Vanem tehnika, memuaarid jne.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
cleo
Liige
Postitusi: 197
Liitunud: 28 Okt, 2008 14:50
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas cleo »

häh kirjutas:Siiamaani on see Fuel kiri arnatuuris meeles, tolle aja kohta jube sürr. :D
Meil oli 2140, kas '77 või '78 aasta väljalase. Vanamees käis ostuloaga Tuulast toomas.
Armatuurikirjad Fuel, Oil, Amp ja Temp. Ahter must ja Kremli tornid iluvõrel, AZLK kiri kah tornide all, aga ei mäleta, kas saksa tähtedega või kirillitsas. Muud birkad olid kõik "Moskvich 1500", külgedel ja taga.
Aga ei meenu küll mingeid jutte, et oleks mingi eksportvariant vms olnud.
Sürr tunne oli, kui onu 03-s armatuuris "Maslo" jm kirilitsa vastu vaatas :D
Mootori plokil oli valuviga, hülsi alt jooksis jahutusvedelik karterisse ja õli tuli vahetada üsna tihti. Mis polnud ka mure, kuna õli oli tasuta käes (nagu ikka vene ajal :D). Küll prooviti seda igatepidi lappida, mootor käis 3-4 korda pulkadeks, kuidas lõpuks pidama sai, seda ei mäleta. Kas läks plokk vahetusse või keevitasid autobaasi meistrid selle kinni...
Välja jooksis spido järgi 150. Reaalses elus siis ehk u 135-140. Tunne oli nagu startivas Sojuz'is....
Kui tehase aku otsa sai ja uut polnud saada, läks vändast käima. Talvel nu**is käivitusega nagu mossed ikka. Paar korda tahtis tee peale ka jätta, miski kütusejamaga.
Muus osas läbis 120tkm ilma kapremondita ja lõpuks sai veel kõvade rublade eest Kadaka turul Piiterisse maha müüdud. Kevadeks olid kõvad rublad lepalehed, kuid õnneks sai need enne asjalikult ära kulutatud :)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40168
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Armatuurikirjad Fuel, Oil, Amp ja Temp. Ahter must ja Kremli tornid iluvõrel, AZLK kiri kah tornide all, aga ei mäleta, kas saksa tähtedega või kirillitsas. Muud birkad olid kõik "Moskvich 1500", külgedel ja taga.
Aga ei meenu küll mingeid jutte, et oleks mingi eksportvariant vms olnud.
Võis olla auto, mis oli tehase kvaliteedikontrolli läbinud, aga Avtoexpordi/välisriigi importööri kontrolli mitte.
Taolised autod "kadusid" muidu enne autokauplusse jõudmist, ilmselt tegu harva erandiga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
häh
Liige
Postitusi: 213
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas häh »

Enda nähtult oli mossedel tavaliselt kaht varianti kellad- kas vene keeles benzin, amper, maslo, voda või siis sümbolitega (need olid ilmselt hilisemad).

On täiesti olemas ka miilidega spido, kõige suurem number on seal 100.

Aa mis veel, sellel riistapuul oli AZLK roolil ladina tähtedega. Znaki tähti ei mäleta.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40168
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nõuka autoehituses juhtus nii mõndagi. Välistatud pole variant, et said "õiged", st venekeelsed laost otsa ja et mitte konveierit seisma panna, pandi teiselt riiulilt ekspordiks mõeldute omi.
Näiteks olen näinud autosid, mille salong on komplekteeritud eri värvi interjööri juppidest, püüdes mingi "süsteemi" hoida.
Näiteks armatuurlauast osa on pruunist, osa hallist plastist (olid pruunid ja hallid salongid). Uksepolstrid hallid, aknavändad pruunid.
Omaga silmaga näinud - tehasest tuli sedasi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19936
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Tegelikuses oli salongivärve ikka rohkem, must ja beez olid põhilised, aga oli ka halle, punaseid, siniseid(haruharva, enamus neist SL), ka beeze oli mitut tooni.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Manurhin »

Ühel minu sugulasel oli ka kunagi 2140 ja tollel olid kellad armatuurlauas samuti inglisekeelsete tähistustega. Olen näinud sama veel päris paljudel teistelgi samasugustel masinatel. Seega ma ei julgeks väita, et 2140 inglisekeelne näidikuplokk mingi väga suur haruldus oleks. Kuigi samas on kurioosne, et spido näitab kilomeetreid ja seega UK-sse ekspordiks ette nähtud polnud. Küllap venelased valisid lihtsalt ühe universaalse variandi, millest nii skandinaavlased, (ida)sakslased kui ka muud mandri-eurooplased aru saavad. Samas 412 miilides näitav spido on tänapäeval juba palju haruldasem asi - neid paigaldati ainult parempoolse rooliga, Inglismaale eksporditavatele autodele. Pole veel ühelgi vasakpoolse rooliga autol sellist näinud.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40168
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

2140 hilisema otsa spidomeetrid olidki ladina tähtedega.
Jutt eespool oli aga väikestest kelladest, need olid siseturu masinatel ikka venekeelsed.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Manurhin »

Kapten Trumm kirjutas: Jutt eespool oli aga väikestest kelladest, need olid siseturu masinatel ikka venekeelsed.
Neid ma olen vist enam-vähem võrdselt näinud nii vene- kui ka inglisekeelseid. Või on lihtsalt mulle kuidagi sedasi ette trehvanud. Nii et selles mõttes ma ütleks, et pole need inglisekeelsed kellad just erilised haruldused. Isa juttudest tuleb meelde, kuidas selle eelpoolmainitud sugulase Mosset 1978. aastal ostmas käidud (ta käis ise kaasas). Igatahes kusagilt Venemaalt see masin toodi, ei mäletagi enam, mis linnast. Tol ajal käisid need asjad millegipärast üsna tihti nii, et kui said autoostuloa, siis autot ei saanud kätte mitte Tallinnast vaid nt. hoopis Krasnodarist ja muudest X kohtadest. Ühesõnaga, mindud siis kohale ja selgunud, et autokaupluses pole ühtegi autot, masinad alles jaamas rongi peal ja vaja kõigepealt poodi kohale toimetada. Jagatud siis kõigile auto järele tulnutele kimp võtmeid kätte ja saadetud jaama autosid kohale sõidutama. Kui ei sobinud üks võti, sobis teine, ei sobinud ka teine, sobis kolmas. Kes Mosse ukse- ja süütelukkudega kursis, teab, et väga palju seal variante pole. Ja et kiire oli kah, kihutati uute autodega täie valuga läbi linna, kohati ikka päris karmilt kiirust ületades. Pidi ikka uskumatult sinisilmne usaldus (või siis pigem räige pohhuism) autokaupluse poolt olema, et uute autode kohaletoimetamine täiesti suvaliste tüüpide kätte usaldati :shock: .
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas von manstein »

Kasvõi mootori paine 90-120 km..
Klipis 48-55 sekundit..

No tõepoolest samasse auku E38 2,8 liitrise bemariga..
Ehh raisk viimased andmed..

seitsme sekundi asemel 13..

Tõsi küll polnud tegu 1,5 liitrise mosse püssiga.. hoopis lühikese kerega golf III..

Aga kilovatid samad..,55. Tõsi küll märksa vähemvõimeka 1,8 liitrise mootori esituses..

Hea publik, püüame hoida rannet pulsil ja üritame tõestada võimatut.. Mosse 160 +

Üritame leida riistvara ja sooritada reaalseid katseid.. Dokumenteerituid, Jutuubi kaasabil.. :D
Lemet
Liige
Postitusi: 19936
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Üritame leida riistvara ja sooritada reaalseid katseid.. Dokumenteerituid, Jutuubi kaasabil.. :D
Võta ühendust laboris töötanud seltskonnaga, veab, siis saad dokumenteeritud juttu kastide kaupa. Kui see just jaanilõkkesse pole rännanud. Aga ega see sind ju nii ehk naa ei veena...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Manurhin »

von manstein kirjutas: Hea publik, püüame hoida rannet pulsil ja üritame tõestada võimatut.. Mosse 160 +

Üritame leida riistvara ja sooritada reaalseid katseid.. Dokumenteerituid, Jutuubi kaasabil.. :D
Oli siin just hiljuti videolink, kus Mosse spido seier skaala lõppu jooksutati. Mul oli seda vaadates tuttav tunne, nagu oleks ise filminud. Isegi hüppama hakkas seier samas kohas kus minu autolgi (~160 juures). Ja ometigi olen ma seda spidoka "pimedaks" sõitmist vaid ühe korra proovinud (niisama 140-150-ni kiirendanud muidugi palju kordi)... Kuid adrenaliinilaks oli nii vägev, et on siiamaani detailselt meeles. Vähemalt iseendale tõestasin ära, et ON võimalik. Soovitaks heal kaasfoorumlasel von Mansteinil omale üks Mosse hankida, korda teha ja proovida. Oma silm on kriimsilm 8) .
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Manurhin »

häh kirjutas:https://www.youtube.com/watch?v=7V_Ghdw9Xc8

Üks youtube'i video veel. Lõpus on võimalik tuvastada (odomeetri järgi) kilomeetri läbimise aeg. Mina sain 24 sekundit (arvestasin lühemaks niipalju kui sai). Jämedalt vastab see 150 km/h. Kogu selle lõigu on spidomeetri osuti suurema osa ajast üle 160 või "põhjas" (algusest peale aga oluliselt üle 150). No pealkirigi ju Иж21251170 км/ч :D

Üsna kindlalt võib seega väita, et nende jurakate spidomeeter valetab vähemalt +10 km/h, sellel eksemplaril on see pigem +15 km/h (kui mitte veel enam).
Kusjuures, tegelikult selle video osas tekib mul väike kahtlus, et kas asi lihtsalt paigalseistes ülestõstetud tagasillaga filmitud pole? Peegelduv valgus armatuurlaual küll paar korda muutub, aga korraks võtab masin hoo kuidagi liiga kiirelt maha, õlirõhk ei muutu üldse (suurtel pööretel, kui mootoril koormus taga, peaks märgatavalt tõusma) ja kaamera väriseb ka kuidagi kahtlaselt vähe.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
häh
Liige
Postitusi: 213
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas häh »

YT leiab venekeelse otsingu kiirendus Moskvitch 1500 1 - 100 km/h alt veel linke.

Ühe pealt paistis kenasti spido valetamine- 100 vs 109 ja siis vastavalt ka numbrid, 19.5 ja vist oli 22 sekundit, pöörded ka seal kus peaks, ~4100 peal (oli tahhokas paigaldet).
GPS järgi kiirendades kiiruse arvamine on muidugi üsna ebamäärane, minu arust on lag umbes sekund (endal on mõne aasta vanune TomTom, suht korralik). Ettekujutuse saab, kui seda arvestada.

Minu arust paistab nendelt videotelt välja täpselt see mis paistab. Mossega saab seieri skaalalt välja, tõenäoliselt vastab see reaalsele kiirusele vahemikus 145..150 km/h, mis langeb igati kokku tehniliste andmete ja füüsikaga, võrdlusega teiste autodega, tänapäevaste mossekasutajate kogemuste (ka eestikeelses mossefoorumis leiduvaga) ning kõige viimasena ka isikliku (ja ütlesin, pea olematu) kokkupuutega.

Üldse mitte mossesse puutuvalt, vana 1.4 escort (igati võrreldav riistapuu, mõõtmed, kaal, kilovatid samad, kiirendus ja lõppkiirus oluliselt paremad, kuna kere on voolujoonelisem ja muidu ka kergema jooksuga), no ei kulgenud see ühestki otsast ulmekiirusega. Spido võib igasuguseid asju näidata. Eriti, kui ta pole selleks mõeldud. (Escordil on spido lõpp 220 km/h, järelikult siis sirgel teel ja allamäge saab 240 kätte? Tegelikult näitas ta 150 peal u +12 ja ega ta oluliselt rohkem välja ei võtnud ka, päris elus. Mõõtepiirkond varuga, et mingigi täpsus säiliks). Viimase lõpu 1.6 touring, vahe oli minuarust teravamas minekus ja maanteel võttis kütet veidi vähem. Üsna kahtlane, kas oluliselt kiiremini oleks jooksnud, vbl marginaalselt. Passi märgitud maksimumi, mkm, mitte mingil juhul.
Golfidega on ka sõidetud, diisliga ja mittediisliga, samamoodi alumise otsa mootoritega.

Alekoga pole sõitnud, ei kujuta ette, mida see elukas endast kujutaks. Aga no 2140 pole ei Escordi ega (vana) Golfiga küll võrreldav. Ja need pole omakorda küll mingid riistapuud, millega kiiruskatseid teha. Oh jah.
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas von manstein »

Alekoga pole sõitnud, ei kujuta ette, mida see elukas endast kujutaks
Mina ka ei ole. Aga kui mootor vähegi pöördesse läheb, näeme järgmist lõppkiirust..
5500: 4,22: 0,732=1780 rattapööret minutis.

Ratta läbimööt:
355,6+(2x165x0,8)=619.6mm.

Ja ümbermööduks 1945mm ehk 1,95meetrit

Noh ja korrutis 1780x1,95=3,471km minutis..

Tunnikiiruseks siis 3,471x60=204,6..!!!
Leemet, mis laboriseltskond ka asjast arvab..?
Lemet
Liige
Postitusi: 19936
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Maaanstein, laboriseltskond (kontoripoolelt kaks TPI haridusega autoinseneri ja üks TEMTi autoeriala lõpetanu) vaevalt et sinu ponnistustest asi võimatuks kuulutada suurt midagi arvaksid...lihtsalt seepärast, et nemad teadsid ja sina arvad.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist