54. leht 61-st

Re: Mis lennukitega tegu võis olla?

Postitatud: 27 Veebr, 2015 15:13
Postitas Manurhin
Ma arvan, et kusagil NZ-laos võib ka vineerkerega lennuk edukalt aastakümneid seista. Seda juhul, kui UV-kiirgus ligi ei pääse ja õhutemperatuur ja -niiskus püsivad stabiilsetena (viimane veel lisaks ka õigel tasemel, nii et konstruktsioon ei hakka mädanema ega kuiva ka lõhki). Väga ei imestaks, kui 10-20 aastat pärast sõja lõppu mõned sellised konserveeritud lennukid heas korras kusagilt laost leiti ja mõni sõjaaegne õhuäss, kel tolleks ajaks juba väga rammusad pagunid peal, mõnest omale sisuliselt eralennuki tegi, millega aeg-ajalt ringi kimada ja möödunud noorust meenutada.

Re: Mis lennukitega tegu võis olla?

Postitatud: 27 Veebr, 2015 15:54
Postitas jackpuuk
Tegin lubatud kõne ära. Pidevalt lennanud sellal seal mingid 2 mootorilised turbopropid (kahjuks ei osanud ta täpsustada), mis olid olnud sõjaväe kasutuses. Kuid lennunduspäevadel olevat olnud igatsugu imelinde seal esinenud, ka mingeid hävitajaid (tõenäoliselt küll sõja lõpus või peale seda, enne reaktiiviajastu algust toodetud). Lennunduspäevi mees vahele ei jätnud, kuid kahjuks täpsemalt ta nende linnukeste nimetusi enam ei mäleta. Seega täitsa võimalik, et nähtud linnukesed kimasid seal ringi mingi lennunduspäeva raames. Või mäletan lihtsalt valesti, äkki olidki kahemootorilised :scratch:? Nagu kamraad Lemet mulle täna telefonis ütles, krt. nüüd on kahju küll, et tatikana päevikut pidama ei hakanud. On küll jah.

Re: Mis lennukitega tegu võis olla?

Postitatud: 27 Veebr, 2015 16:39
Postitas Manurhin
Kui siit uurima hakkad, ehk leiad selle, mida otsid:

Nõukogude tsiviillennukid ja helikoperdajad: http://en.wikipedia.org/wiki/Category:S ... l_aircraft

Militaarotstarbelised: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mi ... nd_the_CIS

Re: Mis lennukitega tegu võis olla?

Postitatud: 27 Veebr, 2015 22:02
Postitas jackpuuk
Manurhin kirjutas:Kui siit uurima hakkad, ehk leiad selle, mida otsid:

Nõukogude tsiviillennukid ja helikoperdajad: http://en.wikipedia.org/wiki/Category:S ... l_aircraft

Militaarotstarbelised: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mi ... nd_the_CIS
Tänud kamraad linkide eest, aga kas tõesti ei liigu siin inimesi, kellel toonastest aegadest isiklik kogemus? Suht sügavalt kahtlen :wall:.

Re: Mis lennukitega tegu võis olla?

Postitatud: 28 Veebr, 2015 22:19
Postitas kalle
Kulibin kirjutas:Jak-i mootori sound on sääsepirin, võrreldes La-11 mootoriga. Teemaalgataja ju väitis et olid koleda lärmiga üle lennanud.
jackpuuk kirjutas:Või mäletan lihtsalt valesti, äkki olidki kahemootorilised :scratch:? .

Mitte, et ma tahaks endast targemaid liigselt õpetada, või midagi väga olulist lisada, aga.. Mulle pakub imestust, et keegi ei sea kahtluse alla seda, mida laps võis kuulda, või nii pika aja tagant meelde jätta:) Lapse jaoks võib ka M-11 teha müra, mida teeb nt R-2800. Jah usun, et teemaalgataja oli seda kõike varem näinud ja kindlasti nii ära ei ehmatanud, aga ei tasu unustada, et täna meenutab ta seda kõike siiski täiskasvanu ja selles vallas suurte teadmistega.

Kui juba hakkab meenuma, et äkki olid kahemootorilised.. see ongi see, millest ma räägin;) Ärgu keegi pahandagu ja väga põnev oli jälgida, kui täpseks läks pakkumine ja vaidlus, puhas fanatism:)
Aga lähteandmed?..ega tel härrased juhuslikult lapsed pole ammu suureks kasvanud?:)

Kk

Re: Mis lennukitega tegu võis olla?

Postitatud: 28 Veebr, 2015 23:50
Postitas jackpuuk
Siiski Kalle, hakkasin ju ise kah kahtlema, ei need olid ühemootorilised (helistasin igaks juhuks õhtul veel emale). AN-2 olid meil "igapäevased" külalised, sellistega minusugune tehnikahuviline neid segamini ajada ei saanud, ka mitte kahemootorilistega. Ma tean mõnda poissi minu kodukandist, kes siin foorumis toimetavad, aga nemad on minust veel nooremad, no on krdi jama. Aga krdi huvitav on kah (no tuli meelde) :twisted:. Kurradi kukuruusnikuga käisime enne seda Tartu kohal lendamas (äkki olid kah lennunduspäevad), ema ei mäleta neid okseniresid, mis pöördel ukse poole voolasid (toodetud naiste ja laste poolt, mina jätsin selle oksendamise vahele, ema oli kogu aeg aknast välja vahtinud). Kollased Ikarus linnaliini bussid olid tikutopsist väiksemad olnud. Poisid-tüdrukud, küsige nüüd kähku endast vanemate käest, muidu on hilja, pole enam varsti küsida kellegi käest!!!

Ahjaa kamraad, selle :"selles vallas suurte teadmistega" paneksin isiklikult jutumärkidesse, õigem oleks :"natukene rohkem teadmisi omandanuna" :wink:.

Saksa lennuki kompass ja mingi näiduk tuvastamiseks

Postitatud: 30 Mai, 2015 13:13
Postitas baldhur88
Näidukil on sihverplaat välja võetud,numbrid klapivad. Aastaarv on 38. Mis aparaadi asjad võiksid olla?

Re: Saksa lennuki kompass ja mingi näiduk tuvastamiseks

Postitatud: 30 Mai, 2015 13:15
Postitas baldhur88
Paar pilti veel.

Re: Saksa lennuki kompass ja mingi näiduk tuvastamiseks

Postitatud: 30 Mai, 2015 13:26
Postitas Kulibin
See glütseriinis ujuva teraskuuliga näidik on inklinomeeter, näiab lennuki kaldenurka. Algeline variant ja hilisebad nn. aviohorisondid sisaldavad güroskoopi. Samas selline kuuliga näidik ajas asjä ära, sai aimu külgsuunalisest läbilibisemisest.
Väikelennuki omanikud pruugivad siiamaani taolisi.
Millistel lennukitel neid kasutati, on raske öelda, aga pakuks siis mingi enne ww2 aegset produktsiooni.

Re: Saksa lennuki kompass ja mingi näiduk tuvastamiseks

Postitatud: 30 Mai, 2015 14:24
Postitas baldhur88
Uuesti kokkupanduna näeb välja selline.

Re: Saksa lennuki kompass ja mingi näiduk tuvastamiseks

Postitatud: 30 Mai, 2015 22:23
Postitas Kulibin
Peaks siis se ülemine variant olema

Re: Saksa lennuki kompass ja mingi näiduk tuvastamiseks

Postitatud: 30 Mai, 2015 23:45
Postitas EOD
Küsitud on kaht erinevat näidikut.
Vasakul pöörangu- ja libisemisnäidik ("kuul ja pintsel").
Paremal kaugloetava kompassi näidik. Sellega oli komplektis ka eraldi asetsev andur, mis paiknes lennukil sellises kohas, kus lennuki oma magnetväljad seda võimalikult vähe mõjutaksid.
Võivad need riistad vabalt pärineda näiteks II MS aegselt ööpommitajalt. Aviohorisont oli sel ajal veel uudsus.

Re: Saksa lennuki kompass ja mingi näiduk tuvastamiseks

Postitatud: 02 Juun, 2015 12:55
Postitas Kilo Tango
EOD kirjutas:... Aviohorisont oli sel ajal veel uudsus.
Ei olnud. Ikka suurel osal lennukitest, millega pidi saama ka pilvedes lennata, oli kasutusel. Pöörangu-libisemisnäitaja on horisondile komplementaarne instrument, mis võimaldab piloodil hinnata paremini lennuki asendit õhuvoolus ning samuti mingil määral juhtida lennukit aviohorisondi rikke korral. Nii, et need 2 kella käivad paneelis koos nagu sukk ja saabas.

Re: Saksa lennuki kompass ja mingi näiduk tuvastamiseks

Postitatud: 02 Juun, 2015 13:24
Postitas EOD
Kilo Tango kirjutas:
EOD kirjutas:... Aviohorisont oli sel ajal veel uudsus.
Ei olnud. Ikka suurel osal lennukitest, millega pidi saama ka pilvedes lennata, oli kasutusel. Pöörangu-libisemisnäitaja on horisondile komplementaarne instrument, mis võimaldab piloodil hinnata paremini lennuki asendit õhuvoolus ning samuti mingil määral juhtida lennukit aviohorisondi rikke korral. Nii, et need 2 kella käivad paneelis koos nagu sukk ja saabas.
Oli ikka uudsus küll. Uuematel, sõja teise poole lennukitel oli juba olemas, kuid näiteks Messer Bf 109E peal veel mitte.
Pilt

Re: Saksa lennuki kompass ja mingi näiduk tuvastamiseks

Postitatud: 02 Juun, 2015 18:57
Postitas Kulibin
Praktiseeriva tehnikainimesena on olnud au remontida erinevat avioonikat, kõige vanem aviohorisont mis minu kätte sattus ja vajas gürolaagrite vahetust, pärines aastast 1945... Asi töötas vaakumiga ja see pronksist freesitud saja grammine junn tegi mingi ... pööret. Igaljuhul üle minu nüri kõrva tajumispiiri. Kogu muu asimutaalne laagerdus oli rubiinlaagritel.
Lauasahtlis vedeleb siiani üks aviohorisont, margiks siis Raytheon ja pärit Beechcraft 23 Musketer nimeliselt lennuvahendilt.
Asi remonditud ja omaniku enneaegse lahkumise puhul seisma jäänud ...
Ja kergelt praktiseeriva lendajana, ei kujuta hästi ette, kuidas õnnestub pimesi lennata ilma selle asjata. :shock:
Ilmselt olid vanasti puust lennukid ja rauast mehed ...
Lugupidamisega