Autod pukkidel.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Autod pukkidel.

Postitus Postitas Lemet »

Puht uudishimust- nõukogude armees seisid autod, mida igapäevaselt ei kasutatud, platsil pukkidel. EKV seda ei viljele, masinad seisavad (niipalju kui on olnud juhust mööda sõites näha) rohtunud platsil ja ratastel. Kuivõrd üks või teine meetod peaks olema eelistatud ja mis põhjusel.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autod pukkidel.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mina hoian ka garaažis 10a mittesõitvat autot pukkidel. Pukkidel on tervislikum kui ilma - ei toimu vedrude, rehvide ja veermiku pukside äravajumist ajapikku. Lisaks võib rehvid lasta pooltühjaks - praguneb vähem päikse käes. Pukkidel on ainult see oht, et kui on tõstetud nii, et amortide peegelpinnaga varred tulevad ilma kätte, peab need kinni katma või konserveerima kuidagi, muidu lähevad rooste ja kasutusse võttes hõõrub rooste läbi amortide tihendid ning keerab selle kihva.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Fuchs
Liige
Postitusi: 290
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Autod pukkidel.

Postitus Postitas Fuchs »

Aasta-paari perspektiivis konserveerimisel ma pukkidele tõstmisel väga mõtet ei näe, ei juhtu nende vedrudega midagi. Olen kuulnud vastupidi, et sarniididele jms munaliigenditele ei meeldi väga maksimaalses asendis olla, samuti ka kummist õõtsapuksid on ülestõstetud asendis ebaloomulikus "väänatud" asendis.

Amordivarred tänapäevasel autol on minuarust roostevabast, mul vähemalt aastakese vanarauahunnikus vedelenud bemmi amordid läigivad kenasti siiani.

Kui me siin kümneaastasest hoiustamisest juba räägime, on vähemalt sõiduautol rehvid niiehknaa prügi ning uute vedrude hind on enamasti odav (eeldades et enam toodetakse :D)
Walter2
Liige
Postitusi: 3978
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autod pukkidel.

Postitus Postitas Walter2 »

Pukkidel hoidmine väldib ainult rehvide kandiliseks muutumist - kõik muud (veermiku puksid, liigendid, amordid) jäävad liigpingesse ühte äärmisesse asendisse ning nende elueale ei mõju hästi. Mõistlik oleks tõsta mitte kerest vaid eest alt õõtshoovast nii et esisild jääks ekspluatatsiooniasendisse (traditsioonilise esisilla ehituse puhul).
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autod pukkidel.

Postitus Postitas EOD »

Pukkidel hoidmise üks pluss on suurem kaugus pinnasest. See vähendab maast pärit niiskuse mõju. Näiteks lennuki kahelabaline puust propeller seatakse perroonil horisontaalselt just selleks, et mõlemad labad oleksid maast võrdsel kaugusel. Sellega välditakse propelleri väändumist maapinna niiskuse toimel. Metallist propeller seatakse, vastupidi, vertikaalselt. Seda selleks, et keegi vastu laba end ei vigastaks.
Pukid võiks tõesti paigaldada nii, et vedrustusel oleks osalinegi koormus.
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autod pukkidel.

Postitus Postitas Lemet »

Mõistlik oleks tõsta mitte kerest vaid eest alt õõtshoovast nii et esisild jääks ekspluatatsiooniasendisse (traditsioonilise esisilla ehituse puhul).
Pukid võiks tõesti paigaldada nii, et vedrustusel oleks osalinegi koormus.
Vene kroonus olidki autod tõstetud sildadest, pukid asetati sillatalade alla.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autod pukkidel.

Postitus Postitas EOD »

N.Armees kasutati pukke, mis trossist tõmmates auto hetkega alla lasid. Ei mäleta enam, kas kõigil ratastel või vaid esisillal, et esisilla veoga auto liikuma saada ja teised pukid kukkusid seejuures ümber.
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autod pukkidel.

Postitus Postitas Lemet »

eil ei olnud trossid, vaid metallpukkide varres olid üksteise sees olevatel torudel väljalõiked poolkuude tarvis, mille teine ots toetus esirataste sisemisele servale. Piisas, kui keerasid rooli kahele poole äärmisse asendisse, kummid lükkasid poolkaared pukitorude lõigetest välja ja esisild kukkus vastu maad. Peale mida sai juba esiveoga masina tagumistelt puupukkidelt maha sõita.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autod pukkidel.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Pukkidel hoidmine väldib ainult rehvide kandiliseks muutumist - kõik muud (veermiku puksid, liigendid, amordid) jäävad liigpingesse ühte äärmisesse asendisse ning nende elueale ei mõju hästi. Mõistlik oleks tõsta mitte kerest vaid eest alt õõtshoovast nii et esisild jääks ekspluatatsiooniasendisse (traditsioonilise esisilla ehituse puhul).
Pukkide panekul ei tõsteta rattaid maast lahti (vähemalt mina ei tõsta), vaid niipalju, et koormus saab pealt ära. Seega ei ole need pukside venimised eriliseks teemaks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
trs
Liige
Postitusi: 949
Liitunud: 15 Mär, 2014 14:31
Kontakt:

Re: Autod pukkidel.

Postitus Postitas trs »

Diagonaalrehvidel on kombeks võtta seistes "asend" sisse. Pärast pooleaastast maa peal seismist on päris huvitav sõita. Ennekõike aga lihtsalt kord ehk süsteem.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist