K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Näib siiski, et kõik koos on alternatiivenergia-allikad hakanud siiski naftavajadust vähendama, igaüks nakitseb natuke vähemaks. Näit. päikesepaneelid elektritootmiseks soojades kolgastes. Liine seal ei ole või on need väga viletsad. Enne tootsid oma elektri diiselgeneraatoritega, nüüd kannatab juba päikesepaneele osta - diiselkütus jääb tarbimata. Ka elektrisõidukite laadimiseks on päikesepaneelid head, soojades maades (seal, kus tarbimine kõige kiiremini kasvab) kütmise probleemi pole, päikest palju ja ühtlasemalt aasta läbi. Hiinas on kõiksugu elektrirollerid väga populaarsed, sama saab olema ka Indias. Akude hind ka langeb. jne. jne. - tilgake naftat jääb kasutamata siit ja teine sealt. Arenenud maades rahvastik (ja autode hulk) enam eriti ei kasva, samas muutuvad need autod säästlikumaks ja vajavad vähem kütust, elamute kütmisel vahetatakse kütteõli pelletite jm. vastu. Midagi seda naftatarbimist praegu näib pidurdavat, kuigi tõmmud sigivad endise hooga ja tahavad ka head elu kõige sinna juurde kuuluvaga.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Loomulikult, aga kütuse energiatihedus ongi hullumeelselt suur. Selleks, et 60 l bensiinipaak tühjaks sõita, peab 4 Tallinn-Tartu otsa tegema. Keskmisel kodanikul ei ole tänapäevase bensiinijaamade võrgu juures niisugust varu ju mitte millekski vaja. See on tarbimisharjumuse küsimus. Eriti käib see arenenud riikide kohta, kus on väiksem territoorium, suurem asustustihedus ja rohkem raha. Loebki absoluutarv, st. elektriauto läbisõit ühe laadimiskorraga peab kasvama selliseks, et reaalset elu ei takista. Keskmine ameeriklane sõidab päevas alla paarikümne miili.priitM2 kirjutas:Energiatihedus aku vs. kütus Wxhr/kg ju olematu+veel muud hädad.
http://www.energyresourcefulness.org/Fu ... g_ins.html
Ilus pilt ka akf-i poolt viidatud lehelt:
See on õige, aga ma ei tea, kas kahjuks või õnneks.priitM2 kirjutas:Suur osa sellest mängust käib maksumaksja raha eest, analoogia eurotoetustega.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Üldiselt see number on vist 500 km. See on see, mis peaks saama läbitud autodel ühe tankimisega. Kui ma ei ei eksi, siis kütusepaakide maht ongi tehtud selle järgi, et see saaks läbitud. Erinevate mootoritega saab erinevale kaugusele, kui miinimum on 500.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Elektrikärude suurim probleem on ikkagi akud. Ei pea vastu ja moodustavad enamusel autodel vähemalt pool auto hinnast.
Täna kõikjal see lõbu maksumaksja raha eest. Ja 100 aasta jooksul pole mingit edasiminekut.
Türgis kasutatakse massiliselt teisi alternatiivenergia asju - polnud pea võimatu leida maja millel soe vesi tehti otse päikesega (arusaamatu miks Indias-Hiinas raisatakse elektrit?). Kuid Indias on ka väga palju arenguabi projekte lihtsalt päikesepaneelide kingitused kuskil pärapõrgus ja kui elekter tasuta käes, miks mitte siis sooja vett teha (kuigi selle tünni asetamisega maja katusele saaks indialane ise kah hakkama)
Türgis Southstreami lepe on Türgile väga oluline - riigis on karjuv maagaasi puudus ja Assadi reziim ei taha Süürias kuidagi kokku variseda, et saaks otsemat teed gaasi (ja naftat) tarnida. Seepärast pidi sultan veidi pead Moskvas koogutama ja leppe kiirelt ära sõlmima. Türgis on ka elektri puudus. Tuumajaam on vägagi arusaadav, miks venemaa lepet palutakse kiirendada. Kokku seletab see väga miks Türgi tankid Süüriasse saatis, mitmed tuleviku arengutsenaariumid sõltuvad sellest. Venemaa muidugi võidab vägagi - majandussanktsioonide kiuste annab sultani rahakotist kukkuvad mündid hädavajalikku hingamist. Kindlasti on Süüria tuleviku osas mingi salalepe Türgiga olemas, kahjuks me ei tea midagi.
Venemaa majanduse osas lähiajal uusi uudiseid vaevalt tuleb. Kuni presidendivalimisteni piisab kogutud rasvast, nafta hind tõuseb ja venemaa müüb lihtsalt rohkem naftat. Gaasi ostjad on olemas, kui vaid jõuaks niipalju tarnida.
Täna kõikjal see lõbu maksumaksja raha eest. Ja 100 aasta jooksul pole mingit edasiminekut.
Türgis kasutatakse massiliselt teisi alternatiivenergia asju - polnud pea võimatu leida maja millel soe vesi tehti otse päikesega (arusaamatu miks Indias-Hiinas raisatakse elektrit?). Kuid Indias on ka väga palju arenguabi projekte lihtsalt päikesepaneelide kingitused kuskil pärapõrgus ja kui elekter tasuta käes, miks mitte siis sooja vett teha (kuigi selle tünni asetamisega maja katusele saaks indialane ise kah hakkama)
Türgis Southstreami lepe on Türgile väga oluline - riigis on karjuv maagaasi puudus ja Assadi reziim ei taha Süürias kuidagi kokku variseda, et saaks otsemat teed gaasi (ja naftat) tarnida. Seepärast pidi sultan veidi pead Moskvas koogutama ja leppe kiirelt ära sõlmima. Türgis on ka elektri puudus. Tuumajaam on vägagi arusaadav, miks venemaa lepet palutakse kiirendada. Kokku seletab see väga miks Türgi tankid Süüriasse saatis, mitmed tuleviku arengutsenaariumid sõltuvad sellest. Venemaa muidugi võidab vägagi - majandussanktsioonide kiuste annab sultani rahakotist kukkuvad mündid hädavajalikku hingamist. Kindlasti on Süüria tuleviku osas mingi salalepe Türgiga olemas, kahjuks me ei tea midagi.
Venemaa majanduse osas lähiajal uusi uudiseid vaevalt tuleb. Kuni presidendivalimisteni piisab kogutud rasvast, nafta hind tõuseb ja venemaa müüb lihtsalt rohkem naftat. Gaasi ostjad on olemas, kui vaid jõuaks niipalju tarnida.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9095
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Selle pildi kohta kommenteeriks nii palju, et kui bensiini liikumiseks moondamise tõhusus jääb sinna kusagile 20% alla, siis elektril on see jämedalt 80%. See tõhususe erinevus tasakaalustab suure osa energiatiheduse probleemist ära. Kui suudetakse teha pädevad metall-õhk laetavad elemendid, siis jõutakse praktiliselt kasutatava energiatiheduse juures vedelkütustele järgi ja minnakse mööda. Laadimine on omaette küsimus.Kriku kirjutas:
Ilus pilt ka akf-i poolt viidatud lehelt:
See on õige, aga ma ei tea, kas kahjuks või õnneks.priitM2 kirjutas:Suur osa sellest mängust käib maksumaksja raha eest, analoogia eurotoetustega.
Mis puutub maksumaksja toetusi, siis praktikas maksab maksumaksja fossilkütuste tootjatele rohkem peale kui alternatiivenergiale ja akutootmisele.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Räägite siin autodest.
Värskes vene autolehes "Auto Revüü" on sees kolm põnevat uudist - mis ei räägi just suurest masust
1. esitleti venelaste omamaist arendustööd instituudis NAMI - uue valitsuslimusiiniprojekti "Kortez" tarbeks loodud V12 mootorit nelja turboga, töömaht 6,6 liitrit ja võimsust lubatakse 800 hobujõudu. Komponendid, sh turbod pidid olema venemaised. Mootor on loodud kui platvorm modulaarmootoritele, selle baasil luuakse V8 mootor 4,4 liitrit ja R4 mootor 2,2 liitrit (kõik turbo(de)ga.
2. esitleti omamaist elektriautot Lada Vesta (no paar päeva enne katset oli proto valmis saanud - pidi sõitma omal jalal)
3. Urali autotehas on välja toonud uue, kõrgläbivusega platvormi Ural Next, mis kasutab uue põlvkonna Jaroslavi (JaMZ) rida-6 turbodiislit ja omamaist või ZF litsentsiga käigukasti. Valikus on ka soomustatud kabiinidega 6x6 ja 8x8 versioonid (viimasel on taga 3 silda ja on ette nähtud tankitreilerite vedamiseks. Loomulikult on säilinud harjumuspärane rehvirõhkude reguleerimine ja vints.
Värskes vene autolehes "Auto Revüü" on sees kolm põnevat uudist - mis ei räägi just suurest masust
1. esitleti venelaste omamaist arendustööd instituudis NAMI - uue valitsuslimusiiniprojekti "Kortez" tarbeks loodud V12 mootorit nelja turboga, töömaht 6,6 liitrit ja võimsust lubatakse 800 hobujõudu. Komponendid, sh turbod pidid olema venemaised. Mootor on loodud kui platvorm modulaarmootoritele, selle baasil luuakse V8 mootor 4,4 liitrit ja R4 mootor 2,2 liitrit (kõik turbo(de)ga.
2. esitleti omamaist elektriautot Lada Vesta (no paar päeva enne katset oli proto valmis saanud - pidi sõitma omal jalal)
3. Urali autotehas on välja toonud uue, kõrgläbivusega platvormi Ural Next, mis kasutab uue põlvkonna Jaroslavi (JaMZ) rida-6 turbodiislit ja omamaist või ZF litsentsiga käigukasti. Valikus on ka soomustatud kabiinidega 6x6 ja 8x8 versioonid (viimasel on taga 3 silda ja on ette nähtud tankitreilerite vedamiseks. Loomulikult on säilinud harjumuspärane rehvirõhkude reguleerimine ja vints.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 214
- Liitunud: 23 Nov, 2005 16:13
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Ei ole elektril tõhusus 80%. Ükski tuule- ega päikeseenergia jaam ei saa hakkama, kui taustal ei tiksu tühikäigul soojuselektrijaam või hüdrojaam. Ka tuumajaam ei saa: kõik nad vajavad reservvõimsusi. Soojusjaamas saadakse aga energiat millegi PÕLETAMISEL, mis transformeeritakse TÖÖKS. Täpselt nagu automootoris. Kasutegur on ka üsna sarnane. No timmitud ühtlasest põlemisrežiimist tulenevalt ehk 10% parem. Saab küll põletada odavamat kütust, kui bensiin. Aga edasi: töö transformeerimine elektriks - generaatori kasutegur ca 0,9... Elektrijaamas pingete stabiliseerimine, muundamine - jälle kasutegur 0,9. Elektriliinide ülekandekadu - jälle sama palju.... Soojuskadu aku laadimisel, 0,8 tuuris..... Lõpuks elektrimootori kasutegur, ehk 0,95... Liida need kaod kokku, tuleb sama number, mis bensumootoril. Energeetilist võitu olla ei saa - see oleks vastuolus energia jäävuse seadusega. Vahe tuleb maksundusest, spekulatsioonist ja põletisaine enda kvaliteedist. Ehk siis - kui see, millest elektrit toodetakse, ei maksa midagi ja seda ei ole vaja kompenseerida raiskamisega kusagil mujal - siis on point. Kui see on samas suurusjärgus vedelkütusega - siis pointi ei ole. Ja elektriauto väljalasketoru suitseb samamoodi, aga Narvas.
Seega ma ei apelleeriks venemaa mõistes naftamajanduse kadumisele. Küll see tuleb. Aga minu silmad seda ilmselt ei näe. Ja venemaa poolt tulenevad ohud on meil vaja sulustada täna, mitte 35 aasta pärast.
Seega ma ei apelleeriks venemaa mõistes naftamajanduse kadumisele. Küll see tuleb. Aga minu silmad seda ilmselt ei näe. Ja venemaa poolt tulenevad ohud on meil vaja sulustada täna, mitte 35 aasta pärast.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Kasutegur on erinev jah, ma ei tea, miks ma ise selle peale ei mõelnud. Seda arutati üsna palju ka enne seda, kui Tallinnas trollid ära otsustati tappa.Kilo Tango kirjutas:Selle pildi kohta kommenteeriks nii palju, et kui bensiini liikumiseks moondamise tõhusus jääb sinna kusagile 20% alla, siis elektril on see jämedalt 80%. See tõhususe erinevus tasakaalustab suure osa energiatiheduse probleemist ära.
Kui nüüd ülaltsiteeritud pilti vaadata, korrutada ja jagada, siis saame aku- ja bensiinipaagi pluss vastavalt elektri- ja sisepõlemismootori reaalseks vaheks umbes kaks ja pool korda, mitte suurusjärgu.
Jutt oli ikka kasutegurist, millega muudetakse liikumisenergiaks juba bensiinipaaki või akusse salvestatud energia. Mitte sellest, kumma "jalajälg" on globaalselt suurem.tsikkelröövel kirjutas:Ükski tuule- ega päikeseenergia jaam ei saa hakkama, kui taustal ei tiksu tühikäigul soojuselektrijaam või hüdrojaam. Ka tuumajaam ei saa: kõik nad vajavad reservvõimsusi. Soojusjaamas saadakse aga energiat millegi PÕLETAMISEL, mis transformeeritakse TÖÖKS. Täpselt nagu automootoris. Kasutegur on ka üsna sarnane. No timmitud ühtlasest põlemisrežiimist tulenevalt ehk 10% parem. Saab küll põletada odavamat kütust, kui bensiin. Aga edasi: töö transformeerimine elektriks - generaatori kasutegur ca 0,9... Elektrijaamas pingete stabiliseerimine, muundamine - jälle kasutegur 0,9. Elektriliinide ülekandekadu - jälle sama palju.... Soojuskadu aku laadimisel, 0,8 tuuris..... Lõpuks elektrimootori kasutegur, ehk 0,95... Liida need kaod kokku, tuleb sama number, mis bensumootoril.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
No need elektrisõidukite promokampaaniad põhinevad ju arusaamal, et elekter tekib seinakontaktist.tsikkelröövel kirjutas:Ei ole elektril tõhusus 80%. Ükski tuule- ega päikeseenergia jaam ei saa hakkama, kui taustal ei tiksu tühikäigul soojuselektrijaam või hüdrojaam. Ka tuumajaam ei saa: kõik nad vajavad reservvõimsusi. Soojusjaamas saadakse aga energiat millegi PÕLETAMISEL, mis transformeeritakse TÖÖKS. Täpselt nagu automootoris. Kasutegur on ka üsna sarnane. No timmitud ühtlasest põlemisrežiimist tulenevalt ehk 10% parem. Saab küll põletada odavamat kütust, kui bensiin. Aga edasi: töö transformeerimine elektriks - generaatori kasutegur ca 0,9... Elektrijaamas pingete stabiliseerimine, muundamine - jälle kasutegur 0,9. Elektriliinide ülekandekadu - jälle sama palju.... Soojuskadu aku laadimisel, 0,8 tuuris..... Lõpuks elektrimootori kasutegur, ehk 0,95... Liida need kaod kokku, tuleb sama number, mis bensumootoril. Energeetilist võitu olla ei saa - see oleks vastuolus energia jäävuse seadusega. Vahe tuleb maksundusest, spekulatsioonist ja põletisaine enda kvaliteedist. Ehk siis - kui see, millest elektrit toodetakse, ei maksa midagi ja seda ei ole vaja kompenseerida raiskamisega kusagil mujal - siis on point. Kui see on samas suurusjärgus vedelkütusega - siis pointi ei ole. Ja elektriauto väljalasketoru suitseb samamoodi, aga Narvas.
Seega ma ei apelleeriks venemaa mõistes naftamajanduse kadumisele. Küll see tuleb. Aga minu silmad seda ilmselt ei näe. Ja venemaa poolt tulenevad ohud on meil vaja sulustada täna, mitte 35 aasta pärast.
See, et siin mõned tuulikupargid vuhavad, ei vähenda eriti Narva jaamas ahju mineva põlevkivi kogust.
Küll aga on hea vehkida ju sellega, et samaks liikumiseks kulub vähem, bensiiniauto kaod lähevad paagist, elektriauto analoogsed kaod Narva jaamast.
Ainuke, mis seal fundamentaalselt parem on - nad kasutavad energiasalvestamist, mida tavaauto ei kasuta (energia hajub piduritest keskkonda soojuse kujul).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Iga olemasolev elektriauto (ka doteeritud) siiski vähendab naftanõudlust, sest ka halvemal juhul on elektriato "kütus" kivisüsi või põlevkivi. Ka hübriidauto vähendab naftanõudlust, kuigi kasutab bensiini - aga kasutab vähem.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Tõsi ta on, et promotakse jaburalt. Nagu ignoreeritakse ka kõiksugu keskonnamõjusid akude tootmisel jne.Kapten Trumm kirjutas: No need elektrisõidukite promokampaaniad põhinevad ju arusaamal, et elekter tekib seinakontaktist.
See, et siin mõned tuulikupargid vuhavad, ei vähenda eriti Narva jaamas ahju mineva põlevkivi kogust.
Küll aga on hea vehkida ju sellega, et samaks liikumiseks kulub vähem, bensiiniauto kaod lähevad paagist, elektriauto analoogsed kaod Narva jaamast.
Ainuke, mis seal fundamentaalselt parem on - nad kasutavad energiasalvestamist, mida tavaauto ei kasuta (energia hajub piduritest keskkonda soojuse kujul).
Samas on sõidukipargi lahtisidumine (ainult) vedelkütusest siiski õige samm. Vajadusel saab kasutada teisi energiaallikaid ilma autot ümber ehitamata. Meil nähtavas tulevikus tuleb see energia tõesti Narva korstnast. Norras näiteks mitte, Prantsusmaal samuti suuresti mitte.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
No sisepõlemismootor (kolbmootor) on siiski kaunis universaalne lahendus ja töötab lisaks naftapõhisele kütusele ju veel ka biokääritamisel saadu (alko) ja bioloogiliste gaasidega. Lisaks ümberseadmisega ka puugaasiga (praegu jutt ainult ottomootorist). Ses mõttes, et nende kasutamine ei tähenda tingimata naftatootjate nuumamist. Bensiini ja diisliga on seda lihtsalt kõige mugavam ja heitgaaside mõttes puhtam teha (nende kütuse puhtalt põletamine on inimesel omandatud). Nende "bio" asjadega on ju see seis, et kuna nende tootmise materjal kõduneks niiehknaa atmosfääri CO2-ks, siis nende kasutamine kütteks ei kalluta nii dramaatiliselt seda CO2 emissiooni kui looduse süsinikuringest väljaspoolt tulev (nafta nt).
Elektriautode massiline kasutuselvõtt nihutaks selle sõltuvuse lihtsalt venest/araabiast nt Brasiiliasse.
Seda me ju ei tea, mismoodi nt liitumi varude omanikud seda õnne ära kasutama hakkavad.
Elektriautode massiline kasutuselvõtt nihutaks selle sõltuvuse lihtsalt venest/araabiast nt Brasiiliasse.
Seda me ju ei tea, mismoodi nt liitumi varude omanikud seda õnne ära kasutama hakkavad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Süsteemi kasuteguri saamiseks selle süsteemi komponentide osa-kasutegurid KORRUTATAKSE.
Kilo Tangol on minu meelest selle koha pealt õigus, et akude areng pressib peale. Ja keerab energiamajanduse pea peale.
Meil on külluses energiat valel ajal ja vales kohas. Päike kõrvetab päeval ja kõrbes. Tuul millal juhtub ja rannikul. Tõusu-mõõna-hoovuse energia ookeanis.
Geotermaalenergia geoaktiivsetes paikades, hüdroenergia peale sademeid mägedes jne. Naftaplatvorm põletab gaasi.
Narva energiablokkide kasutegur ~0,4.
Seal köetakse energia ülejäägiga öösiti veehoidla vett. Nii et elektrijaama kasutegur on veel alla selle.
Kui seda energiat odavalt salvestada saaks, siis oleks kasud sees ka praeguse põlevkivi kulutamise taseme juures.
Energia konserveerimine suure mahutavusega "taarasse" võimaldab seda varuda/hoiustada seal kus seda on, transportida, laadida taara vahetamise teel ja hajutada tipukoormust.
Kui akude tehnoloogia veel areneb ja oma energiamahutavust vähemalt 2-4 korda tõstab siis, oma elava fantaasiaga, ma kujutaks ette sellist olukorda kus ...
elektrirongidele haagitakse akupank-vagun järgi nagu omal ajal söevagun. Laetakse seda võrgust kus saab, või vahetatakse aku-vagunit. Laieneb elektrimasinate tegutsemise areaal tänu vabanemisele kontaktliinidest.
Või hakkavad kütuserongid paak-vagunite asemel hiiglaslikest aku-vagunitest koosnema? Suunal Põhja-Lõuna.
Elektri kasuks räägib veel see, et hõõrdumisest kuluvaid ja õlitamist/jahutamist vajavaid komponente on mootoris-käigukastis palju vähem. Sealt see Kilo Tango 20% ottomootori ja 80% elektrimootori väide.
Autode massilisel kiirel (bensiinipaagi täitmise kiirusel) laadimisel ei peaks meie võrgud vastu, aga kui laadimine toimuks aku-vahetuse teel taara põhimõttel?
Me oleme teel selles suunas, aga tsikkelröövlil on ilmselt osaliselt õigus et .. et kasuliku toote ja juurutamiseni kulub kümnend vähemalt.
Kilo Tangol on minu meelest selle koha pealt õigus, et akude areng pressib peale. Ja keerab energiamajanduse pea peale.
Meil on külluses energiat valel ajal ja vales kohas. Päike kõrvetab päeval ja kõrbes. Tuul millal juhtub ja rannikul. Tõusu-mõõna-hoovuse energia ookeanis.
Geotermaalenergia geoaktiivsetes paikades, hüdroenergia peale sademeid mägedes jne. Naftaplatvorm põletab gaasi.
Narva energiablokkide kasutegur ~0,4.
Seal köetakse energia ülejäägiga öösiti veehoidla vett. Nii et elektrijaama kasutegur on veel alla selle.
Kui seda energiat odavalt salvestada saaks, siis oleks kasud sees ka praeguse põlevkivi kulutamise taseme juures.
Energia konserveerimine suure mahutavusega "taarasse" võimaldab seda varuda/hoiustada seal kus seda on, transportida, laadida taara vahetamise teel ja hajutada tipukoormust.
Kui akude tehnoloogia veel areneb ja oma energiamahutavust vähemalt 2-4 korda tõstab siis, oma elava fantaasiaga, ma kujutaks ette sellist olukorda kus ...
elektrirongidele haagitakse akupank-vagun järgi nagu omal ajal söevagun. Laetakse seda võrgust kus saab, või vahetatakse aku-vagunit. Laieneb elektrimasinate tegutsemise areaal tänu vabanemisele kontaktliinidest.
Või hakkavad kütuserongid paak-vagunite asemel hiiglaslikest aku-vagunitest koosnema? Suunal Põhja-Lõuna.
Elektri kasuks räägib veel see, et hõõrdumisest kuluvaid ja õlitamist/jahutamist vajavaid komponente on mootoris-käigukastis palju vähem. Sealt see Kilo Tango 20% ottomootori ja 80% elektrimootori väide.
Autode massilisel kiirel (bensiinipaagi täitmise kiirusel) laadimisel ei peaks meie võrgud vastu, aga kui laadimine toimuks aku-vahetuse teel taara põhimõttel?
Me oleme teel selles suunas, aga tsikkelröövlil on ilmselt osaliselt õigus et .. et kasuliku toote ja juurutamiseni kulub kümnend vähemalt.
Ülbeks minekuga hakkavad vead tulema.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9095
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Ma ei tea kui paljud teist tegelikult on elektriautoga sõitnud, siis ma ütleks, et mulle isiklikult meeldib elektriauto igast asendist rohkem kui bensiinimootoriga masin. Aku mahtuvus kõrvale jätta (ainus praktiline puudus), siis eeliseid on palju:
1. Vaikne
2. Kiirendus tuleb hetkega - ei pea mootori pöördeid üles ajama
3. Kütusekulu (rahaline) sisuliselt tühine
4. Auto mass on reeglina tavaautost pisut suurem ja seega sõit sujuvam
5. Hooldusvälbad on oluliselt pikemad ja hooldus odavam - ei mingit õli/filtrite vahetamist
6. Linnas praktiliselt akut ei kulu - pidurdamine laeb ja liikumiskiirus on nii väike, et elektrikulu on praktiliselt olematu
7. Elektrimootori korraliku momendi tõttu on kiirendus korralik ja samas ikkagi suhteliselt vaikne
1. Vaikne
2. Kiirendus tuleb hetkega - ei pea mootori pöördeid üles ajama
3. Kütusekulu (rahaline) sisuliselt tühine
4. Auto mass on reeglina tavaautost pisut suurem ja seega sõit sujuvam
5. Hooldusvälbad on oluliselt pikemad ja hooldus odavam - ei mingit õli/filtrite vahetamist
6. Linnas praktiliselt akut ei kulu - pidurdamine laeb ja liikumiskiirus on nii väike, et elektrikulu on praktiliselt olematu
7. Elektrimootori korraliku momendi tõttu on kiirendus korralik ja samas ikkagi suhteliselt vaikne
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Kusjuures arvatakse, et Teslal on väga sarnane idee oma tulevaste elektri-veoautodega. Vastupidiselt levinud arusaamadele ei ole akude mahutavus veokite puhul tegelikult suurim probleem, kuna enamik sõite jääb USAs 250 miili piiresse (mis on elektriveokiga ilusti läbitav). Põhiprobleem on akulaadimisele kuluv aeg aeg, millest saab mööda kasutades "akupank-treilerit" üle ühe sõidu:pagan kirjutas: elektrirongidele haagitakse akupank-vagun järgi nagu omal ajal söevagun. Laetakse seda võrgust kus saab, või vahetatakse aku-vagunit. Laieneb elektrimasinate tegutsemise areaal tänu vabanemisele kontaktliinidest.
Või hakkavad kütuserongid paak-vagunite asemel hiiglaslikest aku-vagunitest koosnema? Suunal Põhja-Lõuna.
Huvitavat lugemist selle kohta:
http://truckyeah.jalopnik.com/teslas-pl ... 1784065871
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Dr.Sci ja 14 külalist