Autod pukkidel.
Autod pukkidel.
Puht uudishimust- nõukogude armees seisid autod, mida igapäevaselt ei kasutatud, platsil pukkidel. EKV seda ei viljele, masinad seisavad (niipalju kui on olnud juhust mööda sõites näha) rohtunud platsil ja ratastel. Kuivõrd üks või teine meetod peaks olema eelistatud ja mis põhjusel.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40239
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autod pukkidel.
Mina hoian ka garaažis 10a mittesõitvat autot pukkidel. Pukkidel on tervislikum kui ilma - ei toimu vedrude, rehvide ja veermiku pukside äravajumist ajapikku. Lisaks võib rehvid lasta pooltühjaks - praguneb vähem päikse käes. Pukkidel on ainult see oht, et kui on tõstetud nii, et amortide peegelpinnaga varred tulevad ilma kätte, peab need kinni katma või konserveerima kuidagi, muidu lähevad rooste ja kasutusse võttes hõõrub rooste läbi amortide tihendid ning keerab selle kihva.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autod pukkidel.
Aasta-paari perspektiivis konserveerimisel ma pukkidele tõstmisel väga mõtet ei näe, ei juhtu nende vedrudega midagi. Olen kuulnud vastupidi, et sarniididele jms munaliigenditele ei meeldi väga maksimaalses asendis olla, samuti ka kummist õõtsapuksid on ülestõstetud asendis ebaloomulikus "väänatud" asendis.
Amordivarred tänapäevasel autol on minuarust roostevabast, mul vähemalt aastakese vanarauahunnikus vedelenud bemmi amordid läigivad kenasti siiani.
Kui me siin kümneaastasest hoiustamisest juba räägime, on vähemalt sõiduautol rehvid niiehknaa prügi ning uute vedrude hind on enamasti odav (eeldades et enam toodetakse )
Amordivarred tänapäevasel autol on minuarust roostevabast, mul vähemalt aastakese vanarauahunnikus vedelenud bemmi amordid läigivad kenasti siiani.
Kui me siin kümneaastasest hoiustamisest juba räägime, on vähemalt sõiduautol rehvid niiehknaa prügi ning uute vedrude hind on enamasti odav (eeldades et enam toodetakse )
Re: Autod pukkidel.
Pukkidel hoidmine väldib ainult rehvide kandiliseks muutumist - kõik muud (veermiku puksid, liigendid, amordid) jäävad liigpingesse ühte äärmisesse asendisse ning nende elueale ei mõju hästi. Mõistlik oleks tõsta mitte kerest vaid eest alt õõtshoovast nii et esisild jääks ekspluatatsiooniasendisse (traditsioonilise esisilla ehituse puhul).
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autod pukkidel.
Pukkidel hoidmise üks pluss on suurem kaugus pinnasest. See vähendab maast pärit niiskuse mõju. Näiteks lennuki kahelabaline puust propeller seatakse perroonil horisontaalselt just selleks, et mõlemad labad oleksid maast võrdsel kaugusel. Sellega välditakse propelleri väändumist maapinna niiskuse toimel. Metallist propeller seatakse, vastupidi, vertikaalselt. Seda selleks, et keegi vastu laba end ei vigastaks.
Pukid võiks tõesti paigaldada nii, et vedrustusel oleks osalinegi koormus.
Pukid võiks tõesti paigaldada nii, et vedrustusel oleks osalinegi koormus.
Re: Autod pukkidel.
Mõistlik oleks tõsta mitte kerest vaid eest alt õõtshoovast nii et esisild jääks ekspluatatsiooniasendisse (traditsioonilise esisilla ehituse puhul).
Vene kroonus olidki autod tõstetud sildadest, pukid asetati sillatalade alla.Pukid võiks tõesti paigaldada nii, et vedrustusel oleks osalinegi koormus.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Autod pukkidel.
N.Armees kasutati pukke, mis trossist tõmmates auto hetkega alla lasid. Ei mäleta enam, kas kõigil ratastel või vaid esisillal, et esisilla veoga auto liikuma saada ja teised pukid kukkusid seejuures ümber.
Re: Autod pukkidel.
eil ei olnud trossid, vaid metallpukkide varres olid üksteise sees olevatel torudel väljalõiked poolkuude tarvis, mille teine ots toetus esirataste sisemisele servale. Piisas, kui keerasid rooli kahele poole äärmisse asendisse, kummid lükkasid poolkaared pukitorude lõigetest välja ja esisild kukkus vastu maad. Peale mida sai juba esiveoga masina tagumistelt puupukkidelt maha sõita.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40239
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autod pukkidel.
Pukkide panekul ei tõsteta rattaid maast lahti (vähemalt mina ei tõsta), vaid niipalju, et koormus saab pealt ära. Seega ei ole need pukside venimised eriliseks teemaks.Pukkidel hoidmine väldib ainult rehvide kandiliseks muutumist - kõik muud (veermiku puksid, liigendid, amordid) jäävad liigpingesse ühte äärmisesse asendisse ning nende elueale ei mõju hästi. Mõistlik oleks tõsta mitte kerest vaid eest alt õõtshoovast nii et esisild jääks ekspluatatsiooniasendisse (traditsioonilise esisilla ehituse puhul).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autod pukkidel.
Diagonaalrehvidel on kombeks võtta seistes "asend" sisse. Pärast pooleaastast maa peal seismist on päris huvitav sõita. Ennekõike aga lihtsalt kord ehk süsteem.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 41 külalist