Suhhoi SuperJet 100
Re: Suhhoi SuperJet 100
Venemaal alla kukkunud lennukitüübi renomee oli juba varasemalt plekiline
https://forte.delfi.ee/news/tehnika/ven ... d=86141553
https://forte.delfi.ee/news/tehnika/ven ... d=86141553
Re: Suhhoi SuperJet 100
Moskvast Samaraarasse lennand superjet pööras otsa ringi. 13. mai
https://www.novayagazeta.ru/news/2019/0 ... eremetievo
https://www.novayagazeta.ru/news/2019/0 ... eremetievo
Re: Suhhoi SuperJet 100
Üsna põhjalik artikkel, et miks selle ärapõlenud SSJ-ga läks nagu läks:
https://www.fontanka.ru/2019/05/21/068/
Jama hakkas sellest pihta, et mindi üle täielikule käsijuhtimisele (Direct mode), st automaatikat enam pilootidel abiks polnud enam üldse. Paraku polnud neil piisavalt kogemusi SSJ-ga selles modes toimetamiseks. Kogemusi polnud sellepärast, et väljaõppe metoodika seda ei sisaldanud. Metoodika ei sisalda sellepärast, et siin on Aeroflotile kokkuhoiukoht, sest trenažöörid pole odavad.
https://www.fontanka.ru/2019/05/21/068/
Jama hakkas sellest pihta, et mindi üle täielikule käsijuhtimisele (Direct mode), st automaatikat enam pilootidel abiks polnud enam üldse. Paraku polnud neil piisavalt kogemusi SSJ-ga selles modes toimetamiseks. Kogemusi polnud sellepärast, et väljaõppe metoodika seda ei sisaldanud. Metoodika ei sisalda sellepärast, et siin on Aeroflotile kokkuhoiukoht, sest trenažöörid pole odavad.
Re: Suhhoi SuperJet 100
Automaatika oli abiks ikka, lihtsalt arvuti asemel tuli piloodil utsused vastu võtta. Siiani näib, et masin joondati välja liiga kõrgrl ja toodi seejärel kolinal maapinnale. Telikud ei pidanud vastu. See on sel jihul juba teine samalaadne õnnetus, esimene toimus mõni aeg tagasi Tu-22M3ga, kus samuti teliku ülekoormamine masina purustas.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Suhhoi SuperJet 100
SSJ100 on seda kasutavale firmale ikka paras rist ja viletsus.
https://bmpd.livejournal.com/3652608.html
Põhihäda on siis mootorites, kus põlemiskambrisse ja õlikogujasse võivad tekkida praod. Pragude tulemusena on mootorite tegelik tööressurss 2000-4000 tundi, mitte 7500-8000 nagu peaks olema. Siiani on parim lahendus olnud kasutada tootjapoolset tagavaramootorite parki. Hetkel on seal 17 mootorit, aga ei piisa. Pealegi, neistki osad katki... Remonditakse tasuta, aga lennuk ju ei lenda. Aga ka see pole veel kõik.
Vene tehased, mis tarnivad lennukile tagavaraosi, teevad seda siis, kui aega ja tahtmist kaitsetellimustest üle jääb. Varuosi oodatakse nädalate ja kuude kaupa.
Kõige selle tagajärjel on SSJ keskmine lennutundide arv 3,6 h/ööpäevas. Airbus 320 ja Boeingu- 737-800 10-11 tundi ööpäevas.
https://bmpd.livejournal.com/3652608.html
Põhihäda on siis mootorites, kus põlemiskambrisse ja õlikogujasse võivad tekkida praod. Pragude tulemusena on mootorite tegelik tööressurss 2000-4000 tundi, mitte 7500-8000 nagu peaks olema. Siiani on parim lahendus olnud kasutada tootjapoolset tagavaramootorite parki. Hetkel on seal 17 mootorit, aga ei piisa. Pealegi, neistki osad katki... Remonditakse tasuta, aga lennuk ju ei lenda. Aga ka see pole veel kõik.
Vene tehased, mis tarnivad lennukile tagavaraosi, teevad seda siis, kui aega ja tahtmist kaitsetellimustest üle jääb. Varuosi oodatakse nädalate ja kuude kaupa.
Kõige selle tagajärjel on SSJ keskmine lennutundide arv 3,6 h/ööpäevas. Airbus 320 ja Boeingu- 737-800 10-11 tundi ööpäevas.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Suhhoi SuperJet 100
Nii suure tootlikkuse vahega ei ole konkurentsiolukorras SSJ kasutaja lihtsalt konkurentsivõimeline.
Taoliselt saab lennata ainult kaitstud vene lennuliinide siseturul.
Taoliselt saab lennata ainult kaitstud vene lennuliinide siseturul.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Suhhoi SuperJet 100
Ei saa sealgi, kui korraga on kasutusel ABd. Bobikud ja SS. Ikka jäävad SS seisma ning lendavad teised.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Suhhoi SuperJet 100
Vahepeal valmis saanud SuperJeti 05.05.2019 uurimise vahearuanne - https://www.mak-iac.org/upload/iblock/c ... _pr_en.pdf. Nagu aruanne näidata soovib, käis meeskonnal suur sahmimine - vabatahtlikult lennati läbi äikesepilvest (ja saadi tabamus), ei kuulutatud välja hädaolukorda, ei mindud teisele ringile mitme järjestikuse tuulenihke (windshear) hoiatuse korral, ei aktiviseeritud käsitsi pidurdusklappe, eriti viimasel hetkel (peale teist põrget) otsustati minne teisele ringile, kuigi mootorite reevers oli juba rakendumas. Aruanne 92 lk huvitavat lugemist.
Re: Suhhoi SuperJet 100
Huvitav miks nad kütust enne ära ei põletanud või välja ei lasknud? Ilmselgelt oli see konna hüpe tingitud liiga suurest massist.
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
Re: Suhhoi SuperJet 100
Targemate allikate väitel Superjet SSJ eraldi kütuse väljalaskesüsteemi ei ole, kuna maksimaalne stardimass (MTOW) ja maksimaalne lubatud maandumismass (MLW) on küllaltki sarnased. Kütuse väljalaskevõimalus on pigem pikamaalennukite puhul oluline, kus stardimass võib tunduvalt suurem maandumisel lubatust olla. Vanadel aegadel oli muidugi kütusehajuti olemas ka 3-mootorilisel Yak-40l , aga selle esmalennu aasta oli ka 1966.
Raporti alusel oli lennuki mass 42 600 kg, üle lubatu 1600 kg ja esimene ohvitser töötas läbi käsiraamatu sektsiooni "Lubatud maandumismassi ületava massiga maandumine", aga hüppe (vist kutsutakse eesti keeles seda "kitseks") hädaks oli pigem suur kiirus. Vajalik oli 155 sõlme, aga üle raja läve lennates 12 m kõrgusel oli tegelikult 164 sõlme ning 5 m kõrgusel raja kohal juba 170 sõlme (lennuk kiirendas). Kõrgusel 5,2 m lükati mootorid tühikäigule ja kapten hakkas hoogsate juhtkangi liigutustega maandumist läbi viima. Ilusa läbivajumise jaoks pidanuks juhist paigal hoidma, aga antud juhul käis see ühest piirasendist teise.
Kuna juhtimisautomaatika ei töötanud, oli ilmselt lennuki käitumine teistsugune. Vanadel aegadel aerodünaamikud nägid vaeva juhitavuse tagamisega, lennukikerele monteeriti juurde igasuguseid abipindu ja tiivakesi ja suunajaid, suurendati ja vähendati tüürpindade paigutust ja pindalasid. Nüüd on võimalik arvuti abil lennukikere aerodünaamilised omapärad ära lenduri jaoks peita, aga arvuti mittetöötamisel tulevad need esile ja siis peab ka hakkama saama.
Et antud juhul pigem meeskond rabistas hirmsal kombel. Inglise keeles on vastav väljend "gethereitis" ehk "get there itis", mis kirjeldab iga hinna eest kohale jõudmise soovi, mis sageli õnnetuste põhjuseks. Antud juhul tundus meeskond selle all kannatavat - kütust ju oli, mootorid töötasid, äikesepilvest oldi väljas - võinuks paar ringigi teha, et otsejuhtimisega harjuda. Aga toimus otsustav edasipressimine lennuvälja suunas, erinevate hoiatuste korral teisele ringile ei mindud.
Raporti alusel oli lennuki mass 42 600 kg, üle lubatu 1600 kg ja esimene ohvitser töötas läbi käsiraamatu sektsiooni "Lubatud maandumismassi ületava massiga maandumine", aga hüppe (vist kutsutakse eesti keeles seda "kitseks") hädaks oli pigem suur kiirus. Vajalik oli 155 sõlme, aga üle raja läve lennates 12 m kõrgusel oli tegelikult 164 sõlme ning 5 m kõrgusel raja kohal juba 170 sõlme (lennuk kiirendas). Kõrgusel 5,2 m lükati mootorid tühikäigule ja kapten hakkas hoogsate juhtkangi liigutustega maandumist läbi viima. Ilusa läbivajumise jaoks pidanuks juhist paigal hoidma, aga antud juhul käis see ühest piirasendist teise.
Kuna juhtimisautomaatika ei töötanud, oli ilmselt lennuki käitumine teistsugune. Vanadel aegadel aerodünaamikud nägid vaeva juhitavuse tagamisega, lennukikerele monteeriti juurde igasuguseid abipindu ja tiivakesi ja suunajaid, suurendati ja vähendati tüürpindade paigutust ja pindalasid. Nüüd on võimalik arvuti abil lennukikere aerodünaamilised omapärad ära lenduri jaoks peita, aga arvuti mittetöötamisel tulevad need esile ja siis peab ka hakkama saama.
Et antud juhul pigem meeskond rabistas hirmsal kombel. Inglise keeles on vastav väljend "gethereitis" ehk "get there itis", mis kirjeldab iga hinna eest kohale jõudmise soovi, mis sageli õnnetuste põhjuseks. Antud juhul tundus meeskond selle all kannatavat - kütust ju oli, mootorid töötasid, äikesepilvest oldi väljas - võinuks paar ringigi teha, et otsejuhtimisega harjuda. Aga toimus otsustav edasipressimine lennuvälja suunas, erinevate hoiatuste korral teisele ringile ei mindud.
Re: Suhhoi SuperJet 100
Sukhoi Superjet 100 pattudes on süüdi meeskond.
Vaatamata jõhkratele konstruktsioonivigadele jääb lennuk kasutusse.
https://svpressa.ru/society/article/239629/
Vaatamata jõhkratele konstruktsioonivigadele jääb lennuk kasutusse.
https://svpressa.ru/society/article/239629/
Re: Suhhoi SuperJet 100
National Geographicu pealt on jooksmas päris hea sari Air Crash Investigation, mida poole silmaga jälgitud. Ühes osas oli ka Suhhoi Superjeti 100 Indoneesias vastu mäge põrutamise taaslavastus sees, koos korraliku arvutigraafika ja näitlejatöödega. Seda vist siingi teemas käsitletud, kuid soovitan järelvaatamisest järgi vaadata, põhisüüdlane kapten, kes lobises potentsiaalsete klientidega, navigeeris valesti ning ignoreeris TAWS hoiatust. Samuti polnud ta käinud nn infotunnis, kus oli kivi ka kohalike kapsaaeda, kuna need polnud meeskonda antud mäest informeerinud.
Teine osa, mis antud teemasse otse ei puutu, oli kuulus reisilennuki allalaskmine Ukrainas separatistide poolt, imestan, et Venemaa pole veel protestinud antud saate järelduste vastu
Teine osa, mis antud teemasse otse ei puutu, oli kuulus reisilennuki allalaskmine Ukrainas separatistide poolt, imestan, et Venemaa pole veel protestinud antud saate järelduste vastu
Unforeseen consequences
Re: Suhhoi SuperJet 100
Viimane vene SSJ100 kasutaja Mehhiko Interjet loobub masinate kasutamisest. 22 lennukist lendab regulaarselt vaid 6, ülejäänud on juba pool aastat maapinnal.
Huvitav, kes küll neid ostma saab..
https://m.vedomosti.ru/business/article ... 00-prodaetПоследний зарубежный эксплуатант SSJ100 продает российские самолеты
Из 22 лайнеров в парке мексиканской Interjet регулярно летает лишь шесть, остальные стоят на земле уже не менее полугода
Huvitav, kes küll neid ostma saab..
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Suhhoi SuperJet 100
Vene SuperJet lennukite hädaväljapääse otsustati testida. 4-st 2 avanes viltu, üks lõhkes ja ainult üks oli töökindel.
https://twitter.com/RRoman2019/status/1 ... 59376783364 и 7 февраля на российском самолете Sukhoi Superjet "Аэрофлота"(RA-89028) прошли контрольные проверки аварийных надувных трапов.
Результат оказался настолько плачевным, что его скрыли: два трапа вышли в перевернутом виде, один вообще порвался, вышел только один
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Suhhoi SuperJet 100
Oskar Lutsu "Suvi":
"Poeg! Nüüd, kus me juba nõnda palju kahju oleme saanud, ei saa me seda asja ometi pooleli jätta!"
https://youtu.be/mKn8wBSC86E?t=2932
Aga klassikuid peab tundma (ma olen seda alasti ütelnud!), sest muidu tunnevad nemad meid tagantpoolt...
Сухой Суперблеф-100 загнулся, на новый авиапозор уже выделили 120 миллиардов
https://www.youtube.com/watch?v=ldTD5UDaqCA
"Poeg! Nüüd, kus me juba nõnda palju kahju oleme saanud, ei saa me seda asja ometi pooleli jätta!"
https://youtu.be/mKn8wBSC86E?t=2932
Aga klassikuid peab tundma (ma olen seda alasti ütelnud!), sest muidu tunnevad nemad meid tagantpoolt...
Сухой Суперблеф-100 загнулся, на новый авиапозор уже выделили 120 миллиардов
https://www.youtube.com/watch?v=ldTD5UDaqCA
Kommentaarid on ka asjakohased...Ростех» на создание лайнера Sukhoi SuperJet New потратит 120 млрд рублей.
По материалу: https://is.gd/4zM1MY, https://is.gd/tEbBRk
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline