www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 18 Aug, 2019 14:49

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 376 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 26  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 28 Okt, 2009 11:42 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 24 Juul, 2007 10:50
Postitusi: 814
Asukoht: Pärnumaa metsad
Kaptenil hea pakkumine.
Maz-i diislid olid võimsuselt natuke lahjemad, vähemalt, vähemalt nendest, mis t-62 ja t-55 peal seisid.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29 Okt, 2009 0:29 
Eemal
Liige

Liitunud: 24 Veebr, 2005 19:27
Postitusi: 198
Asukoht: Metsakooli tee9, Tallinn
T-34 oli oma projekteeritud ja ka ehitatud kujul II Maailmasõja algusaastate parim tank. Ta omas kaldu asetatud esi ja külgsoomuse,
mille vastupanu tabamusele on suurem kui sama paksusega vertikaalne
soomusel,ta omas võimsa diiselmootori mis tagas sama kütusehulgaga
tunduvalt suurema läbisõidu kui bensiinimooriga tankid , ja omas laiad roomikud, millised võimaldasid koos võimsa mootoriga hea ja kiire maastikuläbitavuse. Ta omas 76 mm kaliibriga suurtüki, milliseid saksa
tankdel polnud. Sakslaste T-IV muutus T-34 le tõsiseks vastaseks alles peale sellele 75 mm suurtüki paigaldamist. Alles saksa Panther olli oli T-34 st üle tänu paremale suurtükile, parematele sihtimisseametele ja kaldu asetatud soomusele Maastikuläbitavuse kiiruse poolest jäi aga alla. T-34 valmistamise kvaliteedi kohta pole kahjuks admeid leidnud


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29 Okt, 2009 9:39 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3180
Asukoht: Tallinn
Tervit.

Nonäedsa, kui inimene on ikka milleski väga veendunud, siis esitab oma seisukohti sirge ja sorava jutuna - tubli! - just kunagise nõukaaja parimate traditsioonide kohaselt. Aga ära sa selle teema varasemaid postinguid otsast peale lugema hakkagi - tühi vaev ja ajaraiskamine....

Tsiteeri:
T-34 valmistamise kvaliteedi kohta pole kahjuks admeid leidnud

Aga oled sa selle kohta kunagi üldse huvi tundnudki?

Urmas.


Viimati muutis fossiil, 30 Okt, 2009 21:57, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29 Okt, 2009 11:26 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4523
Oh palun ärge hakake jälle otsast pihta. Mõni mees võiks enne teadmistega vehkima hakkamist selle teema siin põhjalikult läbi lugeda.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30 Okt, 2009 0:34 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2216
Kilo Tango kirjutas:
Oh palun ärge hakake jälle otsast pihta. Mõni mees võiks enne teadmistega vehkima hakkamist selle teema siin põhjalikult läbi lugeda.

Teema iseenesest on huvitav, esmakordselt selle peale trehvanuna saab ikka hulga lugemist, muidugi on siin suur hulk igasugu jura ja vaidlemist kah. Tegelikult tekkis mul see küsimus juba ammu:" Kuhu kadus wots?" :twisted:

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30 Okt, 2009 19:47 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Juul, 2009 16:09
Postitusi: 89
Vist on öigus nendel teadmameestel,kes väidavad,et 80% inimestest suudavad korraga mötestatult läbi lugeda ainult 3-5 lauset.
Teades,kui sujuvalt ja toredasti töötab sümmeetriline V-12 mootor,jääb mind ikkagi vaevama,miks valiti V-2 tarvis sihuke ebasümmeetriline skeem.Vibra oli ju üks tema suurtest probleemidest.Aastaid oli ta "toores" ja kapriisne.Eks ta löpuks enam-vähem tööle saadi,mida näitab ka see,kui laialt ja pikaajaliselt seda mootorit erinevatel aladel pruugiti. Vöi ongi nii,et meile pole antud vene loogikat möista.Nii et küsimus-miks sihukesed vigurkepsud?Ehk saab nendest viimastest väljaannetest vastuse.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30 Okt, 2009 21:35 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2216
Tõenäoliselt oli probleemiks kahe kepsu mahutamine ühele vändakaelale, nagu see V mootoritel käib. Vändakael oleks liiga laiaks läinud ja seetõttu murdunud, materjalid olid tol ajal muud kui praegu. Ühtegi muud loogilist seletust sellele ei näe.

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30 Okt, 2009 22:36 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 24 Juul, 2007 10:50
Postitusi: 814
Asukoht: Pärnumaa metsad
Natuke teemaväline: Kas keegi teab mõnda venes valmistatud/toodetud mootorit, mis oleks alla 25 aasta tootmises olnud? Kui mõni asi kuidagi tööle saadi, siis tuli ju plaane täita ja parteile raporteerida :P Kellelgi polnud isu nahka turule viia ja uut mootorit leiutama hakata. Pealegi sai pooltoorest asja ju lõpmatult ratsionaliseerida.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 31 Okt, 2009 11:19 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3180
Asukoht: Tallinn
Eks selle mootorivärgia on idanaabrite juures ju samuti, nagu paljude muudegi asjadega - need, mille mahavehkimine õnnestus, neid tuuniti edasi, kuid ise aretatud asjad osutusid pahatihti surnult sündinuteks.
BT seeria tankid said endale alguses Liberty mootori, selle silindrite vaheline nurk oli 45 kraadi. Liberty monteeriti BT-2 -le. Järgmine mudel, BT-5 sai juba M-5 -e, mis oli Liberty tuunimise tulemus, konstruktsioonilt vägagi sarnased. Kuid BT-7 jõuallikaks oli juba saksa BMW VI pealt maha vehitud M-17T. Selle silindrite vaheline nurk oli 60 kraadi. Mõlemaid ühendab üks ja sama iseärasus: Nii Liberty, kui ka BMW mootoritel olid nn. liigendiga kepsud, kus ühe kolvi keps toetus teise kaelale. Nii et küsimused "miks nii?" tuleks esitada kas jänkidele või sakslastele... 8)

Aga kuna tolle kurikuulsa V-2 eelkäiaks oli AM-34, mis oli samuti BMW analoog, kuna järgnes loogilises reas M-17 -le, siis ennekõike üritati teha diislit lennunduse tarbeks. Ega seegi kes teab mis originaalne mõte olnud, kuna kolmekümnendate alguses tegelesid näiteks saksamaal sellega nii Junkers, kui ka Daimler-Benz. Ja ega siis nõukogude edumeelsus saanud millestki uuest ilma jääda, panid samamoodi omadega rappa, nagu kurjad ja pahad kapitalistidki - diiselmootoritega lennukid ei leidnud erilist levikut. Pikkamööda ja valulikult jõuti sama tõdemuseni lõpuks ka NLiidus.
Aga kuna diislit hakati parallelselt arendama tankide jaoks, võttes aluseks lennukite tarbeks konstrueeritud mootori, siis olid selle nominaalpöörded suuremaks aetud, kui algselt BMW-l: 1650 versus 2000. See on küll oletus, sattusin paaris teatmikus sellistele andmetele, kuid võib olla siit võikski midagi välja kooruda: pöörded aeti kõrgemaks ning see põhjustas tavalise nõukogude töökultuuri keskkonnas toodetud mootoritel tugevaid vibratsioone ja kõike muud ebameeldivat? Sest ajapikku, kui lõpuks õpiti äraneetud "lääne" kombel puhtalt ja korralikult mootoreid ehitama, saadi ka sellest liigendiga kepsust täiesti töövõimeline värk - ega need jänkid ja sakslased omal ajal siiski päris rumalad kah olnud...

Urmas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 01 Nov, 2009 19:13 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2216
andrus kirjutas:
hindadega vehkijatele teadmiseks, et lihtsalt number ei ütle midagi, see on umbes sama nagu „jooniste uurimine“. Hinnad erinesid nii ajalises lõikes kui ka tehaste lõikes (tootmisprotsess). Näiteks mõned numbrid T-34 kohta M.Svirini raamatust Броневой щит Сталина. История советского танка 1937-1943, lk. 363-364:

tehase nr.183 T-34 1943.a.(kirjutatud za 1943 g. - kas siis terve aasta keskmine?) : 136,5 t.rbl.
T34-85 1945.a. 130,5 t.rbl. (tehas nimetamata, äkki sama?)
tehase nr.112 T-34 1942.a. 209 t.rbl.
tehase nr.174 T-34 1942.a. 312 t.rbl.
UZTM T-34 1942.a. 273 t.rbl.

ja 1940.a. maksis T-34 500 000 rbl.

Teemat üle lugedes tekkis küsimus siin postituses väljatoodud numbrite kohta. Mis oli põhjuseks samal aastal erinevates tehastes toodetud masinate üle kahekordne hinnaerinevus, erinevad materjalid, erinev tootmistehnoloogia või muu selline? Fakti pähe võiks vist võtta, et tegemist ei saanud olla kellegi suvaga või hirmkõrge palgaga, see(need) oleks koheselt seina äärde pandud.

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2009 9:59 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3180
Asukoht: Tallinn
Niivõrd suured vahed toodangu omahinnas olid põhjustatud tehaste tootmisbaaside erinevustest, kuna vaid üks neist, tehas No 183 oli algusest peale mõeldud tankide vorpimiseks, siis seal oli omahind kõige madalam. Ülejäänud tehased olid sunnitud T-34 tootma kas millegi muu asemel või siis lisaks kõigele muule, mida ei lubatud samuti tegemata jätta. Kusjuures tootmistehnilised võimalused olid samuti erinevad, näiteks UZTM -is oli suhteliselt nõrk valubaas, ent neil oli olemas 10 000 tonnine press, mis seisis praktiliselt jõude (rahu ajal stantsiti sellega turbiinide labasid), insenerid panid pead kokku ja selle tulemusel hakati T-34 -le torne stantsima 45 mm paksusest soomusterase plaadist. Stantsitud torni mürsukindlus oli parem, kui valatud või keevitatud tornil, kuna protsessi käigus teras kalestus ja tihenes. Ning torne tuli hulgim, need mis oma tankidest üle jäid, läksid Uralvagonzavod -i konveierile.
Ent kõikide erinevustega ei olnud lood nii roosilised, seetõttu nõudis ühe T-34 valmistamine teistes tehastes palju rohkem aega ja inimtöö tunde, mistõttu tekkisidki suured erinevused ka arvestuslikus omahinnas.

Urmas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2009 10:53 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26352
Huvitav, kas seda stantsimist tehti kuumalt või külmalt?

Kui külmalt, siis metalli tugevusele erilist efekti sel ei ole, kui aga kuumalt (kollaseks kuumutatud lehest), siis tõesti - nii tekib selline sepistamise efekt ja selline teras on palju kõvem kui valuteras.

Teine aga keevituse juures on kogu selle ürituses tekkivad termilised pinged, ebaühtlane kuumutamine (kujutage ette tollase tehnika juures 45 mm terase keevitamist) + sõja-aja töötingimused ja töölised (võib arvata, et vilunud metallimehed +18 kraadises tsehhis olid seal päris erandlik nähtus).

Vähemalt punavene memuaarid patravad küll teismelistest töölistest, kes külmast poolsinised, miskites puuduvate akendega tehaseruumides tööd tegemas - sellisel tööl ei saagi kvaliteeti olla.

Olen kah elus metallifirmas töötanud :)

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2009 12:14 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3180
Asukoht: Tallinn
Kuumalt ikka, sellise paksusega legeeritud terasplaadi külmalt stantsimine oleks arvatavasti lõhkunud nii lehe enda, kui ka matriitsi ning puansooni. Kusjuures torni lagi tõmbas mõnikord praod sisse - seal venis ju metall kõige rohkem. See probleem lahendati vahetükiga luukide vahel, viimaste avad tuli nagunii sisse lõigata, vahekoht lõigati samuti välja ning monteeriti sinna äravõetav tükk. Sedakaudu sai tilkuvaid kütusepaake tankist remondi tarbeks välja tirida, ilma et oleks tulnud torn maha võtta. Hiljem tehti samasugune vahetükk ka valatud "mutritele".

Keevitamisega oli algusest peale tegemist üksjagu, mistõttu mindi valdavalt üle valatud tornide tootmisele. Oli ka projekt keevitatud mutri jaoks, A.Sergejev leidis arhiivist isegi jooniste faragmendid, kuid töösse asi ei läinud.
No ja päris mitmes raamatus on pidid kaltsudes lastest nii tööpinkide taga, kui ka kõikvõimalikke sõlmi koostamas. Vähemalt orjatöö oli N.Liidus üliodav. Kuid kvaliteet - loed ja masendus tuleb peale, kuidas uhiuued tehasest tulnud tankid ei jõua peale mahalaadimist mõnikord kaugemale kui 50 km, kui sedagi... Kuidas andetud poolkirjaoskamatud " suured väejuhid" ajavad neid äpardusi karjakaupa mahanottimisele, põhimõttel "a nas vsjo-ravno bolche!".... Ja selline pidi siis olema tolle aja MAAILMA PARIM TANK.

Urmas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2009 12:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Dets, 2005 10:42
Postitusi: 329
Asukoht: Tallinn/Tartu
Jah, kõik õige, aga vaata, kui palju neid oli! Ja mis alles jäid, kõlbasid väga hästi.

Oleks T34 elus olnud ja järglasi andud - mõeldagi ei julge selliste tankikutsikate peale.

_________________
------------8<--------------


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02 Nov, 2009 13:09 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3180
Asukoht: Tallinn
Tohutu kvantiteet tekitab alati pisukesi kahtlusi kvaliteedi suhtes, aga eks sa isegi tead, et sõnad "parim" ja "palju" ei ole hoopiski mitte sünonüümid, ükskõik kui palju siis endisaegsed parteigenossed ka pingutasid....

Kõlbasid teised kuni Korea sõjani, kus neile lõpuks koht kätte näidati, seega siis mitte eriti kaua. Edaspidi olid nad küll väga paljude maade relvastuses, aga tõsist vastast neist enam arenenud maailmale ei olnud, ent relvastamata rahvamassist ülesõitmiseks kõlbaksid nad praegugi.

Urmas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 376 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 26  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt