www.militaar.net
http://www.militaar.net/phpBB2/

Ne imejuštšii analogov
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=40&t=41305
22. leht 56-st

Autor:  Tux [ 25 Apr, 2018 18:16 ]
Teema pealkiri:  Re: Ne imejuštšii analogov

Venelastel on üle maailma maas analooge mitte omav süsteem GLONASS... oma territooriumil veel toimib kuidagi, aga üldiselt pangestus järjekordne satelliit.
https://www.youtube.com/watch?v=GLztF2h2nTg

Järelikult on biz..s ka kõikide sati navigatsiooni kasutatavate täppisrelvadega nagu tiibrakett Kaliber

Autor:  ruger [ 25 Apr, 2018 19:47 ]
Teema pealkiri:  Re: Ne imejuštšii analogov

Sellest kirjutavad isegi venelased
Tsiteeri:
За последние несколько дней сразу два космических аппарата российской глобальной навигационной спутниковой системы ГЛОНАСС вышли из строя, сообщает «Интерфакс».

Сигнал от ГЛОНАСС-М № 734 пропал 19 апреля, позднее была потеряна связь и с ГЛОНАСС-М № 723. В настоящее время на орбите продолжают действовать 22 спутника ГЛОНАСС-М. Как отмечает агентство, для покрытия территории России достаточно 18 действующих спутников, тогда как для всей планеты необходимо 24 работающих космических аппарата.

https://lenta.ru/news/2018/04/25/glonass/

Autor:  Fucs [ 25 Apr, 2018 22:57 ]
Teema pealkiri:  Re: Ne imejuštšii analogov

Ei see nii lihtne ole, et "kogu GLONASS kogu maailmas maas on" :D

Venelastel on üleval pidevalt 25-26 satti (on olnud ka 30) millest 1 või 2 on pidevalt reservis. Seda esiteks. Teiseks on vaja täpseks posimiseks vähemalt nelja satti ühel ja samal ajal. Selleks et saaks GLONASSi kasutada "igas maailma otsas" suhteliselt täpselt (vähemalt neli satti kogu aeg saadaval) peab neid olema taevas kokku vähemalt 24. Praegu töötab 22. S.t. et mõnes maailma otsas võib tekkida olukord kus mingi HETK ei ole vähemalt nelja satti näha/saadaval. Thats all.

Vähemtäpselt saab kahemõõtmeliselt (X Y) hädaga kuidagi hakkama ka kolme satiga.
Kolmemõõtmelise (X Y Z) posimise jaoks on siiski vaja vähemalt nelja satti.

Lisaks kasutavad kõik tänapäeval kombinatsioone erinevate GNSS süsteemide sattidest (GPS; GLONASS; BEIDOU, GALILEO) ja no vähemalt neli satti on alati taevas.

Autor:  nimetu [ 25 Apr, 2018 23:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Ne imejuštšii analogov

Tsiteeri:
Järelikult on biz..s ka kõikide sati navigatsiooni kasutatavate täppisrelvadega nagu tiibrakett Kaliber

Nagu ftp Fucs juba mainis:
Tsiteeri:
Lisaks kasutavad kõik tänapäeval kombinatsioone erinevate GNSS süsteemide sattidest (GPS; GLONASS; BEIDOU, GALILEO) ja no vähemalt neli satti on alati taevas.

Vene relvad kasutavad üldiselt mõlemaid variante - nii GLONASS kui ka GPS.

Autor:  Tux [ 25 Apr, 2018 23:40 ]
Teema pealkiri:  Re: Ne imejuštšii analogov

nimetu kirjutas:
Tsiteeri:
Järelikult on biz..s ka kõikide sati navigatsiooni kasutatavate täppisrelvadega nagu tiibrakett Kaliber

Nagu ftp Fucs juba mainis:
Tsiteeri:
Lisaks kasutavad kõik tänapäeval kombinatsioone erinevate GNSS süsteemide sattidest (GPS; GLONASS; BEIDOU, GALILEO) ja no vähemalt neli satti on alati taevas.

Vene relvad kasutavad üldiselt mõlemaid variante - nii GLONASS kui ka GPS.


Arvestades seda, et GPS täpsust saavad ameeriklased reguleerida nii kuidas neile vaja on, ei ole venelastel eriti mõistlik kasutada oma olulises relvasüsteemis seda teenust, kuigi kes neid teab, mida nad meeltesegaduses teha võivad...
Mulle ei anna aga rahu hoopis üks teine asi. Nimelt on ameeriklastel viimased paar aastat katsetusel olnud uus mehitamata kosmosesüstik, millest keegi mitte kui midagi ei tea. Järsku pole GLONASSI jamad juhuslikud? Minu fantaasia lubab küll oletada, et GLONASSI satelliitide ennetähtaegsele otsalõppemisele on võimalik sellise orbiidil pikaajaliselt manööverdava asjaga oluliselt kaasa aidata. Kõrvetad näiteks laseriga kaugelt päikesepatareisid ükshaaval ja aeglaselt läbi, et satelliidi koolemine tunduks loomuliku surmana. Igatahes on ajastus hästi sobilik venelastele koha kätte näitamiseks.

Autor:  isakene [ 25 Apr, 2018 23:52 ]
Teema pealkiri:  Re: Ne imejuštšii analogov

Tux kirjutas:
Mulle ei anna aga rahu hoopis üks teine asi. Nimelt on ameeriklastel viimased paar aastat katsetusel olnud uus mehitamata kosmosesüstik, millest keegi mitte kui midagi ei tea. Järsku pole GLONASSI jamad juhuslikud? Minu fantaasia lubab küll oletada, et GLONASSI satelliitide ennetähtaegsele otsalõppemisele on võimalik sellise orbiidil pikaajaliselt manööverdava asjaga oluliselt kaasa aidata. Kõrvetad näiteks laseriga kaugelt päikesepatareisid ükshaaval ja aeglaselt läbi, et satelliidi koolemine tunduks loomuliku surmana. Igatahes on ajastus hästi sobilik venelastele koha kätte näitamiseks.


Ajakirjanduse andmeil on venelastel endal ka sarnast kraami, mis usa poiste meelest "orbiidil liiga hästi manööverdavad". Isiklikult arvan, et glonass ei ole nüüd küll, asi, mille peal kosmoses hambaid proovida, küllap leiaks orbiidilt palju magusamaid palasid... :twisted:

http://epl.delfi.ee/news/forte/kas-usa- ... d=73022377

Autor:  Fucs [ 26 Apr, 2018 13:14 ]
Teema pealkiri:  Re: Ne imejuštšii analogov

Need GNSS navisatid ei ole igavesed. Ma täpselt ei tea, aga pakun iga sati elueaks kusagil ca 15 +/- 5 aastat. Seega ärakoolemine ja tõrked on n.ö. tavaline teema. Selleks hoitaksegi kosmoses tavaliselt paari satti ka reservis + paar satti maapeal valmis vajadusel võimalikult kiireks üleslennutamiseks. Kuna igal satil on oma kindel orbiit, siis ei pruugi alati reservsatid default sobida väljakukkunud sattide asendamiseks. Siis ma arvan peab neid olema võimalik vajadusel ka liigutada/korrigeerida. + eraldi teema on geostatsionaarsete sattide teema + eraldi DGNSS differentsiaalparandeid andvate sattide teema (GLONASS kasutab СДКМ (система дифференциальной коррекции и мониторинга) süsteemi mille koosseisus on lisaks maapealsetele jaamadele ka «Луч» sattide süsteem kosmoses).

Lisaks ma ei usu, et venelaste nn täppisrelvad kasutavad posimiseks ainult GNSS süsteeme. Seal on kindlasti kasutusel igasugused hübriidlahendused ja nad ei ole ainusõltuvuses GNSS-ist. Kusjuures pole üheselt selge millega tegelevad kosmoses spetsiaalsed militaarsatid. Neil võib olla lisaks muule otstarbele ka võimekus vajadusel pakkuda GNSS teenust spetsiaalsele militaarotstarbelisele tarbijale. See GLONASS on ikkagi süsteem, mis küll töötati välja militaarotstarbel aga anti ka tsiviilkasutusse (nagu ka GPS). Ma usun, et lisaks sellele on olemas ka mil.GNSS süsteemid, mis toetavad või täiendavad (aga samas ma ei usu, et asendaks 100% sest see eeldaks jälle ca 20-30 lisa navisati üleslennutamist ja paralleelse süsteemi väljaarendamist) avalikke GNSS süsteeme, mida tsiviilkäibesse antud ei ole ja me ei tea nendest muffigi.

GNSS süsteemide võrdlustabel
Manus:
SatSystData.png
SatSystData.png [ 70.09 KB | Vaadatud 4242 korda ]


GLONASS sattide numbrid ja andmed (praegu on rivist väljas satid nr.723 [GN 76] ja 734 [GN 69])
Manus:
GLONASS.png
GLONASS.png [ 135.85 KB | Vaadatud 4242 korda ]

* 723 oli venelastel enne 2016 sügist orbitaalreservis ja asendas 2016 sügisel rivist välja langenud satti 737


GLONASS satid 02.04.2018 EEST 13:18-13:43 (punasega välja toodud 723 (GN 76) ja 734 (GN 69) satid.
Manus:
GLONASS Orbiidid.png
GLONASS Orbiidid.png [ 2.09 MB | Vaadatud 4242 korda ]


Alloleval lingil saab mängida kuupäevade ja ajaga ning otsida sattide asukohti taevas.
"Select satellites" alt võtke linnukesed ära igaltpoolt mujalt ja pange linnuke ainult GLONASS ette.
"Search" akanasse pange siis kas GN 69 või GN 76 (võib otsaida ka numbrite 723 ja 734 järgi, aga kaart kuvab ikkagi numbreid GN süsteemis ehk 734 puhul GN 69 ja 723 puhul GN 76)
Ülevalt saab valida erinevaid vaateid (World map; Satellites above your horizon; 3D globe ja Planetarium view). nende akende vahetamisel peab uuesti seadistama "Select satellites" menüüs ainult GLONASS peale.
"Time slider" nupuga/liuguriga mängides näeb sattide liikumist taevas.

https://in-the-sky.org/satmap_worldmap. ... th=4&day=2


****

Venekeelset Wikit

Орбитальная спутниковая группировка России (Kogu teadaolev VF sattide grupeering)
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D1 ... 0%B8%D0%B8

СДКМ (GLONASS DGNSS süsteem)
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%94%D0%9A%D0%9C

Autor:  Fucs [ 26 Apr, 2018 13:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Ne imejuštšii analogov

Järgmiselt pildilt on näha nende väljalangenud sattide asukohad Eesti kohal 04.04.2018 EEST 13:29 seisuga.
Nagu näha siis meil siin oli samal ajal taevas saadaval GLONASS sattidest lisaks neile veel 8 satti (GPS sattidest rääkimata) ja nende kahe töötamine või mittetöötamine ei mõjutanud kuigivõrd võimekust siin Eestis tollel ajahetkel ka ainult GLONASS süsteemi järgi positsioneerimist.

Manus:
GLONASS EST 04.04.2018.png
GLONASS EST 04.04.2018.png [ 158.72 KB | Vaadatud 4225 korda ]

Autor:  Roamless [ 07 Mai, 2018 14:02 ]
Teema pealkiri:  Re: Ne imejuštšii analogov

Midagi Trummile ehk kaua tehtud kaunikene või Chrysler 300C kohtus Rolls-Royce-ga
https://maailm.postimees.ee/4484396/vid ... 1438002618
Putin sõitis ametissevannutamisele Kortežiga. Võiks hakata laulama kiidulaule "Vene autotööstusele", aga tegelikult on jõuallikas Porchelt, osa vidinaid Boschilt ja venelastel endil oli "au" seda "analooge mitteomavat" toodet kokku panna. Tõeline "innovatsioon" Vene moodi.

Autor:  Kapten Trumm [ 07 Mai, 2018 15:52 ]
Teema pealkiri:  Re: Ne imejuštšii analogov

Äkki peaks kasutama natuke tõsisemaid allikaid, kui Ilta-Sanomat :D
Porsche tehnoloogiline abi on mõistagi võimalik, kuid esitatud "info" on samaväärne RT valetamisega
Tsiteeri:
kuid arvatakse, et sel on Porsche 4,6-liitrisel mootoril põhinev 4,4-liitrine V8 mootor. NAMI arendab ka 6,6-liitrist V12 mootorit.


Tegelikkuses on see 4,6 nelja silindri võrra kärbitud versioon modulaarsest mootorist, mille loomine algas NAMI-s mõned aastaid tagasi (eesmärk oli luua turbadega V12 mootor ja selle põhjal vähendanud V8 ja rida4 ülelaadimisega mootorid). Selles protsessis tõenäolisest andiski Porsche sisendit, aga jutt lihtsalt nende V8 seeriamootori kuivalt maha tegemisest tundub kahtlane.

Autor:  mart2 [ 07 Mai, 2018 16:46 ]
Teema pealkiri:  Re: Ne imejuštšii analogov

Kapten Trumm kirjutas:
Äkki peaks kasutama natuke tõsisemaid allikaid, kui Ilta-Sanomat :D
Porsche tehnoloogiline abi on mõistagi võimalik, kuid esitatud "info" on samaväärne RT valetamisega
Tsiteeri:
kuid arvatakse, et sel on Porsche 4,6-liitrisel mootoril põhinev 4,4-liitrine V8 mootor. NAMI arendab ka 6,6-liitrist V12 mootorit.

Tegelikkuses on see 4,6 nelja silindri võrra kärbitud versioon modulaarsest mootorist, mille loomine algas NAMI-s mõned aastaid tagasi (eesmärk oli luua turbadega V12 mootor ja selle põhjal vähendanud V8 ja rida4 ülelaadimisega mootorid). Selles protsessis tõenäolisest andiski Porsche sisendit, aga jutt lihtsalt nende V8 seeriamootori kuivalt maha tegemisest tundub kahtlane.
Akf Roamless annab viite allikale ja naerab selle tõttu vene ületamata autotööstuse peale.
Mille poolest on see rohkem valetamine, kui Kapten Trummi väide et "see tundub kahtlane" ja ei anna ümberlükkavat allikat. :dont_know:

Autor:  Kapten Trumm [ 07 Mai, 2018 17:05 ]
Teema pealkiri:  Re: Ne imejuštšii analogov

Konkreetsest mootoriarendusest on venelaste autoajakirjandus kirjutanu, sh Porsche rollist:
https://autoreview.ru/news/nami-gotovit ... t-kortezha

Porsche V8 mootori mahategemisest rääkimine on lihtsalt oma teadmatuse demonstratsioon - analoogne rahvatarkusele, kuidas BMW M10 tüüpi mootori mahategemisest Moskvitsi mootor saadi. Porschel aga V12 suurseeriamootorit praegu polegi.

Ühesõnaga, "loogika", kuidas Porsche V8 mootori mahategemisel saadi see Kortezi V8 mootor, on absoluutne jamps. Kogu antud mootoriprojekt algas V12 mootorist (mille loomisel oli Porsche osaline, kuid see ei saanud ülalnimetatud põhjustel olla Porsche enda mootor), V8 mootor on saadud sellest mootori vähendamise teel. Sellist asja nimetatakse modulaarmootor, kus samu detaile pruukides luuakse erinevaid eri töömahuga mootoreid.

Kogu teema on IS (Õhtulehe tase) parimal tasemel. IS pole isegi mitte Tehnikamaailm. Porsche seeria mootorite hulgas puudub aga V12 turbomootor. Analoogse tehnoloogiasiirdega sündis 1980ndate alguses nt Samara mootor, mis loodi Porsche tehnilise abiga, kuid mis ei ole Porsche mootor, pigem meenutab see juba tootmises olnud Fiati mootoreid oma lahenduse poolest.

Autor:  T-62 [ 07 Mai, 2018 18:49 ]
Teema pealkiri:  Re: Ne imejuštšii analogov

Lugesin jutu läbi ja lisaks ka kommentaarid, soovitan kõigile, sealhulgas kaptenile. Hea mootor, sobib kuhu iganes: alates motoplokist ja lõpetades lennukiga (või oli seal tanki mainitud). Venelased ise ka ei usu, kui ehk paar tükki aastas valmib.

Autor:  Lemet [ 07 Mai, 2018 20:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Ne imejuštšii analogov

Tsiteeri:
analoogne rahvatarkusele, kuidas BMW M10 tüüpi mootori mahategemisest Moskvitsi mootor saadi.


Inimesi, kes räägivad BMW pealt 412 mootori tuuripanekust, eitasu väga tõsiselt võtta, nad ei tea mootoritest valdavalt midagi.

Autor:  ptrt [ 07 Mai, 2018 21:05 ]
Teema pealkiri:  Re: Ne imejuštšii analogov

Tsiteeri:
Tsiteeri:
analoogne rahvatarkusele, kuidas BMW M10 tüüpi mootori mahategemisest Moskvitsi mootor saadi.

Inimesi, kes räägivad BMW pealt 412 mootori tuuripanekust, ei tasu väga tõsiselt võtta, nad ei tea mootoritest valdavalt midagi.

Aga mida teha nendega, kes räägivad nt TU-4'st?

Et on legendid, ja siis on veel midagi, mis on nende legendide tekkimise põhjuseks...

22. leht 56-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/