F-35 olevikust ja tulevikust
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Kuna eelmisel aastal Red Flagil ei õnnestunud "punastel" mitte ühtki F-35B lennukit alla tuua, siis sel aastal on F-35A jaoks valmis treitud märksa nõudlikum stsenaarium, mille käigus kombineeritakse varasemast märksa arvukamad 4th gen hävitajate jõud maa-õhk õhukaitsekomplekside ja erinevate elektrooniliste segajatega.
Nelja F-35 vastu on õhus korraga kuni 24 neljanda põlvkonna hävitajat, mis stsenaariumi kohaselt suudavad peale allalaskmist 3-4x lahinguväljale naasta.
Senised tulemused on näidanud F-35 keskmiseks kill ratioks 15:1, seda siis eelmainitud tingimustes, kus vastasel on õhus muserdav arvuline ülekaal. Maa-õhk õhutõrjeraketikomplekside kohta mainitakse artiklis huvitavat tõika, et kui F-22 pidi neid hävitama Tomahawkidega väljaspoolt kaugmaa õhutõrjekomplekside laske- ja tuvastusulatust, siis F-35 suudab märkamatuks jäädes ennast otse nende kohale sokutada ja näib, et suisa pommidega (dropped munitions) hävitada.
Lähemalt saab lugeda siit: http://www.defensenews.com/articles/red ... t-test-yet
EDIT: peab siiski täpsustama, et 100% kindlust, et F-35Ad olid ainult neljakesi, hetkel ei ole. Seda saab oletada selle põhjal, et 4 F-35Ad õppustele saadeti, aga neil võis olla ka teisi süsteeme abis.
EDIT 2: osalejate endi kommentaarid videokujul: https://www.dvidshub.net/video/508085/r ... -day-panel
EDIT 3: infot tiksub vaikselt juurde, F-35A tegutses koos F-22'dega 4nda põlvkonna hävitajate vastu, keda simuleerisid F-16'd. Rünnakustsenaariumite puhul "imbusid" F-35d vastase õhutõrjepiirkonda ja tegelesid peamiselt vastase hävitajate tuvastamisega ning õhutõrjekomplekside ja radarite pommitamisega, samas ise märkamatuks jäädes. https://theaviationist.com/2017/02/05/f ... ting-f-22/
Nelja F-35 vastu on õhus korraga kuni 24 neljanda põlvkonna hävitajat, mis stsenaariumi kohaselt suudavad peale allalaskmist 3-4x lahinguväljale naasta.
Senised tulemused on näidanud F-35 keskmiseks kill ratioks 15:1, seda siis eelmainitud tingimustes, kus vastasel on õhus muserdav arvuline ülekaal. Maa-õhk õhutõrjeraketikomplekside kohta mainitakse artiklis huvitavat tõika, et kui F-22 pidi neid hävitama Tomahawkidega väljaspoolt kaugmaa õhutõrjekomplekside laske- ja tuvastusulatust, siis F-35 suudab märkamatuks jäädes ennast otse nende kohale sokutada ja näib, et suisa pommidega (dropped munitions) hävitada.
Lähemalt saab lugeda siit: http://www.defensenews.com/articles/red ... t-test-yet
EDIT: peab siiski täpsustama, et 100% kindlust, et F-35Ad olid ainult neljakesi, hetkel ei ole. Seda saab oletada selle põhjal, et 4 F-35Ad õppustele saadeti, aga neil võis olla ka teisi süsteeme abis.
EDIT 2: osalejate endi kommentaarid videokujul: https://www.dvidshub.net/video/508085/r ... -day-panel
EDIT 3: infot tiksub vaikselt juurde, F-35A tegutses koos F-22'dega 4nda põlvkonna hävitajate vastu, keda simuleerisid F-16'd. Rünnakustsenaariumite puhul "imbusid" F-35d vastase õhutõrjepiirkonda ja tegelesid peamiselt vastase hävitajate tuvastamisega ning õhutõrjekomplekside ja radarite pommitamisega, samas ise märkamatuks jäädes. https://theaviationist.com/2017/02/05/f ... ting-f-22/
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Sinna läks siiski 13 mitte 4 F-35A'd ning ka seal videos oli selgelt öeldud et tegid 8-ship sorties'id 3x korda päevas, nii et pigem oli neid korraga 8 lennus. Samuti Red-Flag on alati väga integreeritud õppus olnud, ning põhiline õhk-õhk tegevus jäi F-22'ele, F-35 põhieesmärk oli siiski õhk-maa tegevus (SEAD ja DEAD).
Korduvalt mainisid (ka varasematel Red-Flag'ildel käinud piloodid), et tegu oli hulka karmima vastasega kui varasemalt ning kõige põhjalikuma mitmekihilise õhukaitsega mis sellisel õppusel olnud on.
Varasemalt pandi prioriteetsemate õhutõrje-komplekside vastu käiku "kõik mis võtta oli". Küiksugu pikema ulatusega (stand-off) relvi nagu HARM (mida tulistati välja kaugelt radarikiirguse vastu). Antud juhul kasutas F-35'ga õhutõrje hävitamiseks tonniseid JDAM täppispomme, mille lennukaugus on vaid 15-28km, ehk sügaval vastase õhutõrje ala sees (kus lisaks luusivad ringi 24x3 vastase hävitajat)
Väljavõte businessinsideri artiklist selle kohta:
Kindlasti tekib see peale küsmus: "Ah, mida need jänkid üldse sellest mitme-tasemelisest õhutõrjest teavad" ...
Selles osas sattusin huvitava artikli peale, mis kirjeldab pikemalt Alaska Red-Flag'i polügonil kasutusel olevat tehnikat ning sellega seotud kogemusi: http://www.afcea.org/content/?q=pacific-air-over-alaska
Korduvalt mainisid (ka varasematel Red-Flag'ildel käinud piloodid), et tegu oli hulka karmima vastasega kui varasemalt ning kõige põhjalikuma mitmekihilise õhukaitsega mis sellisel õppusel olnud on.
Varasemalt pandi prioriteetsemate õhutõrje-komplekside vastu käiku "kõik mis võtta oli". Küiksugu pikema ulatusega (stand-off) relvi nagu HARM (mida tulistati välja kaugelt radarikiirguse vastu). Antud juhul kasutas F-35'ga õhutõrje hävitamiseks tonniseid JDAM täppispomme, mille lennukaugus on vaid 15-28km, ehk sügaval vastase õhutõrje ala sees (kus lisaks luusivad ringi 24x3 vastase hävitajat)
Väljavõte businessinsideri artiklist selle kohta:
"Before, where we would have one advanced threat and we would put everything we had — F-16s, F-15s, F-18s, missiles, we would shoot everything we had at that one threat just to take it out — now we are seeing three or four of those threats at a time," Lt. Col. George Watkins, 34th Fighter Squadron commander, told Aviation Week.
"Just between [the F-35] and the [F-22] Raptor, we are able to geolocate them, precision-target them, and then we are able to bring the fourth-generation assets in behind us after those threats are neutralized," Watkins said. "It's a whole different world out there for us now."
Kindlasti tekib see peale küsmus: "Ah, mida need jänkid üldse sellest mitme-tasemelisest õhutõrjest teavad" ...
Selles osas sattusin huvitava artikli peale, mis kirjeldab pikemalt Alaska Red-Flag'i polügonil kasutusel olevat tehnikat ning sellega seotud kogemusi: http://www.afcea.org/content/?q=pacific-air-over-alaska
See on siis 6 aastat vana artikkel, mis käib õhk-maa tehnikas viletsamini varustatud polügoni kohta kui seda on Nellis'e õhuväebaasi oma (kus toimub praegune Red-Flag) ... ning ajast mil maa-õhk ohud olid jäljendatud üldse oluliselt lahjemalt.The list of Soviet- and Russian-designed systems used at JPARC reads like a directory of surface-to-air defense systems. They include the SA-10/Flap Lid, the 2S6, the SA-8, the SA-6, the SA-11b, the SA-13 and the new SA-15b. Red Flag participants also train against early warning radars such as the Clam Shell, Tin Shield, Spoon Rest, Flat Face, Long Track and Thin Skin.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Keda huvitab, siis siin on üks üsna tasakaalukas artikkel Red Flag'i ja F-35A 15:1 kill ratio kohta, mis veenvalt manitseb meid arvesse võtma, et moodsad hävituslennukid ei tegutse vaakumis, vaid neid toetatakse nii maalt kui õhust: http://www.thedrive.com/the-war-zone/74 ... m-red-flag
Ühtlasi on artiklis ära toodud kõige põhjalikum loetelu Red Flag'il kasutatud tehnikast, mida kusagil senini näinud olen.
Ühtlasi on artiklis ära toodud kõige põhjalikum loetelu Red Flag'il kasutatud tehnikast, mida kusagil senini näinud olen.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Edwards'i õhujõudude baasi videokokkuvõte F-35 2016. aastast:
https://www.youtube.com/watch?v=PfGuwS2tGPg
EDIT: Propajutt: passion, integrity, blablabla võib veits üle visata, aga vahele on pikitud väga häid kaadreid testides, mida varem näidatud ei ole.
Seetõttu soovitaks seda ikka vaadata, eriti vahemik 3:45-4:30. Aga ka 6:20-6:40 näiteks.
EDIT2: Kuskilt keskel alates on oluliselt sisukam ka, räägib pardakahuri testimisest ja näitab mitmeid kaadreid high-energy-braking testide probleemidest (kuidas F-35A hädaabi-pidurduskonks ära murdub, rehv lõhkeb jne)
https://www.youtube.com/watch?v=PfGuwS2tGPg
EDIT: Propajutt: passion, integrity, blablabla võib veits üle visata, aga vahele on pikitud väga häid kaadreid testides, mida varem näidatud ei ole.
Seetõttu soovitaks seda ikka vaadata, eriti vahemik 3:45-4:30. Aga ka 6:20-6:40 näiteks.
EDIT2: Kuskilt keskel alates on oluliselt sisukam ka, räägib pardakahuri testimisest ja näitab mitmeid kaadreid high-energy-braking testide probleemidest (kuidas F-35A hädaabi-pidurduskonks ära murdub, rehv lõhkeb jne)
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Tundub et lõplik skoor F-35 jaoks Red-Flag'il on:
- 145 vastase lennukit alla lastud
- 7 F35A'd kaotatatud
- 51 JDAM'i kukutatud SAM'ide poole (millest tabas 49)
Hetkel lendavad lennukid lisaks USAle Israelis, Itaalias ja Jaapanis.It's a long video but things to note:
- There's >210 operational aircraft now
- Operational flight hours are at >73,000
- Bogdan still believes that developmental flight test will finish in a few months (not nearly as late as Gilmore predicted).
- Lot 13 is expected to have >160 aircraft in it.
- Bogdan still expects the price of an F-35A with engine and profits to cost $80-85 million flyaway.
- 14 new operating locations around the world in the next 3 years
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Vabandan pideva teema spämmimise eest, kuid järjest tekib uusi künnist ületavaid uudisenuppe:
Järgenvas artiklis räägitakse juba üsna kindlas võtmes, et F-35A lähetatakse sel aastal esmalt Euroopasse, ning hiljem ka veel Vaikse Ookeani "teatrisse".
Järgenvas artiklis räägitakse juba üsna kindlas võtmes, et F-35A lähetatakse sel aastal esmalt Euroopasse, ning hiljem ka veel Vaikse Ookeani "teatrisse".
CLARIFICATION BEGINS: At first and second read, this seems to say that the Air Force is sending its F-35As first to the Pacific. But an Air Force spokesman said the F-35As are still heading to Europe first, per James’ comments. The key phrase here is “to include.” The Pacific deployment will ALSO happen, but after the one to Europe. At least, that’s what I was told.
http://breakingdefense.com/2017/02/air- ... ot-europe/
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Ühesõnaga, 20.7 : 1 kill ratio. Haterite suud vist nüüd lukus
Kuna eespool ei lingitud seda vist, siis video ka Red Flag'i järgsest hearingust, kus kohapeal olnud kindralid infot jagavad F-35 võimekuse kohta: https://www.youtube.com/watch?v=zgLjNsB_hyM
Kuna eespool ei lingitud seda vist, siis video ka Red Flag'i järgsest hearingust, kus kohapeal olnud kindralid infot jagavad F-35 võimekuse kohta: https://www.youtube.com/watch?v=zgLjNsB_hyM
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Hiinlased arvavad, et suudavad F-35 radarisüsteemidele 1:0 teha enda poolse tehnikaga
http://www.news.com.au/technology/innov ... 7-84793293
http://www.news.com.au/technology/innov ... 7-84793293
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Selle hiinlaste väite kohta - muu maailm on alles viimasel paaril aastal jõudnud QE olemasolu katsetustega nii kaugele, et katsete tulemuste tõepärasust hinnatakse suhteliselt kõrgeks (paraku on tegemist pisut keerulisema füüsikaga kui "mõõda selle pulga pikkus mõõdulindiga"). Ehk lihtsamas keeles - kui muu maailm suudab suhteliselt kindlalt väita, et bensiin+tikud=tuli, siis hiinlased väidavad, et nad on loonud bensiiniga töötava auto. Võtmed on ülalt teises sahtlis.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9144
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
See on väga propagandalõhnaline uudis. Sama tõepärane kui venelaste "plasma stealth", mis on üks paras jutumull.ruger kirjutas:Hiinlased arvavad, et suudavad F-35 radarisüsteemidele 1:0 teha enda poolse tehnikaga
http://www.news.com.au/technology/innov ... 7-84793293
Füüsika areng ei käi tänapäeval nii, et keegi paneb fundamentaalteadustes teistest niisuguse tempoga eest, et hakkab juba rakendusteadustega tegelema, kui teised alles nähtuse olemasolu ja olemust uurivad.
Ka ei ole seal kusagil kirjas, mismoodi see QE efekti ikkagi täpselt varglennuki "üle mängib", kuna see eeldab fundamentaalselt varasemast erinevat füüsikat.
Outrageous claims require outrageous proofs
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
No kui päris aus olla, siis seda väidab pigem Austraalia tabloid-meedia pool aastat vana Hiina uudise kohta päeval, mil F-35 esmakordselt Austraalias maandus (staatiline väljapanek lennushõul)2korda2 kirjutas:kui muu maailm suudab suhteliselt kindlalt väita, et bensiin+tikud=tuli, siis hiinlased väidavad, et nad on loonud bensiiniga töötava auto. Võtmed on ülalt teises sahtlis.
Kvantfüüsika tegeliku keerukuse ja selle jabura ülelihtsustamise kohta meedias on üsna tabav see koomiks
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Üsna asjalik lugemine viimase Red-Flagi kohta siit PDF'ist artiklist (Air Forces Monthly, April 2017):
http://www.f-16.net/forum/download/file.php?id=24352
Seal ka uut infot, praegu kokku võtta ei ole aega
http://www.f-16.net/forum/download/file.php?id=24352
Seal ka uut infot, praegu kokku võtta ei ole aega
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
See nädalavahetus peaks siis F-35 tulema euroopasse. Eks näis ka külastavad ka Ämarit nagu F-22. Natuke küll kaheldav, aga loota ju võib ...
https://f35.com/news/detail/u.s.-air-fo ... europe-for
https://f35.com/news/detail/u.s.-air-fo ... europe-for
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
kremli trolli jutt postimehes :
Kui f-35 tuleb vastu ja laseb 150 km pealt välja kaugmaa raketi , siis rakett algul liigub sinna punkti kuhu on ta arvestatud ja seda ilma radaritta. Kui su-35 näeb juba 300 km enne , et ees on vastu tulev radar ja vöib oodata raketi rünnakut , pöörab lihtsalt kursit , hoiab maad ligi , teeb ussikest , välja lastud rakett aga jöudes punkti kus lülitab raketi radar , avastab , et ei olegi mingit lennukit . Selleks hetkeks on jöudnud ka f-35 punkti kus ta on su-35 radarile nähtav. Ussikest teghes peelib su-35 f-35 välja ja algabki lähivöitlus.
Kui f-35 tuleb vastu ja laseb 150 km pealt välja kaugmaa raketi , siis rakett algul liigub sinna punkti kuhu on ta arvestatud ja seda ilma radaritta. Kui su-35 näeb juba 300 km enne , et ees on vastu tulev radar ja vöib oodata raketi rünnakut , pöörab lihtsalt kursit , hoiab maad ligi , teeb ussikest , välja lastud rakett aga jöudes punkti kus lülitab raketi radar , avastab , et ei olegi mingit lennukit . Selleks hetkeks on jöudnud ka f-35 punkti kus ta on su-35 radarile nähtav. Ussikest teghes peelib su-35 f-35 välja ja algabki lähivöitlus.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Ma olen aru saanud, et BVR võitlus toimub enam-vähem nii, et raketid lastakse võimalikult varakult välja (et vastane ei jõuaks enda rakette välja lasta) ja siis ise pööratakse kähku ringi. F-35 eeliseks selles olukorras on võrgupõhine lähenemine, mis võimaldab toetavatel lennukitel vahetada sihtmärgi kohta infot. Juba puht psühholoogiliselt on keeruline jääda vastast taga ajama, kui tead, et üsna pea lendavad vastu raketid. Väga palju sõltub rakettidest endist. Kuidas nad sihtmärki "näevad", kuidas nad manööverdavad jne. Selles vallas peaks lääne rakettidel olema mõningasi eeliseid.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Alexy ja 20 külalist