Focke-Wulf 190
Focke-Wulf 190
Ilmselt paljudele siin on teada, et sakslaste parimat II maailmasõja aegset hävitajat toodetakse ka tänapäeval. Flugwerk GmbH inseneridel tuli mõte teha sest lennukist üks 1:1 koopia, mis ka lendaks. Arhiivis tuhlamise käigus leiti FW-190 A-8 originaalprojekt. Samuti selgus, et tehase sisseseade viidi Venemaale. Venemaalt leiti lennuki eri detailide vorme ja muid osi ning suurimaks üllatuseks oli see et mootorit BMW 801 toodetakse Venemaal tänaseni markeeringu AŠ-82FN all. Venelane oli selle ilmselt maha viksinud ja veidike täiustanud, sest AŠ on veidi võimsam kui BMW mootor. AŠ-82FN mootoreid kasutati pommilennukitel TU2 ja hävitajatel La-9 ning La-11. Võimalik, et neid sattus ka La-7-tele.
Tagasi tulles FW-190 A8-N juurde oli tellimusi esmajärjekorras 9. Esimesele 12 masinale paigaldati originaal sabarattad, millised leiti kuskilt blindaažist. Lennuki maksumus on ligi pool miljonit dollarit. Nii, et kel pappi on - palun väga!
Juunis 2004 tegi lennuk oma esimese testlennu. 29. septembril 2004 sooritati ametlik lend pressile. Pildid on all:
Tagasi tulles FW-190 A8-N juurde oli tellimusi esmajärjekorras 9. Esimesele 12 masinale paigaldati originaal sabarattad, millised leiti kuskilt blindaažist. Lennuki maksumus on ligi pool miljonit dollarit. Nii, et kel pappi on - palun väga!
Juunis 2004 tegi lennuk oma esimese testlennu. 29. septembril 2004 sooritati ametlik lend pressile. Pildid on all:
Anton - horridoo!
Jah! olen ise kah sellele mõelnud seoses sõjafilmide tegemisega. Hea oleks uusi masinaid filmides kasutada aga relvastus puudub! Aga kui leiaks kuskilt korras originaaltiivad, siis annaks asja ju aretada. Näiteks lennundusmuuseum Hanoveris Laatzenis tegigi nii. Wlugwerki esimene toodang oli ainult kere, mis läks Laatzeni muuseumisse ja sellele poogiti muu originalne külge.
Anton - horridoo!
Laskemoona kulu näidikud on omal kohal, kuid neil on kindlasti mingi teine funktsioon kui üldse on. Sihiku asemel oli vist paigaldatud GPS seade, kui mälu ei peta. Uus lennuk on võrreldes originaaliga 450 kg kergem. Selleks on eemaldatud relvastus, laskemoon, soomusplaadid (need on asendatud alumiiniumiga) ja raske raadio. Kütuse paakide mahtu on suurendatud tänu kaasaegsele tehnoloogiale 650-lt 880 liitrile. Lennuk on kergem ja võimsam ning lendab kiiremini ja kaugemale. Aga ikkagi on seda mõnus vaadata
Anton - horridoo!
Aga kas tehasest lennukit tellides ei saaks nôuda relvatorude mulaaze külge? Swastika peab niikuinnii ise saba peale maalima, kui ostad.
Meenus jobu ärimees siff, kes 145millise lennuki ostis. Sellise papi eest oleks mitu 190-t saanud. Poole efektsem oleks, kui ärikohtumisele saabuks actionfilmi maffialennuki asemel staffel FockeWulfe.
Meenus jobu ärimees siff, kes 145millise lennuki ostis. Sellise papi eest oleks mitu 190-t saanud. Poole efektsem oleks, kui ärikohtumisele saabuks actionfilmi maffialennuki asemel staffel FockeWulfe.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Tsiteerin:
Aga kas tehasest lennukit tellides ei saaks nôuda relvatorude mulaaze külge?
Tiibade konstruktsiooni muudeti. Kahurite arvelt suurendati kütuse paake. Ainus asi on, et tellida tiivad originaalprojekti kohaselt, aga ilmselt läheb lennuk siis tunduvalt kallimaks, kuna seeriatootmine on kohaldatud relvastuseta lennuki valmistamiseks
Aga kas tehasest lennukit tellides ei saaks nôuda relvatorude mulaaze külge?
Tiibade konstruktsiooni muudeti. Kahurite arvelt suurendati kütuse paake. Ainus asi on, et tellida tiivad originaalprojekti kohaselt, aga ilmselt läheb lennuk siis tunduvalt kallimaks, kuna seeriatootmine on kohaldatud relvastuseta lennuki valmistamiseks
Anton - horridoo!
Küsimus FW 190 taktika kohta.
Kas kellelgil on ettekujutlus sellest mis taktikat kasutasid FW.190 ründelennukid oma töös?
Et nagu Ju.87 on kõik enam vähem selge.
Aga see mis moodi FW.190 tegutses on minule ikka arusaamatu.
Kõige tõenäoline on skeem mille järgi lasti lennuki mõõdukalt (ca 25 kraadi) allamäge, kiirusega 450-500 km/h, orienteerudes kapoti ääre järgi kõrgusel ca 500m lasti kõik pommid maha ning pandi forsaazil minema. Suhteliselt turvaline, samas ka väheffektiivne.
Aga see on minu ettekujutlus (mis siiski leidnud mingi kinnitust)
Kas keegi oskab kommenteerida?
Et nagu Ju.87 on kõik enam vähem selge.
Aga see mis moodi FW.190 tegutses on minule ikka arusaamatu.
Kõige tõenäoline on skeem mille järgi lasti lennuki mõõdukalt (ca 25 kraadi) allamäge, kiirusega 450-500 km/h, orienteerudes kapoti ääre järgi kõrgusel ca 500m lasti kõik pommid maha ning pandi forsaazil minema. Suhteliselt turvaline, samas ka väheffektiivne.
Aga see on minu ettekujutlus (mis siiski leidnud mingi kinnitust)
Kas keegi oskab kommenteerida?
Ei ole kahjuks kusagilt sakslaste õpikutest lugeda saanud täpse taktika kohta, aga üldiselt umbes nii see peaks kõigi "jabo" lennukite puhul käima, nii umbes 30 kraadi all suure kiirusega ründama ja kiirelt jälle minema. Pommi heitekõrgus on seejuures tõenäoliselt madalamgi (100m isegi vast), täpsuse kohta ka ei saa viriseda, harjutamise asi rohkem.
Ma arvan et katse visata pommid 30 kraadi nurga all ja kõrguselt 100 m ei ole võimalik kuna FW ei saanud lihtsalt "gorisonti" ennast ajada enne seda oleks maaga kokku põrkanud.
Üks saksa instruktsioonidest õpetab üldse väga imeliku taktikat:
kiirus 400
kõrgus 400
gorisontaallend
kurss sihtmärgi suunas
ja siis kui sihtmärk kaob kapoti joone taga siis lasta pommid alla.
Pidi suhteliselt lihtne ja effektiivne olla.
Üks saksa instruktsioonidest õpetab üldse väga imeliku taktikat:
kiirus 400
kõrgus 400
gorisontaallend
kurss sihtmärgi suunas
ja siis kui sihtmärk kaob kapoti joone taga siis lasta pommid alla.
Pidi suhteliselt lihtne ja effektiivne olla.
kui madalalt visata saaks, ei tea jah, eks nõuab igal juhul meisterlikkust sel juhul.
See horisontaallennu variant on täitsa võimalik, on vaja ainult teada täpselt mis kõrgusel ja kiirusel visata ja heitmise ajaks need parajaks seada. Erinevatel pommidel võib küll erinev õhutakistus olla, aga mitte vist oluliselt.
See horisontaallennu variant on täitsa võimalik, on vaja ainult teada täpselt mis kõrgusel ja kiirusel visata ja heitmise ajaks need parajaks seada. Erinevatel pommidel võib küll erinev õhutakistus olla, aga mitte vist oluliselt.
-
- Liige
- Postitusi: 1483
- Liitunud: 12 Juun, 2005 18:33
- Kontakt:
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 21 külalist