ometi toodi meid siiski veomasinal Tallinna tagasi, kuid kinnitati, et kui midagi juhtub ja teada saadakse lennuvälja olemasolust, siis meie kõigi käsi käib halvasti. Et saabusime Tallinna tagasi ilma masinata, hakati meie käest uurima ja küsima, et kus masin jäi ja kus te olite. Olime täbaras seisukorras ja püüdsime seletada nii ja naa, et olukorrast pääseda."

Kas selle kohana (Suurküla) mõeldakse praegu Ämarina tuntud paika?

A.

Postitatud: 08 Veebr, 2008 18:00
Postitas alax
on jah Ämari, venelastel oli veel nimetus Surküll kirillitsas

Postitatud: 07 Dets, 2008 21:37
Postitas sturman
panen ka siis kaks lennuvälja antsla kandist välja.üks asus antslast 2km oe külas.üht-teist on sealt ka leitud.teine asub 3km antslast valga poole,kobela külas.minu elamine on faktiliselt lennuvälja peal.kuna ta kohe käe-jala juures,olen ta risti-põiki läbi käinud.tuli sealt välja pardakahuri mürske.erinevaid flaki padruneid koos lintidega,võtmeid ja muud kraami,ei hakka kõike üles lugema.külarahva jutu järgi käis lennuväli vähemalt neli korda käest-kätte,seda tõendab ka pea kõrvuti leitud hunnikud vene vindi padrunid ja mg-kuulipilduja kassetid.põllu pealt on traktor üles tõmmanud nii granaate kui ka flaki padruneid.

Postitatud: 07 Dets, 2008 22:53
Postitas Kapral Karu
Kas neid lennuvälju ka peale sõda kasutati?

Postitatud: 10 Dets, 2008 21:36
Postitas sturman
ei,peale sõda kumbagi ei kasutatud.

Postitatud: 10 Dets, 2008 22:03
Postitas varing
Kas ühte mitte ei kasutanud kolhoosi ajal väetise lennuk?(Kobelas)

Postitatud: 10 Dets, 2008 22:05
Postitas FW Anton
Sellelt Kobela lennuväljalt tegutses ilmselt mõnda aega tuntud äss Ivan Kožedub oma jõuguga kuna too mainib oma memuaarides Valga lähedast lennuvälja.

Postitatud: 12 Dets, 2008 21:06
Postitas sturman
vot ei oska öelda,kas kozedub kobelas oli,ei ole kusagilt nagu sellest lugenud.kolhoosi ajal külvati küll lennukiga väetist aga mitte samast kohast,vaid kusagil 300-400 meetrit põhja poole.sõjaaegne lennuväli jäi madise poole sõita vasakut kätt metsa äärde.

Postitatud: 23 Mai, 2010 10:42
Postitas Regardman
Ega keegi ei oska öelda, kui suures ulatuses on säilinud kütusetoru Pärnu Naftabaasist Niidu tänaval Lennuväljani?

Sama ka Rummust Ämarini. Seda olla kohalikud aktivist ka lõikama kord hakanud, hullema õnnetuse jõudis Päästeteenistus aga ära hoida.

Postitatud: 25 Mai, 2010 9:24
Postitas ictta
Pärnus oli neil naftabaasist eemal (ca 500m) oma kütusepunkt. Sai seal päris tihti käidud. Säilinud pole enam midagi.

Tartu lennuväljal ILS süsteemi paigalduse ehitamine

Postitatud: 17 Juun, 2010 18:14
Postitas setu
ILS (Instrumental Landing System) süsteemi väljaehitus Tartu lennujaamale on maksumusega paarteist miljonit krooni. Lisaks sügiseks valmib ILS süsteem ka Kuressaares. Eeldavasti süsteemid peaksid tööle hakkama aasta lõpuks.
Praegu on ILS kasutusel Tallinnas. Kärdlas on PAR.