Siis selline asi jäi silma:
Hüper-super transpordisüsteem nõukogude kosmosetööstusele, milles kandvaks jõuks strateegiline pommitaja 3M.
Kuna nii kosmoseasjandus kui ka mainitud lennuk kuulusid NSV-liidus karmisti sõjatööstuse valdkonda ning kogu see neid ühendav projekt kukkus laias laastus läbi - siis sobib see jutt siia teemasse kenasti.
Palja silmaga on näha, et tegu on kuulsale AN-225 "Mria"-le paralleelse lahendusega.
Ja tõepoolest 1976 aastal kutsuti selle lennuki projekt partei ja valitsuse otsusel ellu just sellesama kosmoseprogrammi Energia - Buran teenindamiseks.
Ainult, et pildil olev transpordilennuk pole AN 225 "vend" vaid "isa"
Asi oli lihtsalt selles, et nagu alati tuli partei otsus täita otsekohe ja mistahes hinnaga, kasutades selleks kasvõi ajutist varianti, ehk siis juba olemasolevat ümberehitatud seeriatootmise lennukit.
Mingitel kaalutlustel peeti moderniseerimiseks ebasobivaks tolle aja suurimat AN 22 tüüpi lennukit ja otsustati hoopis kaugpommitaja 3M kasuks.
Pildil kujutatud "kapsel" pole sugugi suurim last mida see lennuk vedama pidanuks.
Lasti maksimumgabariidiks pidi olema kogunisti 40 m pikkuses ja 7,8 m läbimõõdus ning kaaluks kuni 50 t.
Kandurlennuki enda pikkus on sealjuures 51 ja läbimõõt kõigest 3,5 meetrit.
Peab mainima, et lennuk täitis oma ülesandeid vaatamata mõnele väiksemale katsetustel juhtunud avariile rahuldavalt ja just selle, "Atlandiks" nimetatud lennuki peal toodi 1988. a. Buran stardiplatsile.
Sellel samal aastal sai valmis ka AN 225 ja Atlanti ähvardas tööta jäämine.
Kuid siis tuli "Perestroika" ja hingusele läks mitte üksi "Atlant" vaid ka kogu Energia-Buran projekt koos An 225 tükkis.
(Tõsi, viimane õnnestus lennundusentusiastide rõõmuks päästa)
Atlant aga peab pensionipõlve veidra muuseumieksponaadina
Lend, Atlant - Buran
http://www.youtube.com/watch?v=XeO3p0xwiUw
Kogu lugu vene keeles:
http://fishki.net/1205779-atlant.html?from=hot