ATV kasutamine TTs ja jalaväes?

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
planet64
Liige
Postitusi: 128
Liitunud: 22 Sept, 2008 19:23
Kontakt:

Postitus Postitas planet64 »

kaur3 kirjutas:Kõik see relvastuse ja liikumisvahendite teema taandub küsimusele, et kuidas me plaanime sõdida.
Selles ongi küsimus. Kahjuks ei leia siinsest foorumist sellele ühist seisukohta , millele enamus võiks alla kirjutada. Kuna Eestis on kaunis tihe teedevõrk, siis võiks analüüsida, kui palju on seda rasket maastikku, kus ATV-d on mõtekas kasutada ning kui palju neid kaitseväel võiks olla. Sõjaseisukorras kergemal maastikul liikumiseks peaks saama ka linnamaastureid kasutada. Tuleb nad lihtsalt linnadest üles leida.
Juhan K

Postitus Postitas Juhan K »

onu juulius kirjutas: Meile sobiks ehk paremini mõni veel väiksem ja parema manööverdusvõimega sõiduk, millega saaks vajadusel otse läbi metsa lõigata. Venkude (ja ukrainlaste) mootorratta-aretised polegi ses mõttes ehk kõige kehvem variant, olgugi et see on sisuliselt IIMS tehnika. Aga selline mootorratas suudab siiski vedada 3 meest või 2 meest + korvitäis kola, seega rohkem kui samade gabariitidega ATV
Ligasel, märjal, soisemal maastikul läheb ATV igatahes paremini edasi kui külgkorviga või külgkorvita mootorratas. Võrdle rataste kandepinda ning survet pinnasele.
Need tsiklid peaksid mingi eriliselt laia kummiga olema, et ATV-ga selles suhtes võistelda. Rööpad on ju kerged tulema, niiskemate oludega (mida meitel siinmail teps mitte väga vähe ei esine) kisuvad metsateed (rääkimata maastikust) üsna läbitamatuks kujunema.
Siinkohal ei tohiks võrrelda nt. krossisõitjaid, kes igasugu ligast-lopast ennast läbi veavad, ning varustust või relvasüsteemi vedavat külgkorviga tsiklit.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9123
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

maanus kirjutas:Bagidel ( ei pea silmas klassikalist rallibagi vaid nelikveolist maastikuelukat) on ATV-de ees mitu eelist; bagisid saab 100% Eestis ehitada, küljed-nina saab paksu plekiga katta, on mahukam, juht istub madalamal, on odavam. Miinuseks suurem kaal. Suurema kütusekulu kompenseerib suurem võimaliku veose maht. Võib olla ka diiselmootoriga.

Aga hakata krossi külkatsikleid aretama vs. juba ammu valmisaretatud ja sada korda odavamad korviveoga Uralid-Dneprid :shock: :wall:
Ma siin kunagi isegi flirtisin ideega projekteerida selline militaarbagi. Prototüübiks oleks EDGE Ballistic (mis ei ole militaarmasin), mis meeldib just tandemistumise ja topeltrataste poolest:

Pilt

Täpsemalt siin: http://www.edge.au.com/buggies_ballistic.htm

Oleks katnud ta titaan-alumiinium laminaadist soomusega (piisavalt kerge, et sõiduomadused säiluksid). Katusele mõtlsein monteerida mõne kabiinist juhitava kuulipritsi (CROWS light - 74 kg pole hull) http://en.wikipedia.org/wiki/Common_Rem ... on_Station

Pilt


Külgedele teeks lastikonteinerid (madalad, et säiluks mõistusepärane kaalujaotus - saaks kaasa võtta pisut moona ja paar TT raketti). Sisemised rattad oleks kandnud tavalisi autorehve (küll jämedama mustriga aga siiski), välimised oleksid aga olnud sellised kärnilised.

Ainuke, mida ma ei suutnud välja mõelda on see, et mis taolise kõrbehundi funktsioon oleks EKV-s.
maanus
Liige
Postitusi: 231
Liitunud: 21 Mai, 2008 16:08
Asukoht: Sääse
Kontakt:

Postitus Postitas maanus »

Kasvõi see samane pilduja katusel.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

maanus kirjutas:Kasvõi see samane pilduja katusel.
Kuuliprits on vägev asi jah, aga proovi nüüd ette kujutada, kuidas üks mees opereerib masinaga ja samal ajal annab kuulipritsitsist sihitud tuld.
Bagide puhul on tegelikult see hinna teema veel valusam. Kui keegi on nende hingeeluga natukenegi kursis, siis piisavalt kerge, samas vastupidava konstruktsiooni loomine ei saa odav olema, ka jääb kütusekulu ja mürasummutus probleemiks, selleks et see piisavalt väle oleks, on vaja suurt erivõimsust ehk head kaalu-võimsuse suhet. Kuna asi peaks olema võimalikult kerge, siis tuleks kasutada suht väikese töömahuga kõrgelt forsseeritud mootorit (soovitatavalt turbotatud, turbo ise töötab päris hea summutina), aga kõrgforsseeritud mootori mürasummutus on ikkagi probleemiks, kui sellisel väljalase kinni toppida, siis on ka pool võimsusest kadunud. Selleks et bagisid mõistliku hinnaga toota, selleks peaks kasutama pruugitud (aga remonditud) mootoreid, diferentsiaale- käigukaste, aga siis ei saa ju enam mingist standardist rääkida. Ka pole võimalik kasutada originaalseid veovõlle ilma sobitamata, need pole lihtsalt ette nähtud vedrustuse nii pika käigu jaoks (ka enamikul maasturitel mitte).
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Postitusi: 6221
Liitunud: 26 Juul, 2005 12:09
Kontakt:

Postitus Postitas kaur3 »

Mõned sõiduvahendid. Artikkel algab lk. 2.

http://www.armadainternational.com/03-1 ... e_03-1.pdf

planet64 kirjutas.
Selles ongi küsimus. Kahjuks ei leia siinsest foorumist sellele ühist seisukohta , millele enamus võiks alla kirjutada. Kuna Eestis on kaunis tihe teedevõrk, siis võiks analüüsida, kui palju on seda rasket maastikku, kus ATV-d on mõtekas kasutada ning kui palju neid kaitseväel võiks olla. Sõjaseisukorras kergemal maastikul liikumiseks peaks saama ka linnamaastureid kasutada. Tuleb nad lihtsalt linnadest üles leida.
Eestis on tõesti tihe teedevõrgustik, samuti on Eestis väga palju kraave (mille sovjeedi ajal puhtana hoitud kaldad on võsastunud), mis võib olla ATV sõitjatele paras peavalu. Ma kujutan ette, et ATV'de kasutamine annab üllatusmomendi just nendes kohtades, kus kaardil ei ole teid, kuid maastik lubab ATV'dega efektiivsele kaugusele läheneda. Lisaks veel ümbersõitmise võimalused erinevatest "pudelikaeltest", jne.
Linnamaastur on maastikul üsna vaevaline tegija. Samuti kukub nende töökindlus sellist rasket tööd tehes järsult. Kes julgeks oma Honda-CRV'ga metsa minna?
Mis siin ikka :write: selguse saamiseks peaks ikka simuleerima olukordi ja saatma mehed metsa.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9123
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

jackpuuk kirjutas:
maanus kirjutas:Kasvõi see samane pilduja katusel.
Kuuliprits on vägev asi jah, aga proovi nüüd ette kujutada, kuidas üks mees opereerib masinaga ja samal ajal annab kuulipritsitsist sihitud tuld.
Bagide puhul on tegelikult see hinna teema veel valusam. Kui keegi on nende hingeeluga natukenegi kursis, siis piisavalt kerge, samas vastupidava konstruktsiooni loomine ei saa odav olema, ka jääb kütusekulu ja mürasummutus probleemiks, selleks et see piisavalt väle oleks, on vaja suurt erivõimsust ehk head kaalu-võimsuse suhet. Kuna asi peaks olema võimalikult kerge, siis tuleks kasutada suht väikese töömahuga kõrgelt forsseeritud mootorit (soovitatavalt turbotatud, turbo ise töötab päris hea summutina), aga kõrgforsseeritud mootori mürasummutus on ikkagi probleemiks, kui sellisel väljalase kinni toppida, siis on ka pool võimsusest kadunud. Selleks et bagisid mõistliku hinnaga toota, selleks peaks kasutama pruugitud (aga remonditud) mootoreid, diferentsiaale- käigukaste, aga siis ei saa ju enam mingist standardist rääkida. Ka pole võimalik kasutada originaalseid veovõlle ilma sobitamata, need pole lihtsalt ette nähtud vedrustuse nii pika käigu jaoks (ka enamikul maasturitel mitte).
Hind on üks põhjuseid, miks ma sellest mõttest loobusin. Mis puutub kuulipritsi opereerimisse, siis seda saabki teha ainult kahemehe konfiguratsioonis (sellest ka see tandemistumine). Samas pole ka kusagil kirjas, et bagi peaks ühemeheline olema.

Üldiselt - nagu varemgi mainitud teevad kõiki neid asju, mida bagi palju paremini Wiesel 1 ja Wiesel 2.
Viimati muutis Kilo Tango, 15 Jaan, 2010 9:25, muudetud 1 kord kokku.
USP
Liige
Postitusi: 725
Liitunud: 23 Okt, 2007 21:19
Kontakt:

Postitus Postitas USP »

Keegi ATV omanik võiks koos Gustavi jt-ga maastikul praktilisi katseid teha ja oma tähelepanekutest teada anda. :scratch:
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Postitusi: 6221
Liitunud: 26 Juul, 2005 12:09
Kontakt:

Postitus Postitas kaur3 »

EOD mainis Vene tsikleid. Siin on mingi muu tootja versioon koos kastiga.

Pilt
Members of the Mahdi Army have been photographed using Iranian combat motorbike tactics. As developed during the Imposed War (1980-88), the Iranians met with a measure of success using two-man motorcycle teams, with a rider and gunner per bike. Armament consists of RPG-7 type rocket propelled grenade. Top photo depicts Mahdi Army militia members in action using this type of combat arrangement. Pictured below is a unit of Iranian soldiers at the 2008 Military Day Parade in Tehran. Note the same arrangement.


Pilt
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9123
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

kaur3 kirjutas:EOD mainis Vene tsikleid. Siin on mingi muu tootja versioon koos kastiga.
...
Vedrustamata tsikliga Eestimaal liikumine - khmm. Ei vaimustu sellest ideest. Ma ei tea, mis otstarbega need masinad on aga antud kontekstis on temist kõmbatu kolaga.
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Postitusi: 6221
Liitunud: 26 Juul, 2005 12:09
Kontakt:

Postitus Postitas kaur3 »

KT, pildil vaatab prillide härrasmees esiratast vist sama pilguga :) Kui mõelda selle tsikli peale nii, et selle ülesandeks on vedada jao seljakotte (nagu Saksa sõjaväes viimasel sõja-aastal tegi hobune) ja tema liikumiskiirus oleks sarnane jalaväelase liikumiskiirusele, siis ?
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9123
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

kaur3 kirjutas:KT, pildil vaatab prillide härrasmees esiratast vist sama pilguga :) Kui mõelda selle tsikli peale nii, et selle ülesandeks on vedada jao seljakotte (nagu Saksa sõjaväes viimasel sõja-aastal tegi hobune) ja tema liikumiskiirus oleks sarnane jalaväelase liikumiskiirusele, siis ?
Arvestades, et sinna paistab olevat paigaldatud mingi tillemat sorti rollerimootor, siis ga see masin ilmselt jalakäija kiirusest palju kiiremini ei liigugi.
mongol
Liige
Postitusi: 1303
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas mongol »

Kilo Tango kirjutas:Arvestades, et sinna paistab olevat paigaldatud mingi tillemat sorti rollerimootor, siis ga see masin ilmselt jalakäija kiirusest palju kiiremini ei liigugi.
Väga värdjalik leiutis - kas käruliides on sellise arvestusega tehtud, et "tsikkel" võib iga hetk külili kukkuda? Sest sellisena (raskuskes pasitab olema suht kõrgel) juhtub see selle punna puhul sageli, eriti pehmemal-konarlikul maastikul.
Trike'ina (kolmerattalisena) töötaks see aparaat paremini - tsiklist küll laiem, kuid mitte väga, aga see-eest ATV'st kitsam.
professional retard
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9123
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

mongol kirjutas:
Kilo Tango kirjutas:Arvestades, et sinna paistab olevat paigaldatud mingi tillemat sorti rollerimootor, siis ga see masin ilmselt jalakäija kiirusest palju kiiremini ei liigugi.
Väga värdjalik leiutis - kas käruliides on sellise arvestusega tehtud, et "tsikkel" võib iga hetk külili kukkuda? Sest sellisena (raskuskes pasitab olema suht kõrgel) juhtub see selle punna puhul sageli, eriti pehmemal-konarlikul maastikul.
Trike'ina (kolmerattalisena) töötaks see aparaat paremini - tsiklist küll laiem, kuid mitte väga, aga see-eest ATV'st kitsam.
Arvestades selle värgi kliirensit ja käru rataste rehvi laiust on see ilmselt mõeldud kusagil mülkas madistamsieks. Aga miks ta kaherattaline on - ilmselt lihtsam teha. Pole vaja difriga jännata ega midagi. Masin ise paisab kusagil kuuri taga kokku keevitet olevat.
maanus
Liige
Postitusi: 231
Liitunud: 21 Mai, 2008 16:08
Asukoht: Sääse
Kontakt:

Postitus Postitas maanus »

Soolotsikkel isegi alumiiniumist aiakäruga on tõsine piin juhtida. Ei tea kuidas oleks siis veel sellise auto järelkäruga.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist