Vene kosmose hiilgus ja viletsus

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Hydrazine »

Kõik eelnev jutt ei paista siiski ameeriklasi häirivat. Kasutavad nad vene mootoreid(näiteks RD-180 ja Atlas) ja tehnoloogiat praegugi kui lihtsat ja töökindlat. Isegi vana NK-33 kuuraketi mootori korjasid jänkid üles. Põhiargument on, et vene mootorid on lihtsad, võimsad ja töökindlad.

Samuti nagu omal ajal testisid jänkid venelaste K-36D katapulttooli. Ka F-22 programmi raames vaadati seda kui ühte võimalust. Piduriks sai poliitiline vastasseis ja venemaa ebastabiilne tööstus kuigi testid olid üliedukad. Aga noh, F-22 sündis nii suurte valudega, et iga pisemgi pisiasi võis kogu programmi korstnasse kirjutada.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Trumm, sa laod ikka lambist. Koroljov oli geniaalne insener. Sa oled ainus, kes seda vaidlustab. Vana tegeles raketindusega juba enne sõda ja ilmselt oleks korraliku finantseerimise korral jõudnud kiirelt samasuguste tulemusteni kui sakslased. Stalin pani ta hoopis vangi, kust välja toodi tüüp alles siis kui NKVD-l tahtmine tekkis rakette ehitama hakata ja saksa raketiehitajad kätte saadi.

Sa tambid venelasi nagu need oleks mingid alamad elukad. Venelaste ja eestlaste genotüüp, muide, on praktiliselt identne. Vahed on üliväikesed - geneetikute vaatevinklist tühised. Erinevus on kultuuris.
Nibelungen
Liige
Postitusi: 478
Liitunud: 26 Veebr, 2005 22:49
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Postitus Postitas Nibelungen »

Kilo Tango kirjutas: Sa tambid venelasi nagu need oleks mingid alamad elukad. Venelaste ja eestlaste genotüüp, muide, on praktiliselt identne. Vahed on üliväikesed - geneetikute vaatevinklist tühised. Erinevus on kultuuris.
Paraku ei lugenud ma kuskilt Trummi jutust välja, et venelased oleks elukad.See, et inimesed tajuvad ja näevad asju, mida pole on täitsa ravitav haigus.Mis aga puudutab eestlaste ja venelaste genotüüpi siis see teema on umbes sama nagu siin foorumis ennegi mainitud mun*i ja sõrme võrdlemine.
Viimati muutis Nibelungen, 05 Veebr, 2009 22:15, muudetud 1 kord kokku.
cleo
Liige
Postitusi: 197
Liitunud: 28 Okt, 2008 14:50
Kontakt:

Postitus Postitas cleo »

Kilo Tango kirjutas: Sa tambid venelasi nagu need oleks mingid alamad elukad. Venelaste ja eestlaste genotüüp, muide, on praktiliselt identne. Vahed on üliväikesed - geneetikute vaatevinklist tühised. Erinevus on kultuuris.
Ei ole ainult kultuuris. Ärme unusta, et Joss hoidis "sotsiaalselt lähedasi" ja hävitas sihikindlalt "intelligentsi" (insenerid ja teadlased, kiriku- ja usutegelased, kirjanikud-kunstnikud-luuletajad, kõrgem sõjaväeline ja parteiline ladvik jne) ehk kõiki, kes rohujuuretasandilt pea kõrgemaks ajasid. Ja hävitas mitu põlvkonda korraga! Perede ja suguvõsade kaupa. Selline genotsiid ei saa jätta genofondile mõjumata! St "blatnoide" geene on venemaalases ikka jupp maad rohkem kui "intelligentsi" geene, võrreldes suvalise lääneriigiga. Seega kui läänes tuleb üks helge pea 1000 tavainimese kohta, siis Venemaal ehk 10000 või isegi 100 000 kohta. Lisame siia ohjeldamatu joomarluse viimase 70a jooksul ja saamegi mandunud genofondi. Eestimaalaste fondi hävitas küll küüditamine ja nõukogude võim omajagu, kuid Jossi ennesõjaaegse tegevusega ei saa seda kuidagi võrrelda, mastaabid on liiga erinevad. Kui Vladimir Iljits oleks 1920 aastal Eesti kätte saanud, kirjutaks me siin kirilltsas praegu.
Puht bioloogilised arutlused, mitte rassism ega natsiteooria.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

cleo kirjutas:
Kilo Tango kirjutas: Sa tambid venelasi nagu need oleks mingid alamad elukad. Venelaste ja eestlaste genotüüp, muide, on praktiliselt identne. Vahed on üliväikesed - geneetikute vaatevinklist tühised. Erinevus on kultuuris.
Ei ole ainult kultuuris. Ärme unusta, et Joss hoidis "sotsiaalselt lähedasi" ja hävitas sihikindlalt "intelligentsi" (insenerid ja teadlased, kiriku- ja usutegelased, kirjanikud-kunstnikud-luuletajad, kõrgem sõjaväeline ja parteiline ladvik jne) ehk kõiki, kes rohujuuretasandilt pea kõrgemaks ajasid. Ja hävitas mitu põlvkonda korraga! Perede ja suguvõsade kaupa. Selline genotsiid ei saa jätta genofondile mõjumata! St "blatnoide" geene on venemaalases ikka jupp maad rohkem kui "intelligentsi" geene, võrreldes suvalise lääneriigiga. Seega kui läänes tuleb üks helge pea 1000 tavainimese kohta, siis Venemaal ehk 10000 või isegi 100 000 kohta. Lisame siia ohjeldamatu joomarluse viimase 70a jooksul ja saamegi mandunud genofondi. Eestimaalaste fondi hävitas küll küüditamine ja nõukogude võim omajagu, kuid Jossi ennesõjaaegse tegevusega ei saa seda kuidagi võrrelda, mastaabid on liiga erinevad. Kui Vladimir Iljits oleks 1920 aastal Eesti kätte saanud, kirjutaks me siin kirilltsas praegu.
Puht bioloogilised arutlused, mitte rassism ega natsiteooria.
No on ikka küll rassism. Igasugune teaduslikult põhjendamatu väide selle kohta, et mingi rahvus on vähem arenenud kui teine, on põhjendamatu ja rassistlik.

See, et soome-ugrilaste (s.h. eestlaste) genofond venelaste omast praktiliselt ei erine on teaduslikult tõendatud fakt. Sa võid siin arvata nii või naapidi, see ei muuda asja. Üks-kaks selektiivset puhastustööd populatsiooni seas seda praktiliselt ei muuda. Väljapaistavate erisuste kõrvaldamisel mingist populatsioonist nende esinemissagedus küll ajutiselt mõnevõrra väheneb, kuid mitte sellisel määral.

Inimpopulatsioonis on justnimelt kultuur see, mis määrab erinevused rahvuste ja rasside vahel. See kultuur, mis antakse edasi imikupõlvest alates ja millest ei saa lahti surmani. Keel, käitumine, hoiakud, väärtused jne...

Nii-ehk-teisiti. Isegi kui me möönaksime, et venelased on kuidagiviisi alam rahvus (millist mööndust ma ei tee), ei tähenda see, et üksikindiviid ei võiks geenius olla (venelasest kosmosepioneer, neegrist president jne.). Indiviidide erinevused rahvuse vms. populatsiooni sees on alati suuremad kui rahvuste ja rasside erinevused omavahel.
cleo
Liige
Postitusi: 197
Liitunud: 28 Okt, 2008 14:50
Kontakt:

Postitus Postitas cleo »

Kilo Tango kirjutas:
No on ikka küll rassism. Igasugune teaduslikult põhjendamatu väide selle kohta, et mingi rahvus on vähem arenenud kui teine, on põhjendamatu ja rassistlik.
Ja teaduslikult tõestatud väide oleks.....rassism :)
Inimpopulatsioonis on justnimelt kultuur see, mis määrab erinevused rahvuste ja rasside vahel. See kultuur, mis antakse edasi imikupõlvest alates ja millest ei saa lahti surmani. Keel, käitumine, hoiakud jne...
No lisame siia siis üldlevinud "blatnoi" kultuuri, hoiakud, keele ja käitumise. Tulemus?
MOTT
PS Intelligent on siiamaani vene keeles sõimusõnana käibel, huvitav, miks?
sry OT pärast
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Hydrazine kirjutas:Kõik eelnev jutt ei paista siiski ameeriklasi häirivat. Kasutavad nad vene mootoreid(näiteks RD-180 ja Atlas) ja tehnoloogiat praegugi kui lihtsat ja töökindlat. Isegi vana NK-33 kuuraketi mootori korjasid jänkid üles. Põhiargument on, et vene mootorid on lihtsad, võimsad ja töökindlad.
Eks tehnika ja teadmised on edasi arenenud võrreldes 60ndate lõpu tasemega ja paljud asjad saab täna rahuldavalt tööle panna, mis tollal eriti töötada ei tahtnud.
Samuti nagu omal ajal testisid jänkid venelaste K-36D katapulttooli. Ka F-22 programmi raames vaadati seda kui ühte võimalust. Piduriks sai poliitiline vastasseis ja venemaa ebastabiilne tööstus kuigi testid olid üliedukad. Aga noh, F-22 sündis nii suurte valudega, et iga pisemgi pisiasi võis kogu programmi korstnasse kirjutada.
Mina pean seda K-36 amerikaniseerimise juttu müüdiks. USA on erinevalt Venemaast vaba maa ja seal on igasugu seniilidel võimalus meediasse pääseda kui neil midagi päevakajalist öelda olnud. Nii näiteks on USA-s olnud ka üks eruadmiral, kes tõsimeeli soovis, et USA ostaks Su-27 lennukikandjatel kasutamiseks. K-36 on kindlasti hea iste, mis on saanud suure kõlapinna tänu vene lendurite/lennukitööstuse korraldatud ilmkärakatele lennundusnäitustel. Sellest on ka siin foorumis juttu olnud koos vastava pildimaterjaliga, kus ameeriklaste NACES iste päästis lenduri ilma kriimudeta, samal ajal K-36ga pääses lendur vaid juhuse läbi sodiks kukkumast. Kui võtta ette Pariisi näituse kärakas, siis iste, mis paberite järgi on zero-zero suutis lenduri ellu jätta (sai traumasid) vaid tänu sellele, et viimasel hetkel puhus lennuki plahvatuse lööklaine varju täis.

Ka ma tean, et lääne piloodid on kritiseerinud MiG-29 tooli sellepärast, et see on väga ebaergonoomiline ja segab tänu massiivsele ülaosale ja peatoele üle õla vaatamist.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kilo Tango kirjutas:
Trumm, sa laod ikka lambist. Koroljov oli geniaalne insener. Sa oled ainus, kes seda vaidlustab. Vana tegeles raketindusega juba enne sõda ja ilmselt oleks korraliku finantseerimise korral jõudnud kiirelt samasuguste tulemusteni kui sakslased. Stalin pani ta hoopis vangi, kust välja toodi tüüp alles siis kui NKVD-l tahtmine tekkis rakette ehitama hakata ja saksa raketiehitajad kätte saadi.
Vaatame tõele näkku - pisirakettidega enne sõda tegelemine ei anna teadmisi raketi orbiidile lennutamiseks, eriti sedavõrd massiivseks projektiks nagu R-7. Küll aga olid raskeid rakette edukalt lennutanud vaid sakslased. Koroljov on kahtlemata väga andekas, objektiivsuse huvides tuleb ikkagi küsida, milline oli sakslaste panus selles asjas. USA kosmoseprogrammis oli sakslaste panus kriitilise tähtsusega. Parimaks kinnituseks oli asjaolu, et USA-s oli 50ndate lõpus eri ametkondadel eri raketiprogrammid, kuid kosmosesse miskipärast pääses vaid Brauni juhitav. Et NSVL lendas esimesena, oli lihtsalt asjaolude kokkulangemine, mitte Koroljovi geenius, sest USA-s peeti kosmoseprogrammi teisejärguliseks ja sellele ei pööratud tähelepanu enne ideoloogilist tappasaamist venelaste lendude järel.
Sa tambid venelasi nagu need oleks mingid alamad elukad. Venelaste ja eestlaste genotüüp, muide, on praktiliselt identne. Vahed on üliväikesed - geneetikute vaatevinklist tühised. Erinevus on kultuuris.
Genotüüp pole teema, teema on Venemaa. Miskipärast pannakse kõik tehnilised probleemid Stalini puhastuste arvele. Tegelikult oli Venemaa tööstusriikidest totaalselt maha jäänud juba enne oktoobrirevolutsiooni ja kui vaadata nt vene sõjatööstust 20. sajandi alguses, siis ei saanud nad teps mitte toime ilma teistest riikidest pärineva know-how, inimeste ja hangeteta. Stalin üritas lihtsalt 20 aastaga tagasi teha mahajäämust, mida teised olid teinud 200 aastat. Ja ei pääsetud ka siis - nt NSVL laevastiku moodsamad laevad olid ehitatud Itaalias. Kui võrrelda nt Itaalias ja NSVL-s ehitatud sama klassi laevu (nt Tashkent ja Kiev), siis miskipärast suutis Itaalia oma sõita 6 sõlme kiiremini. Tehniline kultuur on asi, mida vägisi ei tee, selle arendamiseks on vaja aega mitu inimpõlve.

Hiljuti sattusin vaatama ühte saadet, kus kohtusid oma vahel Kalashnikov ja M16 looja (nimi ei meenu). Kontrast oli märgatav, kui jänki oli selline intelligentne tüüp, siis Kalashnikov on ikka ehtne kolhoosnik. Mul tekkis küll küsimus, kui palju ta sellest AK-47-st ise tegi ja palju tegid mõned saksa relvasepad. Tundub rohkem olevat selline Arnold Meri tüüpi "kangelane", kelle eest tegid kangelastegusid poliitiliselt ebasobivad isikud, kuid selle taust oli sobilik näidiskangelase loomiseks.

Muide - on selline seaduspärasus nagu tehniliseks progressiks optimaalne rahvaarv. Arvatakse, et tehniliseks arenguks peaks rahvaarv olema suurusjärgus kümned miljonid. Vähemalt 1900-1960 asi täitsa kehtis. Siis on piisavalt raha, et innovatsiooniga tegeleda, kuid samas on rahvaarv piisavalt väike, et tegeleda asjaga, mitte naba imetlemisega.

Parim näide on Concorde - ei venelased ega ameeriklased ei saanud 60ndatel hakkama lennukiga, mis suutnud pideva Mach2-ga üle Atlandi sõita. Probleem oli tühine - täis järelpõletiga ei jätku selleks kütust. Ei suuda seda ei Tu-160, B-1, B-58 ega Tu-144. Aga näe, Concorde suutis.
Viimati muutis Kapten Trumm, 06 Veebr, 2009 10:02, muudetud 2 korda kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Postitus Postitas Karuke »

cleo kirjutas:
No lisame siia siis üldlevinud "blatnoi" kultuuri, hoiakud, keele ja käitumise. Tulemus?
MOTT
PS Intelligent on siiamaani vene keeles sõimusõnana käibel, huvitav, miks?
sry OT pärast
Need ikka õpitud mitte kaasasündinud omadused.
Inimene võib ka "Blatnoitöös" paista silma vaimsete võimetega...


Tervikuna pole aga vene inseneride kohta mul küll ühtegi halba sõna öelda.
Eriti kui vaadata elu ja töötingimusi, saadavat tasu ning võrrelda seda tulemusega.
Hellikud lääne vennad annaks otsad kui satuks läbitilkuva katusega kabinetti mida köetakse vaid talvel suure külmaga. Tööle peaks jalgsi trampima viis kilomeetrit ja tsehhid töötaks välistemperatuuril...
(treipinki pannakse leeklambiga käima - muidu hangunud õli ei ringle)
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nendest leeklambiga soojendatavate treipinkide tagant tuleb ka vastava kvaliteediga toodangut, sest töötingimuste tagamine pole mitte luksus, vaid vajalik eelkõige tootlikkuse ja kvaliteedi tarbeks.

Kuidas oli T-34 kvaliteet, mida koostasid külmast sinised töölised miinuskraadide juures, sellest saime lugeda teemast "T-34, kui hea või halb ta siis tegelikult oli) - tegelikult oli kvaliteet alla arvestust.

Kui NSVL ajal oli kombeks hoida piimakarja külmades lautades ja sööta kuidas juhtus, siis peale hea tervisega lehmade oli tulemuseks ka piimatoodang alla arvestust. Kui 80ndatel oli kolossaalne programm lehma piimatoodang - 4000 kg aastas, siis USA soojades lautades ja hästi söödetud lehmade tervis võis olla kehvem, kuid piimatoodang oli poole suurem. Ma mäletan, et meie maal soojas laudas ja igakülgselt poputatud lehm andis aastas kuskil 7900 kg, kui kolhoosis nähti vaeva 4000ga.

Kui NSVL-s on tohutud viljakad mustmullavööndid, mida harisid vaprad vatijopedes kolhoosnikud oma lagunevate traktoritega, siis see vaprus oli kasutu, sest oma rahva toitmiseks osteti vilja USA-st ja Kanadast, kus traktorist sõidis konditsioneeritud õhuga masinas 8 tundi päevas, kuid tootis hektarilt poole rohkem vilja. Seejuures kulutas NSVL põllumajandusele 1/3 oma kütusetoodangust, aga USA umbes 6%,

Hiljutine uudis - kogu Venemaa MiG-29 park on praegu grounded, sest ühe õnnetuse uurimine leidis, et õnnetuse põhjustas lennuki saba küljest murdumine korrosiooni tõttu - eks karastunud töölised ei töödelnud lennukit piisavalt ja karmi kohtlemist taluva vene tehnika peale tilkus angaaris vist vesi.

Kavori mehed on rääkinud, et kunagi glasnosti ajal, kui valitses loosung "relvatööstus rahva hüvanguks" tellisid nad vene lennukitehasest vormelile titaanist monokokke. Peale esimest kahte sõitu oli see pragusid täis ja parandada ei saanud, praegunes edasi. Tugevusarvutuste järgi pidi tugevust ülearugi olema. Praktikas ei pidanud normaalsele koormusele vastu. Eks vatijopedes ja külmast tilkuvate ninadega rabotjaagad kuskil lennuitehase kütmata tsehhis tegidki "analooge mitte omava" toote valmis.

Lihtsad näited elust enesest - puudulikud töötingimused on esimene eeldus kvaliteedi ja tootlikkuse allakäiguks. Läänes on sellest ammu aru saadud, Venemaal pole seda tänasenigi taibatud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Postitus Postitas Karuke »

Kapten Trumm kirjutas:Nendest leeklambiga soojendatavate treipinkide tagant tuleb ka vastava kvaliteediga toodangut, sest töötingimuste tagamine pole mitte luksus, vaid vajalik eelkõige tootlikkuse ja kvaliteedi tarbeks.
Seda muidugi... :D

Kuid paneb ka konstruktor-mehe mõtlema, et kuidas disainida seda detaili nüüd nii, et see toimiks isegi siis kui treipingipingi spindel viskab, tera on nüri, teial Vasja pohmellis ja üldse tehakse asja valest terasemargist... :D :D :D
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ja siis valmistoode on selline, et kestab 300 töötundi, kui samasugune lääne toode kestab 2000 tundi esimese suurema hoolduseni (nt reaktiivmootoritega on nii).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Postitus Postitas Karuke »

Kapten Trumm kirjutas:Ja siis valmistoode on selline, et kestab 300 töötundi, kui samasugune lääne toode kestab 2000 tundi esimese suurema hoolduseni (nt reaktiivmootoritega on nii).
Jah midagi pole teha - kõige eest tuleb maksta.
Kuid tahtsin öelda hoopis teist - vene (nõukogude) inseneril oli potensiaali välja vingerdada isegi seal kus välja vingerdada ei saa...
(ennast loen tagasihoidlikult ka selle seltskonna hulka - kuna oma "kooli" sain omal ajal just nii...)
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:
Kilo Tango kirjutas:Trumm, sa laod ikka lambist. Koroljov oli geniaalne insener. Sa oled ainus, kes seda vaidlustab. Vana tegeles raketindusega juba enne sõda ja ilmselt oleks korraliku finantseerimise korral jõudnud kiirelt samasuguste tulemusteni kui sakslased. Stalin pani ta hoopis vangi, kust välja toodi tüüp alles siis kui NKVD-l tahtmine tekkis rakette ehitama hakata ja saksa raketiehitajad kätte saadi.
Vaatame tõele näkku - pisirakettidega enne sõda tegelemine ei anna teadmisi raketi orbiidile lennutamiseks, eriti sedavõrd massiivseks projektiks nagu R-7. Küll aga olid raskeid rakette edukalt lennutanud vaid sakslased. Koroljov on kahtlemata väga andekas, objektiivsuse huvides tuleb ikkagi küsida, milline oli sakslaste panus selles asjas. USA kosmoseprogrammis oli sakslaste panus kriitilise tähtsusega. Parimaks kinnituseks oli asjaolu, et USA-s oli 50ndate lõpus eri ametkondadel eri raketiprogrammid, kuid kosmosesse miskipärast pääses vaid Brauni juhitav. Et NSVL lendas esimesena, oli lihtsalt asjaolude kokkulangemine, mitte Koroljovi geenius, sest USA-s peeti kosmoseprogrammi teisejärguliseks ja sellele ei pööratud tähelepanu enne ideoloogilist tappasaamist venelaste lendude järel.
Ei tea, millega see Braun siis varem tegeles? Nende esialgne karjäär oli praktiliselt samasugune. Brauni tiim lennutas 1934 aastal rakette 3 km ligidale, GIRD (kus osalesid ka Koroljov ja Gluško) tegi seda 36. aastal. Sakslased aitasid venelastel täita augu, mille jättis Stalini suurpuhastus. Ilma selleta ja samasuguse riigipoolse poputamisega oleks nad ise ilmselt sama kaugele jõudnud. Samal ajal tegeles samasuguste väikerakettide lennutamisega Ameerikas Goddard.

Tollal oli teadmiste tase nendes valdkondades üle maailma suhteliselt sarnane. See on ka põhjus, miks sakslaased ja inglased ehitasid praktiliselt sünkroonis (kuigi teineteisest sõltumatult) valmis turboreaktiivmootori. Ilmne tõestu selleks on tõsiasi, et Brauni tiimil olid USA-s tugevad konkurendid, kes olid justnimelt Goddardi meeskonnast pärit.

Vedelkütusega rakettmootori ehitamine on tegelikult suhteliselt keeruline insener-tehniline ülesanne. Eriti kui soovitakse saavutada tahkekütusega mootorist suuremat Isp-d. Ma arvan ennast juhtumisi nendest asjadest üht-teist teadvat.
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Postitus Postitas Karuke »

Juhus..., et III Reichi - projektidele õnnestus riigi toetus saada...

Seda-aega kui lääne ja ida ideoloogid nägid ülimat sõdurivaprust I MS aegsete relvadega vehkimises...
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist