www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 22 Okt, 2019 9:09

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 533 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 36  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Ne imejuštšii analogov
PostitusPostitatud: 07 Mai, 2018 21:40 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17229
Asi on märksa lihtsam- need, kes veendunult räägivad, kuidas BMW M10 tüüpi mootori mahategemisest Moskvitši mootor saadi, pole oma ihusilmaga näinud ei M10 ega 412. Oleks näinud, siis ei ajaks sedasorti lollusi suust välja. B- 29 ja Tu-4 vahel valitseb vähemalt väline sarnasus...

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ne imejuštšii analogov
PostitusPostitatud: 07 Mai, 2018 23:45 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4423
Asukoht: Tallinn
Lemet kirjutas:
Asi on märksa lihtsam- need, kes veendunult räägivad, kuidas BMW M10 tüüpi mootori mahategemisest Moskvitši mootor saadi, pole oma ihusilmaga näinud ei M10 ega 412. Oleks näinud, siis ei ajaks sedasorti lollusi suust välja. B- 29 ja Tu-4 vahel valitseb vähemalt väline sarnasus...

Just BMW M10 ja UMZ-412 vahel on vähemalt väline sarnasus. Tu-4 on B-29 pealt maha viksitud piinliku täpsusega. Isegi piloodi mahaununenud fotokaamera viksiti maha. Vist ainuke erinevus oli meetermõõdus detailide kasutamine Tu-4 juures.
Tupolev olevat kopeerimise korraldusest solvunud olnud ja palunud luba lennukit vähemalt moderniseerida, kuid Peremees olevat käskinud teha kõik just nii kui originaalis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ne imejuštšii analogov
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2018 0:24 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17229
Ole nüüd, see väline sarnasus lõpeb ära silindrite arvu ja nurga all asuva blokiga. Üks on malmblokk, teine alumiinium märgade hülssidega. Ja vaata, kus on ühel jagaja ja kus teisel. Õlipumbast, karterituulutusest, põlemiskambritest, väntvõllidest, ketipingutitest ja teistest pisiasjadest ma ei räägigi. Tu-4 saamisloo olen ma siin pikalt lahti kirjutanud, aga näiteks mootoreid sellele konkreetselt B-29 pealt ei kopeeritudki. Tehnoloogilistele põhjustel ilmselt.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ne imejuštšii analogov
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2018 8:44 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4423
Asukoht: Tallinn
Veelkord:
Tsiteeri:
Just BMW M10 ja UMZ-412 vahel on vähemalt väline sarnasus

Remontinud olen ma mõlemaid, ehitust veel veidi mäletan. :wink:
Mosse mootori kohta liikus legend, et see oli algselt mingi õhusõiduki APU (varutoiteallika) mootor, mis autole kohandati.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ne imejuštšii analogov
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2018 9:26 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26736
Tsiteeri:
Vist ainuke erinevus oli meetermõõdus detailide kasutamine Tu-4 juures.


Tu-4 ehitati algusest peale 23 mm kahuritega pardarelvastusele, B-29 oli algusest lõpuni 12,7 peal.
Minumeelest oli Tu-4 kopeerimise põhjus Stalini korraldus (kähku samasugune) ja venelaste kätte sattunud originaal (oli, kust kopeerida).

Tsiteeri:
Remontinud olen ma mõlemaid, ehitust veel veidi mäletan. :wink:
Mosse mootori kohta liikus legend, et see oli algselt mingi õhusõiduki APU (varutoiteallika) mootor, mis autole kohandati.


Vähetõenäoline on see variant, õhusõidukitel kasutatakse ikka way kergema erivõimsusega mootoreid, mosse mootor on hoolimata oma edumeelsest materjalikasutusest tegelikult sama raske kui malmplokiga Lada mootor. Pigem võis olla vastupidi, et seeriasse lastud mootoril tekkisid mingid militaarkasutused ja sellest ka legend.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ne imejuštšii analogov
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2018 9:54 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17229
Seoses sellega meenub venelaste diisel, mis leidis kasutamist nii veduritel kui allveelaevadel. Kusjuures allveelaevnikud olid raudpoltkindlad, et algselt loodi jõuallik raudtee tarvis ja raudteelased omakorda sama veendunud, et tegu oli allveelaevadele mõelduga. Ühist oli mõlemal grupil sedapalju, et mootorit kui kõlbmatut asja üksmeelselt maapõhja vannuti...

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ne imejuštšii analogov
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2018 11:53 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 15993
Asukoht: Viljandimaa
Selle optimistliku noodiga lõpetame Venemaa tsiviilautode arutelu siin teemas.

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ne imejuštšii analogov
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2018 21:24 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: 16 Dets, 2003 12:32
Postitusi: 4688
Kapten Trumm kirjutas:
Tu-4 ehitati algusest peale 23 mm kahuritega pardarelvastusele, B-29 oli algusest lõpuni 12,7 peal.
Minumeelest oli Tu-4 kopeerimise põhjus Stalini korraldus (kähku samasugune) ja venelaste kätte sattunud originaal (oli, kust kopeerida).

Hm, see on huvitav, et sa just selle kaitserelvastuse jutuks võtsid. See teema on tegelikult palju huvitavam kui torude vahetus.

B-29 oli teatavasti jänkide esimene hermeetilise kabiiniga pommituslennuk ning seetõttu tekkis turellide mehitamise probleem. Lahendus oli üpris keeruline. Turellid tehti kaugjuhitavad (peale sabaturelli, kuhu sai hermeetilise kabiini ehitada) ning sellised, et iga laskur sai juhtida kõiki turelle. Seega oli nende juhtimissüsteem tegelikult mehaaniline analoogarvuti - vastavalt sihturi asukohale lennukis tegi see süsteem kohe ka turelli suunamisel vajalikud korrektsioonid.

Kopeerimisel ei jäänud venelastel muud üle, kui kogu see süsteem 100% kopeerida. Kõik tollimõõdus hammasrattad, Ameerika elektriajamid ja muu juurde kuuluv. Midagi ümberarvestada meetermõõdustikule oleks olnud juba liiga keeruline. Lihtsam oleks olnud juba kõik algusest lõpuni uuesti teha.

Kuulipildujate asemel pandi jah sinna turelli algul 20 ja hiljem 23 mm kahurid, aga see oli suht kosmeetiline muudatus.

Mis teeb aga elu eriti huvitavaks - kui venelastel sai valmis Tu-16, siis polnud neil sellele ka paremat kaitserelvastuse süsteemi võtta kui see sama «ПВ-23». Kusjuures Tu 16 elektrisüsteem oli juba täiesti teistsugune, mistõttu tuli see jänkide leiutis elektriliselt isoleerida ning toitmiseks lennuki pardale panna muundurid.

Analooge mitteomav lahendus. Seega - teemasse!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ne imejuštšii analogov
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2018 22:12 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4423
Asukoht: Tallinn
Tegelikult pole õhusõidukil erinevat voolu tarbivate seadmete kasutamises midagi analooge mitteomavat.
Näiteks omal ajal laialt levinud purilennukil "Blanik" oli raadiojaama toide reeglina 12V DC, aviohorisont sai kolmefaasilise 36V 400 Hz toite läbi umformeri 24V lennukiakult ning pöörangunäitajal oli eraldi 3,7 (4,5)V lapik patarei.
Ja seda elektromehhaaniliste ja elektrooniliste seadmete poolest küllaltki primitiivsel purilennukil.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ne imejuštšii analogov
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2018 22:20 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: 16 Dets, 2003 12:32
Postitusi: 4688
Analooge mitteomav oli see, et üks elektrisüsteemidest /vist ameeriklaste B-29 oma, praegu mälu järgi kirjutan/ kasutas kere "maana" ja ainult 1 ots tuli mööda traati. Seetõttu tuli Tu-16 peal ka turellid koos ajamitega elektriliselt ülejäänud kerest isoleerida.

Ei olnud kahte juhet mööda toiminud erineva toitega süsteemid.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ne imejuštšii analogov
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2018 22:49 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4423
Asukoht: Tallinn
Ühejuhtmelise süsteemi, kus teiseks "juhtmeks" on kere, puuduseks on elektrokeemilise korrosiooni oht. Anood hävib. Seetõttu ka autodel viidi omal ajal "miinus" massi, et korrosioon kerele tulede kohal auke sisse ei sööks. Vanematel oli massiks "pluss".
Kahejuhtmelise skeemi puhul seda ohtu pole.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ne imejuštšii analogov
PostitusPostitatud: 09 Mai, 2018 9:23 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26736
Selle B-29 pealt laenatud kahursüsteemi toimimist Tu-16 pardal valgustab natuke omaaegne popp aktsioonfilm "Juhtum ruudus 36-80". Kere pealse ja aluse laskeseadme operaator istub pilootide selja taga ja vaatab välja läbi klaaskupli piloodikabiini taga, saba laskeseadmel on eraldi kabiin koos laskuriga.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ne imejuštšii analogov
PostitusPostitatud: 12 Mai, 2018 21:26 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Sept, 2011 21:40
Postitusi: 163
Vene teadlased töötasid välja meetodi,mis võimaldab teha kindlaks kassiliha olemasolu šaurmaas.Võib arvata ,et meetod ei oma analooge.


Manused:
2018-05-12_06h49_14.png
2018-05-12_06h49_14.png [ 779.72 KB | Vaadatud 3097 korda ]
Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ne imejuštšii analogov
PostitusPostitatud: 14 Mai, 2018 16:17 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Okt, 2005 22:13
Postitusi: 1035
Asukoht: Tallinn
Mõned aastad tagasi sai Peterburi kandis valmis raudtee viadukt, millel pole analooge maailmas.
Nimelt ei mahu selle alt läbi ei liinibussi, veoauto ega ka isegi kaubikuga... Linnavalitsus lubas probleemi lahendamiseks silla üle värvida...
https://www.youtube.com/watch?v=PDpKOIg6XOY

_________________
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ne imejuštšii analogov
PostitusPostitatud: 15 Mai, 2018 15:43 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26736
Vene meedias olev Su-57 tutvustus. Lähimal näitamisel selgub, et mingi radarisüsteem on seal ka lennuki sabas (vaatamiseks "selja taha"?)
https://www.youtube.com/watch?v=52Tq16nIBHU

Vähelevinud (kuid venes mitte esimest korda) on täispööratavad vertikaalsabad (sellist süsteemi kasutab ka Tu-160).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 533 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 36  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt