PAK-FA

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
teeline35
Liige
Postitusi: 1543
Liitunud: 11 Apr, 2010 9:21
Asukoht: LÄÄNEMAA
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas teeline35 »

Austet kaasfoorumlane vihjab siin sellele, et airshowl on asi selge. Nii kui rattad maast lahti, saad kohe näidata mida masin suudab ja ise oskad. Õhulahingus lendad ringi pikalt ja ei pruugigi vainlast näha ning kui näed siis masin pole kõige paremas konfiguratsioonis. St kütust liiga palju või liiga vähe, püloonid relvi täis jne. Raske on tagada, et alati vastasega endale kõige soodsamas olukorras kokku saad.
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas nimetu »

Ei tea, ennevanasti andsid ikka samad füüsika reeglid lahingumanöövrile vertikaalkiirust, mis aeroshow'l.
Lennuetendusel lendavad need masinad ikka võimalikult kergena. Missioonil võivad aga ligi kaks korda raskemana õhku tõusta. Nii lihtne see loogika ongi.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Samamoodi ei lenda ju Eurofighterid ja F-15'd täislastis etendustel.
Kui tühjad Su-d ja MiG-id lendavad etendustel sama hästi kui F-15'd, siis ei saa ju probleem kehvades lennuomadustes olla.
Selle Ukraina probleemijutu näikse lihtsalt olevat kirjutanud mõni PR tibi.
Lennuki õhutakistusest enamiku annab ju õhutakistus, mida põhjustab tõstejõu tootmine, tehes tiivad õhemaks, väheneb ka tõstejõud. Väiksem tõstejõud tähendab väiksemat tõusukiirust ja väiksemat kasulikku koormat (sh kütust). OK, sabakiilud on selles mõttes ballast, et tõstejõudu nad ei anna. Tiivad ja integraalplaaneriga masinatel tsentroplaan aga annavad.

MiG-29't ilmselt lääne lennukitega samakaugele lendama panna ei annagi - või kui, siis toimub see tunduva lennuomaduste kärpimise hinnaga. Võrreldes F-18-ga mindi erinevat teed, MiG-29'lt taheti F-16 ületavaid sooritusi manöövritel, F-18 oli olulisem lennukaugus ja käsitsetavus lennutekilt. Kerge kahemootoriline lennuk on selline kompromiss.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas EOD »

Kapten Trumm kirjutas:Lennuki õhutakistusest enamiku annab ju õhutakistus, mida põhjustab tõstejõu tootmine, tehes tiivad õhemaks, väheneb ka tõstejõud. Väiksem tõstejõud tähendab väiksemat tõusukiirust...
See jutt on küll nagu Kört-Pärtli särk pühapäeva hommikul. :lol:
Jutuks olnud canard-tiibade paigaldamisel lennuki ninasse on jumet küll. Asi selles, et tiiva destabiliseeriv moment püüab lennuki nina alla pöörata. Seetõttu tekitab sabas asuv stabilisaator allasuunatud jõu. Vajalik tõstejõud peab seega tasakaalustama nii raskusjõudu kui stabilisaatori allasuunatud jõudu. Canard-tiivad aga tekitavad lisaks lennuki stabiliseerimisele täiendavat tõstejõudu. Seega saab lennata väiksemal kiirusel ning väiksema kohtumisnurgaga, mis on stardil ja maandumisel igati kasuks - saab kasutada lühemat rada ning piloodi väljavaade paraneb.
Suurematel kiirustel pole canard-tiibu vaja ning need tõmmatakse ukrainlaste lahenduse puhul koos telikuga sisse.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mina kommenteerisin seda juttu:
Üheks variandiks oleks vanade MIG-de ja SU-de aerodünaamika muutmine, s.t. teha tiibade ja sabakiilu takistus väiksemaks. Sellise trikiga annaksid vanad mootorid lennukile suurema kiiruse ja lennukauguse
Su-27 ja MiG-29 hoojooks on ise küllalt lühike. Täiesti võrreldav Eurofighteriga (alla 700 m). Lennushowl tühjaks tõstetuna lähevad 300 meetriga lendu.
Kui hästi meenutada, siis "Kuzja" pardalt stardivad nad ju ilma katapuldita. F-18 lendaks tõenäoliselt sealt rambilt otse merre.
Pidurdusjooksu (ka 700 m) lühendamiseks on odavam ju panna suurem pidurdusvari.

4gen vene masinate manööverdusvõime ja lennutehnilised omadused (v.a MiG-29 väiksevõitu lennukaugus) ei ole eriline case.
Case on seal ikaldunud pardaelektroonika (ka vene Su-30/35 võrreldes), aegunud relvastus ja lagunev tehnika (sh mootorid, eriti MiG-29 omad).
Kes on näppinud lähemalt Su-27 ja F-16 simulaatorit, kujutab vast isegi ette :D
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas EOD »

Ja minu naerunägu oli väite peale, et: Lennuki õhutakistusest enamiku annab ju õhutakistus, mida põhjustab tõstejõu tootmine, tehes tiivad õhemaks, väheneb ka tõstejõud. Väiksem tõstejõud tähendab väiksemat tõusukiirust...
Tõstejõu tekitamisega seotud induktiivtakistus (Lift dependent drag) on suur vaid väikestel kiirustel, kiiruse suurenedes see väheneb ja kiirusest ruutsõltuvuses kasvab hoopis parasiittakistus.
Tõusukiirus ja tõstejõud... Saladuskatte all võin teatada, et mida suurem tõusunurk, seda vähem tõstejõudu vaja on. Vertikaaltõusul pole tõstejõudu üldse vaja, seda asendab tõmme, mis peab olema vähemalt võrdne raskusjõu pluss õhutakistusega.
Seega kandepindade väiksemaks tegemisega ning nende profiili muutmisega saavutatakse väiksem takistus suurtel kiirustel koos väiksema tõmbevajadusega, mis võimaldab kasutada nõrgemat mootorit. Väheneb ka kütusekulu või saab arendada suuremat kiirust.
Sissetõmmatavate canard-tiibade kasutamine võimaldab aga väiksema kandepinna juures väiksemat maandumiskiirust.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vene tänases lennukiarenduses on canardidel siiski tiba teine eesmärk, kui oli see Tu-144-l.
Kuid mitte ainult mina ei arva nii, et see punnitamine ülimanööverdusvõime saavutamiseks on pooleldi tühijooks, kui vastane avastab sind 100 km kaugemalt, laseb sealt raketid tulema ja kaob.
Ameeriklastel olid ka taolised programmid F-15 ja F-16 (võib-olla millegi jaoks veel) ülimanööverdusvõime saamiseks, kuid tootmisse neid ei pandud.
Rünnati lihtsalt teistmoodi.
Lahesõjas ja Jugoslaavias (ainukesed kohad, kus lennati nõuka 4-gen masinate vastu) lähilahinguid MiG-29 vastu polnud (või samahea kui polnud).
Ameeriklaste weapon of choice oli olukorrateadlikkus (AWACS) ja keskmraaraketid (Lahesõjas AIM-7, Jugoslaavias AIM-120).

Nendel põhjustel tundub mulle pingutamine taolisel viisil kahtlase ideena.
Kui UKR tehakse uks lahti lääne tehnoloogiale, siis tuleks midagi dramaatilist teha avioonika ja relvastusega.
Ning MiG-29 sisemise kütusevaruga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas EOD »

Tux kirjutas:Selleks, et maandumisel ja stardil oleks piisavalt tõstejõudu tuleks aga tekitada ette lisatiivakesed, mis tuleksid kerest välja koos tellikuga
Ei aja ukrainlased ülimanööverdusvõimet taga. Väljalastud telikuga lahingus ei manööverdata. Ikka takistuse vähendamine ning sellega kaasnev on eesmärgiks. Ka suurem lennukaugus sama kütusekogusega.
Kasutaja avatar
Tux
Liige
Postitusi: 1327
Liitunud: 30 Okt, 2005 21:13
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Tux »

Te vist ei vaadanud seda videot korralikult lõpuni! Selle artikli teema oli selles, et kellegil tekkis idee panna MIG ja SU superkruisima, et saada nii kiirust ja lennuaega juurde. Mida sa selle vana asjaga teed, et see oleks võimalik, mootorid ei vea ju välja? Lahendus oleks õhutakistust vähendada... sellest ka tiibade muutmine ja kogu muu teema. Edasi käidi välja ka õhulahingu taktika muutmise idee, et need moditud masinad võiksid suurtel kõrgustel pikalt superkruisida ja siis kõigile kes allpool on rakettidega pähe lajatada...
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Gideonic »

Inda hädadest Su-57'ega (ehk kuidas venelased tahavad sisuliselt kõik oma kulud nende kraesse visata)
https://www.ainonline.com/aviation-news ... in-program

Indian Skepticism
The reason that analysts in both Moscow and in New Delhi are looking at the Su-57 program as the most likely candidate among those above to fall off the list of programs is that the Su-57 has too few backers and too many problems associated with its procurement. Officially, there has been a partnership between Russia and India on developing the PAK-FA since 2007, which was years before almost all of the other programs above were in place.

This is the first of many problems, according to Indian military aerospace observers, because during this 10-year period the Su-57 program has seen “rather slow progress,” according to one. Another difficulty from the Indian side was that the number of this type initially projected to be produced was around 800. This number has now shrunk to between 300 and 400, which includes the 127 units to be purchased by India, leaving New Delhi to pick up almost 50 percent of the initial non-recoverable development costs.

This puts the total cost estimate for the program at over $30 billion, a figure that has not been widely publicized by the IAF.

“A lot of the Indian public looks at the numbers between these two [Rafale and Su-57] and think the Russian option is a bargain,” said one Indian aerospace expert. “They do not realize that the $9 billion pays for all 36 Rafales, but the $6.7 billion we would have to invest in the Su-57 would only pay for four prototypes—with the total program cost more than three times that of the Rafale acquisition.”

Additionally, the actual unit cost of an Indian version of the Su-57 remains an unknown. An IAF team that examined the Su-57 program’s T-50 prototypes reportedly found dozens of design changes that they would request before they would deem the aircraft compliant with their requirements, many of which involved radar-cross-section (RCS) issues or other expensive modifications.
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Lemet »

Sihuke uudis siis....
https://www.google.ee/amp/s/news.ramble ... su-57/amp/

Seda siis ilmselt vsstukaaluks sellele uudisele...kus selle häbi ots, kui pilusilmsed kollased vennad oma viiends generatsiooni vsrem relvastusse võtavad kui venelased.

https://news.rambler.ru/army/39103757-v ... niya-j-20/
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Lemet »

Nagu juba varemgi korduvalt tähendatud, plaanitakse osta 12 lennukit. Tundub küll, et selle kõigega läheb aga aega määramatult. Nagu läks aega esmalennuga (mis pidi tulema aastatuhande algul ja mida siis sujuvalt iga aastal kuni 2010 aastani lükati) või siis seeriatootmisega, mida peale esmalendu lubati hiljemalt 2012 (ja realiste, kes ennustasid, et parimal juhul saab see toimuma aastatel 2020-2022 ja maksimum paarkümmend lennukit lubatud sadade asemel- oi, kuidas neid materdati). Kommentaar selle kõige kohta...
Контракт на закупку первых 12 истребителей Су-57 (Т-50С) установочной партии откладывается уже несколько лет. По распространявшейся ранее неофициальной информации, первые два серийных истребителя Т-50С установочной партии КнААЗ планировал изготовить в 2017 году, еще два - в 2018 году, и по четыре - в 2019 и 2020 годах. Юрий Борисов при посещении КнААЗ в июле 2016 года заявил, что контракт на установочную партию ПАК ФА должен быть подписан в 2017 году с началом поставок в 2018 году. Теперь подписание контракта и начало поставок перенесены еще на год. По всей видимости, поставка установочной партии из 12 Су-57 таким образом будет осуществляться в 2019-2022 годах. Именно данные 12 самолетов и будут задействованы в опытно-боевой эксплуатации.

Самолеты установочной партии, по известным сведениям, должны быть выполнены в техническом лице опытных истребителей Т-50-9/Т-50-11 и оснащены двигателями типа "117". Предположительно, по завершении изготовления данной установочной партии, в рамках принятой Государственной программы вооружений на 2018-2027 годы должен последовать новый контракт на изготовление 12-15 самолетов Су-57 установочной партии в облике "второго этапа" с оснащением перспективным двигателем "изделие 30". Фактическое же полноценное серийное производство истребителей Су-57 для оснащения линейных частей ВКС России, видимо, будет осуществляться в облике "второго этапа" уже после 2027 года.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Gideonic »

Lemet kirjutas:Nagu juba varemgi korduvalt tähendatud, plaanitakse osta 12 lennukit. Tundub küll, et selle kõigega läheb aga aega määramatult. Nagu läks aega esmalennuga (mis pidi tulema aastatuhande algul ja mida siis sujuvalt iga aastal kuni 2010 aastani lükati) või siis seeriatootmisega, mida peale esmalendu lubati hiljemalt 2012 (ja realiste, kes ennustasid, et parimal juhul saab see toimuma aastatel 2020-2022 ja maksimum paarkümmend lennukit lubatud sadade asemel- oi, kuidas neid materdati). Kommentaar selle kõige kohta...
Siin võrdluseks F-35 tootmiskogused, praeguste tellimuste alusel (võetud siit):
Pilt

Eelmine aasta toodeti 66, selle aastal tehakse 90. Kui see graafik enamvähemgi teostub on asi 2020 ikka juba üsna Lääne poole kaldu (650 lennukit 2020 aasta lõpuks!). Juba praeguseks on toodetud üle 265 F-35e (80 rohkem kui F-22 üldse kokku).

Kui kedagi huvitab selle graafiku ajalugu, siis 2015. a. toodeti nii palju kui lubatud. 2016. a. toodeti lubatust vähem (kuna avastati probleem osade kaablite isolatsiooniga, mis tähendas 50+ juba toodetud ja tootmisliinil oleva lennuki lahtivõtmist ja puhastamist, kaablite vahetust, mis lõi graafiku lootusetult sassi. Eelmine aasta toodeti jälle täpselt lubatud lennukite arv (66).

Hiinal on olukord 5. generatsiooniga ikka oluliselt parem (J-20 teeb juba regulaarselt operatiivseid lende). Ilmselt on 2020. aastaks ka hulleimatel vatnikutele üsna raske seletada kuidas pilusilmad üüratult kõiges Venemaast maas on (mõnes asjas küll, aga lennukites küll pigem mitte).
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Lemet »

Ühtlasi tasub silmas pidada, et nende "päris" V gen. mootoriteni on aega vährmalt kolm aastat. Reaalsuses ilmselt aastat 5-6...
Отвечая на вопрос о работе над новым двигателем для ПАК ФА, заеститель министра обороны заявил: "Пока трудно судить, потому что у нас был всего один полет. Вроде все нормально, но вы понимаете, это комплекс испытаний, долго надо летать. Как правило, такие испытания длятся два-три года".
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
2korda2
Liige
Postitusi: 1595
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas 2korda2 »

Gideonic kirjutas:Hiinal on olukord 5. generatsiooniga ikka oluliselt parem (J-20 teeb juba regulaarselt operatiivseid lende). Ilmselt on 2020. aastaks ka hulleimatel vatnikutele üsna raske seletada kuidas pilusilmad üüratult kõiges Venemaast maas on (mõnes asjas küll, aga lennukites küll pigem mitte).
Hiina majandus on 8-9 korda suurem. Pigem imestaks kui kaasaegse ja väga kalli platvormi saaks venelased enne valmis. Mida suurem ja kallim "mänguasi", seda enam hakkab mängima lihtsalt raha hulk. Hiinlastel on raha palju rohkem ja vahe pigem kasvab.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist