Militaartehnilised kurioosumid...
Väidetavalt 1915 aastal Lätis valmistatud tank.
Kui pildid siin ei avane, siis link nendele:
http://englishrussia.com/?p=977
Kui pildid siin ei avane, siis link nendele:
http://englishrussia.com/?p=977
Viimati muutis xawa, 18 Dets, 2007 19:02, muudetud 2 korda kokku.
[img]http://www.hot.ee/xawa/6363.jpg[/img]
Tee parema hiirenupuga klõps pildi asemel oleval punasel kaldristil, avanenud menüüst vali >Properties<, klõpsa sellel ning avanenud aknast leiad aadressi:
http://englishrussia.com/images/weird_tanks/4.jpg
http://englishrussia.com/images/weird_tanks/5.jpg
http://englishrussia.com/images/weird_tanks/6.jpg
Töötab, kui aadress sisestada (kleepida/paste) veebilehitseja aadressiribale.
http://englishrussia.com/images/weird_tanks/4.jpg
http://englishrussia.com/images/weird_tanks/5.jpg
http://englishrussia.com/images/weird_tanks/6.jpg
Töötab, kui aadress sisestada (kleepida/paste) veebilehitseja aadressiribale.
Ühendriigid aretasid 1942-43 raskekaalus tanki T-28. See imeloom sõitis nelja roomiku peal. Neist välimised sai vajadusel küljest monteerida, et kitsaid sildasid ületada. Sel puhul vedas tank ülejäänut kahte endal sabas. T-28 kaalus 83-88 tonni ja neid toodeti üldse kokku kaks.
Viimati muutis xawa, 27 Dets, 2007 15:15, muudetud 1 kord kokku.
[img]http://www.hot.ee/xawa/6363.jpg[/img]
Ameeriklaste monstrum peaks kandma nime T95 .95 tähistas siis raskust tonnides,muidu oli elukas selgelt ala motoriseeritud.Mootoril olla olnud võimsust ainult 400 hj ja arvatavasti tegi see näitaja tast ühe väga uimase ja mõttetu eluka.
Viimati muutis vre, 21 Dets, 2007 16:25, muudetud 1 kord kokku.
Odot nüüd veidi - algselt kandis masin tähistust T-28, seejärel nimetati ta ümber "105 mm Gun Motor Carriage T95" - see toimus 1945 aastal. Aga edasi juhtus nii, et 1946 aastal sai ta oma esialgse nime tagasi, nii et kuna senini pole kuulda olnud uutest ümbernimetamistest, siis peaks ta tähistus ka praegusel hetkel olema T-28
Selle üle kui mõttetu ta oli, ma parem ei diskuteeriks - arvatavalt said jänkid katseeksemplaridega mässates vajaliku kogemuse ja kuna rohkem neid ei tehtud, siis oli ilmselt ammendav kogemus.
Urmas.
Selle üle kui mõttetu ta oli, ma parem ei diskuteeriks - arvatavalt said jänkid katseeksemplaridega mässates vajaliku kogemuse ja kuna rohkem neid ei tehtud, siis oli ilmselt ammendav kogemus.
Urmas.
Selle eelmainitud „läti” tanki kohta üht teist:
Kuna see riistapuu pretendeerib ei rohkem ega vähem kui esimese kaasaegse tanki nimetusele, siis võiks sellest aparaadist pisut põhjalikumalt pajatada.
Niisiis – 1914.a augustikuus esitles 23 aastane mitmekülgne lendur ja lennukikonstruktor Aleksander Prohovšikov, Vene väejuhatusele uudse soomustatud sõjamasina projekti.
Projekti ei võetud sugugi „hurraa” hüüetega vastu, kuid noorel leiduril õnnestus siiski veenda tsaari kuldpagunimehi eraldama 13 jaanuaril 1915 ühe katseeksemplari ehitamiseks 9960 rubla.
Tööd algasid 1 veebruaril 1915. ühe Riia inseneripolgu töökodades. „Vezdehod” (tanki mõiste oli veel tundmata) ehitamisest võttis osa 25 insenerivägede soldatit ja umbes samapalju tsiviilisikust oskustöölist.
Töö edenes jõudsalt ja 18 mail 1915. oli „Vezdehod” ( siis tõlkes „igalpooliikuja” ) katsetusteks valmis.
Masinast lähemalt.
http://www.textreferat.com/images/refer ... age009.jpg
http://www.spbdnevnik.ru/image/article/22121.jpg
Nagu näete – sarnanes „Vezdehod” hoopis rohkem kaasaegsetele tankidele kui hilisemad Inglise – Prantsuse analoogid.
Madala profiiliga kere ja sellel pöörlev torn kuulipilduja tarvis.
Tehnilised andmed.
Meeskond – 1 inimene
Jõuallikas – 20 hj karburaatormootor
Maksimaalne kiirus 25 km/h
Täismass - 4 t
Pikkus - 3,6 m
Laius - 2,0 m
Relvastus – 1 kuulipilduja
Soomus - 8 mm
„Vezdehodi” panid liikuma - üks lai kummist roomik ja kaks juhtratast kummalgi pool roomikut. Vastavalt konstruktori plaanile pidi aparaat liikuma kõva kattega teel ainult rataste abil, pehmel pinnasel aga toetuma roomikule.
Pöörata sai „Vezdehodi” nendesamade külgmiste rataste abil.
Ehk siis üsnagi eesrindlik lahendus „esimese” tanki kohta.
Paraku selgusid aga ka olulised puudused:
Nimelt ei olnud masina pööramine maastikul külgmiste ratastega kuigi tõhus, kaitsetu kummiroomik võis saada kergesti purustatud mürsukillu või granaadiplahvatuse tagajärjel.
Ka oli võimatu ühel inimesel ühekorraga tulistada kuulipildujast ja manööverdada lahinguväljal.
Puuduste kõrvaldamiseks kavandas Porohvšikov suurendada meeskonda kahe inimeseni ja relvastust kahe kuulipildujani.
Kuuldavasti oli juhtimisprobleeme plaanis lahendada kahe eraldi (!) roomikuga masina variandi abil. ( see tähendanuks siis pea-aegu kaasaegse tanketi tööpõhimõtet ).
Kõik oli hea, kuid mehel oli detsembriks 1915 kulutatud „Vezdehodi” arendamiseks juba 18 000 rubla.
Vene armeel ei läinud rinnetel hästi ja ka sisepoliitiline olukord oli pingeline. Selle sousti all, nagu venemaal tihti juhtub, pandi kogu projekt lihtsalt kalevi alla ja täiustatud „Vezdehod 2” jäigi ehitamata.
Pärast kommunistide võimuletulekut reklaamiti Porohvšikovi tanki kui „maailma esimest” propagandistlik-patriootilistel kaalutlustel.
Ja ka konstruktorit ennast ei unustatud muidugi…
1943.a laskis NKVD ta kuuldavasti lihtsalt maha.
Kuna see riistapuu pretendeerib ei rohkem ega vähem kui esimese kaasaegse tanki nimetusele, siis võiks sellest aparaadist pisut põhjalikumalt pajatada.
Niisiis – 1914.a augustikuus esitles 23 aastane mitmekülgne lendur ja lennukikonstruktor Aleksander Prohovšikov, Vene väejuhatusele uudse soomustatud sõjamasina projekti.
Projekti ei võetud sugugi „hurraa” hüüetega vastu, kuid noorel leiduril õnnestus siiski veenda tsaari kuldpagunimehi eraldama 13 jaanuaril 1915 ühe katseeksemplari ehitamiseks 9960 rubla.
Tööd algasid 1 veebruaril 1915. ühe Riia inseneripolgu töökodades. „Vezdehod” (tanki mõiste oli veel tundmata) ehitamisest võttis osa 25 insenerivägede soldatit ja umbes samapalju tsiviilisikust oskustöölist.
Töö edenes jõudsalt ja 18 mail 1915. oli „Vezdehod” ( siis tõlkes „igalpooliikuja” ) katsetusteks valmis.
Masinast lähemalt.
http://www.textreferat.com/images/refer ... age009.jpg
http://www.spbdnevnik.ru/image/article/22121.jpg
Nagu näete – sarnanes „Vezdehod” hoopis rohkem kaasaegsetele tankidele kui hilisemad Inglise – Prantsuse analoogid.
Madala profiiliga kere ja sellel pöörlev torn kuulipilduja tarvis.
Tehnilised andmed.
Meeskond – 1 inimene
Jõuallikas – 20 hj karburaatormootor
Maksimaalne kiirus 25 km/h
Täismass - 4 t
Pikkus - 3,6 m
Laius - 2,0 m
Relvastus – 1 kuulipilduja
Soomus - 8 mm
„Vezdehodi” panid liikuma - üks lai kummist roomik ja kaks juhtratast kummalgi pool roomikut. Vastavalt konstruktori plaanile pidi aparaat liikuma kõva kattega teel ainult rataste abil, pehmel pinnasel aga toetuma roomikule.
Pöörata sai „Vezdehodi” nendesamade külgmiste rataste abil.
Ehk siis üsnagi eesrindlik lahendus „esimese” tanki kohta.
Paraku selgusid aga ka olulised puudused:
Nimelt ei olnud masina pööramine maastikul külgmiste ratastega kuigi tõhus, kaitsetu kummiroomik võis saada kergesti purustatud mürsukillu või granaadiplahvatuse tagajärjel.
Ka oli võimatu ühel inimesel ühekorraga tulistada kuulipildujast ja manööverdada lahinguväljal.
Puuduste kõrvaldamiseks kavandas Porohvšikov suurendada meeskonda kahe inimeseni ja relvastust kahe kuulipildujani.
Kuuldavasti oli juhtimisprobleeme plaanis lahendada kahe eraldi (!) roomikuga masina variandi abil. ( see tähendanuks siis pea-aegu kaasaegse tanketi tööpõhimõtet ).
Kõik oli hea, kuid mehel oli detsembriks 1915 kulutatud „Vezdehodi” arendamiseks juba 18 000 rubla.
Vene armeel ei läinud rinnetel hästi ja ka sisepoliitiline olukord oli pingeline. Selle sousti all, nagu venemaal tihti juhtub, pandi kogu projekt lihtsalt kalevi alla ja täiustatud „Vezdehod 2” jäigi ehitamata.
Pärast kommunistide võimuletulekut reklaamiti Porohvšikovi tanki kui „maailma esimest” propagandistlik-patriootilistel kaalutlustel.
Ja ka konstruktorit ennast ei unustatud muidugi…
1943.a laskis NKVD ta kuuldavasti lihtsalt maha.
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
KÕIK KARUKESTEST
"Läti" tankist.
Kuidagi liiga ilus tundub kogu see jutt nende aastaarvude taustal.
Kui kogu eesrindlik tehnikamaailm kasutas tol ajal soomusplaatide ühendamiseks neete/polte, siis mahajäänud agraarmaa äärealadel suudeti/osati valmistada niivõrd keerulise kujuga soomuskorpust?
Äkki tuleks see tank panna ühte patta Popovi leiutatud raadio, Kulibini ehitatud auto ja selle vene pärisorjast jalgratta leiutajaga, kelle nimi mulle hetkel ei meenu.
Venelased pole ainus suurrahvas, kes enda jutu järgi kõik maailmale vajalikud asjad leiutas. Äkki on see "Läti" tank ka üks sellistest pseudoleiutistest?
Kuidagi liiga ilus tundub kogu see jutt nende aastaarvude taustal.
Kui kogu eesrindlik tehnikamaailm kasutas tol ajal soomusplaatide ühendamiseks neete/polte, siis mahajäänud agraarmaa äärealadel suudeti/osati valmistada niivõrd keerulise kujuga soomuskorpust?
Äkki tuleks see tank panna ühte patta Popovi leiutatud raadio, Kulibini ehitatud auto ja selle vene pärisorjast jalgratta leiutajaga, kelle nimi mulle hetkel ei meenu.
Venelased pole ainus suurrahvas, kes enda jutu järgi kõik maailmale vajalikud asjad leiutas. Äkki on see "Läti" tank ka üks sellistest pseudoleiutistest?
Kõik, mis toimub praegu, on minuti pärast juba ajalugu
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist