www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 27 Nov, 2020 11:32

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1418 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 95  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 04 Mai, 2020 8:31 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 1327
Kusjuures see täpsustus on õige - kollane ei olnud lihtsalt kollane vaid sellise neoonvärvi tooniga.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 04 Mai, 2020 8:48 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 18039
Reanimobiil Mersu seisis Kiirabihaigla juures mitte seepärast, et ta poleks Kiirabijaama väljasõidu alt läbi mahtunud, vaid seepärast, et sellega majandaski kiirabihaigla. Ja remondis ning õlivahetuses käis ta Luhas, samas kui kiirabidel tehti neid töid ikka jaamas. Sama eduga võib väita, et ka seda haiglat teenendanud Mossed ja Aviad parkisid haigla ees seepärast, et Luha või Kadaka väravast sisse ei mahtunud. Muideks, see jaamast väljasõidusüsteem on siiani sama, miski poleks seganud otse väljasõitu Tammsaare teele, värav oli toona olemas ja toimis. Aga jah, RAFi baasil TAMRO reanimobiilist eesti numbritega ei tohiks ju raske pilti olla leida.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 04 Mai, 2020 8:54 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 1327
Kindlasti mitte, aga arvestades, et tollal nett puudus ja kuna ma ei kujuta ette, mis tasemel on tollased ajalehed digitaliseeritud on, siis on see paras töö. Ja mul ausalt seda aega ei ole.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 04 Mai, 2020 9:35 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 18039
No kuulge...toona oli iga tüki välismaise tehnika saabumine asi, millest helisesid kõik lehed. Nii Rahva- kui Noorte Hääle esilehel poseerisid enne olümpiat (ja ülepea 80ndatel) nii Montvila Mart kui Pendi Jürka oma Mersu roolis üpris tihti, paaril korral toretses seal sellesinase neoonvärvilise RAFi kõrval ka isand Polkovnik. Digar, Fotis ja mis meil siin kõik abiks on. Seda enam, et ka lugupeetava enda kinnitusel ei pidada ju raske olema. Kui on, mida loomulikult. Kuni 93nda aastani ei tohiks olla, peale seda tulin ma süsteemist tulema. Toona hakkas ilmuma igatsugu abi korras saadetud rappeid, (milliste hulgas võis tõepoolest olla ka TAMRO aretisi, aga see läheb Nõukogude Liidust juba pika puuga välja), Tallinna Kiirabi aga vahetas RAFid välja Korea busside vastu. Hyundai H- 100 oli mark, kui mälu ei peta ning tulid need kuskil 94 .

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 04 Mai, 2020 10:15 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 1327
No nagu rahvasõna ütleb et kiida lolli, siis ta töötabki ennast surnuks :)
Igatahes leidsin sellise foto. Foto on küll uute Huyndai kiirabide saabumisest, aga kas mitte kõrval ei seisa see kõrge katusega Tamro-RAF?
Pilt
Foto kvaliteet on kahjusk kehvake.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 04 Mai, 2020 10:26 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 18039
Kehvake jah ning foto ise pärit mitte Nõukogude Eestist, vaid kuskil 94-96...

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 04 Mai, 2020 10:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 1327
Jah, 94 tulid Huyndaid, aga ma mitte ei usu, et vahepeal 91-94 oleks Eesti Tamro-RAF-e ostnud, nii et see on ikka nõuka ajast sõidus :D


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 04 Mai, 2020 10:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 18039
Lugupeetav usub, mina arvan teadvat. Ja ei pruukinud osta, võis abi korras saada. Soomest isegi suht uuepoolseid. Nagu juba mainitud, tuli neid rappeid siia nii Soomest kui Saarest...aga kui päevapoole aega või viitsimist on, kontrollin mõnelt kodanikult, kes minust seal kauem toimetas, järele.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 04 Mai, 2020 10:53 
Eemal
Liige

Liitunud: 24 Veebr, 2011 19:30
Postitusi: 73
kiirabidest ei te midagi, aga pilt reanimobiilist Tartus 1986?

http://www.ra.ee/fotis/index.php/et/pho ... fc8cb80c92


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 04 Mai, 2020 10:54 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 1327
Minu teada Soome ise neid ei kasutanud. Võin veel lisaks uurida, aga ma rvan et see on 99,9% tõenäosusega fakt.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 04 Mai, 2020 10:55 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 1327
zkaff kirjutas:
kiirabidest ei te midagi, aga pilt reanimobiilist Tartus 1986?

http://www.ra.ee/fotis/index.php/et/pho ... fc8cb80c92


Ei no, mis reanimobiil, laibakas ikka ja laipa lükatakse parasjagu sisse :D


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 04 Mai, 2020 10:55 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Jaan, 2005 22:35
Postitusi: 211
Asukoht: Tallinn
Juhin tähelepanu, et uue Hyundai kõrval seisval RAF-il on ka veel nõuka-standardi numbrimärk.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 04 Mai, 2020 11:49 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 18039
Nii, my bad. Rääkisin töökaaslastega ja tunnistan, et eksisin. 80ndate teises pooles ( ilmselt kuskil 87-88, aastaarvu ei mäletanud enam keegi)osteti tõepoolest viis TAMRO Rafi. Kolm jäid sõitma Tallinnasse, üks läks Pärnusse ja üks Tartu. Case closed.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 04 Mai, 2020 13:32 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Okt, 2005 21:57
Postitusi: 2928
Tsiteeri:
Igatahes leidsin sellise foto. Foto on küll uute Huyndai kiirabide saabumisest, aga kas mitte kõrval ei seisa see kõrge katusega Tamro-RAF?

Teemaväliselt, arusaadav, et riigil raha polnud, kuid need Huyndaid olid kiirabidena samasugune õudus, nagu Tootsi torbikud ehk kaheukselised Vitarad politseis. Mäletan omal ajal oli rahva seas nali, et sellega sõidad, siis jalad on väljas, võrdlusmomendiks olid ju abi korras saadud mõned Mersu bussidel põhinevad kasutatud kiirabiautod.Pilt ka juurde
https://epl.delfi.ee/eesti/kiirabi-liis ... d=51005136

_________________
Unforeseen consequences


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 10 Mai, 2020 22:22 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Jaan, 2005 0:04
Postitusi: 665
Usun, et ma väga teemaväliselt ei postita.

Kuu aega tagasi lugesin läbi raamatu "LUGU TALLEKSIST" autor : Lembit Juksaar , 415LK ja palju pilte .


Kuigi see teos on pühendunud Talleksi tehase ajaloole ja seal töötanud inimestele siis annab päris detailse pildi kuidas üldiselt nõuka ajal tootmine ja arendusprotsess käis.

See annab paljudele kummalistele(Lääne ühiskonna mõistes) küsimustele vastused:

1) Toormaterjali , tööpinkide , tööriistade/vahendite , elavjõu jaotumine:

*Kõige esmalt pidid saama rahuldatud sõjatööstusega tegelevad tehased
*Seejärel tehased mis tootsid kaupa mida eksporditi väljapoole NSV Liitu
*Ja mis kahest eelpool nimetatust üle jäi läks(peamiselt kodumaisele turule mõeldud) tsiviiltootede tehastele.

See oli küll üldreegel aga mõnikord suurte programmide raames(nagu maaparandused ja uusmaa kasutusele võtud) võidi Moskva otsustel saada rohkem nänni.

2) Miks paljud(mitte kõik aga teatud osa) nõuka aegsete masinate detailid on väga robustsed kuid kehva töökindlusega/tugevusega? See on natukene filosoofiline arutelu ja on olemas ka vastupidiseid näiteid.

Ilmselgelt oli tegemist tsiviil(millel puudus suurem strateegiline väärtus) toodanguga suurele kodumaale mistõttu eraldati Moskvast ainult kehvemaid materjale mida oli kas külluses või sõjatööstus ei soovinud ise kasutada. Heade tutvustega varustajad suutsid viimases hädas üht teist välja kaubelda kuid see oli siuke kaootiline ja mitte järjepidev.

3) Miks nõuka ajal oli tootearendus tsiviil valdkonnas aeglane ja vähe suutlik võrreldes Läänega ?

Lühidalt öeldes kogu süsteem oli üks kunstlik takistuste rada ja absurdsus .

*Kui soovid teha näiteks uut tüüpi käigukasti teehöövlile siis hakkad jalgratast leiutama. Ehk siis alustad sellest , et hangid endale uued trei- ja hambalõike pingid. Seejärel hakkad leiutama kuidas üldse hammasrattaid disainid , toota , termotöödelda ja lõpuks koostama. Koguaeg pead arvestama saada olevate kehvade materjalidega.Samuti pead koolitama töötajaid ning arvestama ruumidega , et kõik ära mahutada.

Läänes nägi asi nii välja , et pöörduti lihtsalt firma poole kes vastavalt soovile tegi võllid ja hammasrattad valmis. Materjalidel piirangud puudusid.

*Samalaadne probleem oli sisepõlemis mootoritega. Talleksil oli võimalik kasutada ainult seda mida oli saada ja mis oli nö riiklikus tootmisplaanis - peamiselt põllumajandus masinate mootorid. Puudus võimalus vastavalt oma vajadustele sobivat tellida. Seetõttu masinate disain oli juba eos suhteliselt piiratud ning hilisemad muudatused/täiendused äärmiselt keerulised sest plaan(tellida X arv mootoreid tüüp y) oli juba paigas.

*Üldiselt oli nii , et nõuka tsiviil tehased mitte ainult ei tegelenud tootearenduse ja masinate kokkupanekuga detailidest vaid olude sunnil pidid paljusid detaile ise tootma kuna polnud võimalik tellida. Lisaks oli probleem suures pildis see , et väga ebaefektiivne on kui näiteks 1000 tehast kõik arendavad/toodavad ühte ja sama detaili - näiteks O-rõngas hüdraulika tihendit/ heade omadustega vedruseibi / kvaliteetset kütusevoolikut jne . Omavahel tehased ei jaganud olulisel määral oskusteavet ja puudus efektiivne keskne juhtimine ning tarneahel.

Läänes oli/on nii , et lõppprodukti tootjad disainivad ja sisuliselt kokkuostetud detailidest panevad masina kokku. Üldjuhul ainult väga olulised detailid tehakse ise. Mistõttu ei pea jalgratast leiutama iga asjaga ning käed on vabamad ja muudatusi on kiirem ja lihtsam sisse viia.

4) Eks ma mingi hetk kirjutan edasi ......


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1418 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 95  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt