Eesti vanad miinijahtijad
-
- Uudistaja
- Postitusi: 17
- Liitunud: 07 Jaan, 2012 13:09
- Kontakt:
Eesti vanad miinijahtijad
Olen ammu juba vaadanud, et vanad Eesti miinijahtijad vedelevad kai ääres ja ootavad seal oma saatust. Kuna sellist teemat ei leidnud, siis otsustasin otsa lahti teha. Pange üles huvitavaid linke ja pilte nendest laevadest.
Re: Eesti vanad miinijahtijad
Räägi neist siis Ise
-
- Uudistaja
- Postitusi: 17
- Liitunud: 07 Jaan, 2012 13:09
- Kontakt:
Re: Eesti vanad miinijahtijad
Kiirelt googeldades leidsin, kaks vana miinilaeva: Olev ja Vaindlo.
-
- Liige
- Postitusi: 1239
- Liitunud: 08 Sept, 2005 0:35
- Asukoht: Tallinn, Õismäe
- Kontakt:
Re: Eesti vanad miinijahtijad
Vaindlo kuulub mu sõbrale.
Pärast seda, kui laevalt oli maha krutitud kogu värviline metall, pidi ta toonaste omanike ideekohaselt minema hakkepuidks. Et seda kütteks maha müüa. Parandage mind asjatundjad, aga olen aru saanud et kerepiutu ju immutatakse millegagi, et puust laev jumalapärast põlema ei läheks.
Muidugi pole enam tegemist mitte laeva, vaid lihtsalt laevakujulise puust kastiga. Aga hakkepuidu- saatust oli ikkagi kurb ette kujutada.
Sestap ragistas mu sõber rahakotiraudu ja ostis endale sõjalaeva. Nii jaburalt, kui see ka ei kõla.
Viis sinna mõned lamamistoolid ja grilli....suurepärane suvila, kus nautida merelokset ja möödalibisevaid purjekaid. Eriti tore oli mõelda meestele, kes maksavad miljoneid ja susserdavad-pusserdavad seadustega, et oma suvilat ehitada merele lähemale, kui 100 meetrit.
Pärast teenistusest lahkumist polnud laeva eest eriti hoolt kantud. Mingisugune torm oli virutanud laeva vastu kaid ning pollar surus kere sisse augu. Aga õnneks oli see veeliinist kõvasti kõrgemal. Nii et kõik oli okei ja oolrait.
Kuni tuli 2010a torm "Monika".
Mu sõber ei ole miljonär. Raha kokkuhoidmiseks polnud Vaindlo kinnitatud mitte otse kai, vaid ühe teise laeva, rauast tehtud "Trafficu" külge. Too sai siis Monika käest vett vastu vahtimist....sai veel ja veel.....ja uppus ära!
Tõmmates kaasa ka Vaindlo. Õnneks oli viimane ju metallist lage! Järel oli ju vaid punanest puust kere. Niisiis jäi ta tekiservani merre ulpima.
Sõber läks vee alla ja tagus kõik augud kinni, ning pani pumbad tööle. Vähem, kui 14 tnniga oli laev taas pinnal.
http://www.youtube.com/watch?v=vxtPipj3mMU
Taas sai soojal ajal laevalael lebotada ja merelokseid tunda. Grillil liha sussutada, seekord legaalselt õlut libistada ja juttu puhuda.
Arutada, et kuhu see hr Laanetu ikkagi täpsemalt sittus....kas siia või ikkagi "Kalevile". Et kui siia, siis saaks panna ju mälestustahvli. Eks teadmamehed või seda ju täpsustada...
2011 aasta lõpus külastasid laeva metallikratid. Murdsid sisse ja viisid minema kingstoni. Vast vähem, kui sajakonna euro nimel lasti laev taas põhja.
Ning hetkel peakski laevatekk olema taas merepinnaga tasa. Nii et "Laeva tõstmine reloaded" coming soon.
Pärast seda, kui laevalt oli maha krutitud kogu värviline metall, pidi ta toonaste omanike ideekohaselt minema hakkepuidks. Et seda kütteks maha müüa. Parandage mind asjatundjad, aga olen aru saanud et kerepiutu ju immutatakse millegagi, et puust laev jumalapärast põlema ei läheks.
Muidugi pole enam tegemist mitte laeva, vaid lihtsalt laevakujulise puust kastiga. Aga hakkepuidu- saatust oli ikkagi kurb ette kujutada.
Sestap ragistas mu sõber rahakotiraudu ja ostis endale sõjalaeva. Nii jaburalt, kui see ka ei kõla.
Viis sinna mõned lamamistoolid ja grilli....suurepärane suvila, kus nautida merelokset ja möödalibisevaid purjekaid. Eriti tore oli mõelda meestele, kes maksavad miljoneid ja susserdavad-pusserdavad seadustega, et oma suvilat ehitada merele lähemale, kui 100 meetrit.
Pärast teenistusest lahkumist polnud laeva eest eriti hoolt kantud. Mingisugune torm oli virutanud laeva vastu kaid ning pollar surus kere sisse augu. Aga õnneks oli see veeliinist kõvasti kõrgemal. Nii et kõik oli okei ja oolrait.
Kuni tuli 2010a torm "Monika".
Mu sõber ei ole miljonär. Raha kokkuhoidmiseks polnud Vaindlo kinnitatud mitte otse kai, vaid ühe teise laeva, rauast tehtud "Trafficu" külge. Too sai siis Monika käest vett vastu vahtimist....sai veel ja veel.....ja uppus ära!
Tõmmates kaasa ka Vaindlo. Õnneks oli viimane ju metallist lage! Järel oli ju vaid punanest puust kere. Niisiis jäi ta tekiservani merre ulpima.
Sõber läks vee alla ja tagus kõik augud kinni, ning pani pumbad tööle. Vähem, kui 14 tnniga oli laev taas pinnal.
http://www.youtube.com/watch?v=vxtPipj3mMU
Taas sai soojal ajal laevalael lebotada ja merelokseid tunda. Grillil liha sussutada, seekord legaalselt õlut libistada ja juttu puhuda.
Arutada, et kuhu see hr Laanetu ikkagi täpsemalt sittus....kas siia või ikkagi "Kalevile". Et kui siia, siis saaks panna ju mälestustahvli. Eks teadmamehed või seda ju täpsustada...
2011 aasta lõpus külastasid laeva metallikratid. Murdsid sisse ja viisid minema kingstoni. Vast vähem, kui sajakonna euro nimel lasti laev taas põhja.
Ning hetkel peakski laevatekk olema taas merepinnaga tasa. Nii et "Laeva tõstmine reloaded" coming soon.
-
- Uudistaja
- Postitusi: 17
- Liitunud: 07 Jaan, 2012 13:09
- Kontakt:
Re: Eesti vanad miinijahtijad
Huvitav ja samas ka naljakas lugu . Käisin 2011.aasta merepäevadel ja nägin otse laevaremonditehase kõrval mingit vanat miinijahtijat. Asja juures oli huvitav see, et mingi kalur uitas seal peal jumala rahulikult ringi õng käes (sic). Huvitav, et vanu miinilaevu siis ei valvata miinisadama poolt üldse, või mis?
Re: Eesti vanad miinijahtijad
Te olete valesti aru saanud.
Need laevad ei ole ammu enam MV omand. Need on enampakkumise korras utiliseerimiseks maha müüdud. Peetri sadamas seisab 2 frauenlobi, üks tekiehitustega ja teine ilma. Tekiehitustega laeva korpus osteti utiliseerija käest ilma metallita laine murdjaks, et kaitsta sadamas seisvaid jahte-kaatreid lainete eest, paraku see lahendus ei töötanud.
Tont laevadel ei ole mingit seost MVga. Kui ettevõtlikud inimesed neist kunagi ujuvmaju teevad on loomulikult parem, kui puit hakkijasse saata...
Terveid laevu on ka Meremuuseumile antud(üks fraunlob ja üks lindau).
Need laevad ei ole ammu enam MV omand. Need on enampakkumise korras utiliseerimiseks maha müüdud. Peetri sadamas seisab 2 frauenlobi, üks tekiehitustega ja teine ilma. Tekiehitustega laeva korpus osteti utiliseerija käest ilma metallita laine murdjaks, et kaitsta sadamas seisvaid jahte-kaatreid lainete eest, paraku see lahendus ei töötanud.
Tont laevadel ei ole mingit seost MVga. Kui ettevõtlikud inimesed neist kunagi ujuvmaju teevad on loomulikult parem, kui puit hakkijasse saata...
Terveid laevu on ka Meremuuseumile antud(üks fraunlob ja üks lindau).
Re: Eesti vanad miinijahtijad
Teadmiseks, et pisut enam kui pool aastat tagasi ei olnud ka tegevteenistuse laevadel mingit valvet- vahimees trapil kuulus kodanlike igandite hulkaHuvitav, et vanu miinilaevu siis ei valvata miinisadama poolt üldse, või mis?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
- Uudistaja
- Postitusi: 17
- Liitunud: 07 Jaan, 2012 13:09
- Kontakt:
Re: Eesti vanad miinijahtijad
Need on nii halvas korras, et korraga astud ja siis........TRAHHHH!!!! Lained olid ikka päris tugevalt seda vastu kaid peksnud nii et vööris oli ca 0,5m auk.
Re: Eesti vanad miinijahtijad
Trafiku ärauppumisest polnud kuulnud. Kas see on nüüd üles tõstetud? Pilku köitis ta igatahes oma vanaaegse väljanägemisega. Ei tea, mis laev see selline üldse oli või mis tast peaks saama?
Selline rumal küsimus veel, et kas neist fraunelobidest hea tahtmise ja raha olemasolul mingeid puupurjekaid ei annaks ümber ehitada?
Selline rumal küsimus veel, et kas neist fraunelobidest hea tahtmise ja raha olemasolul mingeid puupurjekaid ei annaks ümber ehitada?
Re: Eesti vanad miinijahtijad
Võtmesõnaks oleks vast
. Mis teatavast teeb igasugu asjad võimalikuks.raha olemasolul
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Eesti vanad miinijahtijad
Igal Eesti mereväe laeval on välissadamas trapivaht, kodusadamas ilmselgelt pole sellisel asjal mõtet.Lemet kirjutas:Teadmiseks, et pisut enam kui pool aastat tagasi ei olnud ka tegevteenistuse laevadel mingit valvet- vahimees trapil kuulus kodanlike igandite hulkaHuvitav, et vanu miinilaevu siis ei valvata miinisadama poolt üldse, või mis?
Re: Eesti vanad miinijahtijad
Tarmo Männard kirjutas:
Aga video oli hea!
terv
o
Vahest soovitad sõbral muuta see traditsiooniks... Noh, et sügisel lased laeva põhja ja kevadel pumpad jälle pinnale Siis pole karta vargaid...2011 aasta lõpus külastasid laeva metallikratid. Murdsid sisse ja viisid minema kingstoni. Vast vähem, kui sajakonna euro nimel lasti laev taas põhja.
Ning hetkel peakski laevatekk olema taas merepinnaga tasa. Nii et "Laeva tõstmine reloaded" coming soon.
Aga video oli hea!
terv
o
[i]Miski siin ilmas ei saa viibida nii sügavas vaikuses kui surnud inimene.[/i]
Frederic Manning
Frederic Manning
Re: Eesti vanad miinijahtijad
Nii ja naa...oleks mul kurjad kavatsused olnud, oleks võinud seal igatsugu sigadusi korda saata, enne kui keegi jaole oleks saanud. Liiati on suht ebameeldiv võõrast laeva mööda omakäeliselt teed otsida.Igal Eesti mereväe laeval on välissadamas trapivaht, kodusadamas ilmselgelt pole sellisel asjal mõtet.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40239
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Eesti vanad miinijahtijad
Nii vanade puidust laevadega meresõit tähendab tohutut remondimahtu, sest piltlikult öeldes on need kered mädad otsast otsani.
Venemaal valmistatud puust ja vineerist kaatrite eluiga ei ületanud 10-15 aastat.
USA-l oli peale II maailmasõja lõppu sadu mahagonipuust ehitatud torpeedokaatreid, neist väike hulk läks abi korras liitlastele,
suurem kogus aga võeti metallist paljaks ning sealsamas Vaiksel ookeanil põletati mererannas ära. Sellega poleks midagi teha olnud, need kered olid ookeanilaiete otsas ammu pehmeks hüpatud.
Venemaal valmistatud puust ja vineerist kaatrite eluiga ei ületanud 10-15 aastat.
USA-l oli peale II maailmasõja lõppu sadu mahagonipuust ehitatud torpeedokaatreid, neist väike hulk läks abi korras liitlastele,
suurem kogus aga võeti metallist paljaks ning sealsamas Vaiksel ookeanil põletati mererannas ära. Sellega poleks midagi teha olnud, need kered olid ookeanilaiete otsas ammu pehmeks hüpatud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Eesti vanad miinijahtijad
Ei kujuta ise ette kuidas selline asi üldse võimalik saab olla. Meil oli dokis olles 24/7 trapivaht ja nii terve kuu Balti laevaremonditehases. Kuigi suletud ala valvuritega, laev relvastusest ja saladuslubadega piiratud esemetest ja dokumentidest tühjaks tehtud. Ja kui oli oodata baasis natuke suuremat seltskonda võõraid inimesi, oli kah trapivaht kohe organiseeritud.Lemet kirjutas:Nii ja naa...oleks mul kurjad kavatsused olnud, oleks võinud seal igatsugu sigadusi korda saata, enne kui keegi jaole oleks saanud. Liiati on suht ebameeldiv võõrast laeva mööda omakäeliselt teed otsida.Igal Eesti mereväe laeval on välissadamas trapivaht, kodusadamas ilmselgelt pole sellisel asjal mõtet.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 15 külalist