Selles ongi küsimus. Kahjuks ei leia siinsest foorumist sellele ühist seisukohta , millele enamus võiks alla kirjutada. Kuna Eestis on kaunis tihe teedevõrk, siis võiks analüüsida, kui palju on seda rasket maastikku, kus ATV-d on mõtekas kasutada ning kui palju neid kaitseväel võiks olla. Sõjaseisukorras kergemal maastikul liikumiseks peaks saama ka linnamaastureid kasutada. Tuleb nad lihtsalt linnadest üles leida.kaur3 kirjutas:Kõik see relvastuse ja liikumisvahendite teema taandub küsimusele, et kuidas me plaanime sõdida.
ATV kasutamine TTs ja jalaväes?
Ligasel, märjal, soisemal maastikul läheb ATV igatahes paremini edasi kui külgkorviga või külgkorvita mootorratas. Võrdle rataste kandepinda ning survet pinnasele.onu juulius kirjutas: Meile sobiks ehk paremini mõni veel väiksem ja parema manööverdusvõimega sõiduk, millega saaks vajadusel otse läbi metsa lõigata. Venkude (ja ukrainlaste) mootorratta-aretised polegi ses mõttes ehk kõige kehvem variant, olgugi et see on sisuliselt IIMS tehnika. Aga selline mootorratas suudab siiski vedada 3 meest või 2 meest + korvitäis kola, seega rohkem kui samade gabariitidega ATV
Need tsiklid peaksid mingi eriliselt laia kummiga olema, et ATV-ga selles suhtes võistelda. Rööpad on ju kerged tulema, niiskemate oludega (mida meitel siinmail teps mitte väga vähe ei esine) kisuvad metsateed (rääkimata maastikust) üsna läbitamatuks kujunema.
Siinkohal ei tohiks võrrelda nt. krossisõitjaid, kes igasugu ligast-lopast ennast läbi veavad, ning varustust või relvasüsteemi vedavat külgkorviga tsiklit.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9068
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Ma siin kunagi isegi flirtisin ideega projekteerida selline militaarbagi. Prototüübiks oleks EDGE Ballistic (mis ei ole militaarmasin), mis meeldib just tandemistumise ja topeltrataste poolest:maanus kirjutas:Bagidel ( ei pea silmas klassikalist rallibagi vaid nelikveolist maastikuelukat) on ATV-de ees mitu eelist; bagisid saab 100% Eestis ehitada, küljed-nina saab paksu plekiga katta, on mahukam, juht istub madalamal, on odavam. Miinuseks suurem kaal. Suurema kütusekulu kompenseerib suurem võimaliku veose maht. Võib olla ka diiselmootoriga.
Aga hakata krossi külkatsikleid aretama vs. juba ammu valmisaretatud ja sada korda odavamad korviveoga Uralid-Dneprid
Täpsemalt siin: http://www.edge.au.com/buggies_ballistic.htm
Oleks katnud ta titaan-alumiinium laminaadist soomusega (piisavalt kerge, et sõiduomadused säiluksid). Katusele mõtlsein monteerida mõne kabiinist juhitava kuulipritsi (CROWS light - 74 kg pole hull) http://en.wikipedia.org/wiki/Common_Rem ... on_Station
Külgedele teeks lastikonteinerid (madalad, et säiluks mõistusepärane kaalujaotus - saaks kaasa võtta pisut moona ja paar TT raketti). Sisemised rattad oleks kandnud tavalisi autorehve (küll jämedama mustriga aga siiski), välimised oleksid aga olnud sellised kärnilised.
Ainuke, mida ma ei suutnud välja mõelda on see, et mis taolise kõrbehundi funktsioon oleks EKV-s.
Kuuliprits on vägev asi jah, aga proovi nüüd ette kujutada, kuidas üks mees opereerib masinaga ja samal ajal annab kuulipritsitsist sihitud tuld.maanus kirjutas:Kasvõi see samane pilduja katusel.
Bagide puhul on tegelikult see hinna teema veel valusam. Kui keegi on nende hingeeluga natukenegi kursis, siis piisavalt kerge, samas vastupidava konstruktsiooni loomine ei saa odav olema, ka jääb kütusekulu ja mürasummutus probleemiks, selleks et see piisavalt väle oleks, on vaja suurt erivõimsust ehk head kaalu-võimsuse suhet. Kuna asi peaks olema võimalikult kerge, siis tuleks kasutada suht väikese töömahuga kõrgelt forsseeritud mootorit (soovitatavalt turbotatud, turbo ise töötab päris hea summutina), aga kõrgforsseeritud mootori mürasummutus on ikkagi probleemiks, kui sellisel väljalase kinni toppida, siis on ka pool võimsusest kadunud. Selleks et bagisid mõistliku hinnaga toota, selleks peaks kasutama pruugitud (aga remonditud) mootoreid, diferentsiaale- käigukaste, aga siis ei saa ju enam mingist standardist rääkida. Ka pole võimalik kasutada originaalseid veovõlle ilma sobitamata, need pole lihtsalt ette nähtud vedrustuse nii pika käigu jaoks (ka enamikul maasturitel mitte).
sitt päev, kellele kurdad
Mõned sõiduvahendid. Artikkel algab lk. 2.
http://www.armadainternational.com/03-1 ... e_03-1.pdf
planet64 kirjutas.
Linnamaastur on maastikul üsna vaevaline tegija. Samuti kukub nende töökindlus sellist rasket tööd tehes järsult. Kes julgeks oma Honda-CRV'ga metsa minna?
Mis siin ikka selguse saamiseks peaks ikka simuleerima olukordi ja saatma mehed metsa.
http://www.armadainternational.com/03-1 ... e_03-1.pdf
planet64 kirjutas.
Eestis on tõesti tihe teedevõrgustik, samuti on Eestis väga palju kraave (mille sovjeedi ajal puhtana hoitud kaldad on võsastunud), mis võib olla ATV sõitjatele paras peavalu. Ma kujutan ette, et ATV'de kasutamine annab üllatusmomendi just nendes kohtades, kus kaardil ei ole teid, kuid maastik lubab ATV'dega efektiivsele kaugusele läheneda. Lisaks veel ümbersõitmise võimalused erinevatest "pudelikaeltest", jne.Selles ongi küsimus. Kahjuks ei leia siinsest foorumist sellele ühist seisukohta , millele enamus võiks alla kirjutada. Kuna Eestis on kaunis tihe teedevõrk, siis võiks analüüsida, kui palju on seda rasket maastikku, kus ATV-d on mõtekas kasutada ning kui palju neid kaitseväel võiks olla. Sõjaseisukorras kergemal maastikul liikumiseks peaks saama ka linnamaastureid kasutada. Tuleb nad lihtsalt linnadest üles leida.
Linnamaastur on maastikul üsna vaevaline tegija. Samuti kukub nende töökindlus sellist rasket tööd tehes järsult. Kes julgeks oma Honda-CRV'ga metsa minna?
Mis siin ikka selguse saamiseks peaks ikka simuleerima olukordi ja saatma mehed metsa.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9068
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Hind on üks põhjuseid, miks ma sellest mõttest loobusin. Mis puutub kuulipritsi opereerimisse, siis seda saabki teha ainult kahemehe konfiguratsioonis (sellest ka see tandemistumine). Samas pole ka kusagil kirjas, et bagi peaks ühemeheline olema.jackpuuk kirjutas:Kuuliprits on vägev asi jah, aga proovi nüüd ette kujutada, kuidas üks mees opereerib masinaga ja samal ajal annab kuulipritsitsist sihitud tuld.maanus kirjutas:Kasvõi see samane pilduja katusel.
Bagide puhul on tegelikult see hinna teema veel valusam. Kui keegi on nende hingeeluga natukenegi kursis, siis piisavalt kerge, samas vastupidava konstruktsiooni loomine ei saa odav olema, ka jääb kütusekulu ja mürasummutus probleemiks, selleks et see piisavalt väle oleks, on vaja suurt erivõimsust ehk head kaalu-võimsuse suhet. Kuna asi peaks olema võimalikult kerge, siis tuleks kasutada suht väikese töömahuga kõrgelt forsseeritud mootorit (soovitatavalt turbotatud, turbo ise töötab päris hea summutina), aga kõrgforsseeritud mootori mürasummutus on ikkagi probleemiks, kui sellisel väljalase kinni toppida, siis on ka pool võimsusest kadunud. Selleks et bagisid mõistliku hinnaga toota, selleks peaks kasutama pruugitud (aga remonditud) mootoreid, diferentsiaale- käigukaste, aga siis ei saa ju enam mingist standardist rääkida. Ka pole võimalik kasutada originaalseid veovõlle ilma sobitamata, need pole lihtsalt ette nähtud vedrustuse nii pika käigu jaoks (ka enamikul maasturitel mitte).
Üldiselt - nagu varemgi mainitud teevad kõiki neid asju, mida bagi palju paremini Wiesel 1 ja Wiesel 2.
Viimati muutis Kilo Tango, 15 Jaan, 2010 9:25, muudetud 1 kord kokku.
EOD mainis Vene tsikleid. Siin on mingi muu tootja versioon koos kastiga.
Members of the Mahdi Army have been photographed using Iranian combat motorbike tactics. As developed during the Imposed War (1980-88), the Iranians met with a measure of success using two-man motorcycle teams, with a rider and gunner per bike. Armament consists of RPG-7 type rocket propelled grenade. Top photo depicts Mahdi Army militia members in action using this type of combat arrangement. Pictured below is a unit of Iranian soldiers at the 2008 Military Day Parade in Tehran. Note the same arrangement.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9068
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9068
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Arvestades, et sinna paistab olevat paigaldatud mingi tillemat sorti rollerimootor, siis ga see masin ilmselt jalakäija kiirusest palju kiiremini ei liigugi.kaur3 kirjutas:KT, pildil vaatab prillide härrasmees esiratast vist sama pilguga Kui mõelda selle tsikli peale nii, et selle ülesandeks on vedada jao seljakotte (nagu Saksa sõjaväes viimasel sõja-aastal tegi hobune) ja tema liikumiskiirus oleks sarnane jalaväelase liikumiskiirusele, siis ?
Väga värdjalik leiutis - kas käruliides on sellise arvestusega tehtud, et "tsikkel" võib iga hetk külili kukkuda? Sest sellisena (raskuskes pasitab olema suht kõrgel) juhtub see selle punna puhul sageli, eriti pehmemal-konarlikul maastikul.Kilo Tango kirjutas:Arvestades, et sinna paistab olevat paigaldatud mingi tillemat sorti rollerimootor, siis ga see masin ilmselt jalakäija kiirusest palju kiiremini ei liigugi.
Trike'ina (kolmerattalisena) töötaks see aparaat paremini - tsiklist küll laiem, kuid mitte väga, aga see-eest ATV'st kitsam.
professional retard
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9068
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Arvestades selle värgi kliirensit ja käru rataste rehvi laiust on see ilmselt mõeldud kusagil mülkas madistamsieks. Aga miks ta kaherattaline on - ilmselt lihtsam teha. Pole vaja difriga jännata ega midagi. Masin ise paisab kusagil kuuri taga kokku keevitet olevat.mongol kirjutas:Väga värdjalik leiutis - kas käruliides on sellise arvestusega tehtud, et "tsikkel" võib iga hetk külili kukkuda? Sest sellisena (raskuskes pasitab olema suht kõrgel) juhtub see selle punna puhul sageli, eriti pehmemal-konarlikul maastikul.Kilo Tango kirjutas:Arvestades, et sinna paistab olevat paigaldatud mingi tillemat sorti rollerimootor, siis ga see masin ilmselt jalakäija kiirusest palju kiiremini ei liigugi.
Trike'ina (kolmerattalisena) töötaks see aparaat paremini - tsiklist küll laiem, kuid mitte väga, aga see-eest ATV'st kitsam.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist