PAK-FA
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40239
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: PAK-FA
No teoorias on raskesti avastatavate lennukite avastamise tehnika ka Eestil olemas, arvan, et analoogne on ka idanaabril.
Muidugi, peale avastamise tuleb lahendada ka selle laskmise probleem - kuidas seda teha, kui süsteemid selleks põhinevad radaripeegeldusel (nt S-300) ning suuremate vahemaade tagant pole soojusjälge piisavalt näha.
Muidu, ega selles avastamise tehnikas midagi ülemõistuse pole, taoline tehnika oli kasutusel juba Vietnamis (Combat Tree), mis tuvastas NVAF MiG-ide kohaloleku nende transponderite plinkimise järgi (vennad lendasid sihtmärgile vaikselt radarid OFF (või polnud neid - MiG-21F-13, MiG-17) ja kuidagi oli vaja hoiatust saada - radarilennukid aga olid tollal üsna lapsekingades ning kogu piirkonda ei jälginud.
Muidugi, peale avastamise tuleb lahendada ka selle laskmise probleem - kuidas seda teha, kui süsteemid selleks põhinevad radaripeegeldusel (nt S-300) ning suuremate vahemaade tagant pole soojusjälge piisavalt näha.
Muidu, ega selles avastamise tehnikas midagi ülemõistuse pole, taoline tehnika oli kasutusel juba Vietnamis (Combat Tree), mis tuvastas NVAF MiG-ide kohaloleku nende transponderite plinkimise järgi (vennad lendasid sihtmärgile vaikselt radarid OFF (või polnud neid - MiG-21F-13, MiG-17) ja kuidagi oli vaja hoiatust saada - radarilennukid aga olid tollal üsna lapsekingades ning kogu piirkonda ei jälginud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: PAK-FA
On, aga äärmiselt keeruline on nendega suvalisel hetkel suvalises kohas olevat lennukit ülesse leida. Eriti kui on veel pilvine ilm vms. Siin teemas on näiteks päris hästi kirjutatud teiste vahendite limiitidest (kirjutab ka üks soome horneti piloot muuseas):Kapten Trumm kirjutas:No teoorias on raskesti avastatavate lennukite avastamise tehnika ka Eestil olemas, arvan, et analoogne on ka idanaabril.
http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?f=33&t=27364
Kui radar oleks lähitulevikus täiel määral asendatav mingi muu vahendiga, siis disainitaks ka lennukeid väga teistmoodi. Infrapunavahenditest on küll palju abi, aga radarit nad ei asenda mitmel põhjusel. Teemas täpsemalt.
Re: PAK-FA
"Püloon" on oskussõnana eesti keeles täiesti käibel. ka juba enne wikipedia sündi.Lemet kirjutas:Püloonide kohta kõlbaks vast eestikeelne termin "kandurid"Koheselt on näha näietks, et väliste kütusepaakide nn "püülonid" (andestust, ei tea täpset e.k. vastet) on külge jäetud.
https://et.wikipedia.org/wiki/P%C3%BCloon_(lennundus)
Re: PAK-FA
Näikse, et enne venelasi saavad viienda generatsiooni seeriaküpseks hiinlased...
http://www.vz.ru/news/2015/9/14/766816.html
http://www.vz.ru/news/2015/9/14/766816.html
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: PAK-FA
http://indianexpress.com/article/india/ ... hter-jets/
Tundub et tulemas on uus diil, India peab maksma varasema $6 miljardi asemel $3.7 ja saab kolm prototüüpi (huvitav kas olemasolevatest ?)
Ju siis Sukhoil ikka väga raha vaja, et seda läbi surutakse
EDIT:
Jäi märkamata selline väike lõik, India õhjujõudud ei tundu selle diili suurimad fännid olevat kuna raha läheb endiselt jube palju ja lennuki võimekus on endiselt ebaselge. Eks näis kas siis allkirjastatakse või mitte, ega Indial samas eriti know-how saamise koha pealt väga alternatiive ka pole. F-35 puhul blokiti isegi Lõuna-Koreale mitme tehnoloogia jagamine USA poolt.
Tundub et tulemas on uus diil, India peab maksma varasema $6 miljardi asemel $3.7 ja saab kolm prototüüpi (huvitav kas olemasolevatest ?)
Ju siis Sukhoil ikka väga raha vaja, et seda läbi surutakse
EDIT:
Jäi märkamata selline väike lõik, India õhjujõudud ei tundu selle diili suurimad fännid olevat kuna raha läheb endiselt jube palju ja lennuki võimekus on endiselt ebaselge. Eks näis kas siis allkirjastatakse või mitte, ega Indial samas eriti know-how saamise koha pealt väga alternatiive ka pole. F-35 puhul blokiti isegi Lõuna-Koreale mitme tehnoloogia jagamine USA poolt.
But the Indian Air Force (IAF) remains opposed to the idea. A senior IAF official said, “We are not in favour of the FGFA. The PAK FA fighter is too expensive at even this rate, and we are not sure of its capabilities.”
Re: PAK-FA
Mõnikord tuleb kasuks vanu postitusi tuhlata...
Ja nüüd uudis tänasest päevast:Минобороны России с 2013 года начнет закупку истребителей пятого поколения, заявил журналистам в понедельник замминистра обороны Владимир Поповкин.
"Начнем закупку с 13-го года", - сказал он. По его словам, с 13-го по 15-й год будет закуплено 10 самолетов из установочной партии. С 2016 года начнутся закупки серийных самолетов. Их будет куплено около 60 единиц.
«Говоря о программе ПАК ФА, заместитель главы оборонного ведомства заявил, что серийный выпуск машин пятого поколения Т-50 планируется начать уже в 2018 году», – цитирует Борисова пресс-служба компании.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: PAK-FA
Näib, et pilusilmsed vennad saavadki ilma erilise kisa-kärata oma viienda generatsiooni seeriasse enne venelasi...mis saab üks ütlemata valus hetk olema.
http://bmpd.livejournal.com/2157640.html
http://bmpd.livejournal.com/2157640.html
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: PAK-FA
Mulle tundub hiinlaste 5. põlvkonna lennukite koostekvaliteet olevat ikkagi tiba teisel tasemel kui mõnedel "analooge mitteomavatel" masinatel idapiiri taga
Lisan mõned värskemad pildid (väidetavalt juba pre-production lennukitest, mitte prototüübides), et saaksite ise otsustada.
Juhiks tähelepanu sellele, kuidas on lahendatud IRST paigutus (sarnaselt F-35 EOTS) ning Lünebergi läätse kasutusele lennuki all. Lisaks on lennukil mitmed nurgelised peidetud avad ilselt EODAS'ile sarnase süsteemi jaoks (näiteks kokpiti ees ja taga). Tundub, et RCS on piisavalt väike, et turvakaalutlusel on see element lisatud
Lisan mõned värskemad pildid (väidetavalt juba pre-production lennukitest, mitte prototüübides), et saaksite ise otsustada.
Juhiks tähelepanu sellele, kuidas on lahendatud IRST paigutus (sarnaselt F-35 EOTS) ning Lünebergi läätse kasutusele lennuki all. Lisaks on lennukil mitmed nurgelised peidetud avad ilselt EODAS'ile sarnase süsteemi jaoks (näiteks kokpiti ees ja taga). Tundub, et RCS on piisavalt väike, et turvakaalutlusel on see element lisatud
Viimati muutis Gideonic, 03 Okt, 2016 14:42, muudetud 1 kord kokku.
Re: PAK-FA
Ilus-ilus-tore-tore, aga mootorite paigutus on pehmelt öeldes veidi imelik ...
Hiina üüratut potentsiaali arvestades hüpe pisut alla latti. Oleks oodanud siiski midagi Alienware kanti ...
Ootame siis kuuenda põlvkonna ära.
Hiina üüratut potentsiaali arvestades hüpe pisut alla latti. Oleks oodanud siiski midagi Alienware kanti ...
Ootame siis kuuenda põlvkonna ära.
- Manused
-
- F-future.jpg (29.85 KiB) Vaadatud 6232 korda
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9151
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: PAK-FA
Selline õhuvõtja nagu pildil, ei ole mõeldud suurtel kohtumisnurkadel manöövrite sooritamiseks.Kulibin kirjutas:Ilus-ilus-tore-tore, aga mootorite paigutus on pehmelt öeldes veidi imelik ...
Hiina üüratut potentsiaali arvestades hüpe pisut alla latti. Oleks oodanud siiski midagi Alienware kanti ...
Ootame siis kuuenda põlvkonna ära.
Re: PAK-FA
Keda kotib suur kohtumisnurk ? Tegu drooniga ja ilmselt võib kohtumisnurk olla mispidi tahes. Pole pilooti, kella baska atarvjotsha. Ilmselt jääb see viies põlvkond viimaseks, mida valgete sallidega mehed piloteerivad.
Ja kuskohast sellisel õhku võetakse ?
Ja kuskohast sellisel õhku võetakse ?
- Manused
-
- future.jpg (47.9 KiB) Vaadatud 6114 korda
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Re: PAK-FA
"Selline" on kaader ulme-märulifilmist tehisintellektiga lennukist.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: PAK-FA
Ega see tehisintellekt tulemata jää, inimesi on kahte sorti: Osad usuvad tehnilisse progressi ja osalevad selles aktiivselt, osad on no-tech ja usuvad pigem jumalat. Tulevik võib olla lähemal, kui arvata oskate. Ja matskoovial ei ole seal sõnaõigust.
Tegelikult pole kunagi olnudki. Venemaa praegusel kujul on tehnoloogiline null.
Tegelikult pole kunagi olnudki. Venemaa praegusel kujul on tehnoloogiline null.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
- Chupacabra
- Liige
- Postitusi: 3534
- Liitunud: 25 Juun, 2014 15:25
- Kontakt:
Re: PAK-FA
Venemaa võib olla tehnoloogiline null aga Läänes on piisavalt inimesi, kes neile naftaseeklite eest tehnoloogiat müüvad.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9151
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: PAK-FA
No ei ole need asjad nii lihtsad:Kulibin kirjutas:Keda kotib suur kohtumisnurk ? Tegu drooniga ja ilmselt võib kohtumisnurk olla mispidi tahes. Pole pilooti, kella baska atarvjotsha. Ilmselt jääb see viies põlvkond viimaseks, mida valgete sallidega mehed piloteerivad.
Ja kuskohast sellisel õhku võetakse ?
1. Peaaegu kõikidele lennukitel on positiivne võimalik kohtumisnurk alati suurem kui negatiivne. Ja seda mitte ainult pilootide pärast, vaid ka selle pärast, et tiivaprofiilid on asümmeetrilised kõikidel lennukitel v.a. vigurlennu lennukid.
2. Varglennuki tiiva alumine osa peab olema võimalikult tasane. Sestap on tiiva asümmeetrilisus ka seal oluline. Lisaks tagab asümmeetriline profiil lennuki plaaneri parema lauglemisväärtuse.
3. Võimalik, et kuues põlvkond on "optionally manned", võimalik, et täiesti mehitamata. Küll aga on rahvusvahelistes konventsioonides kirjas, et "kill decision" peab olema inimese tehtud. Kui palju sellest venivate suurkonfliktide korral kinni peetakse, on iseasi. Mehitatud lennuvahendid ei kao niipea kuhugi.
4. Ma seda ulmefilmi junni üldse ei kommenteeriks.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist