1. leht 3-st

Raudteed Saaremaal

Postitatud: 20 Juun, 2007 21:43
Postitas Nuuskmõmmik
Siin siis väike ülevaade Saaremaa raudteest. Asi veel poolik, kuid midagi siiski. http://www.hot.ee/saaremaaraudtee/

Postitatud: 20 Juun, 2007 23:32
Postitas martinoke
lahe, jätka samas vaimus!

Postitatud: 20 Juun, 2007 23:51
Postitas metsawend
Väga kena.Kui abi vajad siis tean Kaali lähedal hästi säilinud raudtee löike.

Postitatud: 21 Juun, 2007 9:14
Postitas MadMan
Tubli. Seal Vikil peaks veel üks maja olema. Arhitektuur on väga lahe sellel vaksalihoonel igatahes. Omavalitsus võiks selle ära konserveerida.
Tee paar klõpsu sellest Viki betoonseintega august ka.

Postitatud: 23 Juun, 2007 11:43
Postitas Merepura
See Viki betoonseintega auk on majandiaegne silohoidla, neid võib leida nii mandril kui saartel hulgi :)

Postitatud: 25 Juun, 2007 22:31
Postitas Mathias Lutz
Saaremaa metsades palju ringi seigelnud ja selle kurikuulsa raudtee harusi mööda ka sõitnud.Suund Viki -Mustjala-Küdema -Võhma-Leisi.See jäigi pooleli.Pidi Triigi sadamasse välja jõudma.Ühesõnaga kõik Saaremaa suuremad sadamad pidid omavahel ühenduses olema.Ja kui ma ei eksi ,siis on Ösel Kinnisvara kodulehel oselkinnisvara.ee ka Kuressaare vaksal müügis.

Saaremaa laiarööpmeline raudtee

Postitatud: 04 Mai, 2008 8:03
Postitas urueesel
Vahelduva eduga puksin mulle teadaolevat infot ja pilte üles Saaremaa laiarööpmelise raudtee kohta. Oleksin väga tänulik, kui kellelgi mistahes materjali antud teema kohta pakkuda (dokumendid, kaardid, ajal. fotod).

Pildimaterjali lingid

...

Postitatud: 04 Veebr, 2011 16:31
Postitas urueesel
Paar aastakest on mööda läinud, aga paraku väga oluliselt Saaremaa laiarööpmelist raudteed puudutava osas infot lisandunud ei ole. Kui kellelgi mistahes informatsiooni s/o 51161 Sikassaare depoos paiknenud vedurite (toodi neid Riiast 1951. aastal 9 tk), vagunite jms kohta, palun sellest teada anda. Jätkuvalt pakuvad huvi ka tolleaegsed Kingissepa linna ja rajooni kaardid; raudtee-ehituse tööplaanid ja muu, mille alusel kindlaks teha näiteks raudteega seoses rajatud 42 hoone otstarve ja asukohad; rööbasteede sh väljaehitatud haruteede paiknemine looduses jne.
Teadaolevalt algas suurem ehitustöö 1951. aasta mais ning lõppes 1956. aasta novembris. Kuuldavasti kasutati lisaks raudtee-ehitajatele tammide rajamiseks ka kohalikku tööjõudu, on selgusetu, kui suures mahus? Päris teadmata on mulle kontaktliini olemasolu, kuigi mõned allikad viitavad, et see anti koos elektrijaamaga kõrgepingevõrkudele üle samal ajal, kui tammid läksid tee-ehitajate valdusesse. Samas veel vähemalt 1957. aastal haldas depood NSVL TM Eesti Raudtee TVO NODi Kingissepa osakond, sõdurid elasid samas vagunites ja vähemasti üks vedur paiknes depoos.

Postitatud: 05 Veebr, 2011 15:01
Postitas Faust
Saaremaa raudteed on hästi jälgitavad maa-ameti kaardiserveri Ajalooliste kaartide rakenduses, kui valida NL topokaardid 1:200 000-1:25 000 keskmine topokaard. Piisavalt lähedale suumides on hästi näha.

http://xgis.maaamet.ee/xGIS/XGis

Re:

Postitatud: 17 Apr, 2012 11:35
Postitas Regardman
Saaremaa laiarööpmelise raudtee relsid saavad varsti ajalooks. Nimelt alustati Keila - Klooga vahel raudteeremonti ning sellega seoses kaovad sealt ka algselt Saaremaal paiknenud raudteerööpad.

Re: Raudteed Saaremaal

Postitatud: 17 Apr, 2012 11:39
Postitas oliver
Ka Saaremaa raudteetammidega võime varsti hüvasti öelda tänu metsavedajatele...

Re: Raudteed Saaremaal

Postitatud: 13 Okt, 2012 11:54
Postitas Peeeter
Pilt

Re: Raudteed Saaremaal

Postitatud: 13 Okt, 2012 16:08
Postitas Impiger
Kena foto Peeetrilt. Huvitav, kus täpsemalt see tehtud on? Taamal paistavad vanad kindlustornid. Mis sellel kohal, kus fotol olev rong seisab, praegu on?

Re: Raudteed Saaremaal

Postitatud: 15 Okt, 2012 20:19
Postitas Soobel
Pakun, et Kuressaare-Roomassaare tee - ainus jupp, mis pärast vabadussõda sest 600-millimeetrisest alles jäeti.

Re: Raudteed Saaremaal

Postitatud: 16 Okt, 2012 7:14
Postitas oliver
Täpselt nii, pildistatud Roomassaare sadama poolt kesklinna suunas.