Militaartehnilised kurioosumid...

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Militaartehnilised kurioosumid...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Teiseks on Kesk-Euroopa ka nii tihedast asustatud, et raske leida piirkonda, kus kilomeetrite viisi asustamata alasid 155 mm helilainetele hajumiseks
Olen kuulnud, et Eurofighteri üks nõue juba masina väljatöötamisel oli võime startida olemasolevatelt lennuradadelt ilma järelpõletit kasutamata.

Kes on kuulnud, mis müra teeb startiv F-4, siis saab aru, millest jutt. F-16 vms turboventilaatormootoriga masinat teevad selle kõrva sääre pirinat
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9151
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Militaartehnilised kurioosumid...

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas: Kes on kuulnud, mis müra teeb startiv F-4, siis saab aru, millest jutt. F-16 vms turboventilaatormootoriga masinat teevad selle kõrva sääre pirinat
Mis mootoriga see Phantom siis on?
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Militaartehnilised kurioosumid...

Postitus Postitas EOD »

Kilo Tango kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas: Kes on kuulnud, mis müra teeb startiv F-4, siis saab aru, millest jutt. F-16 vms turboventilaatormootoriga masinat teevad selle kõrva sääre pirinat
Mis mootoriga see Phantom siis on?
General Electric J79 igatahes turboreaktiiv (turbojet), mitte turboventilaator (turbofan).
http://en.wikipedia.org/wiki/General_Electric_J79
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9151
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Militaartehnilised kurioosumid...

Postitus Postitas Kilo Tango »

EOD kirjutas:
Kilo Tango kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas: Kes on kuulnud, mis müra teeb startiv F-4, siis saab aru, millest jutt. F-16 vms turboventilaatormootoriga masinat teevad selle kõrva sääre pirinat
Mis mootoriga see Phantom siis on?
General Electric J79 igatahes turboreaktiiv (turbojet), mitte turboventilaator (turbofan).
http://en.wikipedia.org/wiki/General_Electric_J79
Mybad. Õhtune aeg.
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Militaartehnilised kurioosumid...

Postitus Postitas mx77 »

No väga põhimõttelist ernevust ju mootorite vahel ei ole. Ühel on lihtalt veel ka mööduv õhuvool, mis sõjalennukitel ikka suht tühine. eks see veidi müra muidugi summutab.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Lemet
Liige
Postitusi: 19945
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Militaartehnilised kurioosumid...

Postitus Postitas Lemet »

Veidi.... :lol:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Noor
Liige
Postitusi: 1851
Liitunud: 13 Aug, 2006 13:47
Asukoht: Euroopa
Kontakt:

Re: Militaartehnilised kurioosumid...

Postitus Postitas Noor »

Pakun, et EU militaristid on nii ümber sõrme keeratud, et osasid tsiviil lennuvälju kasutades peavad nad järgima JAR-OPS müranõudeid.
Mööduv õhuvool (Bypass) ei summuta müra. Lihtsalt Turbofan kasutab suurt massi õhku, suht aeglasel kiirusel, puhas reaktiiv aga põrutab väikese aga kiire õhumassiga. Bypass mootori puhul on müra ikka tõeliselt väike - peamine allikas ei ole mitte exhaust vaid just Bypass fan (labaotsad liiguvad praktiliselt helikiirusel).
Ostan või vahetan kõike, mis puudutab EW lennundusega seonduvat.
metssiga
Liige
Postitusi: 1688
Liitunud: 11 Nov, 2005 19:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Militaartehnilised kurioosumid...

Postitus Postitas metssiga »

hillart kirjutas:
horvaatia isetehtud soomukid jugoslaavia kodusõja ajast
Ei julgeks neid aretusi küll kuidagi kurioosumiteks nimetada. Pigem on vastavalt vajadusele ja võimalustele kasutatud olemasolevaid vahendeid.
Tahes tahtmata ujuvad mõtlemisse teatavad paralleelid vaprate ja haavamatute EKV võitlejatega, kes sööstavad vaimujõul kuulidele läbimatuks tehtud presendi varjus kurja vainlase vastu. Või vähemalt, et selliselt on plaanitud teha, sest alla komposiitsoomusega kõrgtehnoloogiliste liikurite meie vägilastele ju ei kõlba. :lol: Ja pealegi oleme me ju nii väikesed ja võimetud ja ... Objektiivsed tingimused, teadagi. Aga seda teemat on kusagil mujal juba piisavalt leierdatud. :(
Jah, need horvaatide masinad ei olnud mingid kurioosumid, vaid päris lahingumasinad. Tõsi küll, taoliste kohta on lausa omaette termin - improviseeritud, et taolisi eraldada konstrueeritud - seeriana ehitatud värkidest. Horvaatias taolistega sõditi.
Oman vastavaid kohustusi ja piiramatuid õigusi antud ülesannete täitmisel.
metssiga
Liige
Postitusi: 1688
Liitunud: 11 Nov, 2005 19:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Militaartehnilised kurioosumid...

Postitus Postitas metssiga »

hillart kirjutas:
Vaese kommunismijärgse maanurgakese kohta küll muljetavaldavad masinad. Ma küll kindel ei ole, et meil oleks midagi sellist suudetud sellises olukorras produtseerida.
Muljetavaldav on veel ka see, kui lugeda mõnede isendite fotode alt nende produtseerimiseks kulunud aega. 7 päeva, kuni 1,5 kuud. Ja on ikka asja saanud küll. Ja on aravatavasti siiski parem, kui linane kangas, arvan ma.
Mõned näited Vabadussõja ajast ehk siis esiisade tegemistest. Esimene Eesti soomusauto ehitati Tallinnas valmis kusagil ÜHE nädalaga detsembris 1918. Tõsi küll, esimene vasikas läks tsipakese aia taha, nii-et hiljem pidi selle ümber soomustama. Pärnus ehitati soomusauto "Vanapagan", mis algas sellest, et kusagil detsembri teisel poolel 1918 saadi kaks autovrakki, millest kannibaliseeriti kokku üks. 27. veebruaril 1919 oli "Vanapagan" rindel ja kohe ka lahingus. Esimene kitsarööpmeline soomusrong ehitati Pärnus valmis 28.12.1918 - 01.01.1919 ehk vähem kui viie päevaga.
Oman vastavaid kohustusi ja piiramatuid õigusi antud ülesannete täitmisel.
Kasutaja avatar
Manowar
Uudistaja
Postitusi: 23
Liitunud: 23 Juul, 2005 20:02
Asukoht: Tallinn/Mustamäe
Kontakt:

Re: Militaartehnilised kurioosumid...

Postitus Postitas Manowar »

Hedgehogs (Siilid)
kas liigitada see kurioosumite alla või mitte. Mina polnud varem sellist asja näinud ega ka kuulnud sellest.
Pilt
The Hedgehog was a projector-type weapon that throws 24 small projectiles several hundred feet ahead of the attacking vessel. Immediately after entering the water the 32-pound projectiles arm and explode on contact with the U-boat or not until they reach the bottom of the ocean.
Normally the U-boat did not survive 1-2 direct hits by the Hedgehog, although there are such cases.
The Hedgehog was an effective weapon but was not as thrilling as the escort rushing in dropping depth charges onto the suspected U-boat's position.
Pilt
Example of the Hedgehog against a Type IXC U-boat (a 30m circle against a 76m long boat)
In this case 4 Hedgehogs have direct contact and would destroy the boat.

http://uboat.net/allies/technical/hedgehogs.htm

tekkis küsimus, kas sakslastel ka midagi sarnast oli ?
Lemet
Liige
Postitusi: 19945
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Militaartehnilised kurioosumid...

Postitus Postitas Lemet »

Sihuke lennumassin siis 1932 aasta Itaaliast...Stipa-Caproni.

Pilt
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Tarmo Männard
Liige
Postitusi: 1239
Liitunud: 08 Sept, 2005 0:35
Asukoht: Tallinn, Õismäe
Kontakt:

Re: Militaartehnilised kurioosumid...

Postitus Postitas Tarmo Männard »

Igapäev tänavatel seesugust tehnikat ei näe ja ennast nende taustal pildistada ei saa... :)

Milles seisneb antud isendite kurioosumlus? Eks selles, et kõigil oli mootorikatte all "Gaz" kirjadega jõuallikas.
Tõsi, soomusmasina vineerist pantserite taha ma piiluda ei saanud. Uksed olid kinni naelutatud.

Tegemist lätlaste "Cinevilla"- ehk filmivõtete tarbeks ehitatud külakesega Tukumsi kandis, keset heinamaid.
Manused
P1020001.jpg
P1020001.jpg (265.2 KiB) Vaadatud 7282 korda
P1020016.jpg
P1020016.jpg (245.8 KiB) Vaadatud 7282 korda
P1020008.jpg
P1020008.jpg (255.09 KiB) Vaadatud 7282 korda
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Re: Militaartehnilised kurioosumid...

Postitus Postitas Karuke »

Siis selline asi jäi silma:
Hüper-super transpordisüsteem nõukogude kosmosetööstusele, milles kandvaks jõuks strateegiline pommitaja 3M.
Kuna nii kosmoseasjandus kui ka mainitud lennuk kuulusid NSV-liidus karmisti sõjatööstuse valdkonda ning kogu see neid ühendav projekt kukkus laias laastus läbi - siis sobib see jutt siia teemasse kenasti.
Palja silmaga on näha, et tegu on kuulsale AN-225 "Mria"-le paralleelse lahendusega.
Ja tõepoolest 1976 aastal kutsuti selle lennuki projekt partei ja valitsuse otsusel ellu just sellesama kosmoseprogrammi Energia - Buran teenindamiseks.
Ainult, et pildil olev transpordilennuk pole AN 225 "vend" vaid "isa"
Asi oli lihtsalt selles, et nagu alati tuli partei otsus täita otsekohe ja mistahes hinnaga, kasutades selleks kasvõi ajutist varianti, ehk siis juba olemasolevat ümberehitatud seeriatootmise lennukit.
Mingitel kaalutlustel peeti moderniseerimiseks ebasobivaks tolle aja suurimat AN 22 tüüpi lennukit ja otsustati hoopis kaugpommitaja 3M kasuks.
Pildil kujutatud "kapsel" pole sugugi suurim last mida see lennuk vedama pidanuks.
Lasti maksimumgabariidiks pidi olema kogunisti 40 m pikkuses ja 7,8 m läbimõõdus ning kaaluks kuni 50 t.
Kandurlennuki enda pikkus on sealjuures 51 ja läbimõõt kõigest 3,5 meetrit.
Peab mainima, et lennuk täitis oma ülesandeid vaatamata mõnele väiksemale katsetustel juhtunud avariile rahuldavalt ja just selle, "Atlandiks" nimetatud lennuki peal toodi 1988. a. Buran stardiplatsile.
Sellel samal aastal sai valmis ka AN 225 ja Atlanti ähvardas tööta jäämine.
Kuid siis tuli "Perestroika" ja hingusele läks mitte üksi "Atlant" vaid ka kogu Energia-Buran projekt koos An 225 tükkis.
(Tõsi, viimane õnnestus lennundusentusiastide rõõmuks päästa)
Atlant aga peab pensionipõlve veidra muuseumieksponaadina

Lend, Atlant - Buran
http://www.youtube.com/watch?v=XeO3p0xwiUw


Kogu lugu vene keeles:
http://fishki.net/1205779-atlant.html?from=hot



Pilt

Pilt
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
Telc
Liige
Postitusi: 167
Liitunud: 24 Juul, 2007 14:27
Kontakt:

Re: Militaartehnilised kurioosumid...

Postitus Postitas Telc »

Ennesõjaaegsest ajakirjast. Ehk oli "Ronk"
Manused
DSC_0434.jpg
ivanorav
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 30 Juun, 2008 22:38
Asukoht: Soome
Kontakt:

Re: Militaartehnilised kurioosumid...

Postitus Postitas ivanorav »

Aga Ameerikaanode "Atlant" oli ka ehitatud B-29 pöhjale !
Super-guppy, vöi mis tal see nimi oli!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 29 külalist