www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 26 Nov, 2020 4:09

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Brasiilia F-X2 hävitajate konkurss
PostitusPostitatud: 08 Sept, 2009 10:14 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 2092
http://www.defenseindustrydaily.com/bra ... ram-04179/

India järel suurim rahvusvaheline hävitajaostu konkurs mis käimas oli sai siis lõpuks läbi. Viimases voorus olid:
    Jas-39 Gripen
    F/A-18E/F Super Hornet Block II
    Dassault Rafale

Eelnevalt olid välja praagitud F-35 (valmib liiga hilja ja liiga vähe technology transfer'it), Su-35 (avalikke kommentaare väga ei ole, mis iseenesest on paras märk) ja Eurofighter Typhoon (võimekuse kohta liiga kallis ning samuti vähe tech-transfer'it).

Võitis siis Rafale paljuski poliitilistel ja offset põhjustel. Kui uskuda DID'i siis ka sellepärast, et Prantsusmaaga juba arendatakse koos tuumaalvelaevu ja transpordikoptereid. Nüüd ka transpordilennukeid ja hävitajaid.

Tegu on Rafale esimese eksport-tehinguga, mida oli Prantsusmaal ka väga vaja ning mida on 10 aastat, seni tulutult, taga aetud.


Viimati muutis Gideonic, 06 Jaan, 2010 10:10, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08 Sept, 2009 11:02 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 2092
Lisaks tasub mainida:

Võidus võis osa mängida ka fakt, et Rafale'd sobivad põhimõtteliselt ka Brasiilia lennukikandjale São Paulo, mis on tegelikult vana prantsuse Foch. Nii, et kui tulevikus peataks A-4 välja vahetama oleks know-how ja suur osa hooldusbaasist olemas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08 Sept, 2009 12:14 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 5200
Väga huvitav asjade areng.

Su-35 välja praakimise põhjused on muidugi teada - hooldusprobleemid ja Venezuela relvastumine sarnaste masinatega.

Rafale plussiks on suurepärane elektroonikapakett ja prantslaste avatus tech transferiks. Samas pole sellele lennukile praegu olemas korralikku keskmaaraketti, mis on tegelikult mitmel pool ilmselt ka konkurssidel põrumise põhjuseks saanud.

Üldiselt Eesti kontekstis pole sellest konkursist mitte bittigi infot võtta.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08 Sept, 2009 12:54 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 2092
Kilo Tango kirjutas:
Väga huvitav asjade areng.

Su-35 välja praakimise põhjused on muidugi teada - hooldusprobleemid ja Venezuela relvastumine sarnaste masinatega.

Rafale plussiks on suurepärane elektroonikapakett ja prantslaste avatus tech transferiks. Samas pole sellele lennukile praegu olemas korralikku keskmaaraketti, mis on tegelikult mitmel pool ilmselt ka konkurssidel põrumise põhjuseks saanud.

Üldiselt Eesti kontekstis pole sellest konkursist mitte bittigi infot võtta.


Eks see rakettide puudus ole jama jah, aga MBDA Meteor peaks seda puudust mingi aja pärast kompenseerima. Lõuna-Koreas kaotas Rafale F-15E'ele aga näiteks hoopis teistel põhjustel. Rafale meeldis sõjarditele seal kõige rohkem ning oli ainuke, mis suutis läbida kõik õhuvõitluse testid edukalt. (Väidetavalt oli seal 1 3'e F-16 vastu, kuigi kui detaile ei tea on sellest vähe kasu).

Saatuslikuks sai talle hoopis see, et F-15E relvad, hooldusbaas, mootorid jms. on hästi ühilduvad juba olemasolevale F-16K'ga. Seega on viimast ülal pidada märksa odavam. Samuti ilmselt tuli kasuks F-15 parem pommitajaroll.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08 Sept, 2009 13:39 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 5200
Gideonic kirjutas:
Kilo Tango kirjutas:
Väga huvitav asjade areng.

Su-35 välja praakimise põhjused on muidugi teada - hooldusprobleemid ja Venezuela relvastumine sarnaste masinatega.

Rafale plussiks on suurepärane elektroonikapakett ja prantslaste avatus tech transferiks. Samas pole sellele lennukile praegu olemas korralikku keskmaaraketti, mis on tegelikult mitmel pool ilmselt ka konkurssidel põrumise põhjuseks saanud.

Üldiselt Eesti kontekstis pole sellest konkursist mitte bittigi infot võtta.


Eks see rakettide puudus ole jama jah, aga MBDA Meteor peaks seda puudust mingi aja pärast kompenseerima. Lõuna-Koreas kaotas Rafale F-15E'ele aga näiteks hoopis teistel põhjustel. Rafale meeldis sõjarditele seal kõige rohkem ning oli ainuke, mis suutis läbida kõik õhuvõitluse testid edukalt. (Väidetavalt oli seal 1 3'e F-16 vastu, kuigi kui detaile ei tea on sellest vähe kasu).

Saatuslikuks sai talle hoopis see, et F-15E relvad, hooldusbaas, mootorid jms. on hästi ühilduvad juba olemasolevale F-16K'ga. Seega on viimast ülal pidada märksa odavam. Samuti ilmselt tuli kasuks F-15 parem pommitajaroll.


MBDA Meteor tuleb 2013. Kui vahepeal edasi ei lükata. Aga brasiillaste hanke ajakava on vist enam-vähem sarnane. Muidugi imho on see Meteor paras õnnetus arvestades prognoositavat hinda.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08 Sept, 2009 20:18 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 30100
Soomlaste hävitaja-konkursil omal ajal olla olnud sama probleem - kaalukeeleks saigi lõpuks F-18 pakkumisele lisatud AIM-120. Konkurentidel polnud midagi vastu panna. MiG-29 jäeti juba alguses välja ja põhjused ei olnud poliitilised - esimest korda sai FAF valida ette antud raha piires, ilma mingite "suunisteta".

Et venelased konkureerivad klass suurema ja kallima lennukiga väiksemate vastu, räägib ise juba selget keelt. Et ühelt poolt on nende tehnika soetusmaksumus odav, kuid teisalt ei paku sama klassi tehnika samu võimekusi (nt lennukauguse osas).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09 Sept, 2009 21:50 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 2092
Mine nüüd võta kinni, kas see ikka oli lõplik otsus :S

http://www.defense-aerospace.com/articl ... -says.html


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09 Sept, 2009 22:03 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 5200
Drinkin' rum and Coca-Cola
Go down Point Koomahnah
Both mother and daughter
Workin' for the Yankee dollar


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Sept, 2009 13:07 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 18037
Tundub jah, et see tehing pole veel midagi kindlat...

http://www.google.com/hostednews/afp/ar ... 891K_4-zrw

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Sept, 2009 13:25 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 5200
Lemet kirjutas:
Tundub jah, et see tehing pole veel midagi kindlat...

http://www.google.com/hostednews/afp/ar ... 891K_4-zrw


Jalgpalluritel on presidendiga natuke nihu vist läinud kui see kuulukaid tõe pähe välja kaagutab. Sellest paistab sealmaal veel kenake skandaal kujunevat. Varem või hiljem peab president kah sõna võtma selle koha pealt. Mis aga Sarkozy-sse puutub, siis selle mehe ees müts maha - mees müüb Prantsuse relvi välismaal nii, et silm punnis peas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Sept, 2009 14:17 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 30100
Brasiilia hankes oli kandvaks teemaks lennukaugus - riigil on tohutud asustamata alad ja hiigelsuur territoorium, kus pole isegi inimeste onne, lennuväljast rääkimata. Seepärast räägiti Gripeni allajäämisest juba alguses. Väike praktiline lennukaugus ja üks mootor.

Su-35 peeti alguses ülitugevaks favoriidiks lennukauguse, lennuaja ja kandevõime kohapealt, sest ta on klass suurem lennuk (nagu F-15). Ülejäänud konkurendid on kõik kerge klassi masinad (SH ehk push-upitud kujul).

Kui tehnilisi argumente otsida, siis isenesest Rafale polegi kõige hulllem variant. Kaks mootorit ja tekimaandumiseks ehitatud, talub ka vägivalda improviseeritud lennuväljadel. Määrab ka see, millise AIM-120 oleks USA pakkunud. Kui mingid varased mudelid, siis nende eelis on praegu küsitav.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06 Jaan, 2010 10:21 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 2092
Väike uuendus:

Tsiteeri:
Jan 5/09: The Brazilian air force’s Comissao Coordenadora do Programa Aeronaves de Combate (FAB COPAC) announces that it has submitted its technical evaluation to the Brazilian government, based on aircraft performance, purchase and lifetime costs, and industrial benefits. The report was ratified by FAB command on December 18th, and media reports from the Folha de Sao Paulo claim that FAB’s executive summary had Saab’s Gripen as the preferred choice, with Boeing’s Super Hornet in 2nd place, and the Rafale last.

http://www.defenseindustrydaily.com/bra ... ram-04179/

Tundub, et kui poliitikute eelistus oli selgelt Rafale, siis õhujõududele meeldib enim Gripen, seejärel Hornet ja alles siis Rafale.Tundub et Gripeni projekti tehnoloogiasiire, hind ja ülalpidamiskulud kaalusid tema ühe mootori ülesse (arvestatav probleem suurte džunglialadea Brasiilias). Samuti tundub,et Gripen pole nii vilets lennuk midagi, nagu mõnelpool välismaistes foorumites aegajalt kuuleb. Vaevalt, et Brasiilia õhujõud seda eelistanud oleks, kui tal ei oleks arvestatavat võimalust Venetsueela Su-30'etega rinda pista. Ja kui kõlbab sealkandis, kõlbab ka siinsete 80ndatel ehitatud Su-27'ete vastu... :D


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06 Jaan, 2010 12:19 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 5200
Gideonic kirjutas:
Väike uuendus:

Tsiteeri:
Jan 5/09: The Brazilian air force’s Comissao Coordenadora do Programa Aeronaves de Combate (FAB COPAC) announces that it has submitted its technical evaluation to the Brazilian government, based on aircraft performance, purchase and lifetime costs, and industrial benefits. The report was ratified by FAB command on December 18th, and media reports from the Folha de Sao Paulo claim that FAB’s executive summary had Saab’s Gripen as the preferred choice, with Boeing’s Super Hornet in 2nd place, and the Rafale last.

http://www.defenseindustrydaily.com/bra ... ram-04179/

Tundub, et kui poliitikute eelistus oli selgelt Rafale, siis õhujõududele meeldib enim Gripen, seejärel Hornet ja alles siis Rafale.Tundub et Gripeni projekti tehnoloogiasiire, hind ja ülalpidamiskulud kaalusid tema ühe mootori ülesse (arvestatav probleem suurte džunglialadea Brasiilias). Samuti tundub,et Gripen pole nii vilets lennuk midagi, nagu mõnelpool välismaistes foorumites aegajalt kuuleb. Vaevalt, et Brasiilia õhujõud seda eelistanud oleks, kui tal ei oleks arvestatavat võimalust Venetsueela Su-30'etega rinda pista. Ja kui kõlbab sealkandis, kõlbab ka siinsete 80ndatel ehitatud Su-27'ete vastu... :D


Sealkandis on päris põnev intriig kerimas. Presidendil on nüüd poliitiliselt väga keeruline oma Rafaeli toetamist põhjendada ning seda toetust jätkata.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11 Jaan, 2010 18:46 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 2092
http://www.defense-aerospace.com/articl ... eport.html

Tsiteeri:
The contents of the new report - modified under government pressure, and which now states the French Rafale as the best competitor - contrast with the previous version, in which the Air Force ranked the Gripen NG on top of the list.


Tundub, et me pole ainukesed, kellel Trummi poolt mainitud nn "telefoniõigus" vahel asjad paika seab. Brasiilia Õhujõud tegid uue dokumendi, kus eelistasid Gripenile Rafale't ja F/A-18'et, nende tehnilise üleoleku tõttu. Tehti seda surve tõttu mis tuli valitsuse poolelt.

Tsiteeri:
Rafale, which is the favorite of Lula and Minister of Defense Nelson Jobim, was ranked in third place by the Air Force, due to its higher costs. The publication of the conclusions by the Folha de Sao Paulo earlier [last] week angered the Presidency, which considered it as an attempt by the Air Force to force through its own choice in the final round, and which was described by government officials harmful to "national security".


Päris naljakas vaadata kuidas õhujõud eelistavad ökonoomsemat ja väidetavalt 2x odavamat lennukid ülalpidamiskulude poolest (Saabi poolt lekitatud, info, mille üle prantlased küll lärmasid, aga ümber ei lükanud), mille muud näitajad samas suurusjärgus alla ei jää. Valitsus aga väidab, et selline otsus on "ohtlik rahvuslikule turvalisusele" ja käsib aruande ümber teha :P


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 12 Jaan, 2010 6:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Mär, 2008 12:12
Postitusi: 1065
Asukoht: Tallinn
Tahaks lisada, et tegelikult on see üks paras komöödia...

Meil siin Eestis käib lärm isegi poolemilli eeguste konkursite üle. Hankeid vaidlustatakse jne... nendes lennukiteemades on mängus PAAALJU suuremad rahad ja poliitika.

Brasiilia ja Gripen... ei oleks minu valik, "praktiline" tegevusraadius on väike, kuigi selle raadiuse piires koos kõigi süsteemidega päris efektiivne, kui kõik datalinki asjad ka diilis sees on.

SU-35... no prototüüpidele on igasugu imeasju peale pandud, kas need on ka reaalselt toimivad seeriamasinatel? Või ei oma jälle analooge? Raadius on ju hea aga kas sest on kasu kui õnnetud vennikesed lendavad backup-süsteemide toel nö "pimedalt" kuni kütus lõpeb ja kukuvad kusagile avastamata dzhunglisse. SU-35 marketing on muidugi kõva, aga ma pole kuulnud, et oleks olemas siiani identseid SU-35'tesid.... igal on mingi vidin juures või puudu. Kuidas nii piloote treenida?

Super Hornet on IMO selline lennumasin nagu ta algselt "Horneti" nime all mõeldi teha aastaid varem. Hoopis eri masin kui esialgne F-18... selle esialgsega läks neil nihu natsa. Super Horneti elektroonika on muidugi tase.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt