F-16 saab uue AESA radari ja näpuotsaga muid uuendusi
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40239
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
F-16N ja teised... viisnurkadega
Pildid pole nali ega NL trofeed. USA merevägi kasutas oma Top Gun kursustel mitmeid oma ja importmasinaid, imiteerimaks Nõukogude lennuväe tegevust.
Pildil olev F-16 on mereväele valmistatud F-16N, mis oli spetsiaalselt "kustomeeritud" imiteerima Mig-29 õppelahingutes. Selleks oli lennukilt eemaldatud üleliigne koli (sh kahur, püloonid jne) ning lennuk ise oli veider kompott F-16A ja F-16C osadest, näiteks radar oli F-16A oma, et õppelahingus toimuks "vaenlase" avastamine reaalselt kauguselt. Need erinesid veel viisnurkadest eraldusmärkide jm pisiasjade poolest. Need lennukid said sellist vatti, et plaaner pragunes 10 aastaga täiesti ära. Kasutati neid põhiliselt F-14 ja F/A-18 pilootide koolitamisel.
Enne F-16N oli eelmine "vaenlane" F-21 Lion, mis on ümber nimetatud Kfir. Need viisnurki ei kandnud, kuid olid värvitud vene masinatega sarnaselt. Nende ülesanne oli siis Mig-23 imiteerimine.
Viisnurkadega sõitsid ringi ka A-4 Skyhawk'id, mis pidid etendama Mig-17 (praegu ei kasutata enam). Mig-21 etendasid F-5-d.
http://www.amarcexperience.com/AMARCArticleVC8.asp
Praegu räägitakse vaikselt, et ilmunud on mõningad Su-27 värvides F-15C-d.
F-5E Agressor
http://www.defesanet.com.br/imagens/fab ... ressor.jpg
F-15C Agressor (küll USAF oma)
http://www.f-16.net/modules/PNphpBB2/fi ... ressor.jpg
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40239
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Vastased valitakse lennuomaduste sarnasuse järgi vene lennukitele. "Äratuunitud" F-16N loodud selleks, et Mig-29 eeskujul vertikaalis lennata.
Neid kasutatakse raskemate ja kohmakamate Navy masinate pilootidele taktikate õpetamiseks, kuidas kergemate ja vilkamate vene lennukitega toime tulla.
Kui vaadata Top Gun'i meeste hilisemaid tulemusi, siis tundub, et sellest on abi - Navy meeste tulemused Vietnamis kasvasid seniselt 3:1-lt 12:1-le ja hilisemates lahingutes sõideti põhimõtteliselt lihtsalt vaenlasest üle. Nt Sidra lahe kohal peetud manööverduslahingus lasi teoorias viletsa manööverdusvõimega F-14 paar kahes lahingus alla kokku 2 Mig-23 ja 2 Su-22 (mõlemad on F-14st poole kergemad ja parema manööverdusvõimega).
Vot.
Neid kasutatakse raskemate ja kohmakamate Navy masinate pilootidele taktikate õpetamiseks, kuidas kergemate ja vilkamate vene lennukitega toime tulla.
Kui vaadata Top Gun'i meeste hilisemaid tulemusi, siis tundub, et sellest on abi - Navy meeste tulemused Vietnamis kasvasid seniselt 3:1-lt 12:1-le ja hilisemates lahingutes sõideti põhimõtteliselt lihtsalt vaenlasest üle. Nt Sidra lahe kohal peetud manööverduslahingus lasi teoorias viletsa manööverdusvõimega F-14 paar kahes lahingus alla kokku 2 Mig-23 ja 2 Su-22 (mõlemad on F-14st poole kergemad ja parema manööverdusvõimega).
Vot.
MIG-29 ja F22 tehnilised näitajad on ennem ligilähedased kui on MIG ja F-16 teh. näitajad.F-16 jääb migile alla.Ja kui ta on veel tuunitud,siis arvatavasti tema teh. näitajad halvenesid.Ei imestaks kui mõni tuleb ideega esile jäljendada MIg-31.Aga selle max. kiirus on 3000km/h.Sellise kiiruseni peale venkude pole vist keegi jõudnud.Või on MIG-31 kiirem lennuk olemas Võin ka puusse panna.
kõik on võimalik,vaja ainult tahta
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Relvastuses olevatest kindlast, aga seda 3000 siis vist ilma rakettide-kütusepaakideta?
Viimati muutis Würger 190G, 31 Mär, 2006 13:20, muudetud 1 kord kokku.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40239
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
F-16 Block 52 versus F-16IN Superviper
USA Lockheed Martin lubab hindudele tarnida jutu järgi märksa võimekamaid Supervipereid kui Pakistanile müüdud Block 52-d.
http://beta.thehindu.com/news/national/ ... 321162.ece
Pole küll väga tähelepanelikult jälginud, aga kas vahepeal mitte venelased ei ärbelnud selle konkursi võitmisega?
http://beta.thehindu.com/news/national/ ... 321162.ece
Pole küll väga tähelepanelikult jälginud, aga kas vahepeal mitte venelased ei ärbelnud selle konkursi võitmisega?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40239
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Mõnda aega käib juba aziotaaz, kas keegi saab Araabia Ühendemiraatide kinni makstud F-16E/F Block 60 arendustöö vilju ka endale või mitte.
See on praegu arvatavasti kõige karmim F-16 tuuningupakett, mis eksisteerib.
Põhiline mamm on selles (ja ilmselt Indiale pakutavas) uus AN/APG-80 radar. Sellega olla võimalik teha ühekorraga tööd nii maa- kui õhumärkidega (varem tuli selleks valida üks mode korraga) ja samaaegselt ka terrain-following'i
See on praegu arvatavasti kõige karmim F-16 tuuningupakett, mis eksisteerib.
Põhiline mamm on selles (ja ilmselt Indiale pakutavas) uus AN/APG-80 radar. Sellega olla võimalik teha ühekorraga tööd nii maa- kui õhumärkidega (varem tuli selleks valida üks mode korraga) ja samaaegselt ka terrain-following'i
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Tal on ka teisi suhteliselt olulisi täiendusi. Näiteks vajadusel eemaldatavad conformal-fuel-tank'id mis näevad välja nagu Block 50'el kuid mahutavad oluliselt rohkem, suurendades tegevusraadiust 40% ! Samuti on tal sisseehitatud AN/ASQ-32 IFTS Targeting pod mis on ehitatud LITENING AT baasil, mis ei ole maaväe toetusmissioonidel mitte väheoluline. Lisaraskuse kompenseerimiseks on ka mootoreid ka võimendatud, et tõukejõu ja kaalu suhe samaks jääks. Lisaks kõigele muule on tal veel täiesti uus Electronic Warfare Suit: http://www.es.northropgrumman.com/solut ... index.htmlKapten Trumm kirjutas: Põhiline mamm on selles (ja ilmselt Indiale pakutavas) uus AN/APG-80 radar. Sellega olla võimalik teha ühekorraga tööd nii maa- kui õhumärkidega (varem tuli selleks valida üks mode korraga) ja samaaegselt ka terrain-following'i
Nii, et muudatusi ei ole tõesti vähe. Mis India hanget puutub, siis AUE ei pea aga väga pabistama, sest neid on lepingus kirjas, et kui sama bloki masinaid kuskile veel müüakse, saavad nad sealt ka oma kopika.
edit: Minu viga, Eraldi IRST'd tal ikka ei ole, see mis ninas on täpsemini tegelikult IFTS Targeting Pod, millega saab tuvastada nii õhu kui ka maa sihtmärke:
http://www.es.northropgrumman.com/solut ... index.html
Viimati muutis Gideonic, 31 Mär, 2010 20:41, muudetud 1 kord kokku.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40239
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Kui sul on vaja masinat, mis suudaks kahekesi tegutsedes hävitada MiG-ide eskadrilli ja ahistada kolonni maapinnal, tehes samal ajal ühtlasi ka lendu eksreemsel kõrgusel pimeduses, siis Block 60 is the ANSWER
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9151
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
F-16 saab uue AESA radari ja näpuotsaga muid uuendusi
http://defensetech.org/2012/08/30/penta ... -upgrades/
Mulle meeldis allolev kommentaar:
Mulle meeldis allolev kommentaar:
Right now, a group of senior USAF generals are grasping this release with trembling fingers. They are thinking back to a week-long drunken debauch, a carouse of epic proportions. They are speaking with raspy voices and staring with red-rimmed eyes, and they are all having the same thought:
"Wait. We decided to spend a reasonable amount of money to upgrade and extend a proven, effective and admired weapons system? Jeeeezus, just how blitzed WERE we?"
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40239
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: F-16 saab uue AESA radari ja näpuotsaga muid uuendusi
Tegemist on siis kasutuses olevate uutemate F-16 MLU programmiga ehk eluea pikendamisega. Neile, mis on jõudnud sünnijärgse eluea piirile.
Kuna vahepeal on tehnika edasi arenenud, siis enam ei panda radarile uut protsessorit ja mõnda lisajubinat ("bird slicer"-id), vaid terve moodsam radar (mis muidugi maksab ka kõvasti). Teema on ju saudide F-16 Blk 60 juures varem läbi käidud, oli vaid aja küsimus, millal AESA-d ka muudele F-16'tele kättesaadavaks muudetud.
Juba kord pikendatud elueaga F-16-tele seda ei tehta, sest nende plaaner pidi kannatama eluea pikendamist vaid korra (kuna tehnoloogiliselt pidi toimuma toimub teatud kriitiliste sõlmete üle pressimine, mida annab teha ühe korra).
Isenesest on AESA-de tulek F-16 hädavajalik, sest sünnipärase Block 52 radari avastamisulatus hävituslennuki-suuruse märgi vastu on kuni 130 km, mis jääb alla uuemate AIM-120 mallide laskeulatusele (varsti 160 km) ja ei võimalda uusi relvi tõhusalt pruukida.
Kuna vahepeal on tehnika edasi arenenud, siis enam ei panda radarile uut protsessorit ja mõnda lisajubinat ("bird slicer"-id), vaid terve moodsam radar (mis muidugi maksab ka kõvasti). Teema on ju saudide F-16 Blk 60 juures varem läbi käidud, oli vaid aja küsimus, millal AESA-d ka muudele F-16'tele kättesaadavaks muudetud.
Juba kord pikendatud elueaga F-16-tele seda ei tehta, sest nende plaaner pidi kannatama eluea pikendamist vaid korra (kuna tehnoloogiliselt pidi toimuma toimub teatud kriitiliste sõlmete üle pressimine, mida annab teha ühe korra).
Isenesest on AESA-de tulek F-16 hädavajalik, sest sünnipärase Block 52 radari avastamisulatus hävituslennuki-suuruse märgi vastu on kuni 130 km, mis jääb alla uuemate AIM-120 mallide laskeulatusele (varsti 160 km) ja ei võimalda uusi relvi tõhusalt pruukida.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
F-16 on lihtsate ilmastikutingimustega päevasteks lendudeks.
Kas see ERR'i artikkel on vigane või on tõesti F16 ainult päeval, ilusa ilmaga lendamiseks mõeldud?
http://uudised.err.ee/v/eesti/0e770c77- ... 5caecc5192
http://uudised.err.ee/v/eesti/0e770c77- ... 5caecc5192
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9151
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: F-16 on lihtsate ilmastikutingimustega päevasteks lendud
Kurat seda teab, mis inglisekeelsest lausest see ajakirjani jälle aru ei ole saanud. Ükski hävituslennuk maailmas ei ole VFR lennuga piiratud.renard kirjutas:Kas see ERR'i artikkel on vigane või on tõesti F16 ainult päeval, ilusa ilmaga lendamiseks mõeldud?
http://uudised.err.ee/v/eesti/0e770c77- ... 5caecc5192
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 53 külalist