www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 01 Okt, 2020 15:24

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 458 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 27, 28, 29, 30, 31  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: PAK-FA
PostitusPostitatud: 21 Mai, 2019 16:54 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17858
Hiinale müüdi igal juhul kõvasti kallimalt kui maksab F-35. Tõsi küll, tegu on ka erinevat klassi masinatega.

Tsiteeri:
ийская государственная корпорация «Ростехнологии» 24 мая на открытии Петербургского международного экономического форума заявила о том, что в 2015 году Россия и Китая подписали контракт на поставку 24 истребителей Су-35С на сумму в 2,5 миллиарда долларов. К настоящему моменту Россия уже поставила Китаю 14 самолётов Су-35С, оставшиеся 10 истребителей будут доставлены в течение этого года. Если рассчитывать по сумме, прописанной в контракте, то в среднем один истребитель обходится нашей стране в более чем 104 миллионов долларов. Американский стелс-истребитель F-35A в стандартной комплектации стоит примерно 94,5 миллионов долларов. Таким образом, в среднем цена одного самолёта Су-35 выше американского F-35 на 10 миллионов долларов.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK-FA
PostitusPostitatud: 21 Mai, 2019 22:37 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 5205
Tsiteeri:
Ajakirja Sõdur andmetel sõlmis Armeenia 2019 alguses lepingu VF-ga nelja hävitaja Su-30SM ostmiseks ja pilootide õppeks, mille soetamiseks andis Moskva Jerevanile 88 miljonit laenu. Seega ühe lennuki maksumus võiks olla 22 miljonit eurot.

Indialased vist hankisid suurema koguse Su-30 (või oli MiG-29?). Kurtsid, et ostuhind oli küll kolm korda odavam kui teised pakkumised, kuid kasutuskulud seevastu kolm korda kallimad. See teeks siis nende ostuhinnaks kusagil 30 miljonit. Aga jah, eriti läbipaistev see hinnapoliitika venelastel pole.

Äärmiselt huvitav saab olema näha mis konfiguratsioonis need uued lennukid lõpuks tarnitakse. Ma pole siiani näinud ühtegi märki, et mootorid oleks valmis ja indialased ise hädaldasid, et projekt ei paku seda mida alguses sai lubatud. Kokkuvõttes veeretatakse sisuliselt uue välimusega Su-27/Su-30/Su-35 välja.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK-FA
PostitusPostitatud: 22 Mai, 2019 7:57 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Apr, 2010 10:21
Postitusi: 790
Asukoht: LÄÄNEMAA
Natuke teemaga seotud artikkel;
https://nationalinterest.org/blog/the-b ... u-57-25893
Lühikokkuvõte; Kuna USA Kongress on kitsi uute lennukite väljatöötamiseks või juurde tellimiseks raha andma, tuleb vanal F 15C-l edasi teenida.
On plaanis varustada F 15 uute seadmetega, mis võimaldavad näha pikalaine infrapuna spektrumis. Kõigi tänapäevaste Stealth lennukite välatöötamisel pole pikalaine infrapuna sektori jälje vähendamiseks suurt midagi ette võetud. Seega lennukit vastava seadmega varustades on vanematel lennukitel võimalusi. Plussina tuuakse esile F15 õhuvõitluse harjutusi F22 Raptori vastu, mis mõnelgi juhul on lähivõitluses andnud võidu F15-le. Artiklis on toodud välja peamise vastasena SU 57 PAK-FA. Peamise F15-ne shansina siiski nähakse ette vastase varghävitaja avastamine kaugelt.
Kurdetakse küll olemasolevate F15-nete kerestruktuuride amortiseerumise pärast, mis muudab lennukite uuendamisel ümberehituse kallimaks.

_________________
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK-FA
PostitusPostitatud: 22 Mai, 2019 17:10 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29694
Tegelikult oli aeguva F-15 asendus juba olemas (F-22), aga see käkiti ära ja peale mõningast tootmist asi lõppes. Vaja on lihtsalt leida raha F-22 liini taaskäivitamiseks.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK-FA
PostitusPostitatud: 27 Jaan, 2020 1:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 2050
Su-57 mootori Mootori arengute kohta (aastakümneid vene lennukeid jälginud) poolakalt, Piotr Butovski'lt:

1. Uue mootori tõukejõud on märgatavalt parem 17-18% kokku 17 tonni kandis. Koosneb vähematest juppidest ja peaks olema ka suurema elueaga.
2. Mootori esiosa peaks mõnevõrra vähendama radariristlõiget võrreldse praegusega
3. Tõsiseid probleeme on materjalide hankimisega mis ettenähtud (eelmainitud) parameetreid täidaks (arvatavasti lääne sanktsioonid)
4. Varasemalt lubatud 2023. aasta asemel läheb vähemalt kümnendi keskpaigani ennem kui seda uut mootorit Su-57 peal reaalselt näeb.

https://aviationweek.com/defense-space/ ... -uncertain

Tsiteeri:
Piotr Butowski January 06, 2020

GDANSK, Poland—As new details about a next-generation engine for Russia’s premier Su-57 fighter emerge, new concerns are apparent as well.

On Dec. 6, the head of Rostec Corp.’s aviation cluster, Anatoly Serdyukov, provided an update on the state of work on the new-generation Lyulka “izdeliye 30” (product 30) turbofan engine intended for the final modification of the Su-57 fighter, the so-called “second-stage” aircraft. Su-57 fighters currently fly with Lyulka AL-41F-1 (izdeliye 117) engines.

Izdeliye 30 is the first all-new engine for tactical combat aircraft developed in Russia for several decades. The previous Lyulka AL-31F engine entered production together with the Su-27 Flanker fighter in 1981. All subsequent engines, including the AL-41F-1 for the first Su-57s, are upgrades of the base AL-31F.

The clean-sheet design offers a thrust increase, lighter weight, a smaller number of elements and lower operating costs. In December 2014, Russia’s United Engine Corp. CEO Vladislav Masalov said the new engine will be “17-18% more effective” than the current one. If this refers to full thrust, the new izdeliye 30 should provide 17 tons compared to 14.5 tons for AL-41F-1. The engine’s thrust-to-weight ratio is to be more than 10:1.

Thanks to glass-fiber plastic inlet guide vanes, the new engine fan would reduce the radar cross section in a front view.

“Bench tests of the future engine are being continued. The engine optimization on a flying testbed is being conducted,” Serdyukov said. “In October, another flight was executed aimed at checking the engine characteristics at various flight modes. Operation of the thrust-vectoring nozzle was checked, as well as operation of the oil system at negative G loads. In total, the flying testbed executed 16 flights.”

The flying engine testbed, the Su-57’s second prototype T-50-2LL, replaced the port engine with a prototype of the izdeliye 30. It performed the first flight on Dec. 5, 2017.

But 16 test flights in two years is not an impressive test pace, especially considering how important this engine is for the Russians.

Serdyukov concluded his remarks with the following: “The issue of the use of this engine on airplanes is currently under consideration.” This statement suggests that it is not yet assured that the Su-57 will receive the new engines in the foreseeable future.

Though there is no official information on the topic, the next-generation engine program faces serious obstacles. The main one is the lack of modern materials that would enable the planned engine characteristics. Replacing planned materials with those that are available is likely to adversely affect the engine’s weight and performance.

The first series-production Su-57 fighter was to be handed over to the Russian Defense Ministry in December 2019, but it crashed Dec. 24 during a handover flight in Komsomolsk-on-Amur. In total, the ministry ordered 74 Su-57s—the first two aircraft for testing and then six operational squadrons of 12 fighters each—with delivery by the end of 2027.

During the Army 2018 exhibition, Deputy Defense Minister Alexey Krivoruchko claimed that from 2023 the Su-57s will be delivered in a “second-stage” configuration, with the new engines. But in a statement to the Russian Defense Ministry newspaper Krasnaya Zvezda in December 2019, Krivoruchko corrected this deadline: Deliveries of the first-stage aircraft will last until the “mid-2020s.”


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK-FA
PostitusPostitatud: 27 Jaan, 2020 10:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 5205
Buttowski on muide kirjutanud mitmeid väga häid raamatuid, mis annavad ülevaate vene lennundusest. Kui kellelgi satub kusagil käppa (ja keel pole probleemiks), siis soovitan hankida.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK-FA
PostitusPostitatud: 27 Jaan, 2020 12:22 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 2050
nimetu kirjutas:
Buttowski on muide kirjutanud mitmeid väga häid raamatuid, mis annavad ülevaate vene lennundusest. Kui kellelgi satub kusagil käppa (ja keel pole probleemiks), siis soovitan hankida.

Ma sain jõuludeks näiteks tema selle raamatu, väga soovitan:
Tsiteeri:
The book does start with a short overview of the history of the Russian military aviation post-Cold War, but it swiftly moves on to the main purpose of the book: a complete and well-researched order of battle for not only the Russian Air Force, but the Naval Aviation and the (limited) aviation assets of the three para-military services of the Federal National Guard Service (Rosgvardia), the Federal Security Service (FSB), and the Federal Guard Service (FSO). It should be noted that this means that all military and paramilitary aviation assets available to the Russian state are included, a big benefit for anyone analyzing the overall Russian capabilities. It must be said that given the relatively limited number of pages, the total stands at 142, it is a serious amount of information that Butowski has been able to cram into the book.
...
An interesting part is also the look at military aircraft acquisitions post-2000, that gets its own chapter towards the end of the book. Together with the overview of the structural and command changes in the early parts of the book, these ensure that the reader understands the detailed order of battle descriptions, as these provide a good framework for the main text.

Pilt

Tal ka põhjalikke raamatuid vene lennukitest ja vene õhk-õhk ja õhk-maa relvadest. Üldiselt tema kirjutistest (ka artiklitest PAK-FA kohta) näib et tal on nõukajaast tutvused vene lennunduses sees, sest kaevab üsna head infot välja mis propakanalitesse ei jõua.

Autorist endast:
Tsiteeri:
Piotr Butowski is an aviation journalist, writer and photographer specialising in the aviation of Russia, especially the themes of aerospace industry and technology. Since 1978 he has published several thousand articles in aviation magazines all over the world, mainly in Poland, the UK, France and Germany, but also in Brazil, the US, Japan, Spain, Italy, Russia and other countries. He is author of around 15 books on Russian aviation published in Poland, the US, the UK and Hong Kong between 1985 and 1996. After a break of almost 20 years, he wrote the first volume of the Russia's Warplanes series last autumn.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK-FA
PostitusPostitatud: 30 Jaan, 2020 10:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17858
Sai siis täis 10 aastat esmalennust ning tuleb tõdeda toonaste pessimistide ennustuste paikapidavust- parimal juhul jõuab lennuk reaalselt õhujõududesse aastatel 2021- 2023. Tänase päeva seisuga olla väidetavalt teise etapi mootoriga lennukeid oodata realistlik kuskil 2025 aasta paiku...

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK-FA
PostitusPostitatud: 30 Jaan, 2020 23:34 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 5205
Tsiteeri:
Sai siis täis 10 aastat esmalennust ning tuleb tõdeda toonaste pessimistide ennustuste paikapidavust- parimal juhul jõuab lennuk reaalselt õhujõududesse aastatel 2021- 2023. Tänase päeva seisuga olla väidetavalt teise etapi mootoriga lennukeid oodata realistlik kuskil 2025 aasta paiku...

See pole isegi mitte pessimistlik, vaid puhtalt realistlik. F-22 esmalennust kuni teenistusse võtmiseni kulus umbes kaheksa aastat, F-35 puhul üheksa. Ei ole lihtsalt mõeldav, et venelastel saaks selline tohutu projekt kiiremini valmis.

Pessimistlikuks teeb asja pigem see, et erinevalt USA-st, saab teenistusse võetud lennukite arv olema üsna väike ja seega kogu projekti tasuvus äärmiselt kaheldav. Tõenäoliselt saaks sama raha eest terve hulga enam-vähem normaalseid moderniseeritud Suhhoisid.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK-FA
PostitusPostitatud: 30 Jaan, 2020 23:45 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17858
Kui on huvi, siis tasub lugeda vene foorumite toonaseid postitusi...pakuti, et juba 2012 hakkavad masinad katkematu jõena väeosadesse jõudma. Selle taustal olid ennustused aastast 2023 lausa masendavalt pessimistlikud... :mrgreen:
Ja massid olid valmis rajvavaenlasi maasse trampims.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK-FA
PostitusPostitatud: 12 Veebr, 2020 20:49 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Okt, 2005 22:13
Postitusi: 1226
Asukoht: Tallinn
Naabritel on raha otsa saanud, kokku pannakse MIG-i ja Suhhoi konstrueerimisbürood, tellimusi neil nagunii pole
MIG-i peakonstruktor pidi üldse lahkuma ja üleüldse on MIG-i poistel palju hinnalist kinnisvara Moskva piirkonnas.
https://www.youtube.com/watch?v=AJ0JS6Ft5hc

_________________
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK-FA
PostitusPostitatud: 12 Veebr, 2020 23:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Okt, 2005 22:13
Postitusi: 1226
Asukoht: Tallinn
Pole küll Pak-Fa, aga Tai oli Hiinaga 2015 aastal maha pidanud sõjamängu, kus Tai Grippenid olid Hiina Su-27 vastu neli päeva "lahinguid" pidanud. Tulemusena olid Hiina pool haledalt kaotanud...
https://www.ukrmilitary.com/2020/02/jas-39-gripen-vs-su-27.html

_________________
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK-FA
PostitusPostitatud: 17 Veebr, 2020 12:03 
Foorumil
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 5062
Tux kirjutas:
Naabritel on raha otsa saanud, kokku pannakse MIG-i ja Suhhoi konstrueerimisbürood, tellimusi neil nagunii pole
MIG-i peakonstruktor pidi üldse lahkuma ja üleüldse on MIG-i poistel palju hinnalist kinnisvara Moskva piirkonnas.
https://www.youtube.com/watch?v=AJ0JS6Ft5hc


Ma kardan, et see pole mitte ainult raha otsa saamise teema. Juba ootan seda päeva, mil venelased hakkvad hiinlastelt FC-31-sid ostma. Iseasi, kas hiinlased müüvad.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK-FA
PostitusPostitatud: 17 Veebr, 2020 14:01 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29694
Tsiteeri:
Pole küll Pak-Fa, aga Tai oli Hiinaga 2015 aastal maha pidanud sõjamängu, kus Tai Grippenid olid Hiina Su-27 vastu neli päeva "lahinguid" pidanud. Tulemusena olid Hiina pool haledalt kaotanud...
https://www.ukrmilitary.com/2020/02/jas ... su-27.html


Kui saidi tagant paistavad ukrainlaste kõrvad, pole seda mõtet alati tõe pähe võtta - UKR propaganda narratiiv on analoogne VF-ga - kõvasti valet eetrisse, küll siis usutakse.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK-FA
PostitusPostitatud: 17 Veebr, 2020 16:39 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Okt, 2005 22:13
Postitusi: 1226
Asukoht: Tallinn
Ukrainlased on kahtlemata head propagandistid, kuid see uudis on siiski algselt mujalt pärit.
Grippen kaotas küll lähivõitluses, kuid niipea, kui otsenähtavust polnud, olid hiinlased lootusetult hädas.

https://nationalinterest.org/blog/buzz/how-chinese-air-force-lost-war-game-fighter-jet-104247
http://alert5.com/2019/12/10/plaaf-j-11-beat-rtaf-gripen-16-0-on-first-day-of-falcon-strike-2015/#more-79377
https://bulgarianmilitary.com/2019/10/06/the-swedish-jas-39-gripen-has-dominated-over-the-russian-su-27/
https://militarywatchmagazine.com/article/how-swedish-made-gripen-fighters-managed-beat-china-s-soviet-built-su-27sk-flankers-in-beyond-visual-range-combat-simulations

_________________
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 458 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 27, 28, 29, 30, 31  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt