25. leht 69-st

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 07 Mai, 2018 15:46
Postitas mart2
Kapten Trumm kirjutas:Äkki peaks kasutama natuke tõsisemaid allikaid, kui Ilta-Sanomat :D
Porsche tehnoloogiline abi on mõistagi võimalik, kuid esitatud "info" on samaväärne RT valetamisega
kuid arvatakse, et sel on Porsche 4,6-liitrisel mootoril põhinev 4,4-liitrine V8 mootor. NAMI arendab ka 6,6-liitrist V12 mootorit.
Tegelikkuses on see 4,6 nelja silindri võrra kärbitud versioon modulaarsest mootorist, mille loomine algas NAMI-s mõned aastaid tagasi (eesmärk oli luua turbadega V12 mootor ja selle põhjal vähendanud V8 ja rida4 ülelaadimisega mootorid). Selles protsessis tõenäolisest andiski Porsche sisendit, aga jutt lihtsalt nende V8 seeriamootori kuivalt maha tegemisest tundub kahtlane.
Akf Roamless annab viite allikale ja naerab selle tõttu vene ületamata autotööstuse peale.
Mille poolest on see rohkem valetamine, kui Kapten Trummi väide et "see tundub kahtlane" ja ei anna ümberlükkavat allikat. :dont_know:

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 07 Mai, 2018 16:05
Postitas Kapten Trumm
Konkreetsest mootoriarendusest on venelaste autoajakirjandus kirjutanu, sh Porsche rollist:
https://autoreview.ru/news/nami-gotovit ... t-kortezha

Porsche V8 mootori mahategemisest rääkimine on lihtsalt oma teadmatuse demonstratsioon - analoogne rahvatarkusele, kuidas BMW M10 tüüpi mootori mahategemisest Moskvitsi mootor saadi. Porschel aga V12 suurseeriamootorit praegu polegi.

Ühesõnaga, "loogika", kuidas Porsche V8 mootori mahategemisel saadi see Kortezi V8 mootor, on absoluutne jamps. Kogu antud mootoriprojekt algas V12 mootorist (mille loomisel oli Porsche osaline, kuid see ei saanud ülalnimetatud põhjustel olla Porsche enda mootor), V8 mootor on saadud sellest mootori vähendamise teel. Sellist asja nimetatakse modulaarmootor, kus samu detaile pruukides luuakse erinevaid eri töömahuga mootoreid.

Kogu teema on IS (Õhtulehe tase) parimal tasemel. IS pole isegi mitte Tehnikamaailm. Porsche seeria mootorite hulgas puudub aga V12 turbomootor. Analoogse tehnoloogiasiirdega sündis 1980ndate alguses nt Samara mootor, mis loodi Porsche tehnilise abiga, kuid mis ei ole Porsche mootor, pigem meenutab see juba tootmises olnud Fiati mootoreid oma lahenduse poolest.

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 07 Mai, 2018 17:49
Postitas T-62
Lugesin jutu läbi ja lisaks ka kommentaarid, soovitan kõigile, sealhulgas kaptenile. Hea mootor, sobib kuhu iganes: alates motoplokist ja lõpetades lennukiga (või oli seal tanki mainitud). Venelased ise ka ei usu, kui ehk paar tükki aastas valmib.

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 07 Mai, 2018 19:42
Postitas Lemet
analoogne rahvatarkusele, kuidas BMW M10 tüüpi mootori mahategemisest Moskvitsi mootor saadi.
Inimesi, kes räägivad BMW pealt 412 mootori tuuripanekust, eitasu väga tõsiselt võtta, nad ei tea mootoritest valdavalt midagi.

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 07 Mai, 2018 20:05
Postitas ptrt
analoogne rahvatarkusele, kuidas BMW M10 tüüpi mootori mahategemisest Moskvitsi mootor saadi.
Inimesi, kes räägivad BMW pealt 412 mootori tuuripanekust, ei tasu väga tõsiselt võtta, nad ei tea mootoritest valdavalt midagi.
Aga mida teha nendega, kes räägivad nt TU-4'st?

Et on legendid, ja siis on veel midagi, mis on nende legendide tekkimise põhjuseks...

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 07 Mai, 2018 20:40
Postitas Lemet
Asi on märksa lihtsam- need, kes veendunult räägivad, kuidas BMW M10 tüüpi mootori mahategemisest Moskvitši mootor saadi, pole oma ihusilmaga näinud ei M10 ega 412. Oleks näinud, siis ei ajaks sedasorti lollusi suust välja. B- 29 ja Tu-4 vahel valitseb vähemalt väline sarnasus...

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 07 Mai, 2018 22:45
Postitas EOD
Lemet kirjutas:Asi on märksa lihtsam- need, kes veendunult räägivad, kuidas BMW M10 tüüpi mootori mahategemisest Moskvitši mootor saadi, pole oma ihusilmaga näinud ei M10 ega 412. Oleks näinud, siis ei ajaks sedasorti lollusi suust välja. B- 29 ja Tu-4 vahel valitseb vähemalt väline sarnasus...
Just BMW M10 ja UMZ-412 vahel on vähemalt väline sarnasus. Tu-4 on B-29 pealt maha viksitud piinliku täpsusega. Isegi piloodi mahaununenud fotokaamera viksiti maha. Vist ainuke erinevus oli meetermõõdus detailide kasutamine Tu-4 juures.
Tupolev olevat kopeerimise korraldusest solvunud olnud ja palunud luba lennukit vähemalt moderniseerida, kuid Peremees olevat käskinud teha kõik just nii kui originaalis.

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 07 Mai, 2018 23:24
Postitas Lemet
Ole nüüd, see väline sarnasus lõpeb ära silindrite arvu ja nurga all asuva blokiga. Üks on malmblokk, teine alumiinium märgade hülssidega. Ja vaata, kus on ühel jagaja ja kus teisel. Õlipumbast, karterituulutusest, põlemiskambritest, väntvõllidest, ketipingutitest ja teistest pisiasjadest ma ei räägigi. Tu-4 saamisloo olen ma siin pikalt lahti kirjutanud, aga näiteks mootoreid sellele konkreetselt B-29 pealt ei kopeeritudki. Tehnoloogilistele põhjustel ilmselt.

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 08 Mai, 2018 7:44
Postitas EOD
Veelkord:
Just BMW M10 ja UMZ-412 vahel on vähemalt väline sarnasus
Remontinud olen ma mõlemaid, ehitust veel veidi mäletan. :wink:
Mosse mootori kohta liikus legend, et see oli algselt mingi õhusõiduki APU (varutoiteallika) mootor, mis autole kohandati.

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 08 Mai, 2018 8:26
Postitas Kapten Trumm
Vist ainuke erinevus oli meetermõõdus detailide kasutamine Tu-4 juures.
Tu-4 ehitati algusest peale 23 mm kahuritega pardarelvastusele, B-29 oli algusest lõpuni 12,7 peal.
Minumeelest oli Tu-4 kopeerimise põhjus Stalini korraldus (kähku samasugune) ja venelaste kätte sattunud originaal (oli, kust kopeerida).
Remontinud olen ma mõlemaid, ehitust veel veidi mäletan. :wink:
Mosse mootori kohta liikus legend, et see oli algselt mingi õhusõiduki APU (varutoiteallika) mootor, mis autole kohandati.
Vähetõenäoline on see variant, õhusõidukitel kasutatakse ikka way kergema erivõimsusega mootoreid, mosse mootor on hoolimata oma edumeelsest materjalikasutusest tegelikult sama raske kui malmplokiga Lada mootor. Pigem võis olla vastupidi, et seeriasse lastud mootoril tekkisid mingid militaarkasutused ja sellest ka legend.

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 08 Mai, 2018 8:54
Postitas Lemet
Seoses sellega meenub venelaste diisel, mis leidis kasutamist nii veduritel kui allveelaevadel. Kusjuures allveelaevnikud olid raudpoltkindlad, et algselt loodi jõuallik raudtee tarvis ja raudteelased omakorda sama veendunud, et tegu oli allveelaevadele mõelduga. Ühist oli mõlemal grupil sedapalju, et mootorit kui kõlbmatut asja üksmeelselt maapõhja vannuti...

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 08 Mai, 2018 10:53
Postitas Kriku
Selle optimistliku noodiga lõpetame Venemaa tsiviilautode arutelu siin teemas.

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 08 Mai, 2018 20:24
Postitas toomas tyrk
Kapten Trumm kirjutas: Tu-4 ehitati algusest peale 23 mm kahuritega pardarelvastusele, B-29 oli algusest lõpuni 12,7 peal.
Minumeelest oli Tu-4 kopeerimise põhjus Stalini korraldus (kähku samasugune) ja venelaste kätte sattunud originaal (oli, kust kopeerida).
Hm, see on huvitav, et sa just selle kaitserelvastuse jutuks võtsid. See teema on tegelikult palju huvitavam kui torude vahetus.

B-29 oli teatavasti jänkide esimene hermeetilise kabiiniga pommituslennuk ning seetõttu tekkis turellide mehitamise probleem. Lahendus oli üpris keeruline. Turellid tehti kaugjuhitavad (peale sabaturelli, kuhu sai hermeetilise kabiini ehitada) ning sellised, et iga laskur sai juhtida kõiki turelle. Seega oli nende juhtimissüsteem tegelikult mehaaniline analoogarvuti - vastavalt sihturi asukohale lennukis tegi see süsteem kohe ka turelli suunamisel vajalikud korrektsioonid.

Kopeerimisel ei jäänud venelastel muud üle, kui kogu see süsteem 100% kopeerida. Kõik tollimõõdus hammasrattad, Ameerika elektriajamid ja muu juurde kuuluv. Midagi ümberarvestada meetermõõdustikule oleks olnud juba liiga keeruline. Lihtsam oleks olnud juba kõik algusest lõpuni uuesti teha.

Kuulipildujate asemel pandi jah sinna turelli algul 20 ja hiljem 23 mm kahurid, aga see oli suht kosmeetiline muudatus.

Mis teeb aga elu eriti huvitavaks - kui venelastel sai valmis Tu-16, siis polnud neil sellele ka paremat kaitserelvastuse süsteemi võtta kui see sama «ПВ-23». Kusjuures Tu 16 elektrisüsteem oli juba täiesti teistsugune, mistõttu tuli see jänkide leiutis elektriliselt isoleerida ning toitmiseks lennuki pardale panna muundurid.

Analooge mitteomav lahendus. Seega - teemasse!

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 08 Mai, 2018 21:12
Postitas EOD
Tegelikult pole õhusõidukil erinevat voolu tarbivate seadmete kasutamises midagi analooge mitteomavat.
Näiteks omal ajal laialt levinud purilennukil "Blanik" oli raadiojaama toide reeglina 12V DC, aviohorisont sai kolmefaasilise 36V 400 Hz toite läbi umformeri 24V lennukiakult ning pöörangunäitajal oli eraldi 3,7 (4,5)V lapik patarei.
Ja seda elektromehhaaniliste ja elektrooniliste seadmete poolest küllaltki primitiivsel purilennukil.

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 08 Mai, 2018 21:20
Postitas toomas tyrk
Analooge mitteomav oli see, et üks elektrisüsteemidest /vist ameeriklaste B-29 oma, praegu mälu järgi kirjutan/ kasutas kere "maana" ja ainult 1 ots tuli mööda traati. Seetõttu tuli Tu-16 peal ka turellid koos ajamitega elektriliselt ülejäänud kerest isoleerida.

Ei olnud kahte juhet mööda toiminud erineva toitega süsteemid.