Militaartehnilised kurioosumid...
Eestlaste plaan oli ka ju hea: "Ehitame suure siili, kus on hästi palju väikseid siile sees!"Toddie kirjutas:eelnev ajaleheartikkel tuletab natuke "Maleva" filmi meelde... umbes samasugune kirjeldus kui siis kui piiskop Albert kirjeldas, kuidas ta maailma kavatseb vallutada.
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
Neid lendava tanki projekte on olnud mitmeid. Venelased olid vist ainsad kes reaalselt suutsid tanki maast 6hku t6usta. Nende projekt oli kyll ameeriklastelt n.ö. kopeeritud. Ameerikas plaaniti sellist asja Christie tankiga mis hiljem Venemaale j6udis. Venemaal katsetati tiibu kylge T-60'le ja mingi maa see isegi lendas, kuid ilma torni ja täisrelvastuseta. Projekt peatati ypris ruttu.Toddie kirjutas:mis puudutab kurioosumeid, siis ühes V.Suvorovi raamatutest leidub ka pilt lendavast tankist. Kui õnnestub, siis skännin sisse, panen üles. Vigur on igastahes omapärane.
Midagi sarnast on ka jaapanlased yritanud.
PS. Selle teema k6ige esimeses postituses on ka lendava tanki pilt olemas.
[img]http://www.hot.ee/xawa/6363.jpg[/img]
Blohm & Voss BV 141
Veel üks tiivuline. 1937-38 Saksamaal väljatöötatud luurelennuk BV-141 osutus hoolimata oma kerekujust väga stabiilseks ning hästi manööverdavaks lennumasinaks. Ajalukku läks see kui kõige ebasümmeetriline lennuk mis kunagi on lennanud. Samal ajal teiste lennukite arendamine pärssis BV 141 edu.
[img]http://www.hot.ee/xawa/6363.jpg[/img]
Need omapärased lennuki, laeva ja halva nalja ristsugutised, mis üle-eelmises postituses, pole tegelikult mingid kurioosumid ega eksperimentaalmasinad minu teada. Nad olid võiduka Punamereväe relvastuses Mustal merel, niipalju kui ma asja uurinud olen. Üks vana tehnikamaailm kirjutas sellest isegi pika artikli. Erakordselt jaburad riistapuud iseenesest, täiesti ebapraktilised.
Need lendavad laevad on ekranoplaanid, see kõige suurem neist vist ka ajalukku läinud kui maailma raskeim lennumasin. Mustal merel neid vist polnud, põhimine tegevuskoht olnud neil Kaspia meri. Ja nad oleks väga rajud relvad, kuna kulgevad väga kärmelt allpool radari nähtavust ja kannavad kimpude viisi rakette. Kurioosumiks tegi nad vist asjaolu, et neid hoiab õhus tiiva ja mere vahele kogunev kokkusurutud õhk, mis tähendab, et nad lendavad vaid loetud meetrite kõrgusel ega kannata ookeanilainet.
BlohmUndVoss141 osales minu teada 30-date keskel natside luurelennukite konkursil, mille võitis raamkerega FockeWulf189"Uhu."
141-sid tehti vaid mõniteist tükki ja minu teada nad sõjas ei osalend.
Aga mulle meeldib väga temaga FlightSim2004-s lennata
BlohmUndVoss141 osales minu teada 30-date keskel natside luurelennukite konkursil, mille võitis raamkerega FockeWulf189"Uhu."
141-sid tehti vaid mõniteist tükki ja minu teada nad sõjas ei osalend.
Aga mulle meeldib väga temaga FlightSim2004-s lennata
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kurioosumiks nimetaks just seda 8 mootoriga ekranoplaani, kuna seda relvastusse ei võetudki, ma ei tea kuidas on lugu teiste masinatega. Minu arust enamus peaks olema siiski eksperimentaal tasemel, väga levinud nad relvastuses pole olnud. Kulukad vahendid. Tean, et ekranoplaane tahetakse taaselustada.See vene monstrum seisab senini kuivdokis kuskil venemaal. Igatahes oli see aparaat mürakas....
Paljud tahavad, et tõde oleks nende poolel, kuid ise ei taha olla tõe poolel.
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Tõsiselt või? Äkki nimetad koha , kus neid kasutati?asjaajaja kirjutas:Ebasümmeetriline kerekuju tekitas pettekujutelma, et lennuk on juba ühe mootori kaotanud ja kukub kohe-kohe alla. Seetõttu ei vaevunud õhutõrjeüksused mõnikord selle pihta isegi tuld anda, vaid jälgisid lennuki "viimast" lendu niisama.
Poleks mitte osanud arvata, et minu väike repliik tekitab mõnel mehel nii valusa reageeringu.
Jah, pean üles tunnistama, et sündisin veidi hiljem, kui kõne all olev lennuk kasutuses oli ja seetõttu iseenda vahetuid muljeid kirjeldada ei saa. Sellegipoolest leidsin, et ka minul on õigus kurioossumina välja pakutud lennumasina veidrasse kerekujusse puutuvat kommenteerida. Toetusin selles teadjamate inimeste kirjeldustele, kuna aga tegemist polnud sõnasõnalise tsitaadiga, jäi algallikas mainimata.
Teen seda nüüd: Õun, Noormets, Ustav "Luftwaffe lennukid" Tammiskilp 2000, lk 14, viimane lõik.
Püüan edaspidi lennundusse puutuvate teemade puhul oma teadmisi täiendada Würgeri kirjutatud raamatute vahendusel.
Jah, pean üles tunnistama, et sündisin veidi hiljem, kui kõne all olev lennuk kasutuses oli ja seetõttu iseenda vahetuid muljeid kirjeldada ei saa. Sellegipoolest leidsin, et ka minul on õigus kurioossumina välja pakutud lennumasina veidrasse kerekujusse puutuvat kommenteerida. Toetusin selles teadjamate inimeste kirjeldustele, kuna aga tegemist polnud sõnasõnalise tsitaadiga, jäi algallikas mainimata.
Teen seda nüüd: Õun, Noormets, Ustav "Luftwaffe lennukid" Tammiskilp 2000, lk 14, viimane lõik.
Püüan edaspidi lennundusse puutuvate teemade puhul oma teadmisi täiendada Würgeri kirjutatud raamatute vahendusel.
Kõik, mis toimub praegu, on minuti pärast juba ajalugu
Minu tagasihoidlikku arvamust mööda oli ekranoplaanil puudu üks oluline omadus – nimelt võime korralikult lennata.Soobel kirjutas:Ja nad oleks väga rajud relvad, kuna kulgevad väga kärmelt allpool radari nähtavust ja kannavad kimpude viisi rakette. Kurioosumiks tegi nad vist asjaolu, et neid hoiab õhus tiiva ja mere vahele kogunev kokkusurutud õhk, mis tähendab, et nad lendavad vaid loetud meetrite kõrgusel ega kannata ookeanilainet.
(ehk küll venelastel on ka selline termin nagu "екранолет")
Lainetalumatus piirab väga selle masina kasutamist ja ilmselt selle tugeva spetsiifika tõttu see projekt kunagi korralikku finantseerimist ei saanudki.
Kunagi sai vaadatud üht vene dok filmi sel teemal. Ekranoplaanide jaoks ei eraldatud isegi „lennukialumiiniumi” fondi – ja nii ehitati neid kättejuhtuvatest materjalidest.
Mis omakorda oli projektiga seotud inimeste sõnul rohkete materjali purunemisest tingitud avariide põhjuseks.
Kui aga kujutada endale ette raketikandja-trantspordilennuk-ekranoplaani – siis saaks vist tõesti väga raju relva.
Esiteks võiks see aparaat läbida suuri vahemaid ja siis ohutus kauguses vesilennukina maandudes tormata ekranoplaanina dessanti maale viima …
Oi-oi-oi…
Kuuldavasti on ka selliseid katseid tehtud...
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
KÕIK KARUKESTEST
Ja Tu22M oli ilmselt kordades odavam ja tõhusam riistapuu samas funktsioonis.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist