Oksjon tulekul!
Mina toetaks nende L-39 lennukite muretsemist algatuseks.
Nagunii lähiaastatel hävitajaid ostma ei hakata ja algatuseks kuluksid ära küll. Saab valida piloote, osaleda mitmesugustel õppustel ja arendada logistikat, lisaks treenida sihitajaid. Nende relvastamine vms ei tule meie viletsates tingimustes ilmselt kõneallagi - õhuturvajateks klassifitseerimine ei ohusta.
3,5 miljonit on kommiraha. Selle eest võiks kas-või 3 tk hankida. Tulevikus võiks mingi õhuväe õppeasutus ka ikkagi eksisteerida.
T-26 on natuke halb võrdlus, sest kuulub pigem juba muuseumirariteetide hulka nagu suur osa sõjaaegsest tehnikast. Võrdlusmomendiks oleks pigem T-55 ja neid kuluks algatuseks käputäis ära küll - ma arvan, et nendegagi oleks esialgu peamurdmist.
Nagunii lähiaastatel hävitajaid ostma ei hakata ja algatuseks kuluksid ära küll. Saab valida piloote, osaleda mitmesugustel õppustel ja arendada logistikat, lisaks treenida sihitajaid. Nende relvastamine vms ei tule meie viletsates tingimustes ilmselt kõneallagi - õhuturvajateks klassifitseerimine ei ohusta.
3,5 miljonit on kommiraha. Selle eest võiks kas-või 3 tk hankida. Tulevikus võiks mingi õhuväe õppeasutus ka ikkagi eksisteerida.
T-26 on natuke halb võrdlus, sest kuulub pigem juba muuseumirariteetide hulka nagu suur osa sõjaaegsest tehnikast. Võrdlusmomendiks oleks pigem T-55 ja neid kuluks algatuseks käputäis ära küll - ma arvan, et nendegagi oleks esialgu peamurdmist.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9145
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Kui hävitajaid ostma ei hakata, mis mõtet nende pilootide koolitamisel siis on? Et keegi saaks riigi raha eest lennata?hummel kirjutas:Mina toetaks nende L-39 lennukite muretsemist algatuseks.
Nagunii lähiaastatel hävitajaid ostma ei hakata ja algatuseks kuluksid ära küll. Saab valida piloote, osaleda mitmesugustel õppustel ja arendada logistikat, lisaks treenida sihitajaid. Nende relvastamine vms ei tule meie viletsates tingimustes ilmselt kõneallagi - õhuturvajateks klassifitseerimine ei ohusta.
3,5 miljonit on kommiraha. Selle eest võiks kas-või 3 tk hankida. Tulevikus võiks mingi õhuväe õppeasutus ka ikkagi eksisteerida.
T-26 on natuke halb võrdlus, sest kuulub pigem juba muuseumirariteetide hulka nagu suur osa sõjaaegsest tehnikast. Võrdlusmomendiks oleks pigem T-55 ja neid kuluks algatuseks käputäis ära küll - ma arvan, et nendegagi oleks esialgu peamurdmist.
Kui otsustatakse hävituslennuväe üksus luua, siis saadetakse vastav punt mehi välismaale kooli. Ja ongi kogu lugu. Mingeid L-39-d selleks vaja pole.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40226
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
L-39 sobiks treeninguks ja õppimiseks juhul, kui me sooviks omandada vene päritolu tehnikat lahingutehnikaks. Kuna seda päevakorras pole, siis peaks vaatama rohkem Alpha Jeti/Hawk'i poole. Mis aga ei maksa enam peenraha. L-39 pole lihtsalt NATO edasise tehnikaga kompatiibel. Kuna aga Eestis käib investeeringurahale tõsine konkurents eri armee komponendite poolt, siis võib arvata, et L-39 soetamise järel on tõsine risk, et keegi saab "võimekuste ankeedil" oma linnukese ära teha ja sedasi ka asi jääb.
Arvestades meie ülisooje suhteid USA-ga ja seal olemasolevat tehnikaparki igasugu treeninguteks, siis endal pole küll sügavamat mõtet treeninglennukeid omada. USA-s on olemas nii algajate reaktiivid kui ka advanced trainer'id. Esialgu pole ka päevakorras lennutundidelt säästmine, sest (lahingu)tehnikaga on vaja maksimaalselt lennata ja see peensusteni omandada. Hiljem võib rentida mingi 2 Hawki, et nt maamärkide ründamise drille odavamalt treenida.
Paarikümne mehe jooksvaks treenimiseks ja paari mehe algtreeninguks samal tehnikal, mida igas läänepoolses naaberiigis olemas on, pole küll mõtet endale tõsisemat instruktorivõimekust looma hakata. Samamoodi pole mõtet luua endale depot maintenence võimekust, vaid koopereeruda mõne sõbraliku naaberriigiga - ümbruskonnas on kergemate hävitajate osas kõik levinud tüübid esindatud ja mõne osas võib lausa riike valida. Tegemist pole ju reservrelvajõudude osaga ja lennukite arv saab isegi suurtükiväega võrreldes tühine olema.
Ja veel üks nüanss. L-39C ei ole võimeline kandma tiivaalust lasti ega isegi kerealust gunpodi mitte. Relvastuse kandmiseks mõeldud erimudel ZA on aga vastavalt tugevdatud plaaneriga ja provisjonidega püloonide paigaldamiseks. Ehk L-39C-st vähegi lahinguvõimelise lennuki ehitamine tähendab plaaneri kapitaalset ümberehitamist, mis maksab rohkem kui nende rontide kokkuostu hind oleks. Ja isegi kui need tööd teha ei jää tema niigi kasinatest lennuomadustest suurt järgi (tõuseb suurivaevu rajalt kahti) ja tema "relvalast", mis saab koosneda 23 mm kahurist, mittejuhitavatest reaktiivmürskudest ja mingitest lihtsamatest IR rakettidest pole nagunii eriline heidutusfaktor.
Arvestades meie ülisooje suhteid USA-ga ja seal olemasolevat tehnikaparki igasugu treeninguteks, siis endal pole küll sügavamat mõtet treeninglennukeid omada. USA-s on olemas nii algajate reaktiivid kui ka advanced trainer'id. Esialgu pole ka päevakorras lennutundidelt säästmine, sest (lahingu)tehnikaga on vaja maksimaalselt lennata ja see peensusteni omandada. Hiljem võib rentida mingi 2 Hawki, et nt maamärkide ründamise drille odavamalt treenida.
Paarikümne mehe jooksvaks treenimiseks ja paari mehe algtreeninguks samal tehnikal, mida igas läänepoolses naaberiigis olemas on, pole küll mõtet endale tõsisemat instruktorivõimekust looma hakata. Samamoodi pole mõtet luua endale depot maintenence võimekust, vaid koopereeruda mõne sõbraliku naaberriigiga - ümbruskonnas on kergemate hävitajate osas kõik levinud tüübid esindatud ja mõne osas võib lausa riike valida. Tegemist pole ju reservrelvajõudude osaga ja lennukite arv saab isegi suurtükiväega võrreldes tühine olema.
Ja veel üks nüanss. L-39C ei ole võimeline kandma tiivaalust lasti ega isegi kerealust gunpodi mitte. Relvastuse kandmiseks mõeldud erimudel ZA on aga vastavalt tugevdatud plaaneriga ja provisjonidega püloonide paigaldamiseks. Ehk L-39C-st vähegi lahinguvõimelise lennuki ehitamine tähendab plaaneri kapitaalset ümberehitamist, mis maksab rohkem kui nende rontide kokkuostu hind oleks. Ja isegi kui need tööd teha ei jää tema niigi kasinatest lennuomadustest suurt järgi (tõuseb suurivaevu rajalt kahti) ja tema "relvalast", mis saab koosneda 23 mm kahurist, mittejuhitavatest reaktiivmürskudest ja mingitest lihtsamatest IR rakettidest pole nagunii eriline heidutusfaktor.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Surnuaed
Selliseid surnuaedu nagu vene saidil nägin ise oma silmaga omal ajal vene kroonus olles nii valgevenes (Borissovos), kui ka Tbilisis. Gruusias oli suur tehas kus tehti tankidele ja bmp`dele kapremonti. Suurem osa masinaid mis seal remondis olid toodi kohale rongi ešeloniga üle laia venemaa utšebkadest. Seal oli ikka meeletult seda rauda, mis kõlbas see remonditi mis ei see läks vanarauaks ning ümber sulatamisele. Sai ka pilte tehtud aga kahjuks aega hämaruses kaduma läinud.
soomukitemägi
Täna Piiteris asju ajades jäi silma ühel platsil terve virn mingeid soomukeid. Mis põhjusel nad sinna kokku olid kuhjatud, ei tea.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 22 külalist