Seoses uute reaktiivlennukite relvastusse võtmisega tekkis küsimus lendava ja insenerkoosseisu ettevalmistuse ja ümberõppega. Uue tehnikaga komplekteeriti eeskätt lahinguüksusi.
Irkutski kõrgemas lennutehnika koolis (Иркутски ВВАТУ )töötati reaktiivtehnika tundmaõppimise algul mootori ja selle ekspluatatsioonitsüklite õppimiseks välja uued stendid ja abivahendid. Kõik nende konstruktsioonide elemendid valmistati õppeasutuse töökojas. Esimesed kooli sattunud MiG-9sad ja Jak-15ned olid küll töökorras, kuid nende agregaatide ressurss oli väike.
Uus ülesanne- õppida mootorite ekspluatatsiooni, omamata lennukeid, millele neid paigaldatakse. (lennukeid MiG-15 ja Il-28). lahendus leiti küllaltki originaalne. Uued mootorid otsustati paigaldada olemasolevatele lennukitele, olles neilt eelnevalt maha võtnud neile mõeldud kolbmootorid.Nii tekkisid trenažöörid, mida kutsuti "hübriidideks".
Trenažöörid lennukitele MiG-15 (mootor РД-45Ф) valmistati ründelennuki Il-10 baasil, Il-28 (mootor ВК-1А) trenažööri aluseks oli pommitaja Tu-2. Nendel töötati läbi nii mootori käivitus kui ka vigade otsimine. Edaspidi töötati taolised trenažöörid välja kõigi õppes kasutatavate mootoritüüpide kohta, "hübriidide" loomise kogemus kulus marjaks ära.
Väljaõppe algetapil, kui uusi lennukeid polnud või nende arv oli väike, töötati trenažööridel lävi mootorite käivitus. Vaba ligipääs agregaatidele ja reguleerimiskohtadele võimaldas kursantidel ja riviväeosade tehnilisel personalil kiiremini omandada töid mootori hoolduseks.
http://alternathistory.org.ua/il-10-s-r ... -50-e-gody
Reaktiivmootoriga Il-10
Reaktiivmootoriga Il-10
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Reaktiivmootoriga Il-10
Miks mõlemal pildil on lennuki sabatelliku all kõrgendav pukk? Paistab, et mingil põhjusel on vaja reaktiivmootorit hoida pidevalt horisontaalselt.
Re: Reaktiivmootoriga Il-10
Lugupeetav, esiteks on tegu mittelendavate trenažööridega ja teiseks võtke vaevaks vaadata, millises asendis on konkreetsed masinad, mille trenažööridega tegu on. Siis MiG-15 ja Il-28.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40178
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Reaktiivmootoriga Il-10
Tu-2 põhjal näib asi olevat lahtisest uksest sissemurdmisena, sest NSVL-s oli ka olemas Tu-2 baasil ehitatud reaktiivpommitaja (Tu-12).
http://www.airwar.ru/enc/bomber/tu12.html
Muidugi piltidelt võib selgelt näha, et see stend on originaalile lähedasem.
NSVL-s oli 40ndatel reaktiivmootorite paigaldamine eksisteerivatesse propellerlennukitesse üks lennukidisaini haru, kuid see tee lõppes kus ta lõppema pidi - tupikus.
Kõige kauem õnnestus seda teha Jakovlevi bürool (Jak-15,-23).
http://www.airwar.ru/enc/bomber/tu12.html
Muidugi piltidelt võib selgelt näha, et see stend on originaalile lähedasem.
NSVL-s oli 40ndatel reaktiivmootorite paigaldamine eksisteerivatesse propellerlennukitesse üks lennukidisaini haru, kuid see tee lõppes kus ta lõppema pidi - tupikus.
Kõige kauem õnnestus seda teha Jakovlevi bürool (Jak-15,-23).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist