2. leht 11-st

Re: Ukraina lennundus

Postitatud: 04 Mai, 2016 9:04
Postitas man21
Üks pikem video AN-12 tsiviilvariandi laadimisest, stardist, lennust, lennuki sisemusest, maandumisest ja kauba maha laadimisest.

https://www.youtube.com/watch?v=i721IEIGDsU

Re: Ukraina lennundus

Postitatud: 04 Mai, 2016 19:24
Postitas kaugeltuuriv
https://www.youtube.com/watch?v=5jALTAeHLbQ
An 225,maailma suurima lennuki õhkutõus.

Re: Ukraina lennundus

Postitatud: 05 Mai, 2016 7:58
Postitas Kapten Trumm
Alles oli uudis, et Ukrainas taastatud ühe Ida-Euroopa riigi MiG-29'd osutusid kättesaamisel lennukõlbmatuteks, sest praaki oli liiga palju. Ma praegu kiiruga ei suuda seda nuppu leida, aga sellest rääkis ka ERR. Niiet sealmaal tuleb kõvasti peale passida, mida ja kuidas tehakse.

Re: Ukraina lennundus

Postitatud: 05 Mai, 2016 8:03
Postitas man21
Need olid vist Horvaatia omad, olen seda lugu varem lugenud. Seal oli mingi sahkerdus Horvaatia ja Ukraina ametnike vahel. Enne remonti lennukid veel lendasid, kuid peale remonti enam mitte.

Re: Ukraina lennundus

Postitatud: 05 Mai, 2016 8:05
Postitas man21
OKA-38, lennuk mis viksiti maha lääne oma pealt ja mis seeriatootmise ei jõudnudki, sest teine maailmasõda jõudis Ukrainasse.

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0%9A%D0%90-38

Re: Ukraina lennundus

Postitatud: 05 Mai, 2016 8:23
Postitas Kapten Trumm
See oli üks kahest lennukist, mille puhul NSVL pidas vajalikuks Saksamaa tööd kopeerida, enamike lennukite puhul sellist kopeerimist vajalikuks ei peetud.
Teine oli Su-12 elik Fw-189 (elik "raam") vene koopia (tõsi, see lendas juba peale suurt sõda).

Re: Ukraina lennundus

Postitatud: 05 Mai, 2016 11:15
Postitas man21
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD-3

Vot ei teagi kuivõrd Ukraina lennuk. Kere on Antonovi oma, aga mootor on asendatud turbo-propelleri vastu ja toodeti venes ja üsna hiljutisel ajal veel.

Re: Ukraina lennundus

Postitatud: 06 Mai, 2016 11:18
Postitas man21
Järgmisena vaatleks pisut AN-22e, mida kutsuti ka Antaioseks, ehk vene päraselt Antei. Ukrainlased alles hiljuti taastasid ühe sellise lennuki, püüan selle video üles leida. See pidavat seni olema maailma suurim turbo-propeller lennukk

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD-22

Re: Ukraina lennundus

Postitatud: 06 Mai, 2016 11:26
Postitas man21
Üks video kah sellest lennukist, aga see pole siiski see mida ma mainisin, kuid küll ma ka tolle üles leian.

https://www.youtube.com/watch?v=hHEgQGxzpKI

Re: Ukraina lennundus

Postitatud: 06 Mai, 2016 11:28
Postitas kaugeltuuriv
Vaadates seda pilti tuleb meelde kroonu aeg,kus Zukovskis tuli teinekord turvates militaarvedusid seista sellise lennuki kõrval.
Igavene pirakas oli ja kui mootorid pandi üürgama,oli vast heli. :D :D

Re: Ukraina lennundus

Postitatud: 08 Mai, 2016 11:45
Postitas man21
AN-32. Mind on alati huvitanud, miks nendel Ukraina kahe mootoriga litakidel on tavaliselt tõstetud tiivad ja turbiinid.

https://www.youtube.com/watch?v=fAXAnQRaecs

Wikist kah veidi materjali. Salt leiab ka inglise keeles, eesti keeles paraku mitte.

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD-32

Re: Ukraina lennundus

Postitatud: 08 Mai, 2016 15:53
Postitas EOD
man21 kirjutas:AN-32. Mind on alati huvitanud, miks nendel Ukraina kahe mootoriga ltakidel on tavaliselt tõstetud tiivad ja turbiinid.
Sõjaväe transpordilennukid peavad opereerima ka ebatasastelt ja ettevalmistamata platsidelt. Kõrgeletõstetud mootorid ei tõmba nii kergelt sodi sisse ja propellerilabad ei puuduta isegi väiksemaid põõsaid.

Re: Ukraina lennundus

Postitatud: 08 Mai, 2016 16:27
Postitas man21
Tegelikult ma sellele mõtlesin, sest vesilennukitel on ju ka sama värk.

Re: Ukraina lennundus

Postitatud: 08 Mai, 2016 18:19
Postitas kaugeltuuriv
Selle tõttu+veel suur turg oli AN tüüpi lennukitele arengumaades,kus kõvakattega lennuvälju eriti maapiirkondades ei jagunud ega vist jagu siiani,sest ikka on neid AN tüüpi sellistes riikides näha üpris tihedalt.
Kuskilt nägin dokumentaali Kongo-st kohalike lendurite silmade järgi.
Lendurid olid muidugi eranditult valged,kes ise vabakutselisena või ÜRO poolt palgatult lendasid.
Ju siis kohalikel pole siiani lennundusharidust olla või lihtsalt pidevate sõdadega ei saagi baasi olla.Ja lendasid nad kõik seal AN-ide peal,kiitsid väga,et lennukid on sellised robustsemad ja kannatavad kohalikke,see tähendab murukattega lennuvälju või mingi killustikuga kaetud radu.

Re: Ukraina lennundus

Postitatud: 10 Mai, 2016 13:26
Postitas man21
A-7, Antonovi purilennuk. Nii inglise kui vene keeles on wikis sellest juttu, eesti keeles paraku mitte.

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90-7_ ... %91%D1%80)