F-16 saab uue AESA radari ja näpuotsaga muid uuendusi
Re: F-16 on lihtsate ilmastikutingimustega päevasteks lendud
Allikas näikse olevat maakeelne Wikipedia.
http://et.wikipedia.org/wiki/F-16_Fighting_Falcon
Pähkliks on osutunud lause: "Designed as an air superiority day fighter, it evolved into a successful all-weather multirole aircraft."
http://et.wikipedia.org/wiki/F-16_Fighting_Falcon
Pähkliks on osutunud lause: "Designed as an air superiority day fighter, it evolved into a successful all-weather multirole aircraft."
Re: F-16 on lihtsate ilmastikutingimustega päevasteks lendud
Mis "day-fighter" tähendab eesti keeles?
Re: F-16 on lihtsate ilmastikutingimustega päevasteks lendud
Kasutatav nii päeval kui öösel sõltumata ilmastiku tingimustest.
Re: F-16 on lihtsate ilmastikutingimustega päevasteks lendud
Tegelikult ei ole...
http://en.wikipedia.org/wiki/Day_fighter
http://en.wikipedia.org/wiki/Day_fighter
Aga nagu laialt teada, pole valdava enamuse tinditorkijate artikleid militaaria teemal mõtet mingi tõena võtta, ega nad ei jaga, millest või mida kirjutavad.As the size and weight of night fighting equipment remained considerable in comparison to airframe size and engine power, the day fighter remained a part of front line air forces into the 1960s. In the immediate post-war era, designs like the F-86 Sabre,[3] MiG-15 and Hawker Hunter typified the day fighter role. These were followed by similar supersonic designs in the early 1960s, including the F-104 Starfighter and MiG-21 Fishbed.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40178
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: F-16 on lihtsate ilmastikutingimustega päevasteks lendud
F-16A oligi esialgu kontseptsioonilt "päevane hävitaja" - ok, pilvedes ja öösel toimetamise võimega (samapalju kui MiG-21 viimased mudelid, nt MiG-21bis). Esialgu oli ta (Vietnami üks kogemusi) A2A osas relvastatud üksnes AIM-9-ga ja A2G rollis pidi kasutama peamiselt vabalangevaid pomme.
Taani F-16A MLU-d on sootuks teisest klassist riistapuu, tänu AIM-120 ja juhitavate pommide kasutamisele on see täisväärtuslik multirole lahingulennuk, mis suudab teha pea kõiki asju, mida sõjalennukilt tahetakse. Hoopis mitmekülgsem ja võimekam masin omaduste summas kui nt F-15C. Lisaks on seal olemas täisväärtuslik IFF (oma-võõras), mis tuleb toime ka "asustatud" õhuruumis. Kui seal peal oleks ka laevadevastased tiibraketid, siis oleks see aparaat taoline, nagu võiks meil ka endal olla. Asja "löögiulatus" õhus on 100+ km, ka mitme eri sihtmärgi vastu.
Taani F-16A MLU-d on sootuks teisest klassist riistapuu, tänu AIM-120 ja juhitavate pommide kasutamisele on see täisväärtuslik multirole lahingulennuk, mis suudab teha pea kõiki asju, mida sõjalennukilt tahetakse. Hoopis mitmekülgsem ja võimekam masin omaduste summas kui nt F-15C. Lisaks on seal olemas täisväärtuslik IFF (oma-võõras), mis tuleb toime ka "asustatud" õhuruumis. Kui seal peal oleks ka laevadevastased tiibraketid, siis oleks see aparaat taoline, nagu võiks meil ka endal olla. Asja "löögiulatus" õhus on 100+ km, ka mitme eri sihtmärgi vastu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
"Automaatpiloot" päästab pilditu F-16C lenduri elu
http://gizmodo.com/watch-the-f-16s-auto ... 1786578135
Lingil huvitav video sellest, kuidas automaatne maaga kokkupõrget vältiv süsteem Auto-GCAS (Automatic Ground Collision Avoidance System) hoiab ära õnnetuse. Süsteemi on ligi 30 aastat arendatud ning alles 2014 aasta lõpul paigaldati see kõigile USAF F-16-ele. Praeguseks on see väidetvalt päästnud juba nelja piloodi elu.
Piloot ise oli keegi välismaalane tegemas Basic Fighter Manouver Training-ut USAFi lennukitega (võimalik et Iraagist, arvestades et enamik F-16 omavatest riikidest peaks sellist treeningut tegema ikkagi kodus, mitte USAs). Instruktor, kes hüüab korduvalt "two recover!" viibis kõrvallennukis.
HUD-il:
Videos, 0:18 ajal, käib G-mõõdik 8,3 peal ära. Sel hetkel läheb piloodil pilt tasku, nii et Järelpõleti jääb sisse. Juba 0:22 on lennuki nina suunatud 30 kraadi alla horisondi. Esialgu on HUDil näha kahte noolt hoiatusena, "X" tekkimisel ekraani keskele, sekkub süsteem (0:33). Sel hetkel on kõrgus 8760 jalga (2670 m) ja kiirus 1,207 km/h. 6 sekundit hiljem (0:39), kui lennuki nina taas üle horisondi osutab, kuid lennuk ise veel langeb, on kõrgust vaid 4530 jalga (1380 m). Üsna napikas.
Lingil huvitav video sellest, kuidas automaatne maaga kokkupõrget vältiv süsteem Auto-GCAS (Automatic Ground Collision Avoidance System) hoiab ära õnnetuse. Süsteemi on ligi 30 aastat arendatud ning alles 2014 aasta lõpul paigaldati see kõigile USAF F-16-ele. Praeguseks on see väidetvalt päästnud juba nelja piloodi elu.
Piloot ise oli keegi välismaalane tegemas Basic Fighter Manouver Training-ut USAFi lennukitega (võimalik et Iraagist, arvestades et enamik F-16 omavatest riikidest peaks sellist treeningut tegema ikkagi kodus, mitte USAs). Instruktor, kes hüüab korduvalt "two recover!" viibis kõrvallennukis.
HUD-il:
- G-näidik on näha paremal üleval.
- Kiirus (sõlmedes) on jälgitav vasakul (keskel noolekese sees)
- Kõrgus (jalgades) vastavalt paremal
Videos, 0:18 ajal, käib G-mõõdik 8,3 peal ära. Sel hetkel läheb piloodil pilt tasku, nii et Järelpõleti jääb sisse. Juba 0:22 on lennuki nina suunatud 30 kraadi alla horisondi. Esialgu on HUDil näha kahte noolt hoiatusena, "X" tekkimisel ekraani keskele, sekkub süsteem (0:33). Sel hetkel on kõrgus 8760 jalga (2670 m) ja kiirus 1,207 km/h. 6 sekundit hiljem (0:39), kui lennuki nina taas üle horisondi osutab, kuid lennuk ise veel langeb, on kõrgust vaid 4530 jalga (1380 m). Üsna napikas.
In this instance, an international F-16 student pilot was undergoing basic fighter maneuver training with his USAF instructor pilot in two separate F-16s over the U.S. southwest. The student rolled and started to pull the aircraft but experienced G-induced loss of consciousness (G-LOC) as the F-16 hit around 8.3g. With the pilot now unconscious, the aircraft’s nose dropped and, from an altitude of just over 17,000 ft., entered a steepening dive in full afterburner.
After only 22 sec., the F-16 was nose-down almost 50 deg. below the horizon and going supersonic. The shocked instructor called “2 recover!” as the student passed 12,320 ft. at 587 kt [675 mph, 1,086 kph]. Two seconds later, with the nose down in a 55-deg. dive, altitude at 10,800 ft. and speed passing 613 kt [705 mph, 1,134 kph]., the worried instructor again calls “2 recover!” In a little less than another 2 sec., as the now frantic instructor makes a third call for the student pilot to pull up, the Auto-GCAS executes a recovery maneuver at 8,760 ft. and 652 kt [750 mph, 1,207 kph].
Re: "Automaatpiloot" päästab pilditu F-16C lenduri elu
Kunsgi 80ndate algul kirjutas "Zarubežnoe voennoe obozrenie", et F-16 kasutatav automaatika viib lennuki 9G korral automaatselt horisontaallennule, eeldades, et piloot pole suuteline sellise ülekoormuse korral adekvaatselt reageerima...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40178
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: "Automaatpiloot" päästab pilditu F-16C lenduri elu
See tegelikult pole nii, F-16 FCS laseb 9G-ga (eeldades, et sa ei ületa lubatud kohtumisnurka) tõmmata ringiratast senikaua, kui lõpeb kas piloot või kütus. Masina suht kerge keeramine (9G saavutatakse üsna kiiresti) ja piloodi "väsimine" on seal üks levinumaid õnnetuste põhjuseid. Masin sekkub mälu järgi siis, kui kohtumisnurk ületab lubatava (vist 25 kraadi), sellisel juhul vähendab masin ise piloodi tahtest sõltumata tüüride kaldenurka (suurendades sellega pöörde raadiust ja vähendades kohtumisnurka).
Vene masinatel (v.a elektrodistatsjuhtimisega Su-27 ja co) oli see probleem lahendatud juhtkangi raskemaks muutmisega, kui masin hakkas AoA piirile lähenema (hüdrauliliselt tekitati vastusurve), et piloot aru saaks, siis muutus kangi liikumine järjest raskemaks (selleks, et piloot kogemata "üle ei tõmbaks".
Vene masinatel (v.a elektrodistatsjuhtimisega Su-27 ja co) oli see probleem lahendatud juhtkangi raskemaks muutmisega, kui masin hakkas AoA piirile lähenema (hüdrauliliselt tekitati vastusurve), et piloot aru saaks, siis muutus kangi liikumine järjest raskemaks (selleks, et piloot kogemata "üle ei tõmbaks".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: "Automaatpiloot" päästab pilditu F-16C lenduri elu
Antud süsteem on siiski vähe keerulisem, nimelt arvestab see ka maapinna kujuga (kolmemõõtmelise maastikukaardi abil), vältides näiteks ka kaljusse sõitmist. See töötati välja koos NASAga alates kaheksakümnendatest ning tõepoolest paigaldati F-16'etel alles 2014 lõpus. Seda on muuhulgas testitud madallennul, UAVde peal, ning NASAl on kavas seda laiemalt litsenseerida igasugu droonidele ja tsiviillennukitele.Kapten Trumm kirjutas:Masin sekkub mälu järgi siis, kui kohtumisnurk ületab lubatava (vist 25 kraadi), sellisel juhul vähendab masin ise piloodi tahtest sõltumata tüüride kaldenurka (suurendades sellega pöörde raadiust ja vähendades kohtumisnurka).
Pikemalt võib selle ajaloo kohta lugeda siit:
http://www.nasa.gov/centers/armstrong/F ... F-16s.html
ja siit
http://www.nasa.gov/offices/ipp/centers ... nstrations
Süürias päästis see esimese piloodi möödunud aasta veebruaris.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist