Tankide kahjutuks tegemine - kodukootud stiilis?

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Dan
Liige
Postitusi: 319
Liitunud: 03 Aug, 2005 16:08
Asukoht: Eestimaa
Kontakt:

Postitus Postitas Dan »

kangelaspioneer kirjutas: Uhke värk- periskoopi vaatama ei pea, kogu info on ekraanil. Pöörab soovitud suunda ja kõrgusesse, zoomib, näitab soojuskaamerast- ainult mõned nupuvajutused ja liigutused. Oma ekraan on ees kõigil meekonnaliikmetel peale laaduri. Kogu see vajalik tehnika on koos poole meetri kõrguses pöörlevas tumbas, toni lael, komandöri ja laaduri luugi vahel. Muu hulgas ei tundunuid sellel tumbal mingit soomust ümer olema, ainult erinevad kaamerasilmad ümberringi.
Oma silmaga olen näinud et Eestimaal on sihukest tehnikat välja mõeldud ja ka pannakse kokku mu teada. S.o. kõike seda kraami mis on tankikorpuse sees.

Kogu selle kupatuse juures on nõrk koht põrutuskindlus. Kaamera sensorid, optika, optika juhitimise mootorid. Sitad jootekohad. Isegi soomust mitteläbistava mürsuga pihtasaamine tapab ära.

Kõik see ei tähenda et tulevikus muidugi vähe kõvemat tehnikat peale ei hakata pandama... Võimalik, et nägid mingit prototüüpverisooni ?

Vene ajal katsetati Eestimaal ehitatavat kosmosetehnikat niiviisi, et lasti tal mitu korda 10m kõrguselt vastu betooni plartsatada. Kui siis ikka veel töötas, kõlbas.
Kapomees
Liige
Postitusi: 73
Liitunud: 02 Nov, 2006 22:42
Asukoht: Kapoland
Kontakt:

Postitus Postitas Kapomees »

Molotovi ja lõhkeainete retseptid võrgus täitsa saadaval aga igaks juhuks arusaadavatel pöhjustel vihjeid ei anna. ps

Aga kuida oleks mootori ja meeskonna lämmatamisega CO2, kui ise peaks tanki ehitama kasutaks küll filtreid ja lisa hapniku ballooni selle vastu, lahingu väljal ka hapnik õige puudulik... aga aint kuida on lood tegelikuses selle õhuvõtmisega, kus kohas ta seda õhku üldse sisse tõmbabki?

Üks mõte oleks veel mingi ummistuse tekitamine väljalaske torus vähemalt t-34 on sumpsid küll õige ahvatlevad :twisted: .
Eile ETV vene tuuma surmasõdurite dokfilmis näitas korraks vene tanki vist tđetseenias kõmmutamas vot sel tuli küll suits kuskilt porika ja lindi vahelt, sinna nagu eriti ligi enam hästi saa :( .
Kasutaja avatar
kala
Liige
Postitusi: 497
Liitunud: 25 Apr, 2005 16:50
Kontakt:

Postitus Postitas kala »

Arvate tegelikult et jookseste tankile juurde ja hakkate seal midagi asjatama? Kui isegi Gustaga vennad minema tõmbavad siis ma ei usu et leidub palju selliseid kes igasuguseid trikke üritama hakkavad.
Kapomees
Liige
Postitusi: 73
Liitunud: 02 Nov, 2006 22:42
Asukoht: Kapoland
Kontakt:

Postitus Postitas Kapomees »

kala kirjutas:Arvate tegelikult et jookseste tankile juurde ja hakkate seal midagi asjatama? Kui isegi Gustaga vennad minema tõmbavad siis ma ei usu et leidub palju selliseid kes igasuguseid trikke üritama hakkavad.
Eks ta ole jah tava olukorras, maavägi ja puha aga see jutt käib ikka sellise olukorra kohta, kui risk minimaalne - ehk kaitseta jääb või ära eksib.
Kasutaja avatar
kangelaspioneer
Liige
Postitusi: 1044
Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Postitus Postitas kangelaspioneer »

Dan kirjutas:
kangelaspioneer kirjutas: Uhke värk- periskoopi vaatama ei pea, kogu info on ekraanil. Pöörab soovitud suunda ja kõrgusesse, zoomib, näitab soojuskaamerast- ainult mõned nupuvajutused ja liigutused. Oma ekraan on ees kõigil meekonnaliikmetel peale laaduri. Kogu see vajalik tehnika on koos poole meetri kõrguses pöörlevas tumbas, toni lael, komandöri ja laaduri luugi vahel. Muu hulgas ei tundunuid sellel tumbal mingit soomust ümer olema, ainult erinevad kaamerasilmad ümberringi.
Oma silmaga olen näinud et Eestimaal on sihukest tehnikat välja mõeldud ja ka pannakse kokku mu teada. S.o. kõike seda kraami mis on tankikorpuse sees.

Kogu selle kupatuse juures on nõrk koht põrutuskindlus. Kaamera sensorid, optika, optika juhitimise mootorid. Sitad jootekohad. Isegi soomust mitteläbistava mürsuga pihtasaamine tapab ära.

Kõik see ei tähenda et tulevikus muidugi vähe kõvemat tehnikat peale ei hakata pandama... Võimalik, et nägid mingit prototüüpverisooni ?

Vene ajal katsetati Eestimaal ehitatavat kosmosetehnikat niiviisi, et lasti tal mitu korda 10m kõrguselt vastu betooni plartsatada. Kui siis ikka veel töötas, kõlbas.
Ei olnud prototüüpverisoon, ühe hariliku, küll viimase tehnikaga varustatud tankikompanii tehnika õppuste vaheajal.
uusmario
Liige
Postitusi: 1355
Liitunud: 28 Aug, 2005 20:30
Asukoht: järvamaa

Postitus Postitas uusmario »

Üks mõte oleks veel mingi ummistuse tekitamine väljalaske torus vähemalt t-34 on sumpsid küll õige ahvatlevad .
Eile ETV vene tuuma surmasõdurite dokfilmis näitas korraks vene tanki vist tđetseenias kõmmutamas vot sel tuli küll suits kuskilt porika ja lindi vahelt, sinna nagu eriti ligi enam hästi saa .
Enamustel Vene ilmasõjajärgsetel tankidel asub summutaja tagaosas vasakul
pool, iseenesest üsna suur kast.
uusmario
Liige
Postitusi: 1355
Liitunud: 28 Aug, 2005 20:30
Asukoht: järvamaa

Postitus Postitas uusmario »

Üldiselt tundub summutajatoru kinnitopimise teel tank peatamine ulmena.Tank ei ole mingi väike jaapani põristaja, et lööd tropi ette ja valmis.Kubatuur on ikka üsna suur, isegi kui tropi ettesurudes ja seda kinnihoides mootor seiskub, siis taaskäivitades lendab see tropp ilmselt minema (eeldusel, et seda enam kinni ei hoita). Mina soovitaksin summutajatoru kinnikeevitamist.

Pealegi, tekitab suurekubatuurine mootor suurtes kogustes heitgaase, selleksajaks, kui summutajale tropp ettesaab on toppija ilmselt juba kas korralikult deliiriumis või surnud.

Omaette probleem on kindlasti ka masinaga sammupidamine, ei kujuta ette, et keegi sõitval tankil kõrval jookseks ja summutajasse kaltse topiks.
meesmetsast
Liige
Postitusi: 341
Liitunud: 18 Veebr, 2006 14:48
Kontakt:

Postitus Postitas meesmetsast »

uusmario kirjutas:Üldiselt tundub summutajatoru kinnitopimise teel tank peatamine ulmena.Tank ei ole mingi väike jaapani põristaja, et lööd tropi ette ja valmis.Kubatuur on ikka üsna suur, isegi kui tropi ettesurudes ja seda kinnihoides mootor seiskub, siis taaskäivitades lendab see tropp ilmselt minema (eeldusel, et seda enam kinni ei hoita). Mina soovitaksin summutajatoru kinnikeevitamist.

Pealegi, tekitab suurekubatuurine mootor suurtes kogustes heitgaase, selleksajaks, kui summutajale tropp ettesaab on toppija ilmselt juba kas korralikult deliiriumis või surnud.

Omaette probleem on kindlasti ka masinaga sammupidamine, ei kujuta ette, et keegi sõitval tankil kõrval jookseks ja summutajasse kaltse topiks.
Tänapäeval tundub jah ulmelisena. Saadab seda jalavägi, kopterid jne, vaevalt et võimalust ligigi on saada.
Kapomees
Liige
Postitusi: 73
Liitunud: 02 Nov, 2006 22:42
Asukoht: Kapoland
Kontakt:

Postitus Postitas Kapomees »

Eks see väljalaske torude kinni toppimine vähe jama ja ebatulus tegevus ole, eks see tankimootor paras kompressor ole aga õhuvõtu kinni toppimine peaks ikka tulemust andma aint kus kohas see üldse asub?
Kapomees
Liige
Postitusi: 73
Liitunud: 02 Nov, 2006 22:42
Asukoht: Kapoland
Kontakt:

Postitus Postitas Kapomees »

Natuke kodutööd:

Venkude peksasaamisest Tšetseenias :lol:
http://www.hot.ee/lahingutank/tsetseeniakogemus.htm

Mõningad joonised nõrkadest kohtadest
http://www.hot.ee/lahingutank/tankitorjerelvad.htm
Kasutaja avatar
Satakas
Liige
Postitusi: 2354
Liitunud: 21 Jaan, 2005 0:33
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Satakas »

Krõnks kirjutas: Mõningad joonised nõrkadest kohtadest
http://www.hot.ee/lahingutank/tankitorjerelvad.htm
oi näe, kõik joonised minu ja kpt urmas aali tehtud TT-õpikust. tegelikult neist ilma lisakirjeldusteta suuremat tolku pole. seda ärge lootkegi, et nende piltide ja isegi õpikuteksti järgi mingi tanki katki teete.
asjaajaja
Liige
Postitusi: 792
Liitunud: 07 Dets, 2004 16:03
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas asjaajaja »

Vähendamaks tankide avastamise võimalusi termovisiooni abil, on tänapäeva tankidel summutajad ehitatud nii, et heitgaasid väljuvad mootorist suhteliselt kaugel ja mitte ühest konkreetsest torust vaid hajusalt. Seega unustage see kaltsuvärk ära.
Õhuvõtt toimub aga suhteliselt kompaktselt tanki pealmisest osast. Kui sinna õnnestuks näiteks Molotovi kokteili abil küllaltki intensiivne tuli tekitada, siis peaks teoreetiliselt tanki mootor hapnikunälga jääma. Kas teile sellest piisaks?
Kõik, mis toimub praegu, on minuti pärast juba ajalugu
uusmario
Liige
Postitusi: 1355
Liitunud: 28 Aug, 2005 20:30
Asukoht: järvamaa

Postitus Postitas uusmario »

Vähendamaks tankide avastamise võimalusi termovisiooni abil, on tänapäeva tankidel summutajad ehitatud nii, et heitgaasid väljuvad mootorist suhteliselt kaugel ja mitte ühest konkreetsest torust vaid hajusalt
Millistel??
asjaajaja
Liige
Postitusi: 792
Liitunud: 07 Dets, 2004 16:03
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas asjaajaja »

Okei, konkreetseid tanke ma nimetama ei hakka, sest mul pole senini olnud võimalust kaasaegseid lahingutanke käega katsuda ja nende ehitusega näen/katsun meetodil tutvuda (kui paljudel meie seast on üldse sellist võimalust olnud?). Kui Sind see küsimus tõesti huvitab, vaata videosid, kus näidatakse kaasaegseid tanke liikumises. Kui juht tõsisemalt gaasi annab, käib toss kas siis roomikute kohalt või kusagilt torni külgede alt välja. Igaljuhul mitte mingist jämedast torust mootoriruumi tagaküljelt nagu Teise maailmasõja aegsetel tankidel. Põhjuseks ongi just seesama soojusnägemise (ehk termovisiooni) oht, millest eespool rääkisin. Reageerivad ju väga paljude tankide vaatlus- ja sihtimisseadmed ka soojusele. Kui väljalase toimub hajusalt ja mootorist piisavalt kaugel, pole heitgaasid enam nii soojad ja nii kergesti märgatavad. Samal põhjusel hajutatakse ka tanki mootori jahutamiseks kasutatud õhku.
Muide, sellest on abi ainult positsioonil seisva tanki varjamiseks, sest väikese rännakmarsi järel on tanki mootoriruumi küljed ja veermik nii soojad, et lausa helendavad termovisiooni seadme vaateväljas.
Kirjandust väljalaskesüsteemide ehituse kohta eriti ei leia, sest tanki tehnilistes andmetes ja kirjeldustes ei pöörata sellistele detailidele reeglina tähelepanu. Küll võib aga üht-teist välja lugeda fotodelt ja detailsematelt projektsioonidelt. Vaid väga üksikutel tänapäeva tankidel leiab sealt summuti toru meenutavaid asju.
Kõik, mis toimub praegu, on minuti pärast juba ajalugu
ennww
Liige
Postitusi: 308
Liitunud: 11 Mai, 2006 9:12
Asukoht: Hiiumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ennww »

Kunagi Vene sõjaväes aega teenides oli juttu ühe eesti poisiga, kes meie polgus oli mingite eriti salajaseks liigitatud tankitõrjerelvade peal. Niipalju kui me aru saime, oli tegemist laseriga, mille eesmärgiks oli pimestada vaenlase tanki mehaanikut ja/või komandöri.

Kiir sihiti tanki periskoopidele (visiiridele), sellest ka üksuse nimetus "vzvod vizirovanija". Ei mäleta enam, kas pimestas lõplikult või oli lootust kunagi jälle nägijaks saada.

Lasereid liigub tsiviilkäibes piisavalt, seega peaks olema niisuguse riistapuu valmistamine suhteliselt reaalne. Igatahes reaalsem kui puhvaikaga summuti kinnitoppimine. Probleemiks võib osutuda vaid see, et minu teada on selline relv ametlikult ÜRO poolt keelatud.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist