Tankimootori käivitamine

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
T-62
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 24 Juul, 2007 9:50
Asukoht: Pärnumaa metsad
Kontakt:

Postitus Postitas T-62 »

Eriti tarkade jaoks lisan edaspidi "eetri" ja muu sarnase juurde vastava emotikoni, kas selle :P või selle :wall:

Aga muidu on tunne nagu Leninil, see, et tsiteerivad mõnda lõiku nii palju :D
ivanorav
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 30 Juun, 2008 22:38
Asukoht: Soome
Kontakt:

Postitus Postitas ivanorav »

Olen aerosool eetriga rivi 6-list ekskavaatori mootorit töös hoidnud,kuni teine tont küttesüsteemi öhutas.
Vahetasin diisel fordil kütusefiltrit (2007a),pärast ei saanud kütust üles
Aitasin ka starterit aerosooliga,plagin oli vähe teravam,pööördeid reguleerisin pihustades impullsidena öhu sissevötu avast,enne turbot.
Muidugi aerosooli eeter ei kölba vördluseks puhta eetriga!
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Muidugi aerosooli eeter ei kölba vördluseks puhta eetriga!
Väga palju sõltub selle segu purkipanijast. Mingi Canadas villitud segu, mida siin kümmekond aastat tagasi müütati (jäme ja lühike valge pudel punaste kirjadega), omas tunduvalt kõvemat õuhkahaisu ning vägevamaid käivitusomadusi kui teised samal ajal siinkandis müütatud segud. Maaletooja sõnul pidada olema tegu puhta purkitopitud eetriga. Palju sest jutust uskuda kannatab, on muidugi iseasi, aga see, et tegu oli teistest peajagu kõvema seguga, on kontrollitud fakt.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
vanahalb
Liige
Postitusi: 2635
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Postitus Postitas vanahalb »

Puhta eetriga käivitamise kohta rääkis üks semu hea loo. Vana teenis Nõukogude võimu sellises väeosas kus KrAZ-id põhilise masinapargi moodustasid. Nende turgutamiseks jäisel talvehommikul andis medvend valitud seltskonnale 50 g pudelikesed med.eetriga.
Mingil põhjusel oli ka ühele Kaukaasia mägede pojale see pudel pihku juhtunud ja teda polnud muidugi keegi instrueerinud, et topsi sisust peab terveks talveks jätkuma. Armeenlane läigatas terve pudeli õhupuhastajast sisse kui teine vend starterit andis.
Plokikaane tükid lendasid vilinal peast mööda ja kadusid ulgudes seniiti. Armenn istus kõrbenud kulmudega poritiival ning silmad olid kurvad, nii kurvad.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Manurhin »

Sellel käivituseetril, mida praegusel ajal poodides müüakse, on ka mingi õlilisand sees, ilmselt määrimisomaduste parandamiseks või ka selleks, et eeter liiga "äkiline" poleks. Võrreldes hariliku narkoosieetriga on sel vastik õline järelmaitse...:mrgreen:
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
Feeliks_Jalgraud
Liige
Postitusi: 898
Liitunud: 02 Mai, 2008 14:56
Asukoht: Teises kohas
Kontakt:

Postitus Postitas Feeliks_Jalgraud »

Eetrisõpradele teadmiseks veel niipalju, et joomiseks-nuusutamiseks on ta hää küll, aga mootorit sellega siiski käivitada pole otstarbekas.

Umbes samas hinnaklassis aerosool WD40 teeb peaaegu sama töö ära(väga edukalt kusjuures)
Suuri diiselmootoreid käivitatakse töökodades peale kappremonti just WD40´ga.
Paneb ka vana "kohvi" käima niikuit mürtsub :lol: -ja on mootorile täiesti ohutu!!!

Eetriga kaasaaitamisel tuleb jälgida, et mingil juhul gaasipedaali ei tallaks see on tavaliselt üks suur viga mida tehakse, -diisel tahab siis üleüldse "tagurpidi käima" minna.
Mul pole midagi mõistlikku öelda.../ ███████████]98% fucked up
Kasutaja avatar
urmas
Liige
Postitusi: 80
Liitunud: 02 Mär, 2007 15:15
Asukoht: Riihimäki, Soome
Kontakt:

Postitus Postitas urmas »

Ja kusjuures läheb tagurpidi käima küll, summutist imeb õhku ja õhufiltrist tuleb tossu :D . Aga ega jõudu pole sellisel asjal ollagi, "süüde" ehk pihustamismoment jube hiline.
Aga külmkäivitamisel saab eetri asemel ka bensiini kasutada. ise olen Chevy 6,2 diislit talvel bensuga käivitanud kui hõõgküünalde juhtblokk läbi oli. Nõristasin natuke kollektorisse ja läks käima küll.
olgem inimesed mitte lambad
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Manurhin »

urmas kirjutas:Ja kusjuures läheb tagurpidi käima küll, summutist imeb õhku ja õhufiltrist tuleb tossu :D . Aga ega jõudu pole sellisel asjal ollagi, "süüde" ehk pihustamismoment jube hiline.
Aga külmkäivitamisel saab eetri asemel ka bensiini kasutada. ise olen Chevy 6,2 diislit talvel bensuga käivitanud kui hõõgküünalde juhtblokk läbi oli. Nõristasin natuke kollektorisse ja läks käima küll.
Tagurpidi võib mõni diisel käima minna jah. Mõelda vaid, kui palju tagurpidikäike seega tekib :lol:. Paraku käib ka õlipump sel juhul tagurpidi ja see enam väga hea ei ole...
Mis bensiinisse veel puutub, siis vanad kamazimehed võivad ilmselt pikalt-laialt seletada, mitukümmend liitrit seda millise külmaga paaki diisli sekka lasti.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
fossiil
Liige
Postitusi: 3555
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas fossiil »

Noh eks siin üritatakse ikka esialgu tankimootorit/mootoreid käima saada.. :wink:

Aga külmal ajal eetriga diislile "täku" tegemine oli inglaste Matilda ja Valentini juures (nendel, milledel oli AEC diisel) täiesti "seaduslik" ettevõtmine: eeter oli mootori vaheseina juures asuvas karbis ampullides. Ampull paigaldati enne käivitamist seadmesse, mis tolle vajalikul momendil läbi torkas ja eetri torude kaudu spets pihustitesse lasi.

Urmas.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Üks praktiline tähelepanek eetri kasutamisest diisli käivitamisel.
Nimelt eetrit ja eelsoojendusküünlaid ei tohi kasutada samaaegselt, muidu toimub süttimine keset survetakti.
Seega kui on vajadus eetriga käivitada, siis tuleb kohe starterit anda, mitte oodata küünalde kontroll-lambi kustumist.
Nendel auto- ja tankidiislitel, millel oli eeteri kasutamine konstruktorite poolt ette nähtud, eelsoojendusküünlaid ei kasutatud.
fossiil
Liige
Postitusi: 3555
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas fossiil »

Ka minu "terve talupojamõistus" arvaks ilmselt sama, ent tegelikkuses oli asi risti vastupidine: Valentine AEC diislil olid kenasti eelsoojendusküünlad olemas ja kui tavarežiimis käivitamisel tuli näppu küünalde nupu peal hoida 15-20 sekundit, siis tugevate külmade ajal kohe pärast eetri andmist tuli eelsoojendusküünalde nuppu suruda lausa 30 sekundi vältel ning siis starteri nuppu anda. Nupud asusid mugavuse mõttes armatuurlaual kõrvuti.

Urmas.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2635
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Postitus Postitas vanahalb »

Eetri andmine võib sõltuda sellest, kuhu teda pihustatakse. Kui lihtsalt sisselaskekollektorisse nagu poes müüdavat aerosoolikraami, siis pole eelsoojendusküünaldest abi. Ägedamad küünlad panevad eetri juba kollektoris põlema ja tulelont käib õhupuhastajast välja.

Kui on spets pihustid otse põlemiskambrisse, siis on küll loogiline, et koos küünaldega kasutatakse. Hästi süttiv segu põlemiskambris ja soe õhk - need peavad surnugi ellu ehmatama.
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2196
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

Tankimootori käivitamise teemadel meenus mulle aga mõiste "tanki aku."

Sellega aga vajun teemast välja folklooriteaduse poole ja tõstatan küsimuse: miks öeldi vahest raskema istumisega naiste kohta, et "perse suur nagu tanki aku?" Kust selline kild võis alguse saada?
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
fossiil
Liige
Postitusi: 3555
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas fossiil »

Kui on spets pihustid otse põlemiskambrisse, siis on küll loogiline, et koos küünaldega kasutatakse.
Spets pihustid olid küll, aga need pihustasid eetri justnimelt sisselaskekollektorisse, nii et ka antud juhul ei klapi kõik tavaloogikaga....

Mis puudutab mõne tugevamat sorti naisterahva targemat otsa, siis eks antud juhul on arvatavasti tegu ülivõrdega: kuna tankiaku on akude, kui selliste, hulgas ilmselgelt kõva tegija, siis sellise võrdlusega on võimalik luua kujutluspilt millestki eriti võimsast ja suursugusest.

Urmas.
Kasutaja avatar
T-62
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 24 Juul, 2007 9:50
Asukoht: Pärnumaa metsad
Kontakt:

Postitus Postitas T-62 »

No ma ei tea, aku ikka kandiline, aga naisterahva taguots hoopis teise kujuga. Erilise kaifi sai akusid tankist välja võttes. Üks mees tõmbas sahtlist välja ja eemaldas juhtmed, seejärel lükkas selle juraka juhi istmele, kusjuures ise ta oli põlvili. Teine oli kõhuli soomusel, juhi luugi juures ja tõmbas ühe käega aku masinast välja, kahega ei mahtunud ja ei ulatanud ka, nägu oli niigi vastu soomust. Tegutseda tuli kiirelt, sest aku mahtus välja ainult üks otstest üleval, teine all ja selle aegsed korgid eriti ei pidanud. Seejärel aku porilauale, ise maha ja aku sülle jne. Palju see aku nüüd kaalus, kusagil keegi mainis vist midagi 70-st kilost :roll:
Naha sai ikka soojaks küll, nii nagu mõne suurema ahtriga tädiga rabeledes :lol: Kui ma ei eksi, siis akud olid juhi ja sihturi probleem.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 30 külalist