www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 18 Nov, 2019 15:22

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 218 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 04 Nov, 2019 15:36 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Okt, 2015 12:59
Postitusi: 1438
Walter2 kirjutas:
Jah, vabandan - ajasin termineid veidi sassi... Pilt seletab ära.
Asja nimi on tagatiib...

_________________
Hundid on söönud, kuid lammastel on ka positiivne iive


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 04 Nov, 2019 15:41 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 1695
Asukoht: Reval
Siiski - kas tõesti käitatakse A320 -el veel midagi mehaaniliselt trossidega? :shock:

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 04 Nov, 2019 15:51 
Foorumil
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 16291
Asukoht: Viljandimaa
Trossid on juhuks, kui automaatika ei tööta.

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 04 Nov, 2019 16:04 
Eemal
Liige

Liitunud: 29 Dets, 2017 14:13
Postitusi: 37
Ametlik uurimisaruanne OJK ehk Ohutusjuurdluse Keskuse lehel: https://www.ojk.ee/et/system/files/fail/manus/ee0180_es_san_investigation_report.pdf, seda rahvusvahelises lennunduskeeles ehk inglise keeles. Sai kiiresti läbi loetud ja paistab jah, et pisikesed pisiasjad, nagu liiga paks õli, SEC juhtarvutite arusaamine lennumasina maapinnal olemisest ja SmartLynxi treeningujuhendid tõid kaasa parajalt suure häda.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 04 Nov, 2019 16:51 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: 16 Dets, 2003 12:32
Postitusi: 4700
Dr.Sci kirjutas:
Walter2 kirjutas:
Jah, vabandan - ajasin termineid veidi sassi... Pilt seletab ära.
Asja nimi on tagatiib...

Eestikeelne nimetus on siiski kõrgustüür, mis joonisel ilusti ka "elevaatori" järel kirjas. Miks eesti keeles inglise keelseid termineid kasutatakse - ilmselt probleem ajakirjaniku teadmistes asjast.

Tagatiib on lennuki tiival olev maandumisel väljalastav ja kallutatav osa, mis aitab hoida lennuki õhus väikesel maandumiskiirusel.

Illustreeriv pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 04 Nov, 2019 17:45 
Foorumil
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 16291
Asukoht: Viljandimaa
toomas tyrk kirjutas:
Miks eesti keeles inglise keelseid termineid kasutatakse - ilmselt probleem ajakirjaniku teadmistes asjast.
Tekstis kasutatakse mõlemat, minu arust puhtstilistilistel põhjustel sõnakorduse vältimiseks.

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 04 Nov, 2019 17:55 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: 16 Dets, 2003 12:32
Postitusi: 4700
Mida ma tahtsin öelda - elevaator ei ole eesti keelne termin.

ÕS kirjutas:
elev`aator <2e: -i> suur mehhaniseeritud viljahoidla; (lastiteisaldusmasin)


ÕS kirjutas:
t`üür2 <22e: tüüri, t`üüri>. Laeva, lennuki tüür. ülek: haaras tüüri enda kätte (juhtimise, võimu), sai tüüri juurde v tüürile, tõrjuti tüüri juurest v tüürilt. Lennukil: kald+tüür, kõrgus+tüür, pöörde+tüür. Riigi+tüür ülek. Tüüri+madrus, tüüri+puu, tüüri+ratas. Tüür+sulg <-sule> zool (linnu sabas)


http://www.eki.ee/dict/qs/qs.html


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 04 Nov, 2019 22:23 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Dets, 2005 16:53
Postitusi: 991
Asukoht: Lõuna-Eesti
1983a aastal oli Tallinna lennuväljal tänase televisioonilooga sarnane juhus.Olin rahvakohtu kaasistuja ja oli hagi Aerofloti pilootide vastu. Oli just Andropovi aeg, kus oli palju prokuröri hagisid igasuguste raiskamiste, bensiini ülekulude jne suhtes. Hagi kohaselt taheti pilootidelt välja nõuda 6000rbl rehvide eest. Lennuk startis käsipidur peal ja rehvid muutusid olematuks. Mootoritel on ju jõud, mis on kõigist piduritest tugevam. Siis tuli neil maanduda velgedele. Küsisin siis omavahel piloodilt selle kohta. Ta ütles, et see oli tema elu parimaid maandumisi. Keegi kannatada ei saanud.
Mingit avalikku infot selle kohta muidugi ei olnud. Oli lihtsalt üks intsident, mis lahenes. Mis sai kohtuasjast, ei tea. Ei olnud järgmisel kohtuistungil.Siis leiti vajadus täiendavaks ekspertiisideks. Ilmselt lahenes pilootidele soodsalt, sest ka Aerofloti esindaja rõhutas, et piloodid suutsid lennuõnnetuse ära hoida. Et mis on üks 6000rbl selle kõrval.

_________________
Osalenud Eesti piirivalve ülesehitamisel. Raadioside. NLiidu sõjaväes 40. tankidiviisi 75.motolaskurpolgus Gussevis 1970-1972. Lasketiiru elektrik. 50a. metsas ja soodes jooksnud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 218 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt