Veoauto Jag-12
Veoauto Jag-12
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
20-30-te autotööstus oli disaini osas suht ideedevaene (minumeelest) ja ehitaja tuvastamine teinekord pea võimatu. Sellised voolujoonelisemad veoautod on vähemalt Eestis pigem jänkipäritolu (Ford, Studebaker, Chevrolet). Ja punaste autotööstuse side jänkidega on ju laialttuntud fakt.
http://eag.vanatehnika.ee/ewveokid.html
http://eag.vanatehnika.ee/ewveokid.html
-
- Liige
- Postitusi: 341
- Liitunud: 03 Veebr, 2009 16:21
- Kontakt:
Muideks, sama leht väidab nii:Lemet kirjutas:Muideks, seal lehel oli ka sellise massina pilt, Jag-7.
Mitte ei tule ette, millist veokat see meelde tuletab. Opelit??
Seega, White Trucs.К сожалению, дизайн этой машины повторял художественные решения, внедренные А. Сахновским на американских грузовиках «Уайт» 1936 г.
Per aspera ad astra!
JaG-12 oligi mõeldud pigem eksperimendiks kui seeriatooteks, seepärast pole ka ainus valminud eksemplar eriti imestamist väärt. Jaroslavli tehase toodangu üheks ühiseks jooneks oli krooniline hobujõudude nappus, mis kimbutas pea kogu aeg. Alustati AMO tehase mootoritega, siis kasutati Mercedes-Benzi omi, seejärel jänkide valmistatuid. Kui kolmekümnendate aastate algul väljamaalt mootoreid enam ei saanud, hakati taas omadega sussutama. Eks see kärpis kõvasti arengut, sest raskete koormate vedamiseks loodud suured masinad tahavad ikka korralikke mootoreid saada. Nii jäidki paljud uued masinad eksperimentaalseteks, sest vajaliku võimsusega jõuallikaid lihtsalt polnud...
Muideks, Jaroslavli tehase autode tähistus on võrreldes ülejäänud N. Liiduga suhteliselt kirju. Kui muud tehased kasutasid pea eranditult kolme- või neljatähelisi lühendeid nagu GAZ, MAZ või KAvZ, siis Jaroslavlased alustasid ühetähelisega - slaavi "Ja"ga. Mõned aastad hiljem lisati veoautodele G (JaG), bussidele A (JaA) ja kalluritele S (JaS). 1950 anti JaAZ-200 tootmine üle Minski autotehasele, kus sellest sai MAZ-200, 1959 aga lõpetati Jaroslavlis autotootmine üldse ja kõik anti üle Krementšugi autotehasele, mille väravast hakkasid välja vurama KrAZ-id. Jaroslavlis alustati aga suurte ja võimsate diiselmootorite tootmist, just selliste, mille puuduse all tehas ise oli kõige rohkem kannatanud.
Muideks, Jaroslavli tehase autode tähistus on võrreldes ülejäänud N. Liiduga suhteliselt kirju. Kui muud tehased kasutasid pea eranditult kolme- või neljatähelisi lühendeid nagu GAZ, MAZ või KAvZ, siis Jaroslavlased alustasid ühetähelisega - slaavi "Ja"ga. Mõned aastad hiljem lisati veoautodele G (JaG), bussidele A (JaA) ja kalluritele S (JaS). 1950 anti JaAZ-200 tootmine üle Minski autotehasele, kus sellest sai MAZ-200, 1959 aga lõpetati Jaroslavlis autotootmine üldse ja kõik anti üle Krementšugi autotehasele, mille väravast hakkasid välja vurama KrAZ-id. Jaroslavlis alustati aga suurte ja võimsate diiselmootorite tootmist, just selliste, mille puuduse all tehas ise oli kõige rohkem kannatanud.
Kõik, mis toimub praegu, on minuti pärast juba ajalugu
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist